Eka sairaslomapäivä palkattomaksi?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Vastustan monestakin syystä. Ei se ole hyvä, että sairaana tullaan töihin.

Mutta sen sijaan minun mielestä olisi hyvä, jos sairauslomapäivinä maksettaisiin alempaa palkkaa. Vaikka esim. 80%. Kyllähän se sairas säästää kun ei tarvi tulla duunipaikalle. Ihan käsittämätöntä, että pitää saada sama (tai monelle jopa korkeampi) palkka.

Prosentista voidaan neuvotella. Mun mielestä 80% olis ok, mutta sitä voi miettiä tarkemmin.

Eräällä tehtaalla kun olin aikoinaan töissä, niin porukka oikeasti tienasi sairaana enemmän kuin töissä. Sairauspalkka kun perustui keskituntiansioon. Jotkut jopa taktikoivat tällä. Tekivät ylitöitä ja yövuoroa kiireisempinä aikoina ja sitten saikuttivat sopivampana aikana. Sairasta.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Sitten porukka tulee työpaikalle tartuttamaan kaikki muutkin, sitten varmaan huomataan että siitä on enemmän haittaa ja palataan vanhaan systeemiin. "Jos se ei ole rikki, älä korjaa sitä"

vierailija
Mitään tällaista ei tarvittaisi jos ihan jokainen työtätekevä olisi rehellinen mutta kun joukossa on aina niitä sluibailijoita, joidenka takia muut sitten kärsivät.

Tietenkin vastustan - sanomattakin selvää, että tuollainen olisi äärettömän typerää!

vierailija
Jos kärsit kuukautiskivuista tai migreenistä niin nyt kannattaa käydä alan lääkärillä hakemassa sellaiset lääkkeet, että kys vaivojen takia sairaspoissaoloja ei tule.

Mitään tällaista ei tarvittaisi jos ihan jokainen työtätekevä olisi rehellinen mutta kun joukossa on aina niitä sluibailijoita, joidenka takia muut sitten kärsivät.
Työolosuhteet täytyy olla kohdillaan ja työntekijöiden tulisi olla vastuussa omasta leiviskästään, tulisi mahdollisesti tarjota osuuksia yrityksestä, jotta se työnteko maistuisi ihan kaikille. Jokaisen panos kasvattaa pottia…

Yhteistyössä