Miks joku tankkaa 20 eurolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ihmetellyt työkaveria kun se tankkaa yleensä jollain 20 eurolla. Mitä järkeä?

Ymmärtäsin ehkä joskus jos ois ihan hirveen kallis bensa. Ite kyllä tankkaan aina täyteen.

Ymmärtäsin jos ois joku teini isän autolla.

Ihan kuin yksi mun työkaveri.

Viiden tonnin palkka mut aina rahat loppu niin että voi tankata vain kaksikymppisellä ja ajatus siitä, että ostaisi koko tolpan nuuskaa kerrallaan saa sen melkein pyörtymään.

Rahaton köyhä? Olen itse välillä ollut äitini tms kyydillä niin, että on pitänyt (välttämättömään) ajoon laskea kolikoita/palauttaa pulloja/lainata rahaa jostakin. Kiva huomata, että täällä ei ihmiset ymmärrä yhtään köyhyydestä...

Rahaton köyhä? Olen itse välillä ollut äitini tms kyydillä niin, että on pitänyt (välttämättömään) ajoon laskea kolikoita/palauttaa pulloja/lainata rahaa jostakin. Kiva huomata, että täällä ei ihmiset ymmärrä yhtään köyhyydestä...
Tämän ketjun kirjoittajat aina rehvastelevat rahoillaan.
Kai se auttaa motivoimaan itseään epämiellyttävään raadantaan.
Ehkä vähän tankkaajat pelkäävät bensavarkaita tai höveliä turhaa ajoa.

Ihmetellyt työkaveria kun se tankkaa yleensä jollain 20 eurolla. Mitä järkeä?

Ymmärtäsin ehkä joskus jos ois ihan hirveen kallis bensa. Ite kyllä tankkaan aina täyteen.

Ymmärtäsin jos ois joku teini isän autolla.
Oho! Hienoa. Toi summa on tuplaantunut mitä nyt näin 5-10 v sitten täällä tuppukylillä tankkaussummana kun tulin mittarikentälle.

Samaa ihmettelin tosiaan itsekin, koko työelämän ajan olen tankannut aina piripintaan asti. Ennen sitä (alk. XII/1979) ei edes ollut autoa.

Jos jostahi syystä ajelee kaverin autolla omia ajoja niin sillon laitetaan tankkiin 20€ eikä latiakaan enempää siitä mitä kilsat näyttää.😁

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Aikuisen kunnon kansalaisen kaksi tankkaussääntöä: 1.) Tankkaamaan mennään kun mittari näyttää puolikasta tankkia tai (hätätapauksessa) neljännesosatankin kohdalla. 2.) Tankataan aina täyteen. Näillä pärjää elämässä.

• Tykkää
Reactions: setis ja ruuttis
Ite tankkailen sit kun on halpaa niin tankki täyteen. Sit odotellaan seuraavaa halpaa päivää, jos ei ihan osu kohdalle niin saatan sen 20€ käyttää hätätankkaukseen. Vaimo taas aina ostaa sillä 20€. Kai se sit hillitsee mun hänen auton lainaamista, ku jos sitä lainaan niin joutuu aina käydä tankkaamassa.

Yhteistyössä