Tämä häiritsi minuakin ihan alussa. Minä itse asiassa eksyin koko shipin pariin sitä kautta, että kuulin tästä ilmiöstä (eli K:n ja B:n shippaamisesta) ja ajattelin että onpa maailman nolointa ja oudointa, pakko ihan uteliaisuudesta tutustua tähän ilmiöön... Shippaaminen oli entuudestaan tuttu käsite minulle, olin mm. lukenut fanficcejäkin, mutta vain fiktiivisistä kirjojen/elokuvien hahmoista. Fanficit oikeasti olemassa olevista ihmisistä tuntuivat TODELLA oudolta ja jotenkin väärältä konseptilta.
Sittemmin olen kuitenkin lukenut K/B - ficcejä aivan jäätävät määrät. Yritin jossain vaiheessa laskea, varmasti yli miljoonassa sanassa mennään. Koen, että ficcitodellisuus ja oikean elämän todellisuus pysyvät erillään aika hyvin, aivot tuntuvat erottelevan ficcien K:n ja B:n jotenkin hiukan eri hahmoiksi kuin heidän todelliset versionsa. Lisäksi minulle on ihan ensiarvoisen tärkeää ja eettisyyden kannalta olennaista, että K ja B ovat kaiken aikaa suhtautuneet shippaamiseen myönteisesti, nythän ficit kin tuli jo siinä hiljattaisessa podissa mainittua. Se tavallaan antaa "synninpäästön" myös shippaajille.