Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Käsitellyt näitä asioita heinäkuun jälkeenkin, miksi vähättelet asiaa?
On käsitellyt. Minusta hän käsitteli niitä noin 3 tuota Ptujn keikkaa seuranneen aikoihin, sen jälkeen alkoi palautua aika iloisen ja vapautuneen oloiseksi. Se ei tietenkään tarkoita sitä, etteivätkö paniikkitunnelmiin johtaneet asiat ja syyt jollainlailla edelleen muistissa tai mielessä olisi, mahdollisesti osa edelleen osaksi käsittelemättä.
Mutta mitä sitten? Se on elämää. Iloisillekin ihmisille tulee näitä, ei se tarkoita, että rypee masennuksessa edelleen.
Minusta on hassua taas velloa siinä, että Bojanilla on pakko olla paha olla ja masennusta, kun ihan hyvin voi olla, ettei nyt ole yhtään!
Ehkä se ei tietty Bojania haittaa, jos hänen masennuksestaan ollaan huolissaan ihan ääneen fandomissa. Se vain voi antaa sellaisen viestin, että joku näkisi niitä masennuksen merkkejä hänessä nytkin. Sitä en itse hänen olemisessaan ja ilmeissään, tai käytöksessään näe.
 
vierailija
Käsitellyt näitä asioita heinäkuun jälkeenkin, miksi vähättelet asiaa?
Joo, ei siitä kauaa ole kun haastiksessa kertoi, että edelleen kamppailee ahdistuksen ja paniikkikohtausten kanssa. Mutta siis olihan se ihan liikuttava viesti K:lta "bojanil kaikki hyvin!..." Kyllä se munkin mielestä kertoo siitä, että välttämättä ei ole kaikki ollut hyvin viime aikoina, mutta nyt on. Ja siis K on ollut tästä koko ajan tietoinen 💙💕💚
 
vierailija
Joo, ei siitä kauaa ole kun haastiksessa kertoi, että edelleen kamppailee ahdistuksen ja paniikkikohtausten kanssa. Mutta siis olihan se ihan liikuttava viesti K:lta "bojanil kaikki hyvin!..." Kyllä se munkin mielestä kertoo siitä, että välttämättä ei ole kaikki ollut hyvin viime aikoina, mutta nyt on. Ja siis K on ollut tästä koko ajan tietoinen
Tai sit se oli vain sellainen yleinen jos K tietää, että Bojan on vain herkästi monista asioista stressaantuva tai hermoilee, niin kommentoi siihen liittyvästi, eikä mitään syvempiä kriisejä.
 
vierailija
On käsitellyt. Minusta hän käsitteli niitä noin 3 tuota Ptujn keikkaa seuranneen aikoihin, sen jälkeen alkoi palautua aika iloisen ja vapautuneen oloiseksi. Se ei tietenkään tarkoita sitä, etteivätkö paniikkitunnelmiin johtaneet asiat ja syyt jollainlailla edelleen muistissa tai mielessä olisi, mahdollisesti osa edelleen osaksi käsittelemättä.
Mutta mitä sitten? Se on elämää. Iloisillekin ihmisille tulee näitä, ei se tarkoita, että rypee masennuksessa edelleen.
Minusta on hassua taas velloa siinä, että Bojanilla on pakko olla paha olla ja masennusta, kun ihan hyvin voi olla, ettei nyt ole yhtään!
Ehkä se ei tietty Bojania haittaa, jos hänen masennuksestaan ollaan huolissaan ihan ääneen fandomissa. Se vain voi antaa sellaisen viestin, että joku näkisi niitä masennuksen merkkejä hänessä nytkin. Sitä en itse hänen olemisessaan ja ilmeissään, tai käytöksessään näe.
Pitää myös muistaa, että paniikkikohtaukset ja masennus ovat eri asioita eikä paniikkikohtauksia saadakseen tarvitse olla masentunut. Itse olen hyvin onnellinen ihminen, mutta minulla on silti paljon taipumusta ahdistukseen, vaikka en ole masentunut.
 
vierailija
Pitää myös muistaa, että paniikkikohtaukset ja masennus ovat eri asioita eikä paniikkikohtauksia saadakseen tarvitse olla masentunut. Itse olen hyvin onnellinen ihminen, mutta minulla on silti paljon taipumusta ahdistukseen, vaikka en ole masentunut.
Tämä juuri. Paniikkihäiriö voi olla yksittäisenä oireena tai sitten voi olla kyse ahdistuneisuushäiriöstä tai masennuksesta. Nämä kaikki voivat esiintyä yhdessä tai erikseen. Hoitamaton vaikea paniikkihäiriö tai ahdistuneisuus kyllä saattaa johtaa masennukseen.
 
vierailija
”Mitä bojanille kuuluu?”

”bojanil on kaikki hyvin! piti mennä britteihi moikkaa mut en mä kerenny mut bojan rakastaa suomea<3”

Pieni tekstisisällön analyysi.
-Positiivisesti värittyneitä sanoja, kaikki hyvin, moikkaa, rakastaa.
-Ei vain jotkut asiat, vaan kaikki on hyvin - antaa vaikutelman, että K:lla on pääsy ja sitä myöten tietoa useista B:n elämän osa-alueista.
-Piti mennä, passiivimuoto, asiasta oli puhuttu yhteisesti, vrt. ajattelin mennä, jossa asia yksipuolisempi.
-Moikkaa on aktiivista tekemistä, jossa on kiireen tuntu. Näkemiselle ei ollut odotusarvoisesti paljoa aikaa.
-Mut en mä kerenny, huomaa sanajärjestys. Kieltosana ennen itseä viittaa ulkopuoliseen esteeseen, syytä ei oteta täysin omille niskoille. Suruemojilla haluttiin korostaa, että juuri tämä asia herätti tunteita.
-mut bojan rakastaa suomea<3 Mut-sana vaikuttaa tässä kohtaa hassulta, ja sitä täytyykin tulkita edellisen lauseen kautta. Edellisessä lauseessa viitattiin esteeseen ja siihen liittyvään tunteeseen. Mut on niihin liittyvä korjaava sana. Mut-sanan jälkeen tulevalla tiedolla hoidetaan tai mitätöidään sen edellä mainittu. Bojan rakastaa. Tuli siis este ja tunsin siitä surua? pettymystä? hieman syyllisyyttä? mutta Bojanin tunnereaktio oli siitä huolimatta hyväksyvä. Rakastaa on suomen kielessä vahva ilmaus, vrt. arvostaa, tykkää, ihailee, kaipaa. Toisen puolesta sanottuna lausuja ottaa tietoisen riskin ylitulkintaan. Toinen ihminen täytyy tuntea, jotta uskaltaa laittaa tämän suuhun vahvoja sanoja.
-Suomea-sanan lisäys koko tekstin kontekstissa on sitouttaa heidät, joille teksti on kirjoitettu, tekstiin (suomalaiset fanit.) Sydänemoji on kiinni suomea-sanassa, joten sen on tarkoitus korostaa tätä sitouttamista. Toisaalta viimeiseksi valittu sydänemoji alleviivaa koko tekstin sisällön positiivista sävyä.
Minusta tästä voisi lukea vaikka mitä muutakin. :) Esim. viimeinen virke on minusta aivan ilmiselvää subtekstiä. Ensimmäinen lause taas kuulostaa vähän huolten häivyttämiseltä huutomerkkeineen. Bojanilla voisi olla olemattakin asiat hyvin, mutta nyt on!

"En kerenny" on kuitenkin minusta syyn ottamista niskoilleen verrattuna "ei saatu aikatauluja sopimaan yhteen" tms. Siitä tulee itselleni syyllinen viba. "Moikkaaminen voi viitata pikaisuuteen, tai sitten sillä on tarkoitus vähän piilotella voimakkaita tunteita, se on tosi epätunnepitoinen tapaamistermi.
 
vierailija
Minusta tästä voisi lukea vaikka mitä muutakin. Esim. viimeinen virke on minusta aivan ilmiselvää subtekstiä. Ensimmäinen lause taas kuulostaa vähän huolten häivyttämiseltä huutomerkkeineen. Bojanilla voisi olla olemattakin asiat hyvin, mutta nyt on!

"En kerenny" on kuitenkin minusta syyn ottamista niskoilleen verrattuna "ei saatu aikatauluja sopimaan yhteen" tms. Siitä tulee itselleni syyllinen viba. "Moikkaaminen voi viitata pikaisuuteen, tai sitten sillä on tarkoitus vähän piilotella voimakkaita tunteita, se on tosi epätunnepitoinen tapaamistermi.
Joo totta. Jos olisin itse kiinnostunut jostakin tyypistä ja haluaisin viettää hänen kanssaan aikaa, mutta en haluaisi vaikuttaa liian epätoivoiselta tai kiinnostuneelta, voisin hyvin kysyä ”voinko tulla moikkaamaan?”
 
vierailija
Hyviä teksianalyysejä täällä, kiitos niistä! 💚💙

Mahtoikohan Kärppy arvata, millä pieteetillä hänen vastauksiaan tutkitaan 😄 En kyllä silti epäile lainkaan, etteikö hänen vastauksensa Bojan-kysymykseen olisi tullut sydämestä 💕
 
vierailija
Onneksi toi uusi kappale ei ole mitään sellaista kuin Padam, joka on melankolista ulinaa alusta loppuun.
Vaan uusi biisi on duurisointuinen ja lämpimän oloinen balladi 😊
Ai ihan molemmilla palstoilla on pitänyt käydä haukkumassa Padamia?

Mulle taas se vähän melankolinen sävy Jokereiden musiikissa on just se asia, joka saa mut siitä erityisesti viehättymään. Padam on ainakin toistaiseksi oma suosikkini, vaikka uutta biisiä odotan myös innolla.
 
vierailija
Rakastan Padamia, mutta olen yleisesti enemmän rock/progetyyppi, joten ei haittaa vaikka mentäisiin siitä ihan erilaiseen suuntaan. Brittipop ei kuitenkaan ole suosikkejani enkä tykkää suurimmasta osasta indierockia.
 
vierailija
B: Jere, it was good to hear that you really planned to visit us in London.

J: Of course I did. It would have been really nice to spend few days with all of you. Especially with you Bojan.

B: I thought you didn't want to come here. That you were afraid of something or something similar.

J: Ok, I don't like to travel alone, you know my english. But this was not the reason.

B: Jere, I think that you are afraid of yourself. Or are you afraid of me?

J: What do you mean? I have nothing to fear, at least I think so.

B: Really. Think more. And think soon. I will be in Helsinki in about two weeks. I am going to spend quality time with you, and I 'm not going to ask, are you afraid of something.

K: Honey, don't worry. I will call Erika and ask some advices. She is very good in everything.

B: Erika. Who the hell is Erika?

K: She is the lady, who knows how to use a whip.

B: Jere. What are you talking about? I think I'm starting to get scared now.

K: It is not necessary. Everything is in control.
 
vierailija
Kyllä nuo aikataulut menevät selvästi pojilla ristiin eikä siihen rauhalliseen tapaamiseen oikeasti jää aikaa. Ensin K on kaksi viikkoa Thaimaassa, sitten B Hollannissa ja K pipolätkässä täysin ristiin toistensa kanssa. Sitten Alessandra ja Levi K:lla, B:llä Damonin kuvaukset ja reissu Sloveniaan. Sitten alkoi K:lla UMk ja B:llä sohvavuoro ja levyn tekeminen.

Ja kannattaa myös muistaa, että kumpikaan ei elä tyhjiössä ja vain toistensa kanssa. Niitä kavereita, sukulaisia, työvelvoitteita yms. tulee kiireellä eteen, vaikka alustavasti olisi sovittu vaikka mitä. Esim. Damonin kuvaukset ja mahdollisesti jopa Slovenian reissu ovat olleet sellaisia äkkinäisiä juttuja, jotka ovat voineet sotkea jo suunnitellun ajankohdan, kun K:n loma on muuten ollut aika täyteen ahdettu. Ja selittäisi senkin, miten ehti todeta, että on suurimman osan lomasta ulkomailla mutta ei sitten ollutkaan.
Suuri kiitos asiallisesta pohdinnasta!💜 Tämä antaa mullekin uutta näkökulmaa. Lähinnä olin miettinyt sitä, että kun B n tapaaminen on kärtsällä ollut kohta vuoden suunnitelmissa, niin miten on mahdollista, että koko ajan jotain menee edelle.
 
vierailija
Eihän hän sinun viestiisi edes vastannut. Täällä oli äskettäin alatyylisiä k:ta solvaavia viestejä, joilla vastattiin shippaajien viesteihin (ja jotka ainakin itse ilmoitin asiattomiksi). Joten oletettavasti niihin viitattiin, ellet niitä sitten kirjoittanut.
Joo, en ollut silloin varma kenelle kaikille tuo vastaus oli tarkoitettu. Oliko se myös minulle. En ole niiden alatyylisten kommenttien kirjoittaja.
 
vierailija
Käsitellyt näitä asioita heinäkuun jälkeenkin, miksi vähättelet asiaa?
Omasta kokemuksesta tiedän, etteivät paniikkikohtaukset yleensä lopu kuin seinään. Jos niihin on taipumusta, voi kohtaus yllättää pitkien aikojen jälkeenkin niin, että en itsekään aina tiedä, mikä sen laukaisee. Bojanin tilanteesta en tietysti tiedä hölkäsen pölähtämää.
 
vierailija
Omasta kokemuksesta tiedän, etteivät paniikkikohtaukset yleensä lopu kuin seinään. Jos niihin on taipumusta, voi kohtaus yllättää pitkien aikojen jälkeenkin niin, että en itsekään aina tiedä, mikä sen laukaisee. Bojanin tilanteesta en tietysti tiedä hölkäsen pölähtämää.

Ja kun olet paniikkikohtauksen joskus saanut, pelko sen uusiutumisesta on koko ajan takaraivoissa. Jokaista pientäkin tuntemusta kuuntelee sillä korvalla, että onkohan tämä nyt taas sitä. Ja tämän sanon ihan omasta kokemuksesta.
 

Yhteistyössä