Iltalehti selvitti Sannan järkyttävän suuret ilmastonmuutosta kiihdyttävät hiilidioksidipäästöt

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En tiedä. Ei kai ne päästöt maksamalla katoa?

Eikö korkeat sakkomaksut auttaisi vähentämään lentomatkailua?
Ja mihin maahan esim. nämä maksut pitäisi maksaa tulo- vai lähtömaahan? vai joku maiden yhteisilmastonmuutoshiilinjälkipankki?

Ja miten paljon olet itse selvitellyt omaa kulutuskäyttäymistäsi ja miten paljon sakkoja pitäisi sinun maksaa?
Käydäänkö sitä vaikka ihan yhteisesti täällä läpi?
Mitenkä auton käyttö, käytätkö lentokonetta koskaan, mitenkäs se lihan syönti, miten lämmität asuntosi, julkiset välineetkään ei oikein taida käydä kun näitä päästöjä tarkastellaan, , joten paljonko kävelet välimatkoja.

Vai auttaako mielestäsi tämä päivittely jotakin asiaan? Mikä on ratkaisusi?

"En tiedä", ei nyt oikein riitä.
 
Eikö korkeat sakkomaksut auttaisi vähentämään lentomatkailua?
Ja mihin maahan esim. nämä maksut pitäisi maksaa tulo- vai lähtömaahan? vai joku maiden yhteisilmastonmuutoshiilinjälkipankki?

Ja miten paljon olet itse selvitellyt omaa kulutuskäyttäymistäsi ja miten paljon sakkoja pitäisi sinun maksaa?
Käydäänkö sitä vaikka ihan yhteisesti täällä läpi?
Mitenkä auton käyttö, käytätkö lentokonetta koskaan, mitenkäs se lihan syönti, miten lämmität asuntosi, julkiset välineetkään ei oikein taida käydä kun näitä päästöjä tarkastellaan, , joten paljonko kävelet välimatkoja.

Vai auttaako mielestäsi tämä päivittely jotakin asiaan? Mikä on ratkaisusi?

"En tiedä", ei nyt oikein riitä.
Tiedätkö, mikä tässä on se pointti? Se, minä en neuvo, miten muiden pitäisi elää, toisin kuin Marin.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Ja mielellään sänky julkiselle torille, jotta palstan tekopyhät marttyyrit voivat käydä heittämässä sen kuuluisan ensimmäisen kiven Marinin päälle.
👍Iltalehti on päässyt Seiska-lehden apajille. Luulevatko toimittajaraukat, että Sanna lukee heidän höpätyksiä? Minustakin tehdään tälle palstalle nykyään enemmän ketjun aloituksia kuin Sannasta.Jutut Suomessa alkavat käydä vähiin, kun tyhjästä pitää nyhjäistä.
 
Eikö korkeat sakkomaksut auttaisi vähentämään lentomatkailua?
Ja mihin maahan esim. nämä maksut pitäisi maksaa tulo- vai lähtömaahan? vai joku maiden yhteisilmastonmuutoshiilinjälkipankki?

Ja miten paljon olet itse selvitellyt omaa kulutuskäyttäymistäsi ja miten paljon sakkoja pitäisi sinun maksaa?
Käydäänkö sitä vaikka ihan yhteisesti täällä läpi?
Mitenkä auton käyttö, käytätkö lentokonetta koskaan, mitenkäs se lihan syönti, miten lämmität asuntosi, julkiset välineetkään ei oikein taida käydä kun näitä päästöjä tarkastellaan, , joten paljonko kävelet välimatkoja.

Vai auttaako mielestäsi tämä päivittely jotakin asiaan? Mikä on ratkaisusi?

"En tiedä", ei nyt oikein riitä.
Jos mennään itse asiaan eli lentomatkailun hiilidioksidipäästöihin, löytyy niihin kyllä Sannan suosima keino: verotus. Miksi Sanna tai hänen liikenneministerinsä Harakka ei hallituskautensa aikana säätänyt lentopolttoainetta = kerosiinia Suomessa verollisiksi (sama vero kuin autojen käyttämille polttoaineille) ja ajanut eteenpäin kansainvälistä verotusta kansainvälisille lennoille?

Tavallinen työmatkailija maksaa veroa jokaisesta tankkaamastaan bensalitrasta, mutta Sanna liikkuu pääosin verovapaasti ja vaatii sen jälkeen muita vähentämään päästöjään ja maksamaan enemmän veroja.
 

Yhteistyössä