Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Et! Munkin mielikuvissa Bojan on kokeneempi ja dominoiva suhteessa K:hon, mutta ehdottomasti bottom.Ei vaan toimi itselleni toisinpäin.
Minulle toimii molemmin päin, aiemmin vähän paremmin Jerellä ohjat ja nykyään vähän paremmin Boitsulla, mutta kumpiakin skenaarioita saatan tutkimusmielessä pyöritellä päässä. :)

Lähes kaikissa headcanoneissani omista ficeistäni molemmat ovat hyvin kaikkiruokaisia, mutta itse tarinan dynamiikka yleensä määrää sen, mitä siinä käytännössä tapahtuu sängyssä. Esim. tässä tuoreessa tarinassani Bojan prosessoi kaikenlaista kamaa, mistä johtuen tässä vaiheessa hän on bottom/sub, mutta ehkä myöhemmin samassa universumissa hän olisi jotain ihan muuta. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Aah, nyt mä sen pystyin sanottamaan, mitä myös nään, kun katson tota Bojanin ekaa kuvaa: Gayish vibes! Mutta se tässä tapauksessa lisää siis vaan tota kuumuutta minulle. Vrt. K uutena vuotena niissä laseissaan (sillähän oli muuten ne taas lauantaina, eikö ollutkin?!)
 
vierailija
Minulle toimii molemmin päin, aiemmin vähän paremmin Jerellä ohjat ja nykyään vähän paremmin Boitsulla, mutta kumpiakin skenaarioita saatan tutkimusmielessä pyöritellä päässä.

Lähes kaikissa headcanoneissani omista ficeistäni molemmat ovat hyvin kaikkiruokaisia, mutta itse tarinan dynamiikka yleensä määrää sen, mitä siinä käytännössä tapahtuu sängyssä. Esim. tässä tuoreessa tarinassani Bojan prosessoi kaikenlaista kamaa, mistä johtuen tässä vaiheessa hän on bottom/sub, mutta ehkä myöhemmin samassa universumissa hän olisi jotain ihan muuta.

- Joymuffin
Minusta tuo mahdollisuus tutkailla erilaisia seksuaalisia rooleja, tapoja ja kokemuksia fanfictionissa auttaa prosessoimaan niitä turvallisesti myös omassa mielessä. Ficit auttavat omalta osaltaan pohtimaan omia mieltymyksiä sekä omia rajoja, ja se on tärkeää.❤
 
vierailija
Minulle toimii molemmin päin, aiemmin vähän paremmin Jerellä ohjat ja nykyään vähän paremmin Boitsulla, mutta kumpiakin skenaarioita saatan tutkimusmielessä pyöritellä päässä.

Lähes kaikissa headcanoneissani omista ficeistäni molemmat ovat hyvin kaikkiruokaisia, mutta itse tarinan dynamiikka yleensä määrää sen, mitä siinä käytännössä tapahtuu sängyssä. Esim. tässä tuoreessa tarinassani Bojan prosessoi kaikenlaista kamaa, mistä johtuen tässä vaiheessa hän on bottom/sub, mutta ehkä myöhemmin samassa universumissa hän olisi jotain ihan muuta.

- Joymuffin
No, kiitos kun varoitit, jää nyt sitten väliin tämä ficci. Sub Bojan on mulle epäkiinnostavin kaikista mahdollisista kombinaatioista. Dom/bottom B menee hyvin, mutta sub Bojan ei mulle taas toimi ollenkaan. Kukin tyylillään. 🤷
 
vierailija
Ja vielä, minusta ficcien heikkouksista puhuminen voi olla hyvinkin kiinnostavaa ja mielekästä. Esim. jos jonkun mielestä Bojan on huonosti kirjoitettu ficissä X ja toisen mielestä hyvä, siitä voi syntyä mielenkiintoinen keskustelu Bojanin olemuksesta. Tai jos jotakuta ärsyttää kun ficeissä aina Y tai ei koskaan Z, niin tällaiset palautteet voivat olla muidenkin ficcien kirjoittajille hyödyllisiä. Mutta toki sama ei päde moniin potentiaalisiin kritiikin aiheisiin. Omia ficcejäni saa aina myös kritisoida. :)

- Joymuffin
 
vierailija
Ihania nämä niiden kotoilupätkät. Saattaa muuten olla Guinnessia Boitsun lasissa, siitä jää tuollainen vaaleanruskea vaahto lasin reunaan. Janin käsi Boitsun olkapäällä...
Kiva tietysti että Jan kuvaa, mutta odotan että joku välillä kuvaisi Jania.
Aa joo Guinnessia tietenkin! Oli vain niin outo (punkku?)lasi sille, että hämäännyin 😊 Vaikka näytti kyllä maistuvan hyvin silläkin lasimallilla ☺
 
vierailija
Selittäisikö joku mulle rautalangasta subin, bottomin, alfan, domin ja topin erot/yhtäläisyydet?
Bottom - se jota pannaan
Top - se joka panee
Dom - se joka määrää
Sub - se jota määräillään

Näin rautalangasta. Ja siis bottom ei ole sama asia kuin sub eikä top sama kuin dom, vaikka moni ne sekoittaa. Voi tosiaan olla dominoiva bottom tai service top. Ja alpha taas, no, viittaa kai twitterkielessä top-rooliin (tai omegaversessa top).
 
vierailija
Minusta tuo mahdollisuus tutkailla erilaisia seksuaalisia rooleja, tapoja ja kokemuksia fanfictionissa auttaa prosessoimaan niitä turvallisesti myös omassa mielessä. Ficit auttavat omalta osaltaan pohtimaan omia mieltymyksiä sekä omia rajoja, ja se on tärkeää.
Itselleni "tunnepuolen kinkkien" penkominen ficcien avulla on ollut vielä kiinnostavampaa, kun sieltä löytyy asioita, joihin mikään muu fiktio ei ole samalla lailla osunut. :) Ja että mikä edes on tunnepuolen kink vs. ihan tavallista emotionaalista dynamiikkaa, esim. jos saa kiksejä siitä kun henkilöt ovat mukavia toisilleen fiissä.

- Joymuffin
 
vierailija
Ja mulle (silleen siististi, jos se on mahdollista ), että miten toimii dominoiva bottom ja hänen top?
Ajattelen, että dominoiva bottom ensisijaisesti määrää rakastelun rytmin ja pitää huolta omasta nautinnostaan (ei tarkoita etteikö pyrkisi tuottamaan sitä myös topille). Urban dictionaryn selitys: A power bottom tends to be in charge, and feels most powerful when bottoming; the one who bottoms is the one on the "throne" so to speak, "taking" the Top.
 
vierailija
En ole asiantuntija, mutta simppeli esimerkki powerbottom-hommasta on esim. ratsastaminen. Siinä "pantava" henkilö enemmänkin on usein se panija. Ja service top/service dom -konseptit liittyvät esim. siihen, että tyypillisesti dom päättää, mitä tehdään ja service dom taas enemmän toteuttaa toisen toiveita.
 
vierailija
Itselleni "tunnepuolen kinkkien" penkominen ficcien avulla on ollut vielä kiinnostavampaa, kun sieltä löytyy asioita, joihin mikään muu fiktio ei ole samalla lailla osunut. Ja että mikä edes on tunnepuolen kink vs. ihan tavallista emotionaalista dynamiikkaa, esim. jos saa kiksejä siitä kun henkilöt ovat mukavia toisilleen fiissä.

- Joymuffin
Ehdottomasti 😊 Nämä on superkiinnostavia teemoja, ja ficit tarjoaa niin paljon mahdollisuuksia tutkia niitä sekä näin lukijana, että varmasti kenties syvällisemmin vielä kirjoittajana.
 
vierailija
vierailija
Minä luen kaikkea missä K/B kuumistelevat tai söpöilevät, asemista, asennoista ja genrestä huolimatta 😅 Kaikki tänne vaan.
Sama homma mulla! Ei oo väliä, kumpi on top ja kumpi bottom, ja on mukavaakin, että se asetelma vaihtelee eri ficeissä.
Jep, Jouluhan se on, kun lukee hyvää ficciä.

Kiitos taas Joymuffinille ficistä 💕
Täytyy lukea se vielä paremmalla ajalla uudelleen. 😍
 
vierailija
Gayish vibes. Pelkään, et menetän kontrollini. Löytäisin jotain sellaista, jota en ole pystynyt itsellenikään myöntämään. Mitä siitä seuraisi mun elämääni? Hyvässä ja pahassa. Nii-in. Niinpä niin.
 

Yhteistyössä