LISSU HOI!! VIELÄKÖ VENÄJÄLLÄ ON MIELESTÄSI VAPAA MEDIA??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei nuo sinun diagnoosit oikein nyt mene maaliin.

Ongelma on siinä, että jos ”hyvesignaloivat” ihmiset joutuvat kirjoittamaan jotakin Venäjästä, he lisäävät samaan viestiin: ”hyökkäyssota”, ”hyi Venäjä”, ”Hullu Putleri” jne jne.
Minä en kirjoita näitä, mutta sovitaan että te kuvittelette minun kirjoittavan nämä.
Ehkä näin saatte itsellenne paremman mielen?

Ihan varmasti laitan nauruhymiöitä koska usein nauran räkä poskella lukiessani näitä teidän juttuja.

Nyt täytyisi aikuisten ihmisten ymmärtää, että meitä ihmisiä on erilaisia, erilaisine tapoineen ja erilaisilla huumorintajuilla, erilaisilla mielipiteillä - erilaisilla nyansseilla jne.

Minä ehkä ymmärrän sinua. Olet niin vihainen, että et kykene keskustella asioista. Moni on. Ei tämä minua haittaa, tuntuu välillä jopa pahalta, mutta usein tämä on niin koomista, että pakko nauraa vedet silmissä.

Myös lännessä ihmisiä myrkytetään ja heitä tippuu ikkunoista ja on monia poliittisia vankeja/turvapaikanhakijoita jne. Onko se nyt niin outoa, että Venäjälläkin tätä samaa touhutaan?

Meidän kaikkien yhteinen totuuden ja sananvapauden puolustaja Julian Assange on kärsinyt niin paljon, että olisikohan hän jättänyt totuudet kertomatta, jos olisi tiennyt mihin se johtaa. Jopa Ruotsi lähti keittämään soppaa, valehtelemalla että Assange on tehnyt seksuaalirikoksia Ruotsissa!

Oikeusvaltio ja demokratia ovat varmasti kivoja sanoja jotka pitäisi merkitä hyviä asioita. Totuus on usein kuitenkin aivan toinen. Kuten tästäkin voimme huomata:
(Btw. Assange paljastaa myös Venäjän venkoiluja)

Hyvä/paha ajattelu on harhaa.
Ei pidä hypettää sellaista mitä ei ole. Se vääristää totuutta ja edesauttaa toimimaan väärin! Se että Venäjällä toimitaan väärin, ei tarkoita että lännessä toimittaisi oikein.

Oletko tosissasi???

Että lännessä touhutaan samaa, mm vaiennetaan totuuden puhujia??

Ja tätä voi edes verrata venäjän tilanteeseen??

Ja sinä naurat täällä vedet silmissä, kun meidän muiden mustavalkoinen ajattelu naurattaa sinua???

Tajuatko sinä yhtään, mistä on kyse venäjä vs Ukraina tilanteessa?

Voitko Lissu kertoa ihan omin sanoin mitä venäjä on sinusta tehnyt/jättänyt tekemättä?

• Haha
Reactions: Lispetti
Ei siellä olekaan sananvapautta, mutta asiaohjelmissa on ihan aitoja opposition ihmisiä keskustelemassa. Siellä ollaan oikeasti erimieltä.
Meillä tässä yhden mielipiteen maassa tuollainen olisi mukava piristys!

En aina jaksaisi joka kerta käydä tätä samaa keskustelua siitä kuinka olen Venäjän puolella. En ole. Haluan Suomeen laajemmin keskustelua asioista. Päätökset tehdään meillä usein keskusteluja käymättä!
Tai sitten ne ovat meillä näennäiskeskusteluja: mitään vaikeaa=oikeaa ei kysytä.

Debatitkin olisivat erittäin kivoja!

Minä olen nähnyt Suomessa keskusteluohjelmia, missä on myös ollut ihan aitoja opposition edustajia. Oliko vielä muuta?

• Haha
Vihapuhe on kiellettyä niin Suomessa, kuin Britanniassakin.

Se (vihapuhe) on silti ERI ASIA, JOKA MÄÄRITELLÄÄN MYÖS LAISSA ERI TAVALLA kuin sananvapaus.

Ymmärräthän Lissu tämän?

Venäjällä ei ole sananvapautta, eikä siellä saa esim arvostella Putinin järjetöntä sotaa.

Vertaatko tätä asiaa oikeasti Britannian vihapuhe tuomioihin?

Jos, siis jos oikeasti todella vertaat niin aika painavia perusteluja tarvisi.
Ok, lainaukset eivät antaneet sinulle riittävästi informaatiota. Sinua auttaa varmasti jos kirjoitan ”väärän mieliset”.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Minä olen nähnyt Suomessa keskusteluohjelmia, missä on myös ollut ihan aitoja opposition edustajia. Oliko vielä muuta?

Mikäs tässä viestissä on hauskaa Lissu?? Uskotko tosissasi, että venäläiset keskustekuohjelmat EIVÄT ole valmiiksi käsikirjoitettuja?

Eli niissä venäläisissä ohjelmissahan saa käydä vain näennnäiskeskusteluja. Oppositio johtaja saa esim arvostella ongelmaa x eli esim palkan määrää.

Mutta sama oppositio johtaja ei ikinä saa arvostella venäjän tv:ssä esim Ukrainan sotaa/Putinia. Ja jos sen tekee, käy kuten navalnyille.

Onko tämä (ennalta käsikirjoitetut puheet) sinusta sananvapautta?

Suomalaisten turvallisuus ensin!
Jos tämä rajojen sulkeminen millään tavalla estää näiden muka turvapaikanhakijoiden tuloon niin hyvä, muussa tapauksessa rajat voivat olla auki.

Kuka näitä ihmisiä työntää Suomeen? Joukossa voi olla Lissu myös Venäjän joukkojen sotilaita, kai tiedät sen? Kyseessä on Venäjän valtion hydribioperaatio, kai tajuat tämän?

• Haha
Onhan Suomessakin joka arki-ilta ja aamu studiossa keskustelemassa hallituksen ja opposition ihmisiä. Mutta Lissu katsoo vain Venäjän teeveetä?

On oikeasti outoa,nettä suomalainen joka ei ole kaksoiskansalainen/puoliksi venäläinen (Lissu ei taida olla kumpaakaan??) seuraa venäläisiä ohjelmia. Miksi ihmeessä Lissu näin tekee, kun kaikki tietävät ne valeuutisiksi??🤔

Kuka näitä ihmisiä työntää Suomeen? Joukossa voi olla Lissu myös Venäjän joukkojen sotilaita, kai tiedät sen? Kyseessä on Venäjän valtion hydribioperaatio, kai tajuat tämän?

Toki venäläiset tekevät pakolaisbisnestä siinä missä suomalaisetkin.

Turha tästä on öyhöttää, ei päästetä sisään ja se siitä.
Turvallisesta maasta ei tarvitse ottaa.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
On oikeasti outoa,nettä suomalainen joka ei ole kaksoiskansalainen/puoliksi venäläinen (Lissu ei taida olla kumpaakaan??) seuraa venäläisiä ohjelmia. Miksi ihmeessä Lissu näin tekee, kun kaikki tietävät ne valeuutisiksi??
En oo ku vilkassu.

Koska lissua naurattaa viesti, missä puhutaan venäjän hydribioperaatiosts Suomeen niin laitetaan linkki ja lainaus:

"Valtionhallinnon mukaan kyse on selvästi organisoidusta toiminnasta, missä venäjän viranomaiset kuljettavat tulijoita Suomen raja-asemille."

lissun vastauksia odotellessa, pyydän myös lukemaan koko uutisen missä nimenomaan käytetään termiä hydribioperaatio..

Koska lissua naurattaa viesti, missä puhutaan venäjän hydribioperaatiosts Suomeen niin laitetaan linkki ja lainaus:

"Valtionhallinnon mukaan kyse on selvästi organisoidusta toiminnasta, missä venäjän viranomaiset kuljettavat tulijoita Suomen raja-asemille."

lissun vastauksia odotellessa, pyydän myös lukemaan koko uutisen missä nimenomaan käytetään termiä hydribioperaatio..
Venäjän rajavartijat ovat rajalla myös itse käännyttäneet näitä ukkoja (suomalaisen rajavartijan haastattelu vm:ssa)….itseasiassa käännyttävät jo ennen rajaa.

Yksittäiset venäläiset tuovat näitä hintaa vastaan rajan tuntumaan ja antavat takahutlarista tummahipiälle lasten tsykän jolla sotkee rajalle.

Toisessa ketjussa väitit seuraavaksi niitä, jotta tiedät mitä Suomesta uutisoidaan Venäjällä?

Nyt olet vain vilkaissut niitä?

Siis seuraatko venäläisiä ohjelmia ja paljonko?

Mistä muuten tietäisit, että mitä esim venäläiset keskustekuohjelmat pitävät sisällään?

Ja oletko missään asiassa Suomen puolella?
Tiedotustilaisuudet olen katsonut tarkemmin, en tosin niitäkään ole viimeaikoina kerinnä vahtaamaan.

Laitan sulle vielä tämän linkin niin saat itse katsoa:

Yksittäiset venäläiset tuovat näitä hintaa vastaan rajan tuntumaan ja antavat takahutlarista tummahipiälle lasten tsykän jolla sotkee rajalle.

Yksittäiset venäläiset, jotka edellisellä kerralla tekivät tätä valittavat, että nyt ei uskalla lähteä bisnekseen mukaan, kun se on moskovan bisnes ja voi polttaa näppinsä jos yrittää.

Tummahipiäiset eivät pääse Viron tai Norjan rajoille. Ja eivät pääseet suomenkaan rajoille ennen kuin venäjä niin päätti. Venäjä voisi olla myös päästämättä porukkaa tulemaa, mutta venäjä taitaapi hyötyä siitä, että raja on kiinni. Yksi huoli vähemmän sen suhteen, että omat sotilaat pääsisi voinua pakoon

JA siis venäjä otti kiinni ja käännytti näitä pakolaisia jo aiemminkin. Se, että viranomaiset eivät keskenään toimi täysin samassa linjassa on ihan normal

Vähän sama kuin suomessa supo sanoisi rajaukoille, että päästäkää läpi ja kuskaisi porukkaa. Mutta jos paikallispoliisi saa kiinni, niin ottaa kiinni ja palauttaa. Sellaista se on.

Yhteistyössä