Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En ole epätoivoinen vaan onnellinen ihminen. Elämäni on silti ollut aika lailla turhaa.

Law of attractionin mainostaminen sen sijaan on henkistä väkivaltaa, jollaista tämä palsta ei kaipaa.
Öö? Henkistä väkivaltaa? Nyt meni kyllä ihan yli tuo vastaus. Mutta se on kuitenkin hienoa, jos olet onnellinen, vaikka koet elämäsi olleen turhaa. Viestisi perusteella vaikutti, että nimenomaan et ollut onnellinen, sori jos tulkitsin väärin. Sinulla menee siis paljon paremmin kuin monilla muilla (ei-onnellisilla) ihmisillä.
 
vierailija
Haluan niin vastata tähän, vaikka oon itse nuori ja en niin elämää kokenut, mutta toivon ettei kukaan ajattelisi tällä lailla. Koskaan ei oo liian myöhäistä mihinkään ja jokaisen eletty elämä on tärkeä juuri sellaisena kuin se on. Mä ajattelin alle parikymppisenä, että mun elämä tulee olemaan peetä, etten koskaan uskalla olla se mitä oikeesti olen. Mutta asiat muuttuu kun uskaltaa. Töissä olen törmännyt pariskuntiin jotka ovat löytäneet toisensa eläke iässä ja kuullut monenlaisia tarinoita.
Mulla on itsellä se suurin rakkaus vielä kokematta ja se tulee jos se tulee. Mutta elämä ei koskaan mene hukkaan ja aina on joku ihminen jolle sinä olet tärkeä.
LG
LG olet oikeassa ❤. Ihminen voi todellakin löytää tärkeän ihmissuhteen vasta myöhemmälläkin iällä. Joskus sen kesto voi olla lyhyt, mutta merkitys sitäkin suurempi. Ja mitäpä merkitystä itseasiassa rakkaudessa on ajalla?
 
vierailija
Öö? Henkistä väkivaltaa? Nyt meni kyllä ihan yli tuo vastaus. Mutta se on kuitenkin hienoa, jos olet onnellinen, vaikka koet elämäsi olleen turhaa. Viestisi perusteella vaikutti, että nimenomaan et ollut onnellinen, sori jos tulkitsin väärin. Sinulla menee siis paljon paremmin kuin monilla muilla (ei-onnellisilla) ihmisillä.
Jos oikeasti et ymmärrä, miksi vaarallisen kulttitasoisen materiaalin hehkuttaminen ratkaisuksi ihmisten ongelmiin on henkistä väkivaltaa, niin kannattaa tutustua asioihin vähän paremmin. https://www.psychologytoday.com/intl/blog/freedom-of-mind/202302/why-the-law-of-attraction-is-problematic-and-dangerous

Magic thinking -aiheesta on runsaasti psykologista tutkimusta ja se liittyy vahvasti mm. psykoosisairauksiin ja narsismiin.
 
vierailija
Mä huomasin vasta äsken että tossa sugardaddy klipissäkin soi taustalla Carpe diem 😄 Ilmeisesti keskityin vähän liikaa eleisiin ja ilmeisiin kun meni taustamusiikit ihan ohi korvien
 
vierailija
Ei vielä yhtään sugardaddy tai you are my fire & water -ficciä! Aattelin, että viikonloppupäivänä ois saattanut jokin lyhyt tuotos aiheesta ilmestyä, KB-kulmalla siis! Mielenkiinnolla luen sitten, kun ficcitaiteilijoilta niitä ilmestyy! Aiemmin suht nopeestikin on saattanut jotain tulla ajankohtaisista aiheista KB-universumissa!
 
vierailija
Ei vielä yhtään sugardaddy tai you are my fire & water -ficciä! Aattelin, että viikonloppupäivänä ois saattanut jokin lyhyt tuotos aiheesta ilmestyä, KB-kulmalla siis! Mielenkiinnolla luen sitten, kun ficcitaiteilijoilta niitä ilmestyy! Aiemmin suht nopeestikin on saattanut jotain tulla ajankohtaisista aiheista KB-universumissa!
Yhdessä ficissä jonka juuri luin, oli viimeisessä luvussa fire and water viittaus
 
vierailija
En tiennytkään, että toi Kultaisen Kamelin Emily onkin suorastaan lapsimorsian. 2002 syntynyt.
Täällä kun on keskusteltu tänään rakkaudesta, niin mun mielestä tämä pari on niin epäsuhtaisen oloinen kuin vain olla ja voi. Emily on kaikkea sitä, mitä Conor ei ole. Anteeksi sanani, koska eihän ulkopuoliset tiedä heidän suhteensa tilasta mitään. Voivat hyvinkin olla tosi onnellisia yhdessä.
 
vierailija
Kirjoitin omista tuntemuksista ja kokemuksista, Ne on minulle faktoja enkä tee niistä muille faktoja. En todellakaan halua lytätä kenenkään kokemuksia tai tunteita, toin vain esiin omani. Ehkä oon naivi , mutta yritin vain piristää omalla kirjoituksellani ja tuoda eri suunnan asian katsomiseen. Ketään en halunnut loukata ja jos niin tein pyydän anteeksi.
LG
Kauniisti kirjoitit, niinkuin yleensäkin teet. En itse ainakaan kokenut mitenkään lyttäämiseksi, vaikka et kai minulle suoraan vastannutkaan. Olen se, joka tuolla aiemmin totesi elämän ehkä pettäneen ja nuoruuden rakkauden olleen yksipuolinen. Vaikka olen vanha, mulla on kyllä tapana verrata omaa elämääni somen maailmaan ja pettyä pahasti itseeni. Erityisesti tämä K ja B suhde on saanut minut väheksymään omia ihmissuhteitani. Ystäviä on ja siitä kannattaa olla kiitollinen, mutta kun eihän ne suhteet ole samaa kuin K lla ja B llä🙄 Nyt kun ihan kirjoitan tuntemukseni tähän, niin kyllähän mun suhtautuminen vaikuttaa todella tyhmältä. Viime kesä joksujen keikkoineen sai mut jotenkin heräämään elämään, nyt taas tuntuu että kaikki tapahtuu mun elämässä liian myöhään. Olen kuitenkin menossa joksujen molemmille Helsingin keikoille, joten en kuitenkaan ole luovuttanut.
 
vierailija
Jos oikeasti et ymmärrä, miksi vaarallisen kulttitasoisen materiaalin hehkuttaminen ratkaisuksi ihmisten ongelmiin on henkistä väkivaltaa, niin kannattaa tutustua asioihin vähän paremmin. https://www.psychologytoday.com/intl/blog/freedom-of-mind/202302/why-the-law-of-attraction-is-problematic-and-dangerous

Magic thinking -aiheesta on runsaasti psykologista tutkimusta ja se liittyy vahvasti mm. psykoosisairauksiin ja narsismiin.
Tämä on OT, mutta viimeinen viesti aiheesta omalta osalta. Kukaan ei hehkuttanut, eikä varsinaisesti tarjonnut ratkaisuksi, ja muutenkin aikamoista liioittelua kutsua vaaralliseksi tai kulttitasoiseksi asiaa, johon voi suhtautua myös vähän kepeämmin. Voin puhua toki vain omasta puolestani, ja itselläni on elämässä moni asia/tapahtuma noudattanut tuota mallia, siis aivan käsittämättömälläkin tavalla, samoin kuin parilla läheisellä ihmisellä, jotka eivät ehkä ole edes tietoisia koko asiasta. Epätodennäköisiäkin asioita on tapahtunut. Oma empiirinen havainto nyt sattuu olemaan se, että asiassa vaikuttaa olevan jotain perää. Joku voisi kai pitää tätä Tommy Helstenin klassikkoakin vaarallisena: Saat sen mistä luovut.
 
vierailija
Emilia ja Conor on seurustelleet jo 3,5 vuotta. Eiköhän he ihan sopivat ole toisilleen! En ymmärrä joidenkin pahansuopaisuutta.
Enkä ymmärrä tätä Conor-vihaakaan. Hän on selvästi Jokereiden ystävä.
 

Yhteistyössä