Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiva ajatus, mutta tuskin kukaan voi väkisin mukana roikkua. Kai K lla olisi selkärankaa sanoa, jos ei mukaansa olisi halunnut.
Ei väkisin vaan voiden huonosti tai ollen varalla kunnes K saa ajatuksensa järjestykseen. Siis tai mitä ongelmia ihmisillä nyt epätäydellisissä suhteissaan onkaan. En usko tuohon suhteeseen siis. En uskoisi ilman Bojaniakaan. K ei ole selkeästikään tunnetasolla siihen kovin sitoutunut. Gf:ää piilotellaan kuin toista naista.
 
vierailija
Ei ole mitenkään "munatonta" vaan erittäin normaalia, että ihmiset roikkuvat huonoissa suhteissa vuosia tai jopa vuosikymmeniä, usein myös aktiivisesti tuhoa aiheuttavissa suhteissa. Se ei ole mikään kritiikki, olen itse tehnyt niin 15 vuotta ja lukuisat tuttuni ovat tehneet niin myös. Esim. kaksi läheisintä ystävääi päättivät alkuvuonna tosi paskat suhteet, jotka olivat kestäneet 10 ja 30 vuotta ja ne olivat olleet käytännössä koko sen ajan pelkkää paskaa (kummallakaan parilla ei ollut lapsia, niin ei johtunut siitä). Saati sitten kun puhutaan suhteista, jotka eivät ole täyttä helvettiä, vaan joissa on tavallisempia ongelmia, kyllä niitä tosi usein jatketaan vuosia vaikka ihminen itsekin tietää, ettei tässä ole järkeä.
Okei mulla alkaa olla mitta täynnä näistä onnettomista kertomuksista teidän ja ystävienne elämästä. Mä en halua, että Klla ois sellasta. Ei kaikkien elämä oo yhtä ankeaa ku teillä ja osa tajuaa lähteä surkeasta liitosta ajoisasa ja tehdä korjausliikkeen elämässä. En usko, että elämälleen toisen mahiksen saanut K valitsis elää kurjuudessa.
 
vierailija
Minulla ainakin on kyse ihan oikeasta pettymyksestä.
Saat toki tuntea mitä tunnet! Mutta muista että se tunne syntyy sun omista odotuksista, eikä shipattavat tai muut shippaajat ole siitä vastuussa. Shippauksen kuuluu olla kivaa, ei tuottaa pahaa oloa, ja tuosta on jokainen itse vastuussa. Tätä on yritetty toistaa viime keväästä lähtien. On äärimmäisen epäkunnioittavaa muita shippaajia kohtaan kaataa tänne viesti toisensa perään negatiivisesti värittyneitä viestejä anti-shippauksesta, tietäen että ne aiheuttavat huonoa ilmapiiriä.

Fandom-kurppana haluaisin antaa muutaman ystävällisen vinkin. Keinona selvitä pettymyksistä on opetella asettamaan omat rajat:
1) Älä avaa ja katsele linkkejä, jos tiedät että niistä voi tulla paha mieli. Rajaa tietoisesti, mistä haet shipistä tietoa ja mikä määrä on riittävä. Kaikkea tietoa ei tarvitse omaksua. Blokkaa, filtteröi ja estä jos alusta mahdollistaa sen.
2) Poistu tai pidä taukoa palstoilta, jos siellä olo ei tunnu kivalta. Tauot netistä on aina muutenkin hyvä idea!
3)Keskity sen sijaan tekemään konkreettisia asioita joista itselle tulee hyvä mieli.
4)Muista että kaikki tunteet menee ohi.
5)Luo mielessä tai kirjoittamalla oma tarina, jossa käsittelet pettymystä fiktion keinoin. Harjoittele tunteiden käsittelyä mielikuvituksen avulla, turvallisesti.
6) Ymmärrä ettet voi vaikuttaa siihen, mitä shipattavien välillä tapahtuu muuta kuin omassa mielikuvituksessa. Ja mielikuvituksessa tapahtuu just niin kuin haluat.
7) On okei hakea ammattiapua tunteiden käsittelyyn, jos ne jäävät pyörimään negatiivista kehää muutoinkin kuin shipatessa.
8) Etsi käsiisi toinen shippaaja, joka kokee samoin kuin sinä ja käykää tunteista keskustelua shippipalstan ulkopuolella. Älkää vetäkö keskusteluun mukaan niitä, jotka haluavat nauttia shipistä. Esim. Lovelandin terapiakuppila voisi olla tähän hyvä paikka.
 
vierailija
Ei väkisin vaan voiden huonosti tai ollen varalla kunnes K saa ajatuksensa järjestykseen. Siis tai mitä ongelmia ihmisillä nyt epätäydellisissä suhteissaan onkaan. En usko tuohon suhteeseen siis. En uskoisi ilman Bojaniakaan. K ei ole selkeästikään tunnetasolla siihen kovin sitoutunut. Gf:ää piilotellaan kuin toista naista.
K ei piilottele, vaan suojaa läheistään. Jos K ei saa kulkea nyt rauhassa, tää nainen se vasta revittäis elävältä, jos hänet julkisuuteen tuotais. Suuri osa artisteista on pitänyt puolisonsa ja perheensä poissa julkisuudesta.
 
vierailija
Okei mulla alkaa olla mitta täynnä näistä onnettomista kertomuksista teidän ja ystävienne elämästä. Mä en halua, että Klla ois sellasta. Ei kaikkien elämä oo yhtä ankeaa ku teillä ja osa tajuaa lähteä surkeasta liitosta ajoisasa ja tehdä korjausliikkeen elämässä. En usko, että elämälleen toisen mahiksen saanut K valitsis elää kurjuudessa.
Monet tajuavat lähteä ja monet eivät lähde. Monien ihmisten elämässä on ankeita vaiheita ja sitten tulee parempia. Oma elämäni on varsin onnellista, mutta takana on ollut todella runsas määrä paskaa, kuten monilla on. Onneksi siitä usein pääsee jossain vaiheessa eroon.
 
vierailija
Mulla on nyt mitta täynnä kaiken maailman bifobisia trolleja, yksityishenkilöjankkaajia, ankeuttajia ja anti-shippaajia, jotka tulevat tänne kaatamaan pettymyksensä. Poistun Lovelandin puolelle, ja toivon, että muutkin shippausta jatkavat seuraavat perässä. Ainakin siellä voidaan oikeasti potkaista pihalle, mikäli ei keskustelun sääntöjä pysty kunnioittamaan.
 
vierailija
Suurin osa ihmissuhteista ei kestä ikuisesti. Kuvien tai muiden tietojen, esim. tehtyjen matkojen määrä, perusteella on täysin mahdotonta arvioida kenellä on onnellinen suhde tai kenen suhde kestää. Usein tällaiset jutut eivät näy ulkopuolisille ollenkaan.
 
vierailija
Ja sinä jankkaat tästä. K ei kyllä todellakaan viitannut tällä lausunnolla parisuhteeseensa. Turha toivoakaan sitä.
Yhtä lailla sinä jankkaat, ettei K muka viitannut parisuhteeseensa. Et sinä ole K etkä näe hänen päänsä sisään, joten et voi tietää, mitä kaikkea K tuohon lausuntoon ajatteli sisältyvän. Siihen voi kuulua myös kotielämä tai olla kuulumatta.
 
vierailija
Mulla on nyt mitta täynnä kaiken maailman bifobisia trolleja, yksityishenkilöjankkaajia, ankeuttajia ja anti-shippaajia, jotka tulevat tänne kaatamaan pettymyksensä. Poistun Lovelandin puolelle, ja toivon, että muutkin shippausta jatkavat seuraavat perässä. Ainakin siellä voidaan oikeasti potkaista pihalle, mikäli ei keskustelun sääntöjä pysty kunnioittamaan.
Mäkään en enää jaksa tätä ihmeellistä negailua. Haluan vain shipata.
 
vierailija
Shippaan heitä tosielämässä, eikä ole mitään muutosta tapahtunut sen suhteen, ei kannata yleistää
Joo, en tarkoittanutkaan kaikille. Kommentoin vain siihen, että mukamas tosielämän henkilöinä näitä shippaaville ois vähiten tärkeää, ovatko K ja B toisilleen tärkeitä vaiko eivät. Se on vähiten tärkeää mielikuvitushenkilöitä shippaaville, koska he voivat kuvitella asiat millaisiksi haluavat ja toimia sen pohjalta.
Jos joku luuli, että K on halunnut tuon kuvan esille, niin ei ihme, että tuli olo, että gf onkin tärkeämpi, kuin on tähän saakka annettu ymmärtää. Nythän Jere antaa ymmärtää, että gf ei ole niin tärkeä kuin fanit ja Bojan. Ja mä elän sen mukaan. Vaikka todellisuus o(lisiki)n toinen.
 
vierailija
K ei piilottele, vaan suojaa läheistään. Jos K ei saa kulkea nyt rauhassa, tää nainen se vasta revittäis elävältä, jos hänet julkisuuteen tuotais. Suuri osa artisteista on pitänyt puolisonsa ja perheensä poissa julkisuudesta.
Totta. Se vaan yhdessä tämän shipin kanssa luo vaikutelman, että ei arvosta häntä. Syy salaamiseen ei myöskään ole vain suojaaminen, vaan se oli se artisti-imago. Jos K ei ajattelisi imagonsa kautta hän pystyisi kyllä servaamaan tyylillä gf:n kiusaajat, kuten lippugatessakin osasi pitää puoliaan. Ja siis sen enempää ei tarvitsisi esille tuoda, kuin myöntää, että on parisuhteessa. Silloinhan tuo kuva eilen ei ois aiheuttanut mitään ihmettelyä. Gf:n arvostelua toki, mutta se kuuluu ammatin varjopuoliin.
 

Yhteistyössä