Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Samaa mieltä tuosta että on jotenkin puhjennut kukkaan. Näyttäisi siltä, että uskaltaa entistä enemmän olla omana itsenään. Viittaan siihen haastatteluun vai oliko niitä useampikin, missä sanoi että kotimaassa tuntee enemmän paineita olla ”kunnon poika” ja muualla esiintyessään kokee olevansa vapaampi. Toivottavasti niin tosiaan on. Jos on noin, niin voisihan tuo heijastua siihenkin että pystyy ottamaan tuollaiset kysymykset rennommin haastattelussakin, eikä ole tarvetta selitellä mitään.
Hyvin maistaa! Puhjennut myös puhumaan suomea 🥰
 
vierailija
Ei Jeresus. Jäin katsomaan noita Madam_cykan klippejä tuosta haastattelusta, ja siellä on toinenkin helmi. Pitää ehdottomasti kuunnella tämä koko haastattelu jossain vaiheessa, mutta: Bojan kertoo heidän (JO) harkinneen jonkun paikan vuokraamista ja kaikkien viisukavereiden kutsumista paikalle, jotta he voivat vihdoin katsoa Euroviisut rauhassa yhdessä.

What in the fanfiction.
Mä ymmärsin, että katsoisivat tämän vuoden viisut yhdessä.
 
vierailija
Todennäköisesti se on ihan normaalia seurustelua, että ollaan yhdessä sen kanssa, jonka kanssa on hyvä olla. Onko merkkejä joistain muista syistä, yhteisiä lapsiakaan ei ole, joiden vuoksi pitäisi sinnitellä yhdessä. En nyt keksi, mitä voisit tarkoittaa.
No voihan se olla vaikka henkilökohtainen avustaja, mitäpä me mistään tiedetään. /vitsi
 
vierailija
Jos mitä vaan sais kysyä B/K, niin olisi mm. hauskaa kuulla, mitä fanfictionin kuvaukset heidän väleistään saa heidät ajattelemaan.

Ekana mulla tuli tuon fanfic-keskustelu podcastissa ja right direction mieleen, että fanfic on ollu pieneltä osalta mukana heidän reflektioinnissa, että asiat menossa oikeaan suuntaan kai ne jotkin tarinat tuntuu näin seuraajan ja ulkopuolisen silmään suht uskottavalta kuvauksilta heidän mahdollisista tuntemuksista, niin se tuli ekana mieleen mut joo, varmaan on enemmän artistiuden etenemisestä ja keikoista yms.

Oli myös hauskaa, että podcastissa mainittiin, että fanfic sijoittuvat esim, underwater, late night nightclub ja oli vielä jokin kolmas
Niin, haastattelija mainitsi. Bojan ei kommentoinut lukeneensa noita tai muitakaan millään tavalla.
 
vierailija
Mäkin olen taipuvainen ajattelemaan, että B:n ja K:n välit on selkiytyneet hyväksi ystävyydeksi ja platoniseksi something moreksi. Siksi Boitsunkin on nyt helpompi nyökytellä ja hymyillä puheille viisuromanssista ja heittää läppää treffeistä Kärtsän kanssa. Ja en todellakaan tarkoita vähätellä poikien suhdetta millään tavalla. Joku kirjoitti edellä hyvin, että niillä korteilla pelataan, jotka on jaettu tms. Niin minäkin tilanteesta ajattelen. 🥰

Täytyisi kuunnella se podcast, mutta tulkitsin puheen oikeasta suunnasta tarkoittavan Jokerien ja K:n uria, että työasiat ovat menneet kummallakin hyvin eteenpäin, miksei toki elämä ylipäätäänkin
 
vierailija
Hei kiitti, että kirjoitit tän! Joltain pieneltä palaselta auttaa taas ymmärtämään lisää kaikkia kiehtovia juttuja, mahdollisuuksia ja leikittelyä s*ksuaalisuuden suhteen.

Mitä tarkoittaa queer-subversiivisuus? Jos jaksat, niin ois mielenkiintoista kuulla muutamalla lauseella, miten ymmärrät sen erityisesti tässä yhteydessä! Googlatessa en oikeen löytänyt just tällaiselta kannalta tai tähän yhteyteen liittyvää selkeää selitystä. Muut kohdat ymmärrän ja jotenkin tunnen ymmärtäväni tai tietäväni mitä niillä tarkoitetaan, mutta tämä jäi kiinnostamaan paljon!

Ps. Nää keskustelut kyllä taas yllättää jälleen varmaan tuhannenen kerran, mitä kaikkea pieniä ymmärryksen palasia täältä voi tulla pureskeluun
Tuo termi on ihan omani, mutta siis se on asia, jolla tuntuu olevan minulle (ja nämä eivät välttämättä ole oikeita sanoja, mutta vähän sinnepäin) seksuaalisia, emotionaalisia, poliittisia ja hengellisiä ulottuvuuksia. (Ja joku varmaan trollaantuu näistä termeistä, mutta ihan sama.) Ja se on akseli, joka menee transsukupuolisuudesta siihen, että miehellä on hame tai naisellinen olemus, mitkä ovat tietysti varsin erilaisia asioita.

Määrittelen itseni queer-sanalla ennemmin kuin vaikka bi, koska tunnen vetoa epätavalliseen sukupuolen ilmaisuun, myös sellaiseen joka ei liity ulkonäköön tai seksiin mitenkään. Ja tunnen siis myös esim. jonkinlaista "sielujen sympatiaa" mm. transihmisiä kohtaan.

Ja tämä johtaa myös siihen, että osa crossdressing-fanartista on sekä kuumaa että vetoaa jotenkin syvemmällä tavalla ja toisaalta osa tuntuu jotenkin "halvalta po rnolta".
 
vierailija
Tämä on sitten vähän lennokas teoria aiheesta miksi B vastaa ja kuvaa jo tapahtunutta täydellisinä treffeinä vs heittää jotain kuviteltua.

- Hän on vähintään mielessään ajatellut ne treffeinä ja ne on tuntuneet siltä esim. siellä baarissa kahdestaan hengatessa ja samalla sohvalla istuessa ja jutellessa ja nauraessa. Niin jos ne tuntuivat täydellisiltä tai ihanilta treffityyppisiltä jaetuilta hetkiltä, niin helpostihan se tulee tuossa ekana mieleen.

- Alitajuinen "omistava" näkökulma: oli tilanne mikä tahansa nyt tai joskus, niin jos hänellä olisi halu olla yhdessä Kn kanssa, niin voihan se myös hänelle itselleen tuntua kivalta vaikka alitajuisestikin vastata, että oikeastaan heillä on ollut jo sellaiset tai sen tyyppiset hetket yhdessä, verrattuna haikailuun ja kuvitelmiin jos he olisivat treffeillä.
Mielenkiintoista analyysiä/spekua! Itse en voinut olla miettimättä, voisiko homman seassa olla myös jotain tavallaan viestiä Jerelle. Että eikös ollut hyvät treffit meillä, milloin uudestaan. :p
 
vierailija
Ihan selvästihän se nykyinen avoimuus B:llä , kun se puhuu K:sta johtuu siitä, että NT lopuksi saivat viimein keskusteltua asioista ja ovat samalla sivulla K: n kanssa. Tietävät mitä toinen ajattelee ja tuntee niin shipin kuin toistensakin suhteen. Varmaan ollut epävarmuutta puolin ja toisin, miten suhtautua shippiin yms. Ovat ystäviä ja varmasti rakastavat toisiaan. Siitä rakkauden laadusta en osaa sanoa. Maybe something more, ehkä. Tällä hetkellä tuntuisivat olevan tyytyväisiä siihen mitä heidän välillään sitten onkaan. Varmaan kertoo paljon se miten Maaliskuussa käyttäyttvät toistensa seurassa. Toivottavasti nähdään mekin siitä jotain. Ja tämå oli vaan yksi mielipide.
T. Aasi
 
vierailija
Ihan selvästihän se nykyinen avoimuus B:llä , kun se puhuu K:sta johtuu siitä, että NT lopuksi saivat viimein keskusteltua asioista ja ovat samalla sivulla K: n kanssa. Tietävät mitä toinen ajattelee ja tuntee niin shipin kuin toistensakin suhteen. Varmaan ollut epävarmuutta puolin ja toisin, miten suhtautua shippiin yms. Ovat ystäviä ja varmasti rakastavat toisiaan. Siitä rakkauden laadusta en osaa sanoa. Maybe something more, ehkä. Tällä hetkellä tuntuisivat olevan tyytyväisiä siihen mitä heidän välillään sitten onkaan. Varmaan kertoo paljon se miten Maaliskuussa käyttäyttvät toistensa seurassa. Toivottavasti nähdään mekin siitä jotain. Ja tämå oli vaan yksi mielipide.
T. Aasi
Nykyinen "avoimuusvaihe" tosin kiinnostavasti alkoi vasta selvästi NT:n jälkeen.

T. aasikollega
 
vierailija
Speku: NT oli kokonaan ihana, mutta Tampereesta oli myös helpoin puhua, koska siellä ei tapahtunut mitään sellaista, mitä olisi ollut vaikea selittää (siis vaikka esim. yhteinen yö olisi ollut pelkkää samassa sängyssä nukkumista, niin karaokesta on kivempi puhua maailmalle, plus tosiaan virallisesti Turussa niin ei tapahtunutkaan). :)
 
vierailija
Laitoin tämän toisaallekin, mutta paremminhan tämä sopii tänne, kun täällä tuntuu pääsevän pohtimaan asioita yleensä paremmin.


Mulla on vähän ristiriitaiset ajatukset. Toisaalta ostan sen, että NT:llä on puhuttu ns. välit selväksi ja nyt ollaan syvän ystävyyden linjalla, jossa on hyvä ja turvallista olla, mikä näkyy helppoudesta puhua toisesta julkisesti.

Sitten tulee se mutta. Mun mielestä ainakin Boitsu näytti NT:llä, ja etenkin Turusta lähtien, tosi ihastuneelta. Kaikki muistamme legendaarisen ljubavin ja paljon muitakin klippejä. Vaikka lava on lava, niin jotkut B:n ilmeet ja eleet oli musta tosi paljastavia (miksi kävi omistavasti laittamassa käden K:n harteille kun K lähestyi Tavalla Krisiä, millainen täydellisen onnen täyttämä ilme Tampereella kaulapusussa, Tavalla istuen kun K sipaisi kaksi kertaa poskea jne jne).

Jos (ja mun mielestä siis kun) B oli NT:llä tosi ihastunut ja jos Tampereen Ihkussa olisi käyty syvä keskustelu siitä, että tässä ollaan ihan ystävyysmeiningillä, niin miten ihmeessä B olisi voinut siellä vaikuttaa koko ajan tyytyväiseltä ja kertoa vielä paljon myöhemminkin, että ne olivat täydelliset treffit. Eikö siinä itse kukin olisi pettynyt, surullinen tms?
 
  • Tykkää
Reactions: Shippisipriina
vierailija
Laitoin tämän toisaallekin, mutta paremminhan tämä sopii tänne, kun täällä tuntuu pääsevän pohtimaan asioita yleensä paremmin.


Mulla on vähän ristiriitaiset ajatukset. Toisaalta ostan sen, että NT:llä on puhuttu ns. välit selväksi ja nyt ollaan syvän ystävyyden linjalla, jossa on hyvä ja turvallista olla, mikä näkyy helppoudesta puhua toisesta julkisesti.

Sitten tulee se mutta. Mun mielestä ainakin Boitsu näytti NT:llä, ja etenkin Turusta lähtien, tosi ihastuneelta. Kaikki muistamme legendaarisen ljubavin ja paljon muitakin klippejä. Vaikka lava on lava, niin jotkut B:n ilmeet ja eleet oli musta tosi paljastavia (miksi kävi omistavasti laittamassa käden K:n harteille kun K lähestyi Tavalla Krisiä, millainen täydellisen onnen täyttämä ilme Tampereella kaulapusussa, Tavalla istuen kun K sipaisi kaksi kertaa poskea jne jne).

Jos (ja mun mielestä siis kun) B oli NT:llä tosi ihastunut ja jos Tampereen Ihkussa olisi käyty syvä keskustelu siitä, että tässä ollaan ihan ystävyysmeiningillä, niin miten ihmeessä B olisi voinut siellä vaikuttaa koko ajan tyytyväiseltä ja kertoa vielä paljon myöhemminkin, että ne olivat täydelliset treffit. Eikö siinä itse kukin olisi pettynyt, surullinen tms?
Ei välttämättä todellakaan.

-samantyyppisessä tilanteessa itse ollut ja onnea hehkunut (en tosin usko, että Ihkussa käytiin tällainen keskustelu, mutta noin muuten)
 
vierailija
Ei välttämättä todellakaan.

-samantyyppisessä tilanteessa itse ollut ja onnea hehkunut (en tosin usko, että Ihkussa käytiin tällainen keskustelu, mutta noin muuten)
Oikeasti? Tämä on kiinnostavaa, koska itse en ikinä todellakaan silloin hehkuisi onnea. Haluatko kertoa tarkemmin, miksi olit onnellinen, vaikka tilanne ei edennyt haluamaasi suuntaan? Aina mielenkiintoista kuulla erilaisista tavoista suhtautua asioihin, käsitellä niitä jne.
 
vierailija
Oikeasti? Tämä on kiinnostavaa, koska itse en ikinä todellakaan silloin hehkuisi onnea. Haluatko kertoa tarkemmin, miksi olit onnellinen, vaikka tilanne ei edennyt haluamaasi suuntaan? Aina mielenkiintoista kuulla erilaisista tavoista suhtautua asioihin, käsitellä niitä jne.
Elämäni onnellisin päivä oli noin 10 vuotta sitten, kun sain viettää sen suuren rakkauteni kanssa, vaikka oli lähes varmaa, ettemme voisi koskaan olla yhdessä. Ja päivän sisältö oli siis "hengailua", emme esim. suudelleet tai mitään. Se että saa viettää aikaa rakastamansa ihmisen kanssa on vain siistein juttu mitä on, ei siinä tarvínnut voivotella, jossitella ja harmitella. Toki kaikkia noita tunteita on ollut jälkeenpäin, mutta ei se muuta sitä päivää.

Tähän ei liittynyt siis ketään kolmatta ihmistä, mutta lisäksi ihan viime aikoina olen viettänyt oikein tyytyväisenä aikaa ystävän kanssa, jota kohtaan minulla on tunteita, ja hänen kumppaninsa kanssa, mutta he erosivat hiljattain ja toivon, että tästä voisi tulla jotain. Jos ei, niin kivaa on ollut hänenkin kanssaan. :)

Ja en tarkoita, etteikö mitään itkuja olisi itketty tai etten olisi ollut mustasukkainen kolmannesta henkilöstä tai mitään, todellakin on, mutta näitä ei ole tapahtunut livetilanteissa ja enimmäkseen on ollut hyviä fiiliksiä niiden ulkopuolellakin.
 
vierailija
Elämäni onnellisin päivä oli noin 10 vuotta sitten, kun sain viettää sen suuren rakkauteni kanssa, vaikka oli lähes varmaa, ettemme voisi koskaan olla yhdessä. Ja päivän sisältö oli siis "hengailua", emme esim. suudelleet tai mitään. Se että saa viettää aikaa rakastamansa ihmisen kanssa on vain siistein juttu mitä on, ei siinä tarvínnut voivotella, jossitella ja harmitella. Toki kaikkia noita tunteita on ollut jälkeenpäin, mutta ei se muuta sitä päivää.

Tähän ei liittynyt siis ketään kolmatta ihmistä, mutta lisäksi ihan viime aikoina olen viettänyt oikein tyytyväisenä aikaa ystävän kanssa, jota kohtaan minulla on tunteita, ja hänen kumppaninsa kanssa, mutta he erosivat hiljattain ja toivon, että tästä voisi tulla jotain. Jos ei, niin kivaa on ollut hänenkin kanssaan.

Ja en tarkoita, etteikö mitään itkuja olisi itketty tai etten olisi ollut mustasukkainen kolmannesta henkilöstä tai mitään, todellakin on, mutta näitä ei ole tapahtunut livetilanteissa ja enimmäkseen on ollut hyviä fiiliksiä niiden ulkopuolellakin.
Niin ja lisäys, että olen perusluonteeltani iloinen ja onnellinen ihminen, ehkä sekin vaikuttaa asiaan, mutta sellaisen kuvan olen ehdottomasti saanut myös Bojanista.
 
vierailija
Speku: NT oli kokonaan ihana, mutta Tampereesta oli myös helpoin puhua, koska siellä ei tapahtunut mitään sellaista, mitä olisi ollut vaikea selittää (siis vaikka esim. yhteinen yö olisi ollut pelkkää samassa sängyssä nukkumista, niin karaokesta on kivempi puhua maailmalle, plus tosiaan virallisesti Turussa niin ei tapahtunutkaan).
Kärtsähän jollain keikalla taisi sanoa, että on nukkunut yhdessä Bojanin kanssa. Joku muistaakseni kysyi asiasta, ja vastaus oli tyyliin tietysti olen.
 
vierailija
Kärtsähän jollain keikalla taisi sanoa, että on nukkunut yhdessä Bojanin kanssa. Joku muistaakseni kysyi asiasta, ja vastaus oli tyyliin tietysti olen.
Joo, Kärtsä voi sanoa noin, mutta vaikka Bojanin vastaus onkin aika uskalias, niin "Turussa oli kivat treffit, kun käytiin kahdestaan baareissa ja sitten mentiin vierekkäin nukkumaan" olisi siitä vielä aika next level. :D
 
vierailija
Niin ja lisäys, että olen perusluonteeltani iloinen ja onnellinen ihminen, ehkä sekin vaikuttaa asiaan, mutta sellaisen kuvan olen ehdottomasti saanut myös Bojanista.
Kiitos, kun avasit sun kokemusta. Auttoi ymmärtämään sun edellistä viestiä paremmin. Siitä ei tietenkään voida tietää, onko B:llä sua enemmän ollut toiveita tai odotuksia oman tilanteensa kehittymiseen, mutta ihan hyvin on B:llä voinut myös olla samat fiilikset kuin sulla.

Kirjoitin pidemmän viestin, mutta se katosi. No, pääpointti oli se, että itsekin olen energinen ja peruspositiivinen mutta myös hyvin tunteellinen, ja sellainen on B sanonut myös olevansa. Ja ainakin itselläni olisi ensireaktio ollut varmasti pettymys ja suru, jos ihastukseni kertoisi, ettei välillämme ole ystävyyttä enempää. Myöhemmin voisi olla helpottanutkin olo tilanteen selkiydyttyä, mutta ei heti. Enkä kutsuisi sellaista iltaa täydellisiksi treffeiksi.

Mutta nämä ovat meidän kokemuksia, ja B on voinut ajatella kummalla tavalla vaan tai vielä todennäköisemmin jollain ihan omalla tavallaan.
 

Yhteistyössä