Koita tajuta, että lakkoillaan Kokoomuksen leikkausten takia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hyvä kun rehdisti kerroit erehtyneesi raskaasti puoluevalinnassasi.
Tällä viikolla on superkurjat lakkosäät. Kävelin aamupäivällä jäisellä ja liukkaalla
kadulla sateenvarjoni piikkiin nojaten. Joku vastaantulija oli varustautunut viisaammin kahdella sauvalla. Tsemppiä lakkolaisille. Vakava asia, mutta kannattaa pitää yllä hyvä yhteishenkeä luova tunnelma.
Joku kirjoitti palstalla pullan rusinoista. Tykkään rusinoista pullassa ja maksalaatikossa. Eri valmistajien rusinoissa on paljon hinta- ja laatueroja.
Mulla taitaa olla jotenkin niin kitkainen ja pehmee tuo talvikengän pohja, että eivät ole liukkaat. Melko normaalisti voi kävellä. Moni muu voisi harkita samanlaisia. Kädet viuhuvat hurjasti sivuilla ja kävelevät kuin olis tavarat pöksyssä.🫣

Maksalaatikko syödään ehdottomasti rusinoiden kera!👍
 
vierailija
No nyt! Kohta hallituksen pakko nöyrtyä. Tuota kolmen päivän lakkoa ei Suomi kestä.
Vilkaisin Ilta-Sanomat vinkistäsi. Kolmen päivän teollisuuslakko on edessä.
Meillä kansalaisilla on kuluttajansuojaoikeus elämässämme. Jos hallitus muodostettiin valheellisilla vaslilupauksilla, sopimus pitää purkaa.
Hallitus vaihtoon järkevällä kokoonpanolla. Jos ei ole halua eikä kykyä neuvotella vaan lymyää verhojen takana X:ään viestejä takoen, minäkin osaisin paremmin luotsata Suomi-laivaa. Otan vain hommassa Sanna Marinilta konsulttiapua tarpeen vaatiessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Mulla taitaa olla jotenkin niin kitkainen ja pehmee tuo talvikengän pohja, että eivät ole liukkaat. Melko normaalisti voi kävellä. Moni muu voisi harkita samanlaisia. Kädet viuhuvat hurjasti sivuilla ja kävelevät kuin olis tavarat pöksyssä.🫣

Maksalaatikko syödään ehdottomasti rusinoiden kera!
👍Kiitos kivasta viestistäsi. Söin Prisman mannapuuroa ja kohta laitan hieman tukevampaa syömistä. Kun lakko päätyy, pyörähdän taas alepan pullavitriinillä. Viime kerralla yksi asiakas otti sormin tuotteen pussiinsa. Käytin ottimiä ja laitoin ne hänen lähelle. Hän ei huomioinut vinkkiäni vasn otti taas sormin toisen tuotteen paperipussiinsa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Aivan käsittämätöntä että suomalaiset haluavat tuhota yhä enemmän ns hyvinvointivaltiota ja vain siksi kun minä en saa niin et sitten saa sinäkään. Miljardilla olisi voitu tehdä muutakin.
 
vierailija
Hyvä kun rehdisti kerroit erehtyneesi raskaasti puoluevalinnassasi.
Tällä viikolla on superkurjat lakkosäät. Kävelin aamupäivällä jäisellä ja liukkaalla
kadulla sateenvarjoni piikkiin nojaten. Joku vastaantulija oli varustautunut viisaammin kahdella sauvalla. Tsemppiä lakkolaisille. Vakava asia, mutta kannattaa pitää yllä hyvä yhteishenkeä luova tunnelma.
Joku kirjoitti palstalla pullan rusinoista. Tykkään rusinoista pullassa ja maksalaatikossa. Eri valmistajien rusinoissa on paljon hinta- ja laatueroja.
Se on ikivanha sanonta kun ei sitä pullaa syö vaan tahtoo vaan ne kuivatut rypäleet. Niissä on nykyään niin paljon myrkkyä et täytyy olla luomua ja 100 rypäleitä on päivän hiilarimäärä
 
vierailija
Jotenkin tämä jälkijättöisesti itkeminen on jotenkin äärettömän ärsyttävää.

Suomalaiset ovat ihan itse äänestäneet valtaan ja päättämään asioistaan Kokoomuksen ja Perussuomalaiset. Nyt poljetaan jalalla lattiaa, kun ei hyväksytä valitsemiensa puolueiden tavoitteita ja keinoja.

Jos ei ole ymmärtänyt Kokoomuksen olevan työnantajien, rikkaiden, yrittäjien puolue, nyt se varmaan on viimeistään selvinnyt.
Jos Persut ovat syöneet vaalilupauksensa ja pettäneet äänestäjänsä, oliko tämäkään mitenkään yllätys kun katsoo ja kuuntelee Persujen ministereitä ja kansanedustajia. Persut on pihalla ihan koko ajan jutuissaan.

Olen itse työssä, perhe ei tarvitse mitään erityisempiä tukia eikä ole niitä saatu. Selviäisin 1 pv palkattomata sairasapäivästä, vaikka sekään ei minua koske nykyisellä työnantajalla.
Työntekijöiden oikeuksien heikentämisestä en pidä. Nämä hallituksen toimet eivät ole työllistäviä , vaan sillä kyykytetään työntekijöitä ja ay-liittoja.
En pidä myöskään heikompiosaisten päähän potkimisesta , en pidä koulu- enkä työpaikkakiusaajistakaan. En osaa nähdä miten näitä ihmisiä tukien leikkaamiset työllistävät, osa on jo töissä pienellä palkalla.
Pitäisikö heidän tehdä 24/7 töitä jotta pärjäävät ja saavat lapsilleen ruokaa.
Olen itse äänestänyt ajatellen kokonaisvaltaisesti Suomea ja hyvinvointia, suomea jossa kaikilla olisi suht. hyvä olla oikeudenmukaisesti. En tarkoita sitä, että pitäisi hyysätä liikaa ja tukia olisi liikaa.

Purra/Orpo eivät ole edes viitsineet selvittää näiden heikennysten yhteisvaikutuksia perheille, kun vasemmistoliiton Li A näitä asioita yritti Orpo/Purralta kysyä, he eivät edes ymmärrä mistä puhutaan. Orpo/Purra ovat avustajiensa armoilla eivät edes pystyneet vastaamaan Li Andersonin kysymyksiin perustellen omia valintojaan. Säälittävää.

Ja nyt sitten tämä Suomen kanssa lakkoilee Kokoomusten päätösten takia, valitsevat tietenkin vielä
Kokoomuksen edustajan presidentiksi, jotta Kokoomuksen sininen värisuora on täydellinen.
Näin sitä taas saa itkeä jäkikäteen päätöstään.
vittu kun ihmiset on typeriä aina vaan.
 
vierailija
Ja nyt tuolla Häkämies länkyttää lakoista kuinka tulevat kalliiksi. Kokoomuksen leikkausten takia siellä lakkoillaan, vastustetaan lakoilla Kokoomuksen leikkauksia ja työntekijän aseman heikennyksiä. Koko suomalainen työelämä on mukana lakoissa ja vaaditaan leikkausten perumista.

Lakot on Kokoomuksen syytä. Jos Kokoomus ei peru leikkauksia, lakot jatkuu ja voi tulla myös yleislakko.
Perimmäinen syy on se, kun Suomen kansa syö enemmän kuin tienaa. Tilanne on kestämätön ja siihen on kaksi ratkaisua ensimmäinen ja paras ratkaisu on hallittu muutos. Toinen ratkaisu on täys törmäys seinään ja pakko ratkaisu talousromahduksen kautta.
Siinä on vaihtoehdot joista pitää valita, kun on vielä mahdollisuus valita.
 
On tää aika kovaa peliä. Voin kyllä sanoa ihan suoraan, että omaan firmaan välillisesti tuo Teollisuusliiton lakko vaikuttaisi todella pahasti.

Kyllä tässä nyt hyvät neuvot ovat kalliit. Itse olen näiden uudistusten kannalla, vaikka kirpaisee. Itse olisin pitänyt suurituloisten verovähennykset pienempinä. Se ei ole oikein, että suurituloisten verovähennykset ovat prosenttuaalisesti isommat kuin keskituloisten. Jos nyt olis edes sama pidetty. Tällä tosin valtion verotuloihin merkitys marginaalinen.

Hiukan ehkä maltillisemmat vähennytkset erinäisiin tukiin. Ja sitten tärkeimpänä: Ei ekaa sairauspäivää palkattomaksi vaan tämä pitäisi toteuttaa niin, että sairauslomapäivästä ylipäätään saisi vain 80-90%. Jossakin teollisuudessa moni saa sairaana enemmän (koska sairauskorvaus perustuu KTA:han), tämä ei ole millään muotoa oikein. Uskoisin, että tuo voitaisiin toteutaa samalla säästövaikutuksella kuin "eka päivä palkaton.
 
vierailija
Jotenkin tämä jälkijättöisesti itkeminen on jotenkin äärettömän ärsyttävää.

Suomalaiset ovat ihan itse äänestäneet valtaan ja päättämään asioistaan Kokoomuksen ja Perussuomalaiset. Nyt poljetaan jalalla lattiaa, kun ei hyväksytä valitsemiensa puolueiden tavoitteita ja keinoja.

Jos ei ole ymmärtänyt Kokoomuksen olevan työnantajien, rikkaiden, yrittäjien puolue, nyt se varmaan on viimeistään selvinnyt.
Jos Persut ovat syöneet vaalilupauksensa ja pettäneet äänestäjänsä, oliko tämäkään mitenkään yllätys kun katsoo ja kuuntelee Persujen ministereitä ja kansanedustajia. Persut on pihalla ihan koko ajan jutuissaan.

Olen itse työssä, perhe ei tarvitse mitään erityisempiä tukia eikä ole niitä saatu. Selviäisin 1 pv palkattomata sairasapäivästä, vaikka sekään ei minua koske nykyisellä työnantajalla.
Työntekijöiden oikeuksien heikentämisestä en pidä. Nämä hallituksen toimet eivät ole työllistäviä , vaan sillä kyykytetään työntekijöitä ja ay-liittoja.
En pidä myöskään heikompiosaisten päähän potkimisesta , en pidä koulu- enkä työpaikkakiusaajistakaan. En osaa nähdä miten näitä ihmisiä tukien leikkaamiset työllistävät, osa on jo töissä pienellä palkalla.
Pitäisikö heidän tehdä 24/7 töitä jotta pärjäävät ja saavat lapsilleen ruokaa.
Olen itse äänestänyt ajatellen kokonaisvaltaisesti Suomea ja hyvinvointia, suomea jossa kaikilla olisi suht. hyvä olla oikeudenmukaisesti. En tarkoita sitä, että pitäisi hyysätä liikaa ja tukia olisi liikaa.

Purra/Orpo eivät ole edes viitsineet selvittää näiden heikennysten yhteisvaikutuksia perheille, kun vasemmistoliiton Li A näitä asioita yritti Orpo/Purralta kysyä, he eivät edes ymmärrä mistä puhutaan. Orpo/Purra ovat avustajiensa armoilla eivät edes pystyneet vastaamaan Li Andersonin kysymyksiin perustellen omia valintojaan. Säälittävää.

Ja nyt sitten tämä Suomen kanssa lakkoilee Kokoomusten päätösten takia, valitsevat tietenkin vielä
Kokoomuksen edustajan presidentiksi, jotta Kokoomuksen sininen värisuora on täydellinen.
Näin sitä taas saa itkeä jäkikäteen päätöstään.
vittu kun ihmiset on typeriä aina vaan.
Kaikki äänestäjät eivät ole niin järkeviä kuin sinä. Ihmiset ovat helposti höynäytettävissä ja manipuloitavissa katteettomilla vaalilupauksilla.
Minua ei ärsytä ollenkaan persuja äänestäneiden purkaukset. He ovat kuin lapsia, jotka eivät ymmärtäneet mitä menivät tekemään. Tuhmat namusetä ja namutäti viekottelivat heidät kirjoittamaan väärän numeron äänestyslappuihinsa.
 
vierailija
Tästä ensimmäinen sairauspäivä palkattomaksi juttua niin siitä saa kiittää vain ja ainoastaan lintsareita. Jokainen tietää työpaikallaan niitä tyyppejä, jotka nostavat palkkaa mahdollisimman vähäisin ponnisteluin.
Voisi olla parempi käräytä nyt työkaveri ja saat siitä 100 e korvauksen.
 
vierailija
Tästä ensimmäinen sairauspäivä palkattomaksi juttua niin siitä saa kiittää vain ja ainoastaan lintsareita. Jokainen tietää työpaikallaan niitä tyyppejä, jotka nostavat palkkaa mahdollisimman vähäisin ponnisteluin.
Voisi olla parempi käräytä nyt työkaveri ja saat siitä 100 e korvauksen.
Koputa maalaamatonta puuta möläytyksesi jälkeen.
 
vierailija
"Ruotsissa on seurattu mielenkiinnolla, mutta myös kauhulla, mitä Suomessa työmarkkinakentällä tapahtuu. Näin sanoo Ruotsin suurimman työntekijöiden keskusjärjestön LO:n pääekonomisti Laura Hartman.

Suomessa haetaan työmarkkinoille muiden pohjoismaiden kaltaista joustavuutta laissa säätämällä, kun taas Ruotsissa pikemminkin laajennetaan työmarkkinaosapuolten neuvotteluja erilaisista kysymyksistä.
Hartmanin mielestä Suomessa ollaan ottamassa suuri askel taaksepäin verrattuna siihen, mitä Ruotsissa tapahtuu.
– Näyttää siltä, että mihinkään moderniin suuntaan ei Suomessa olla menossa, hän arveli tiedotustilaisuudessa.

Ruotsalaisen työmarkkinamallin hyviä puolia ovat hänen mukaansa reaalipalkkojen kasvaminen ja työrauhan säilyminen. Palkanmuodostus perustuu sopimiseen, ei lakiin.

Ruotsissa sopimista viedään paikalliselle tasolle, ja siellä tunnustetaan molempien osapuolten roolit.
– Neuvottelemalla pystytään löytämään yhteisiä intressejä ja tekemään kompromisseja, kun koko neuvottelujärjestelmän ytimessä on osapuolten keskinäinen luottamus, Hartman sanoo.
Myös työnantajapuoli pitää hänen mukaansa vahvoja liittoja ja hyvää neuvottelukulttuuria tärkeinä työrauhan kannalta."


 
vierailija
Leikataan? Paljonko palkansaajien ostovoima nyt laskee? Nyt lukuja pöytään huutelun sijaan.
Vuonna 2023 palkansaajien ostovoima oli alimmillaan 15 vuoteen, kun ostovoima laski kolmatta vuotta perätysten. Vuonna 2024 palkansaajien ostovoima kääntyy selvään kasvuun, kun palkkaverotus kevenee ja reaalipalkat nousevat inflaation hiipuessa.
 
vierailija
Leikataan? Paljonko palkansaajien ostovoima nyt laskee? Nyt lukuja pöytään huutelun sijaan.
Vuonna 2023 palkansaajien ostovoima oli alimmillaan 15 vuoteen, kun ostovoima laski kolmatta vuotta perätysten. Vuonna 2024 palkansaajien ostovoima kääntyy selvään kasvuun, kun palkkaverotus kevenee ja reaalipalkat nousevat inflaation hiipuessa.
Meinaatko että ruoka halpenisi kaupassa? Tai palvelut?
 
vierailija
Eivät ainoastaan vasurit vaan monet muutkin joilla ei talousasioiden alkeet edes hanskassa. Monet jankkaavat kokoomus sitä ja rikkaat tätä.... kaikki haluavat etuuksia ja yhteiskunnan tukiaisia, mutta talousasioissa ei ymmärretä että on myös tiettyjä lainalaisuuksia. Jos talous ei ole kestävällä pohjalla köyhyys kasvaa entisestään.
Onko sulle tullut kutsuja seulontoihin?
 

Yhteistyössä