Rumien hampaiden esteettinen "korjaus". Taitaa maksaa ihan älyttömästi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hampaat ei ole huonokuntoiset. Mulla ei ole mitään purenta-ongelmia, vaan kyse on täysin estetiikasta. Nuo alahampaat varsinkin on aivan kauheat.

Näyttävät tältä -> https://ibb.co/WpCvwjZ

Taidetaan puhua useista tuhansista, kun rumia hampaita lähdetään "korjaamaan" paremmiksi?

Hymyilen/nauran aika vähän nykyään, ja tietoisesti vältän hampaiden näyttämistä.

Ei sekään taida tulla halvaksi?

Ap
Ei se halpaa ole, vaan maksaa tosiaan tuhansia euroja. Mutta jos asia ihan oikeasti vaivaa ja vaikuttaa itsetuntoon, niin kyllä se saattaa sen arvoista ollakin. Itsekin olen asiaa pohtinut ja päädyin siihen lopputulokseen, että minulle se ei ole sen arvoista, mutta jokainen joutuu sen arvion tekemään itse. Tunnen kaverin, joka otti kakkosduunin, jolla maksoi hammasremontin. Ei siinä loppujen lopuksi kauaa mennyt kun suhteuttaa siihen miten kauan ne laminaatit ovat suussa.

Tuossa uutisessa nuo ennen operaatiota olevat hampaat on kuitenkin paremman näköiset kuin itsellä.

Hirveän hintaista on kyllä :(

Ap
Se visuaalinen lähtötaso ei liity mitenkään hintaan. Päinvastoin tuollainen leveillä väleillä varustettu hammaskalusto kuin sinulla voi olla paljon helpompi hoitaa laminaateilla. En tiedä kun en ole lääkäri, mutta voisin kuvitella. Oleellista on suun terveys kun hoitoa aletaan tehdä.

Eipä tarvi hammaslankaa ja helppo harjata.

Jos ny jotain meinast teettää ni tulisko halvemmaks jos kaventaisi hampaiden välissä olevia rakoja? Ei tarttis kokonaan uusia tai laitatta laminaatteja!

Onko sinun mielestä hampaani miten rumat?

Ap
Ei ole.
Ovat helpot hoitaa.👍

En ehkä lähtis korjaamaan, mutta ehkä jos kiskovaihtoehto on olemassa niin sellaista vois käyttää.🤷‍♀️
Tai en tiiä tulisko sellaistakaan käytettyä.😬
En osaa asettua sun saappaisiin, sinä olet epävarma hampaistasi - minä en.

Mietippä Vanessa Paradisea, Madonnaa jne. Eivät hekään tukkineet rakojaan.😁😍

Noi ei ole niin huomiota herättävät kuin jos suussa on yksi hammas vino tms. Mulla on päinvastainen ongelma, hammasvälit on niin kapeat ettei oikein sovi suuhun ja ylin etuhammas törröttää osittain toisen etuhampaan päällä. En myöskään tykkää hymyillä suu auki.

Noi ei ole niin huomiota herättävät kuin jos suussa on yksi hammas vino tms. Mulla on päinvastainen ongelma, hammasvälit on niin kapeat ettei oikein sovi suuhun ja ylin etuhammas törröttää osittain toisen etuhampaan päällä. En myöskään tykkää hymyillä suu auki.
Mulla on isot tiiviit hampaat, etuhampaat ovat kuin jäniksellä.😁

Hymyilen ja nauran todella usein. Ei vähempää kiinnosta mitä muut hampaistani ajattelevat.😊

Kaikille hampaistaan epävarmoille:
Keksikää keino millä voitte päästää irti tuosta, että mietitte liikaa mitä muut ajattelevat tai millainen pitäisi olla! Arvostakaa itseänne ja uniikkiuttanne!❤️

Tuo on helpommin raudoilla korjattava ongelma. Mutta ärsyttää sitäkin aikuisena lähteä tekemään. Ja sitten toinen juttu on se, että kun ensin pidät pari vuotta niitä rautoja ja saat hampaat suoraksi, niin sitten kuin joutuu vissiin pitämään jotain hammassuojaa yöllä, etteivät lähde uudestaan vaeltamaan vinoon. Onko joku aikuisena oiottujen hampaiden juttu kun en ole kuullut, että lapsena hoidetut käyttäisivät enää rautojen jälkeen mitään?

Lapsilla on oikomishoitojen jälkeen suussaan retentiolanka estämässä hampaiden mahdollista palautumista entisille paikoilleen. Käsittääkseni näin on myös aikuisilla.

Yhteistyössä