Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ritvis iso kiitos Tamperevideoista. ❤
Ihana tuo SSOL aikana tehty sydän fanin kanssa. Saatan olla puolueellinen, mutta etenkin tässä Suomen keikassa oli vaan sitä jotain. B aivan liekeissä ja naama yhtä naurua, ja tulee aina mieleen tämä pätkä, kun Janin soittaessa makoilee vaan luottavaisena pää aivan kiinni yleisössä.

Joo, minä olin ainoastaan täällä Treella, ja ainakin muiden videoiden perusteella tää oli se The Keikka (tai sitten oon vaan minäkin niin puolueellinen). ❤❤ B oli todellakin liekeissä ja niin onnellisen oloinen! Ja ihanan pieni ja intiimi paikka tuo Olympia verrattuna moneen muuhun paikkaan. Sain liput ostettua jollain ihmeen tuurilla viikkoa ennen keikkaa. 💖🙏

Mun keikkakaveri otti muuten nuo videot, koska keskityin itse vaan fiilistelemään, niinkuin tapana on. Itse olin yrittänyt ottaa yhden lyhyen videon muistoksi, mutta nähtävästi en ollut voinut lopettaa heilumista senkään ajaksi. 🤦‍♀️

T. Ritva-Liisa
 
vierailija
Se voi olla myö spessu jonkun tapahtuman takia. Eli voi olla merkittävän tapahtuman väliaikaohjelma. Millonkas fudiksen arvokilpailukausi alkaa
Niin, mutta siis kaikki vaihtoehdot miksi se olisi spessu ovat väistämättä isoja keikkoja, paitsi se wildcard, että se olisi yhteiskeikka Kärtsän kanssa. :)

Mutta vaikea kyllä kuvitella heitä esiintymässä isossa ulkkaritapahtumassa, kun eivät ole tunnettuja Slovenian ulkopuolella. Ehkä jossain Serbiassa voisi vielä onnistua ja esiintyisivät serbiaksi.
 
vierailija
No nyt on tullut paljon asiaa, kun olen nukkunut!

Ensinnäkin, kiitos Ritva-Liisalle upeista videoista ja olen samaa mieltä muutaman kanssa, että Bojan tuntuu olevan aivan liekeissä noilla Suomen keikoilla. Unohdan aina näitä videoita katsoessa, että ihan tavalliset ihmiset niitä ottavat eikä ammattilaiset, kun en huomaa mitään eroa, ellei sitten ääni ole ihan hukassa tai kuvassa jonkun takaraivo. Ritva-Liisa ainakin vaikuttaa ihan ammattikuvaajalta. ❤

Sitten vähän twitteristä. Olen iloinen, etten siellä ole, kun sieltä löytyy ilmeisesti negatiivisimmat kommentit enkä todellakaan kaipaa noihin kommentteihin mitään linkkejä, mutta kiinnostaisi nyt tietää, että olivatko kommentit satunnaisia (muutaman) vai vähän useamman hyväksymiä ja minkä tyyppisiä olivat sisällöltään (vauvan trollien kaltaisia vai ihan oikeita valituksia). Joskus kun tuota negatiivisuuttakin tulee liioiteltua, vaikka kyse on vain muutamasta heitosta.

Ja vielä pakko kommentoida tuota Janin takkia. Aivan varmasti on ihana ja lämmin käyttäjälle itselleen mutta ihan en ymmärrä sen hehkutusta täällä. Sehän peittää Janin ihan kokonaan, ei saa mitään käsitystä siitä, mitä hän tekee vai suunnilleen nukkuuko kasvoista alaspäin, ja näyttää siis jättimäiseltä peitolta, johon on kääriytynyt. Vaikka en nyt ulkonäön takia JO:ta katsokaan, niin jos pojat pukeutuisivat kaikki tuollaisiin karvapeittoihin, niin olisi se aikamoinen pettymys ainakin minulle. Ei löydy tuollaisista pätkääkään seksikkyyttä.
 
vierailija
No nyt on tullut paljon asiaa, kun olen nukkunut!

Ensinnäkin, kiitos Ritva-Liisalle upeista videoista ja olen samaa mieltä muutaman kanssa, että Bojan tuntuu olevan aivan liekeissä noilla Suomen keikoilla. Unohdan aina näitä videoita katsoessa, että ihan tavalliset ihmiset niitä ottavat eikä ammattilaiset, kun en huomaa mitään eroa, ellei sitten ääni ole ihan hukassa tai kuvassa jonkun takaraivo. Ritva-Liisa ainakin vaikuttaa ihan ammattikuvaajalta.

Sitten vähän twitteristä. Olen iloinen, etten siellä ole, kun sieltä löytyy ilmeisesti negatiivisimmat kommentit enkä todellakaan kaipaa noihin kommentteihin mitään linkkejä, mutta kiinnostaisi nyt tietää, että olivatko kommentit satunnaisia (muutaman) vai vähän useamman hyväksymiä ja minkä tyyppisiä olivat sisällöltään (vauvan trollien kaltaisia vai ihan oikeita valituksia). Joskus kun tuota negatiivisuuttakin tulee liioiteltua, vaikka kyse on vain muutamasta heitosta.

Ja vielä pakko kommentoida tuota Janin takkia. Aivan varmasti on ihana ja lämmin käyttäjälle itselleen mutta ihan en ymmärrä sen hehkutusta täällä. Sehän peittää Janin ihan kokonaan, ei saa mitään käsitystä siitä, mitä hän tekee vai suunnilleen nukkuuko kasvoista alaspäin, ja näyttää siis jättimäiseltä peitolta, johon on kääriytynyt. Vaikka en nyt ulkonäön takia JO:ta katsokaan, niin jos pojat pukeutuisivat kaikki tuollaisiin karvapeittoihin, niin olisi se aikamoinen pettymys ainakin minulle. Ei löydy tuollaisista pätkääkään seksikkyyttä.
Veikkaan et turkki oli laitettu myös siksi jos Jan oli vielä kipeä eikä pelkkä nahkatakki riittänyt häntä pitämään lämpimänä jos vaikka oli vielä vähän kuumeessa kuitenkin ulkona oli keikka ja toissapäivänä oli vielä 39 astetta kuumetta. Ja olihan setlistaakin lyhennetty ja vauvalla huomattu et just biisit jossa Janin soolo osuus oli jätetty pois
 
vierailija
RitvaLiisalle kiitos ihanista NT-pätkistä! 💕B ja muut Joksut oli kyllä niin liekeissä Suomen-keikoilla! 🔥🔥🔥

Olin Tavastialla, Logomossa ja Olympiassa enkä oikein osaa valita niistä suosikkia, kaikki oli niin hienoja elämyksiä. Kaikissa JO oli niin fiiliksissä ja yleisö tietysti myös. Riehakkain tunnelma oli kyllä Tampereella, pojilla tuntui olevan into päästä saunomaan ja juhlimaan, ja olihan se perjanta-ilta, että yleisökin oli ehkä astetta enemmän biletuulella. 🥰🤩
 
vierailija
Paitsi kun luet eteenpäin se B:n hajonnut asia olikin ilmeisesti kukkapenkki, käännösvirhe siis
Niin, mutta siis osa tuntui jo lähes varmalta johtopäätöksestä tätä ennen. :)

Nuo käännösvirheet ovat kyllä iso ongelma ja esim. se Tumppu-tiivistelmä podcastista tuntuu aiheuttaneen valtavan määrän harhaanjohtavia tai vääriäkin käsityksiä kun ollut osa annetusta tiedosta ja osa ei. Vauvalla on hiljattain riidelty, mitä sloveeninkielinen virke tarkoittaa, kun toiset käänsivät sen Google Translatella englanniksi ja toiset suomeksi, mikä oli tosi cringe.

JO Subsillakin on ollut kökköjä käännöksiä, siis sellaisia että itsekin huomaan, että nyt on jotain käännetty jos ei välttämättä pieleen, niin paremminkin olisi voinut. Toki ymmärrettävää, että eivät ole ammattilaisia ja tekevät hommaa ilmaiseksi, mutta kielimuuri aiheuttaa usein väärinymmärryksiä. Tai jos aletaan englanninkielisestä käännöksestä tehdä johdopäätöksiä alkuperäiskielen sanojen nyansseista yms.
 
vierailija
Se on siis Padam jollakin uudella twistillä. Jure paukuttaa jotain synkkää tavaraa taustalla? Ei taida olla tikapuita tällä kertaa vaan jotain kumeaa. Ja jos Guns 'n roses -tyyliä siinä on, niin varmaan Jankin pääsee kunnolla revittelemään. Sanat on varmaan monitulkinnallisia.
 
vierailija
Se on siis Padam jollakin uudella twistillä. Jure paukuttaa jotain synkkää tavaraa taustalla? Ei taida olla tikapuita tällä kertaa vaan jotain kumeaa. Ja jos Guns 'n roses -tyyliä siinä on, niin varmaan Jankin pääsee kunnolla revittelemään. Sanat on varmaan monitulkinnallisia.
Uuden ficcini pari viikkoa sitten kirjoitettu tiivistelmä alkaa "Bojan is trying hard not to write Padam #2". :) Itseäni ei kyllä ollenkaan haittaisi, jos olisi voimaballadimpi Padam-tyyppinen biisi.

- Joymuffin
 
vierailija
Paitsi kun luet eteenpäin se B:n hajonnut asia olikin ilmeisesti kukkapenkki, käännösvirhe siis
Taisi olla niin, että kun B on ollut niin paljon poissa kotoa, niin kukkapenkit eivät selvinneet, kun niitähän pitää olla ylläpitämässä. Tuo sana, joka on käännetty englanniksi "flowerbed" kääntyy myös "kukkalaatikoksi" (siis sellainen, mikä parvekkeella on), eli siitäkin voi olla kyse.
 
vierailija
Vähän kummallinen tuo ilmoitus, että kolme naista on itkenyt. Keitä ne naiset olivat, jotain ihan ulkopuolisiako vai tunsivatko sanoituksen taustoja.
Veikkaisin että joko perheenjäseniä tai crew’ta. Jotenkin en usko että ketkään ihan ulkopuoliset saisi biisejä kuulla etukäteen. Mustakin toi oli vähän kummallisesti sanottu, mutta ilmeisesti sen kuulleet miehet ei itkenyt, niin oli sitten pakko sanoa noin.
 
vierailija
Apua, itse en juo alkoholia ollenkaan enkä ole tuollaisesta kuullutkaan. Voihan 2023.
Tarkoitin siis muualla kuin Suomessa. Muistan, että semmoset 20 vuotta sitten reissatessa me tytöt nauroimme aina vedet silmissä, kun pubissa tilattiin oluet ja aina automaattisesti saatiin pienet. Miehet sai kunnon tuopit. Suomessa kun oltiin totuttu, että olut on aina oluttuoppi.
 
vierailija
Tarkoitin siis muualla kuin Suomessa. Muistan, että semmoset 20 vuotta sitten reissatessa me tytöt nauroimme aina vedet silmissä, kun pubissa tilattiin oluet ja aina automaattisesti saatiin pienet. Miehet sai kunnon tuopit. Suomessa kun oltiin totuttu, että olut on aina oluttuoppi.
Olen siis kyllä itsekin reissannut ja asunut ulkomailla ja käynyt baareissa muiden seurana, vaikken alkoholia itse juokaan, enkä ollut koskaan kuullutkaan tuosta. :)
 
vierailija
Joo, minä olin ainoastaan täällä Treella, ja ainakin muiden videoiden perusteella tää oli se The Keikka (tai sitten oon vaan minäkin niin puolueellinen). B oli todellakin liekeissä ja niin onnellisen oloinen! Ja ihanan pieni ja intiimi paikka tuo Olympia verrattuna moneen muuhun paikkaan. Sain liput ostettua jollain ihmeen tuurilla viikkoa ennen keikkaa.

Mun keikkakaveri otti muuten nuo videot, koska keskityin itse vaan fiilistelemään, niinkuin tapana on. Itse olin yrittänyt ottaa yhden lyhyen videon muistoksi, mutta nähtävästi en ollut voinut lopettaa heilumista senkään ajaksi.

T. Ritva-Liisa
😄



JOULU
 
vierailija
Olen siis kyllä itsekin reissannut ja asunut ulkomailla ja käynyt baareissa muiden seurana, vaikken alkoholia itse juokaan, enkä ollut koskaan kuullutkaan tuosta.
Mun kaveri on myös UK:ssä pubissa käydessään joskus vuosia, vuosia sitten törmännyt tuollaiseen 😄 Mutta ulkomailla voi törmätä omituisiin asioihin. Itse en saanut maksettua eräässä pienessä italialaisessa kylässä seurueemme laskua, koska olin nainen 😂 Siinä sitten huutelin tiskillä miespuolisia matkakumppaneita apuun, heidän rahansa kelpasi.
 

Yhteistyössä