Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minä olen sitä mieltä että jos joku haluaa jonkun mielestään kivan lahjan antaa, niin ei sitä tarvitse muilla täällä hyväksyttää. Mielipiteitä on aina niin monta kuin ihmisiäkin. On tietysti hyvä ottaa huomioon tuo lahjan koko, että miten sen saa kuljetettua, mutta yksi pyjama ei lopulta vie paljon sen enempää tilaa laukussa kuin paksu neulottu pipo tai muutamat topatut rintsikat, joita niitäkin näkyy ainakin Balkanilla tulevan. Eli jos tosiaan haluaa viedä lahjan niin siitä vaan, tai voihan sen lähettääkin, niin kuin joku ehdotti. Ei sitä ainakaan nolostella tarvitse että haluaa jotenkin ilahduttaa. En ole itse viemässä mitään, mutta minusta tässä lahjakeskustelussa näkyy pikkuisen tämä suomalainen häpeämisen ja käytännöllisyyden kulttuuri. Ja siis saahan täällä keskustella, tarkoitan vaan että ei ole pakko tehdä jonkun ns. yleisen mielipiteen mukaan, jos tosiaan haluaa lahjan viedä, niin sitten vie.
 
vierailija
Minä olen sitä mieltä että jos joku haluaa jonkun mielestään kivan lahjan antaa, niin ei sitä tarvitse muilla täällä hyväksyttää. Mielipiteitä on aina niin monta kuin ihmisiäkin. On tietysti hyvä ottaa huomioon tuo lahjan koko, että miten sen saa kuljetettua, mutta yksi pyjama ei lopulta vie paljon sen enempää tilaa laukussa kuin paksu neulottu pipo tai muutamat topatut rintsikat, joita niitäkin näkyy ainakin Balkanilla tulevan. Eli jos tosiaan haluaa viedä lahjan niin siitä vaan, tai voihan sen lähettääkin, niin kuin joku ehdotti. Ei sitä ainakaan nolostella tarvitse että haluaa jotenkin ilahduttaa. En ole itse viemässä mitään, mutta minusta tässä lahjakeskustelussa näkyy pikkuisen tämä suomalainen häpeämisen ja käytännöllisyyden kulttuuri. Ja siis saahan täällä keskustella, tarkoitan vaan että ei ole pakko tehdä jonkun ns. yleisen mielipiteen mukaan, jos tosiaan haluaa lahjan viedä, niin sitten vie.
Joo, just näin. Kukaan ei halua olla too much, koska Suomessa se olisi hirvein mahdollinen asia, mutta eikö Bojan itsekin, ja Kärtsäkin, ole varsin too much. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Shippisipriina
vierailija
Minä olen sitä mieltä että jos joku haluaa jonkun mielestään kivan lahjan antaa, niin ei sitä tarvitse muilla täällä hyväksyttää. Mielipiteitä on aina niin monta kuin ihmisiäkin. On tietysti hyvä ottaa huomioon tuo lahjan koko, että miten sen saa kuljetettua, mutta yksi pyjama ei lopulta vie paljon sen enempää tilaa laukussa kuin paksu neulottu pipo tai muutamat topatut rintsikat, joita niitäkin näkyy ainakin Balkanilla tulevan. Eli jos tosiaan haluaa viedä lahjan niin siitä vaan, tai voihan sen lähettääkin, niin kuin joku ehdotti. Ei sitä ainakaan nolostella tarvitse että haluaa jotenkin ilahduttaa. En ole itse viemässä mitään, mutta minusta tässä lahjakeskustelussa näkyy pikkuisen tämä suomalainen häpeämisen ja käytännöllisyyden kulttuuri. Ja siis saahan täällä keskustella, tarkoitan vaan että ei ole pakko tehdä jonkun ns. yleisen mielipiteen mukaan, jos tosiaan haluaa lahjan viedä, niin sitten vie.
Mun mielestä on aina hyvä idea reflektoida omia ajatuksia muiden mielipiteisiin. Se oma ajatus voi olla sellainen, jonka itsekin jälkeenpäin toteaa huonoksi. Tässä lahja-asiassa on aika selvää, että pojat ei tarvi mitään peruspyjamia marketista, ja että tuollaisessa ei ole mitään ideaa, siis ei mitään persoonallista. Herättäisi vaan ihmetystä. Teettäkää mieluummin vaikka t-paita jossa on joku hauska ja oivaltava JO-aiheinen kuva/meemi, jos on pakko antaa joku vaate.
 
vierailija
Mun mielestä on aina hyvä idea reflektoida omia ajatuksia muiden mielipiteisiin. Se oma ajatus voi olla sellainen, jonka itsekin jälkeenpäin toteaa huonoksi. Tässä lahja-asiassa on aika selvää, että pojat ei tarvi mitään peruspyjamia marketista, ja että tuollaisessa ei ole mitään ideaa, siis ei mitään persoonallista. Herättäisi vaan ihmetystä. Teettäkää mieluummin vaikka t-paita jossa on joku hauska ja oivaltava JO-aiheinen kuva/meemi, jos on pakko antaa joku vaate.
👍
 
vierailija
Mun mielestä on aina hyvä idea reflektoida omia ajatuksia muiden mielipiteisiin. Se oma ajatus voi olla sellainen, jonka itsekin jälkeenpäin toteaa huonoksi. Tässä lahja-asiassa on aika selvää, että pojat ei tarvi mitään peruspyjamia marketista, ja että tuollaisessa ei ole mitään ideaa, siis ei mitään persoonallista. Herättäisi vaan ihmetystä. Teettäkää mieluummin vaikka t-paita jossa on joku hauska ja oivaltava JO-aiheinen kuva/meemi, jos on pakko antaa joku vaate.
No noilla kuvameemi paidoilla ne ei varsinkaan tee yhtään mitään. Usein eivät pistä edes kertaakaan päälle.
 
vierailija
No esim tässäkin haastattelussa Krisillä on fanin teettämä paita hänestä ja innoissaan sitä tuntuu pitävän
Se fani on tainnut itse kirjoilla ne paidat. On muistaakseni sanonut, että hänellä on kirjontakone. Oli myös suloista, miten Nace esittelee sitä laukkua ja niitä fanien tekemiä kangasmerkkejä ET-vlogilla. Selvästi arvostavat käsintehtyjä lahjoja, kun niin usein niistä puhuvat.
 
vierailija
Olis muuten tosi kiva jos ficcisuosistuksiin laitettaisiin linkkiä myös (välillähän onkin, mutta esim tänään viitattiin johonkin "tähtificciin", enkä löydä yhtään mitään sellaista). Ja aika usein puhutaan kivoista/söpöistä/kuumista ficeistä, niin olis vaan niin kiva jos niihin pääsis ilman mitään hillitöntä salapoliisityötä 😅😘
 
vierailija
Olis muuten tosi kiva jos ficcisuosistuksiin laitettaisiin linkkiä myös (välillähän onkin, mutta esim tänään viitattiin johonkin "tähtificciin", enkä löydä yhtään mitään sellaista). Ja aika usein puhutaan kivoista/söpöistä/kuumista ficeistä, niin olis vaan niin kiva jos niihin pääsis ilman mitään hillitöntä salapoliisityötä
Tässä linkki https://archiveofourown.org/works/51246598/chapters/129488767
Löytyi saitin puolelta ☺
 
vierailija
Mun mielestä on aina hyvä idea reflektoida omia ajatuksia muiden mielipiteisiin. Se oma ajatus voi olla sellainen, jonka itsekin jälkeenpäin toteaa huonoksi. Tässä lahja-asiassa on aika selvää, että pojat ei tarvi mitään peruspyjamia marketista, ja että tuollaisessa ei ole mitään ideaa, siis ei mitään persoonallista. Herättäisi vaan ihmetystä. Teettäkää mieluummin vaikka t-paita jossa on joku hauska ja oivaltava JO-aiheinen kuva/meemi, jos on pakko antaa joku vaate.
Tuokin on hyvä idea, mutta ei sitä voi toinen sanella mikä lahjan antajan (ja saajan) mielestä on hyvä. Jos joku tykkää antaa jotain muumiaiheista niin mikäs siinä. Kaikki omalla tyylillään.
 
vierailija
Ficit eivät oikein etene, kun olen ollut niin superväsynyt taas, mutta päädyinpä lukemaan feministisen kielitiedepaperin sukupuolittuneista ilmauksista sloveenin kielessä ja miten niistä on viime vuosina yritetty tehdä vähemmän binäärisiä. En tiedä oliko tästä hyötyä ficciin, jota varten sen luin, tai kiinnostaako aihe pätkääkään ketään muuta täällä, mutta minusta se oli ihan supermielenkiintoinen. :D Ei ollut edes ensimmäinen kerta, kun päädyn lukemaan tutkimusartikkeleita ficcejä varten. https://www.researchgate.net/publication/330312498_Challenges_of_adopting_gender-inclusive_language_in_Slovene

- Joymuffin
 
vierailija
Tuokin on hyvä idea, mutta ei sitä voi toinen sanella mikä lahjan antajan (ja saajan) mielestä on hyvä. Jos joku tykkää antaa jotain muumiaiheista niin mikäs siinä. Kaikki omalla tyylillään.
No mun mielestä ei ole järkeä antaa mitään kirjettä isompaa lahjaa noin ylipäätään, ja aiheuttaa niille säilytysongelmia, mutta jos jollain on pakottava tarve antaa joku vaatelahja, niin ei nyt ainakaan mitään random valmisvaatetta, joka ei liity millään tavalla jokereihin. Ikään kuin he tarvisi jotain vaatelahjoituksia. Ne pyjamat voi lahjoittaa jonnekin hyväntekeväisyyteen mieluummin.
 
vierailija
No mun mielestä ei ole järkeä antaa mitään kirjettä isompaa lahjaa noin ylipäätään, ja aiheuttaa niille säilytysongelmia, mutta jos jollain on pakottava tarve antaa joku vaatelahja, niin ei nyt ainakaan mitään random valmisvaatetta, joka ei liity millään tavalla jokereihin. Ikään kuin he tarvisi jotain vaatelahjoituksia. Ne pyjamat voi lahjoittaa jonnekin hyväntekeväisyyteen mieluummin.
Jos joku nyt tulisi itse iloiseksi siitä, että antaisi Joksuille pyjaman tai jonkun muun lahjan, niin minusta siitä vaan. Laittaa vaikka sen postissa, niin ei tarvitse miettiä logistiikkaa, tuskin se silloin heille on harmiksi. :)
 
vierailija
Enkä tiedä, mikä tää pyjamahepuli on, kun Bllä näkynyt sininen pyjama on aina se yksi ja sama, josta selkeästi pitää. Kyse ei oo siitä, että hän nyt tykkää pyjamista niin paljon, vaan tää yksi joka hänellä jo on, on selkeästi spessu.
Mulle tulee tästä Boitsun lempipyjamasta mieleen K:n formulalakanat. Samanlaisia tässäkin suhteessa :D
 
vierailija
Mun mielestä on aina hyvä idea reflektoida omia ajatuksia muiden mielipiteisiin. Se oma ajatus voi olla sellainen, jonka itsekin jälkeenpäin toteaa huonoksi. Tässä lahja-asiassa on aika selvää, että pojat ei tarvi mitään peruspyjamia marketista, ja että tuollaisessa ei ole mitään ideaa, siis ei mitään persoonallista. Herättäisi vaan ihmetystä. Teettäkää mieluummin vaikka t-paita jossa on joku hauska ja oivaltava JO-aiheinen kuva/meemi, jos on pakko antaa joku vaate.
Vähän off topic, mutta kommentti vielä tuohon reflektointiasiaan. Yhteisiin asioihin liittyviä ajatuksia kannattaakin reflektoida suhteessa toisiin ja tärkeitä päätöksiä, mutta kaikkia pieniä ns. mukavia asioita ei tarvitse tai aina kannatakaan. Osalla ihmisistä on vahvat ja joskus jyrkätkin mielipiteet, eivätkä pelkää sanoa niitä. Kun taas epävarmempi voi liikaakin kuunnella muita ja jättää omat ideat toteuttamatta jos joku kritisoi. Siitäkin voi helposti sitten tulla kierre että ei luota enää omiin mielipiteisiin ja ajatus että muut aina tietää paremmin. Jää oma luovuus hyödyntämättä. Siksi minusta ei liikaa kannata kuunnella ulkopuolisia kaikissa pienissä asioissa mistä ei kuitenkaan haittaa kellekään ole.
 
vierailija
Vähän off topic, mutta kommentti vielä tuohon reflektointiasiaan. Yhteisiin asioihin liittyviä ajatuksia kannattaakin reflektoida suhteessa toisiin ja tärkeitä päätöksiä, mutta kaikkia pieniä ns. mukavia asioita ei tarvitse tai aina kannatakaan. Osalla ihmisistä on vahvat ja joskus jyrkätkin mielipiteet, eivätkä pelkää sanoa niitä. Kun taas epävarmempi voi liikaakin kuunnella muita ja jättää omat ideat toteuttamatta jos joku kritisoi. Siitäkin voi helposti sitten tulla kierre että ei luota enää omiin mielipiteisiin ja ajatus että muut aina tietää paremmin. Jää oma luovuus hyödyntämättä. Siksi minusta ei liikaa kannata kuunnella ulkopuolisia kaikissa pienissä asioissa mistä ei kuitenkaan haittaa kellekään ole.
Mä lähetin vuoden vaihteen aikoihin jotakin. En varmaan saa tietää, menikö perille ja mitä siitä ajattelivat. Välillä kyllä mietin, että mitä mä nyt menin tekemään, mutta voivat vaikka samantien heittää roskiin, jos ei kiinnosta. Tulipahan sekin tehdyksi. En ole koskaan ikinä kenellekään artistille mitään lähettänyt. On heillä merkillinen vaikutus tai olen itse höppänäksi tullut.
 
vierailija
Mä lähetin vuoden vaihteen aikoihin jotakin. En varmaan saa tietää, menikö perille ja mitä siitä ajattelivat. Välillä kyllä mietin, että mitä mä nyt menin tekemään, mutta voivat vaikka samantien heittää roskiin, jos ei kiinnosta. Tulipahan sekin tehdyksi. En ole koskaan ikinä kenellekään artistille mitään lähettänyt. On heillä merkillinen vaikutus tai olen itse höppänäksi tullut.
Varmasti he arvostaa lahjaasi, sitä että oot halunnut sen heille lähettää ❤
 
vierailija

Tänään melkein itkenyt vaikka mitä biisejä, mutta se oli tietysti taas tämä, joka lopulta sai kyyneleet valumaan. Tuntuu oudolta, että olin tuolla.

Bonuksena myös Bojan näyttää niin hyvältä, tuo rotsi oli kiva ja miten hiukset ovat noin hyvässä hapessa 1,5h keikan jälkeen. :p

- Joymuffin
 

Yhteistyössä