Elvytyskieltoja laitetaan tahdosta huolimatta - Tarkista oma ja vanhempasi status omakannasta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Elvytyskielto tarkoittaa pidättäytymistä painelu-puhalluselvytyksestä silloin, kun potilas ei enää hyödy siitä. Elvytys on iäkkäälle rankka toimenpide, jossa voi murtua esim. luita. Pahimmillaan se voi vain pitkittää kärsimystä. DNAR-päätöksen voi tehdä potilas itse. Hoitoon liittyvät päätökset tekee kuitenkin viime kädessä hoitava lääkäri lääketieteellisin perustein. Jos toipumisen todennäköisyys on lääketieteellisen arvion perusteella olematon, eivät potilas tai potilaan omaiset voi vaatia elvytystä.
Voi herran pieksut kylkiluut voi katketa, vaihtoehto ainutkertaisen elämäsi loppuminen taloudellisista syistä, joiden säästöt menee hyvätuloisten taskuihin 🙄
 
vierailija
Siis en ole ikinä edes omakannassa käynyt mutta siellä saattaa olla elvytyskielto jota noudatettaisi jos minulle tapahtuisi jotakin.

Eikö tämä nyt olis jotenkin vähän outoa… Ja pelottavaa!

Mihin tämä maailma on oikein mennyt!
Jos olet väärän poliittisen ideologian kannattaja, vieläpä kansalaisaktivisti, elvytyskielto vaihtuu reaaliajassa kun henkesi on siitä kiinni. Eläköön digitaalisuus!
 
vierailija
Lääkäri tietää paremmin, pitääkö sinun elää. Pian hän määrää eutanasiapillerin, koska tietää sinua paremmin ja olet kuluerä yhteiskunnalle eläkeläisenä.

Eutanasiaan avustaminen tulee seuraavaksi estämään sotemenojen kasvua. Terv. Orpo & Purra
Onko teillä noin vähän tietoa eutanasiasta? Eutanasia on ihmisen itsensä, omasta tahdostaan ja omasta aloitteestaan pyytämä kuolinapu. Ei se ole mikään hoitomuoto tai lääkärin yksin määräämä asia. Siihenkin pitää olla selkeät perusteet ja myös laki, jota ei toistaiseksi vielä ole meillä olemassa. Eli tällä hetkellä ongelma on ennemminkin siinä että vakavasti sairaat eivät saa eutanasiaa Suomessa, vaikka haluaisivat.
 
vierailija
Suomessa EI tänäpäivänä vanhenevan ihmisen henki ole enää minkään arvoinen. Keravan Attendo jätti toimittamatta omatoimisen isäni liuotushoitoon aiheuttaen hänelle halvaantumisen ja kuoleman. Ylimielisen lääkärin ja epäpåtevän henkilökunnan valehtelu esim potilasvakuutus keskukselle ja poliisille oli röyhkeyden huippu! Hänellä oli yllätykseksemme myös elvytys kielto johon emme usko isämme itse koskaan suostuneen .
 
  • Vihainen
Reactions: Lispetti
Siis en ole ikinä edes omakannassa käynyt mutta siellä saattaa olla elvytyskielto jota noudatettaisi jos minulle tapahtuisi jotakin….

Eikö tämä nyt olis jotenkin vähän outoa… Ja pelottavaa!

Mihin tämä maailma on oikein mennyt!
Terveystiedot ja reseptit ovat menneet sähköisiksi jo vuosia sitten. "Tutkiva" Lissu on pihalla kuin lumiukko. :rolleyes: Et ilmeisesti syö edes e-pillereitä... :unsure:
 

Yhteistyössä