Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiitos teidän hienoista mielipiteistä ja näkökannoista näihin asioihin. Ehkä ymmärrys lisääntyy, kun jokainen voi kertoa täällä omat tunteensa niin, ettei muut lähde niitä lyömään niitä alas. Mulle henkilökohtaisesti suuri asia on se, miten Jere uskaltaa ottaa kontaktia miehiin ja olla heidän lähellään. Näyttää sen tunteella, että tykkää toisen seurasta. Pekka Rinne taas on yksi mun idoleista ja se, että hän lähtee tällaiseen hassutteluun mukaan on tosi suuri asia mulle ja hyvin vapauttavaa. Ei se ole niin yksiselitteistä jäkis piireissä, eikä varsinkaan Pekan ikäluokassa. Olen kovasti nauttinut Rukan materiaalista. Koitan toki ymmärtää asiaa niidenkin näkökulmasta, jotka eivät halua että Jereä hehkutetaan muiden miesten kuin Bojanin kanssa.
 
vierailija
En tiedä, miksi luovuus on nyt kukkinut niin kovasti etenkin lyhyempien tekstien parissa, mutta tässä eilen kirjoittamani minific. :)


Pukumies: Tota, yleensä täntyyppiset aihepiirit ei oo mennyt Balkanilla niin hyvin läpi. Siellä on aika erilaiset meiningit kuin Pohjois- ja Länsi-Euroopassa. Semmonen …vähän konservatiivisempi meininki.

Art Director: No mut tässä on tällasta raavasta maskuliinisuutta ja hapatettuja elintarvikkeita, ne vetää tosi hyvin siellä päin.

PM: Hmm, no, raavas, kaipa joo.

AD: Tää kamppis pitäis nyt kuitenkin saada sinne. Etenkin Sloveniaan, se on tosi tärkee kohdealue.

PM: Eiks siellä oo joku pari miljoonaa asukasta?

AD: Se on olennainen segmentti koko markkina-alueen vallottamiseksi, nauto… siis Valion markkinatutkimuksen mukaan. Slovenialaiset miehetkin reagoi tosi positiivisesti B-testauksessa.

PM: Meinaat A/B-testausta siis?

AD: Joo, sitä just.

PM: Jokin tässä kyllä vähän epäilyttää, mut ei kai siinä mitään. Laitetaan JCDecaux’lle matskut menemään ja toukokuuko oli se alotusaika?

AD: Yes because yes.


- Joymuffin
Aivan mahtava 😂❤
 
vierailija
En ole ihan varma, miksi viime kesää hehkutetaan palstojen suhteen niin paljon. Joo, silloin oli Tavastia 1, mutta noin muuten shipin kukoistus johtui pitkälti mm. uutuudenviehätyksestä, momentumista ja siitä, että löysimme koko ajan vanhaa "uutta" matskua. Esim. Joksut oli meille ihan uusi bändi, joten sieltä löytyi kaikenlaista jännää. Monella tapaa keskustelu oli suht ankeaa pitkään oli paljon jankkausta mm. siitä, saako edes shipata oikeita ihmisiä, Kärtsää haukuttiin viisujen jälkeen todella paljon ja palstan yhteinen huumori ei ollut vielä puhjennut kukkaan.

Tavastian jälkeen ei tullut pitkään aikaan juurikaan matskua, jossa pojat olisivat puhuneet toisistaan ja ison osan kesää oli epäselvää, ovatko enää edes tekemisissä keskenään. Itse en sitä epäillyt, mutta varmuutta siitä ei ollut.

Ja keskustelun määräkin oli itse asiassa suurimman osan kesää vähäisempi kuin nyt. :)
 
vierailija
Mulla taas tällainen ajatustapa vaan tekee pahaa. Ilmeisesti sitten oman OTP:n rajat on niin selvät, että tekee vaan pahaa lukea, miten innolla muut on parittamassa heti seuraavalle vastaantulevalle miehelle K:ta. Mä en näe, että keskustelua pitäisi vapauttaa yhtään enempää, ainoastaan ehkä siinä mielessä, miten se B:hen heijastuu tai liittyy.
Täsmälleen samaa mieltä. Voisivat mennä a k a t kiimailemaan muihin ketjuihin K:n miesten kanssa. Ei liity ketjun aiheeseen mitenkän noi Pekat ym.
 
vierailija
En tiedä, miksi luovuus on nyt kukkinut niin kovasti etenkin lyhyempien tekstien parissa, mutta tässä eilen kirjoittamani minific.


Pukumies: Tota, yleensä täntyyppiset aihepiirit ei oo mennyt Balkanilla niin hyvin läpi. Siellä on aika erilaiset meiningit kuin Pohjois- ja Länsi-Euroopassa. Semmonen …vähän konservatiivisempi meininki.

Art Director: No mut tässä on tällasta raavasta maskuliinisuutta ja hapatettuja elintarvikkeita, ne vetää tosi hyvin siellä päin.

PM: Hmm, no, raavas, kaipa joo.

AD: Tää kamppis pitäis nyt kuitenkin saada sinne. Etenkin Sloveniaan, se on tosi tärkee kohdealue.

PM: Eiks siellä oo joku pari miljoonaa asukasta?

AD: Se on olennainen segmentti koko markkina-alueen vallottamiseksi, nauto… siis Valion markkinatutkimuksen mukaan. Slovenialaiset miehetkin reagoi tosi positiivisesti B-testauksessa.

PM: Meinaat A/B-testausta siis?

AD: Joo, sitä just.

PM: Jokin tässä kyllä vähän epäilyttää, mut ei kai siinä mitään. Laitetaan JCDecaux’lle matskut menemään ja toukokuuko oli se alotusaika?

AD: Yes because yes.


- Joymuffin
😂👌
 
vierailija
No, jäädään sitten ilmeisesti kahdestaan puolustamaan linnaketta. Mulla ei ainakaan ole mitään kiinnostusta keskustella K:n muista "mieskuvioista", vaan kaikki innostukseni liittyy nimenomaan K/B:hen. En ole välittänyt aiemmistakaan K:n "poikkis-pokedexin" jäsenistä, vaikka kuinka huumorin varjolla siinä mennään. Sen verran voi lohduttautua, että kaikesta vitsailusta huolimatta nämä B:n jälkeiset pokedexiin lisätyt ei yksikään ole saaneet kovin paljon huomiota fandomissa, millä meinaan siis kunnon analyysejä tai ficcejä tai taidetta. Ei se innostus siis vitseistä huolimatta monella kanna sinne asti, että ficcejä ruvettaisiin väsäämään. Kertoo kuitenkin jotain siitä, millä tasolla K/B on kaikkeen muuhun verrattuna.
Mä oon sitten kolmantena vain K&B shippaaja! Mua ei yksittäiset, vitsillä heitetyt kommentit muista osapuolista haittaa, mitta tässä näkyy, miten osa kiinnostui noista pipolätkämiehistä ja haluaa nyt itsekkäästi puhua heistäkin ketjussa, joka ei sille aiheelle mitenkän kuulu. Inhottaa tuollainen käytös ja toiminta.
 
vierailija
Aihetta on nyt käsitelty kyllästymiseen asti niin Vauvalla kuin täällä, mutta laitanpa vielä minäkin sanasen. En välitä muista parituksista enkä sivuparituksistakaan, K:ta ja B:tä varten olen täällä, mutta nämä hehkutukset muista - oli sitten kyse Damianista tai Peksistä - menisivät nopeasti ohi, jos me, jotka emme niistä välitä, emme joka vaiheessa kommentoisi asiaa vastaan. Siinä lähtee nämä helposti innostuvat, läpänheittäjät ja suhteen ihastelijat sellaiselle puolustuskannalle, että koko aihe repeää käsistä, niin kuin nyt on käynyt. Vielä typerämpää on tehdä jotain kostoparituksia, koska se vie aiheen taas toiseen äärimmäisyyteen. Ihan rehellisesti, paras keino on harpata ja laittaa niitä omia kiinnostuksenkohteita väliin, jos vaikka toinen samanlainen tarttuisi kiinni ja saataisiin keskustelua aikaan muustakin.
Itse en ole ainakaan kommentoinut mitään kiistävää, minusta näytti sille, että ne ketkä siellä aiheesta riitelivät puolin ja toisin eivät rakasta K&B:täkään.
 
vierailija
Typerä kysymys tietämättömältä: onko se turkkilainen kahvi siis vahvaa? Eikö siis varmaan JO:sta suomalainen suodatinkahvi maistu tosi karmealta? Itse taas en voisi kuvitella mitään kamalampaa kuin puruja kahvissani ja eikös siinä turkkilaisessa ne ole siellä kupin pohjalla (tai käytännössä suussa).
En tiedä turkkilaisesta kahvista, mutta mun mielestä JO kehui suomalaista kahvia pian jossain NT:n jälkeen/aikana tehdyssä haaatattelussa. Tai sitten vaan kohteliaisuuttaan sanoivat, ja oikeasti kokemus oli juuri päinvastainen. 🤭 Muistaako kukaan muu tällaista lausuntoa? Tässä on matkan varrella tullut välillä vähän epäileiväiseksi omien muistikuvien suhteen. 😄
 
vierailija
Täsmälleen samaa mieltä. Voisivat mennä a k a t kiimailemaan muihin ketjuihin K:n miesten kanssa. Ei liity ketjun aiheeseen mitenkän noi Pekat ym.
Kiitos mielipiteeni tukemisesta, mutta tällaista misogyniaa en halua fandomiin tai keskusteluun mukaan lainkaan ja sanoudun irti asenteestasi. Sitä paitsi en ole siinä suhteessa samaa mieltä, etteikö yleisellä tasolla keskustelu voisikin haahuilla välillä muualla, kunhan siinä on jokin K- tai JO-liitännäisyys. Pääasiallinen keskusteluhan ja pääpaino on yhä K/JO:ssa sekä K/B:ssä, kuten kuuluukin.
 
vierailija
Kiitos teidän hienoista mielipiteistä ja näkökannoista näihin asioihin. Ehkä ymmärrys lisääntyy, kun jokainen voi kertoa täällä omat tunteensa niin, ettei muut lähde niitä lyömään niitä alas. Mulle henkilökohtaisesti suuri asia on se, miten Jere uskaltaa ottaa kontaktia miehiin ja olla heidän lähellään. Näyttää sen tunteella, että tykkää toisen seurasta. Pekka Rinne taas on yksi mun idoleista ja se, että hän lähtee tällaiseen hassutteluun mukaan on tosi suuri asia mulle ja hyvin vapauttavaa. Ei se ole niin yksiselitteistä jäkis piireissä, eikä varsinkaan Pekan ikäluokassa. Olen kovasti nauttinut Rukan materiaalista. Koitan toki ymmärtää asiaa niidenkin näkökulmasta, jotka eivät halua että Jereä hehkutetaan muiden miesten kuin Bojanin kanssa.
Mä taas koin, että he kuitenkin teki pilkkaa sylikkäin istumisesta ja myös lusikassa nukkuminen otettiin tsoukin aiheeksi ja koko haastattelu oli minulle vain K:n etäännyttämistä siitä miehestä, jolla oli esim se George Michael look ja gayish vibes, ja jonka voisin seurata innolla odottaen kiinnostuvan lisää (vakavammin) Bojanista
suhdemielessä. Tuon haastattelun jälkeen oon ihan että meh. Ei se, ettei miehet hypi homoista seinälle kuin hiiri ois lattialla mulle tarkoita mitään homosuunnassa elelyä. Vaan sitä, että ovat pesunkestäviä heteroita, suvaitsevaisia, mitta eivät itse kukaan homoja eivätkä siinä oikeasti mieti, että entä jos joku meistä _kääntyisi_ tai _paljastuisi_ homoksi tai bi:ksi.
Missä tuossa viikonlopussa oli vibat siitä, että ne ois miettineet, että onko K kiinnostunutkin oikeasti miehistä(kin)? Ei missään.
Täysin normatiivista heteroläppää ihmisiltä, joita ei häiritse se, että _muut_ on homoja tai että _homoja on_.
 
vierailija
En ole ihan varma, miksi viime kesää hehkutetaan palstojen suhteen niin paljon. Joo, silloin oli Tavastia 1, mutta noin muuten shipin kukoistus johtui pitkälti mm. uutuudenviehätyksestä, momentumista ja siitä, että löysimme koko ajan vanhaa "uutta" matskua. Esim. Joksut oli meille ihan uusi bändi, joten sieltä löytyi kaikenlaista jännää. Monella tapaa keskustelu oli suht ankeaa pitkään oli paljon jankkausta mm. siitä, saako edes shipata oikeita ihmisiä, Kärtsää haukuttiin viisujen jälkeen todella paljon ja palstan yhteinen huumori ei ollut vielä puhjennut kukkaan.

Tavastian jälkeen ei tullut pitkään aikaan juurikaan matskua, jossa pojat olisivat puhuneet toisistaan ja ison osan kesää oli epäselvää, ovatko enää edes tekemisissä keskenään. Itse en sitä epäillyt, mutta varmuutta siitä ei ollut.

Ja keskustelun määräkin oli itse asiassa suurimman osan kesää vähäisempi kuin nyt.
Ehkä odotettavaa on sitten väärä termi, olet oikeassa siinä, että käsiteltäviä asioita oli enemmän johtuen shipin tuoreudesta.
Mä oon tarkoittanut odottamisella käsiteltävien asioiden määrää, pitänee ilmaista se käsiteltävinä asioina, eikä odotettavina asioina jatkossa. Mutta kyllä sitä odotettavaakin oli viime kesänä paljon enemmän kuin nyt, tein siitä joskus koosteen vauvalle ja se oli hengästyttävän pitkä.
 
vierailija
Mä oon sitten kolmantena vain K&B shippaaja! Mua ei yksittäiset, vitsillä heitetyt kommentit muista osapuolista haittaa, mitta tässä näkyy, miten osa kiinnostui noista pipolätkämiehistä ja haluaa nyt itsekkäästi puhua heistäkin ketjussa, joka ei sille aiheelle mitenkän kuulu. Inhottaa tuollainen käytös ja toiminta.
Neljä, kun minäkin jo aiemmin ilmoittauduin
 
vierailija
Mulle on tullut J:stä mielikuva, että kun hän tapaa ihmisen, jonka kanssa kemiat kohtaa välittömästi (siis ystävämielessäkin), niin hän totisesti suitsuttaa huomiollaan näitä tyyppejä aikansa. Musta se on aika herttainen piirre. 😊 Ehkä tässä P:n kanssa on käynyt samoin. B:n kanssa tuo vaan ei ole vielä tasoittunut, suitsutusta piisaa yhä edelleen. 😍
 
vierailija
En tiedä turkkilaisesta kahvista, mutta mun mielestä JO kehui suomalaista kahvia pian jossain NT:n jälkeen/aikana tehdyssä haaatattelussa. Tai sitten vaan kohteliaisuuttaan sanoivat, ja oikeasti kokemus oli juuri päinvastainen. Muistaako kukaan muu tällaista lausuntoa? Tässä on matkan varrella tullut välillä vähän epäileiväiseksi omien muistikuvien suhteen.
Muistan ja siis varmasti piti paikkaansa. Oliko se siinä JO subsin haastattelussa Tampereelta? No, ei ehkä, mutta kyllähän he kehtasivat nauraa meidän valokatkaisimillekin yms. niin miksei sitten kahvillekin, jos se olisi oikeasti ollut heistä pahaa.
Jokerit siitä vain suomalaisiksi ja muuttamaan Suomeen, kahvittelu on jo hallussa! 🤗
 
vierailija
Kiitos mielipiteeni tukemisesta, mutta tällaista misogyniaa en halua fandomiin tai keskusteluun mukaan lainkaan ja sanoudun irti asenteestasi. Sitä paitsi en ole siinä suhteessa samaa mieltä, etteikö yleisellä tasolla keskustelu voisikin haahuilla välillä muualla, kunhan siinä on jokin K- tai JO-liitännäisyys. Pääasiallinen keskusteluhan ja pääpaino on yhä K/JO:ssa sekä K/B:ssä, kuten kuuluukin.
Ei ollut eilen Vauvalla.
 
vierailija
Mulle on tullut J:stä mielikuva, että kun hän tapaa ihmisen, jonka kanssa kemiat kohtaa välittömästi (siis ystävämielessäkin), niin hän totisesti suitsuttaa huomiollaan näitä tyyppejä aikansa. Musta se on aika herttainen piirre. Ehkä tässä P:n kanssa on käynyt samoin. B:n kanssa tuo vaan ei ole vielä tasoittunut, suitsutusta piisaa yhä edelleen.
Se on kyllä totta, K ei kyllä hevillä ole vaiennut B:stä. Leipä esti Bojan-potpurin viime keikalla, mutta eiköhän seuraavalla kerralla se pyörähdä taas käyntiin kun vaan pienintäkin aihetta on (ja pysytään gluteenittomalla linjalla). Enkä vieläkään ole oikein päässyt yli niistä synttärionnitteluista. Fire and water...
 
vierailija
Muistan ja siis varmasti piti paikkaansa. Oliko se siinä JO subsin haastattelussa Tampereelta? No, ei ehkä, mutta kyllähän he kehtasivat nauraa meidän valokatkaisimillekin yms. niin miksei sitten kahvillekin, jos se olisi oikeasti ollut heistä pahaa.
Jokerit siitä vain suomalaisiksi ja muuttamaan Suomeen, kahvittelu on jo hallussa!
No hyvä, joku muistaa samoin! Sama haastattelu itsellänikin mielessä.👍🏻
 
vierailija
Usealla tuntemallani homomiehellä tai miehiin vahvasti kallellaan olevalla bimiehellä on muuten hyvin vahvasti "äijämoodi" päällä suurimman osan ajasta, koska niin he ovat kasvaneet ja tottuneet elämään. Yleensä miehet kasvavat aikuiseksi pitkälti heteromies/poikaporukoissa riippumatta siitä, onko itse heteromies.

Tuntuu jotenkin absurdilta ajatukselta, että jos jollain ihmisellä ei ole ne "gayish vibes" koko ajan päällä, niin pakko heidän on olla heteroita. Esim. eräällä ystävällä on hänen omien sanojensa mukaan erikseen maskuliininen ja feminiininen olemistapa, jota käytetään eri tilanteissa.
 
vierailija
Usealla tuntemallani homomiehellä tai miehiin vahvasti kallellaan olevalla bimiehellä on muuten hyvin vahvasti "äijämoodi" päällä suurimman osan ajasta, koska niin he ovat kasvaneet ja tottuneet elämään. Yleensä miehet kasvavat aikuiseksi pitkälti heteromies/poikaporukoissa riippumatta siitä, onko itse heteromies.

Tuntuu jotenkin absurdilta ajatukselta, että jos jollain ihmisellä ei ole ne "gayish vibes" koko ajan päällä, niin pakko heidän on olla heteroita. Esim. eräällä ystävällä on hänen omien sanojensa mukaan erikseen maskuliininen ja feminiininen olemistapa, jota käytetään eri tilanteissa.
Joo, mutta meinasin noita kavereita tuolla. Kukaan ei puhunut siitä, että olisiko K kiinnostunut myös miehistä. Ei se ole mitään ultrasuvaitsevaista, että annetaan muiden olla homoja. Totta kai jokainen tolkun ihminen ajattelee tänä päivänä niin. Innostua ois voinut vasta, jos ne ois keskustelleet siitä, onko joku heistä oikeasti kiinnostunut suhteesta miehen kanssa tms.
 
vierailija
Mulle uus klippi kokonaisena, tässä siis se Espanja it grows haastattelu. Ballsit mainitaan ja kaiketi pollonen truck vielä sen kuuluisan klipin jälkeen. K myös piirtää tatskan sen haastattelijan rintakehään, ja hilpeä koko haastattelu kaikin puolin, ja Mikke nolona pari sec pidempään

Saisko tähän, että missä kohtaa? En löytänyt nopealla hakemisella. Yli tunnin ohjelma.
 
vierailija
vierailija
Fun fact: useimmissa Balkanin slaavilaisissa kielissä vitsi on "vits", joka tulee ilmeisesti alun perin ruotsista, tai mahdollisesti saksasta, mutta ruotsissa on nimenomaan tuo muoto "vits". :)
 

Yhteistyössä