Instabeibet noin niinku ylipäätään ja case Sara Sieppi vs. Helmileena Nummela

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko SULLA joku pakkomielle meikästä? :D Montako ketjua ajattelit kaivaa vuosien takaa? Ok, meneehän se sunnuntaipäivä niinkin.

Voi voi kun kaikki ei Äiti-Sannasta tykkää, get over it.

Mun on pakko vielä sanoa, kun setis kerran tuntuu olevan linjoilla, Anniesta sen verran että vaiks niinko toi tissipuoli... ni siis sehän on mua yli kymmenen vuotta nuorempi mutta roikkuu ne enemmän jo mitä mulla.

Ja juu, kuvan oon nähnyt ku setä kerran auliisti jakoi. Siitä sivukuvasta näkee oikein hyvin.

Pakko myöntää et välillä käyn avlla lukemassa ja juoruilu postaukset esim saa pitkän litanian vastauksia. Mä esim en ollut pitkään aikaan kattonut sofia belforfin kuvia ni avllä höpistiin kuinka sen huulet roikkuu ja peppuimplantit roikkuu. Ni luulin et oikiasti nuin mut sitku menin kattoo ni en huomannut mitään siihen viittavaakaan. Ja oli instabeibeistä mitä mieltä tahansa ni ei niille tarvii haukkumaan alkaa. Esim sara sieppi kysyi kuvassaan instagramissa mistä pidit eniten ni sanoin et kiva kun kerroit elämästäsi ja tämä postaus ei ollut mainos kun postailet paljon mainos juttui ja inhoan mainoksia. Mut siellä lytätään ihmisen ulkonäkö täysin ja sitkun menee kattoon kuvaa ni ne jutut ei pidä paikkaansa et hyvillehän ne näyttää siihen mitä sanottu. Mut joo jotenkin mä en jaksa niitä juoruilui lukee enään jotenkin tylsää sellainen. Ja juoruileeko se heti kun pöydästä lähtee sinusta. Mikä siinä juoruilussa viehättää? Ja joo instagram on sellanen bling bling mainos ja kevyttä elämäntapaa kuvataan ni pääseekö sillon liian helpolla kun kaikki tuodaan nokan eteen ja ei tarvitse muutakuin kuluttaa ja näyttää jatkuvaa shoppailuaan. Ja annetaan sitä kuvaa et se elämä olisi tosi mielenkiintoista vaik esim mun mielestä ei ole mä en jaksais koko aikaa ostaa uutta tavaraa ja shoppailla jos vaik vituttaa. Mut myönettäkööt seuraan instassa muutamaakin salikissaa ja jopa yhtä bimbo doll se siis itse nimittää itseään siksi. Mut ku niillä on hyviä ja tsemppaavia viestei ja sit on myös mies bodareita jolta näkee treeni liikkeitä. Ok nä salikissat sit sitä sanomaansa bikini kuvin et onko se tietoista et se sanoma saisi paljon tykkäyksiä et ne suurin osa tykkäis siitä sanomasta eikä vain siit bikini kuvasta vaik se kuva tuo suurimman huomion ja sitä kautta fyrkkaa enempi fikkaan. Mut joo mä arastelen tykkäyksen käyttöö et luuleekohan joku et tykkäsin siit bikini kuvasta vai sen stoorista tai kauniista hymystä joka voi tuoda itselle posiakin ja ilostuttaa päivää.

Mut sen huomannut et jos haukkuu toista ni se huonontaa omaa sydäntä ja tulee pahaa oloa lisää et mitä kauemmin sitä linjaa jatkaa niin sit ei ole kuin pahaaoloa ja vihaa sisällä ja einää osaa vastata muutoin ja suuttumalla mitättömistä aaioistakin kun mieli on oppinut vastaamaan kiukulla. Tottakait voi antaa palautetta jos on ollut vaikka huono palvelu ihan asiallisestikin. Mut se kun saa toisen surulliseksi särkee myös sun sydäntä ja pimentää sitä tai kun käyttäytyy julmasti se syö sunkin sydäntä ja pahemmaks muuttuu ajan myötä et sekin pyörä miten raivokkaaati sen palautteen antaa kyllä aikuisten pitäisi pystyä hillitsemään itsensä. Okei peleissä sitten tietty tulee säksätystä. Mut huon käytös vaan pahentaa sun sydäntä myös. Ja viha ottaa vallan.

Mut sen huomannut et jos haukkuu toista ni se huonontaa omaa sydäntä ja tulee pahaa oloa lisää et mitä kauemmin sitä linjaa jatkaa niin sit ei ole kuin pahaaoloa ja vihaa sisällä ja einää osaa vastata muutoin ja suuttumalla mitättömistä aaioistakin kun mieli on oppinut vastaamaan kiukulla. Tottakait voi antaa palautetta jos on ollut vaikka huono palvelu ihan asiallisestikin. Mut se kun saa toisen surulliseksi särkee myös sun sydäntä ja pimentää sitä tai kun käyttäytyy julmasti se syö sunkin sydäntä ja pahemmaks muuttuu ajan myötä et sekin pyörä miten raivokkaaati sen palautteen antaa kyllä aikuisten pitäisi pystyä hillitsemään itsensä. Okei peleissä sitten tietty tulee säksätystä. Mut huon käytös vaan pahentaa sun sydäntä myös. Ja viha ottaa vallan.
Kirjoitit kauniisti tärkeästä asiasta, kiitos. Tuo on totta.

Kirjoitit kauniisti tärkeästä asiasta, kiitos. Tuo on totta.
Mut sit mua joku juttu estää et naiselle kun on hellä ja hyvä ni se on muka noloa ja olen erittäin pidättäytyväinen naisten seurassa oikeassa elämässä. Ku jos osoittaa hempeitä tunteita ni sitä muuttuu sitten jotenkin ujoksi ja on vaikeaa puhua. Tyttöäni kyllä kehun mut mun on vaikeeta kehua muita ihmisiä ku sitä jotenkin on panttailtu aina mun elämässä.

Mut sit mua joku juttu estää et naiselle kun on hellä ja hyvä ni se on muka noloa ja olen erittäin pidättäytyväinen naisten seurassa oikeassa elämässä. Ku jos osoittaa hempeitä tunteita ni sitä muuttuu sitten jotenkin ujoksi ja on vaikeaa puhua. Tyttöäni kyllä kehun mut mun on vaikeeta kehua muita ihmisiä ku sitä jotenkin on panttailtu aina mun elämässä.

😘

Katsoin Veitolan Yökylässä-ohjelman, jossa hän vieraili Sara Siepin luona. Sara kertoi siitä, miten paljon hän on saanut ilkeitä viestejä. Tuli väistämättä mieleen, että Echokin on niitä lähetellyt.

Katsoin Veitolan Yökylässä-ohjelman, jossa hän vieraili Sara Siepin luona. Sara kertoi siitä, miten paljon hän on saanut ilkeitä viestejä. Tuli väistämättä mieleen, että Echokin on niitä lähetellyt.
Kappas, jäitkö alakynteen Purra-keskustelussa joten päätit kaivaa ikivanhan ketjun? Jokseenkin....säälittävää.

Mä en ole Siepille lähettänyt yhtikäs mitään.

Tämänkin viestin Kaiku-rouva lienee tulkinnut S-ryhmän ruokakaupan lähettämäksi. En ole katsonut Veitolan uusinta tuotantokautta.
Naisparalla taitaa olla jo yökylät kakkoskierroksella, koska ihmiset haluavat pitää yksityisasiansa omana tietonaan. Ehkä päivittäin palstaa luudallaan huiskijalle vierailu olisi unelmien täyttymys.

Ja se pointti....Salmisella ois riittäny muijia joka sormelle valita.
Tapaili Siepin jälkeen Mimosa Willamoa, joka oli silloin teatterijutuissa nouseva tähti.

Mutta tässä casessa näkyy vanha viisaus: mies kuolaa tissipommien perään, mutta ottaa puolisoksi ja lastensa äidiksi tavallisemman.
Vaikka Helmileena ei Putouksessa ollut koomikoista parasta kärkeä, on hänellä syvyyttä, sisältöä ja lämpöä enemmän kuin Saralla. Salmiselta fiksu veto siksikin, koska perheensä on kunnostautunut ihan liikaa suhdekohelluksissa, ja dramaattinen äippä Minna Turunen siinä vielä sekottamassa.

Sara on sarjaa "famous of being famous". Osaamista ei löydy oikein mihinkään suuntaan, no, maskeeraajan hommia yritti joskus.

Toki Salminen saattaa heikkona hetkenään muistella Siepin kurveja. Enkä laittais rahojani edelleenkään likoon miehen uskollisuuden puolesta. Mutta mies teki oikean valinnan.
Tulipa tää ketju mieleen kun oon nyt linnoittautunut kotiin oon katellut insta reellsejä nyt taas pari päivää. Ja jostain syystä nyt ollut vain pelkkiä deittailuun ja parisuhde videoita. Hauskimmat videot liittyy uhkapelaamiseen ja niitä haluisin nähdä koska saa nauraa. Noh mitä nyt pannut insta beibien ja mikskä sellasta insta makea kutsuttais? No eniveis suurinosa niistä videoista joita nähnyt ni insta beibit on erittäin konservatiivisia ajattelultaan et nainen hoitaa kodin ja itte voi elää kevyttä elämää vailla huolia ja mies kantaa loput huolet ja murheet niin et naisen ei edes tarvii laskua nähdä ja suurinosa viellä sanoo et näin jumala suunnitteli miten naisen kuuluu olla et mies on provider eli perinteiset roolit parisuhteessa ja mitä kukin hoitaa ni se on paluuta sinne 50luvulle näiden insta beibien mielessä et en mä kyl kuolaa niiden perään tai laittele viestii niille ellei ne oo sanonut tai kirjoittanut jotain hyvää ja mielenkiintoista josta mulle tulee mietteitä.
Toki joskus tuhmat käynnyt mielessä ja jotain tehtykin. Mut mulle kuullostaa ja tuntuu tylsälle et matkustellaan viidentähden hotelleissa ja syödään huippu ravintoloissa herneen kokoisia annoksia ja ajellaan hienoilla autoilla ja jatkuvasti ostellaan timantteja ja muuta krääsää omistetaan tuhansia laukkui ja shoppaillaan. Ite en sellaista elämää kaipaa vaikka oonkin brokie niinkuin rikkaat sanoo 😁

Mut siis ku tapailin vähän aikaa yhtä naista ja se sanoi et sil nälkä ku oltiin oltu kävelyllä mul oli 2egee taskus ja annoin sille sen oli vikat rahat ni se osti sil kaks croisanttii litukasta ja tuli iloisena ja sain suukon😍

Mut joo mä tylsistyisin insta beibejen maailmassa eikä must nyt tulis mitään kymmenen kertaa viikossa salimakeakaan muutama kerta riittää tai et jokainen ateria pitäisi punnita se lifestyle ei oo mua varten ja siis nää instabeibet dissaa naisia jotka käy töissä ja auttavat perhettään tuomalla lisää rahaa talouteen ja esim jos kaikki naiset lopettaisi työt ja alkaisi vaan insta beibeksi ni maailma romahtaisi vanhukset jäisi ilman hoitoo jnee jnee et kasvattaako se täysin huoleton elämä luonnetta vai onko se enempi sellasta huonolla tavalla lapsellista elämää et kaikkien pitäisi niin elää? Mut mitä jos kaikki alkaisi insta beibeiks ja makeiks ni alienitkö sit avais sun tukkeutuneen vessan tai toisi ruokaa jnee jnnee? Et mille tuollainen yletön pröystily näyttää kun niin monet kärsii et mitä jos mul olis paljon rahaa ni mitä mä voisin mennä afrikkaan alkaa rakentaa ilmaisia koteja köyhille sillain et oon ite paikalla et ne varmasti rakentuu ettei mee hallintokuluihin niinkuin avustusjärjestöissä tai perustaa kaupan sinne mistä köyhät katulapset saisi aina ruokaa edes viemään suoraan niihin savikyliin ruokaa ku oon nähnyt monta videoo mis savikyläs ihmiset jakaa vähästää lapsille ruokajakelussa. Aika omituista et afrikkaan on laitettu rahaa mut silti kylissä on nälkäisiä lapsia jotka saa niin vähän ja ovat onnellisia kun saivat vesimeloni palan. Ni siinä näiden rikkaiden touhut ja tuhlailu satoihin laukkuihin näyttää tyhmälle.

Mut sit tosta tavallisuudesta viimeviikolla tapasin vanhaa tuttua naista joka kohta 50v se suunnitteli et lähtis junalla matkustaan maailman halki ja kysyi mitäs sanot sit mä aloin suunnittelee mitä pitää ottaa huomioon ni se leikkimielisesti sanoi et ainiin oot neitsyt horoskoopiltasi ja kyl mä tiedän mikä on maailman kauneus ihanne mut mun mielestä se nainen on kaunis ja mukava ja puhelias. Mut sponttaani jollekkin se "tavallisen" näköinen on kauneinta maanpäällä

Hei tää tuli viel mieleen instabeibeistä. Mut juttelin yhen instabeiben kanssa ku jotenkin näin sen julkaisun et siinä viitattiin itse ilkimys leffaan vaikka näin ei ollut. Mut kysyin siltä et onko
se ilkee ni vastas et kait hän vähän. Mut oisko teillä jotqin tiliä missä insta höoöttelijät olisivat myöntäneet et ovat olleet ilkeitä jotain kohtaan. Ku tuntuu et muissa olisi aina vikaa ja ne on olleet huonoja niitä kohtaan. Mut onko kukaan insta beibe koskaan missään kertonut missä kohdin on ollut ilkeä toista kohtaan ja kertoo suoraan mitä sanoi pahasti toiselle ja miten oli ilkeä toista kohtaan? Eli kertoisi suoraan mitä tapahtui. Ku tuntuu et jokainen vaan näyttää hyvät puolensa mutta ei paljasta miten itse toimii väärin joskus tilsnteissa? Ja onko miten itse käyttäytynyt huonosti toista kohtaan. Jos tiedätte tälläisen tilanteen jossa insta höpötteliä myöntää oman ilkeytensä naamallaan ni voitteko ilmoittaa mulle ni alan seuraamaan heti ensimmäistä joka näin tekee

Mut se täytyy viellä sanoa että instagram on siitä hieno paikka. Koska siellä on paljon ihmisiä jotka kertoo omasta elämästään ja omia oivalluksia joita on välilöä kiva miettiä. Tää palsta on nykyään maanisten politiikkojen kynsissä palstan kulta aika oli vuosina 2014-2017 täällä jaettiin paljon omasta elämästä juttuja ja mitä siinä tapahtuu. Ja kun saatiin ne ratkottua ni oma maailmani muuttui enemmän. Nyt ei jaksa poliittinen teatteri kiinnostaa ku sain jo paremman maailman missä mieleni haluaa elää eikä missään muussa koska siinä oli järkeä ja kauneutta. Täällä oli hyviä keskustelijoita silloin ja mielikuvtuksellisia juttuja niitä oli ilahduttava lukea. Mä vähän karsastan tota et insta tyypeistä käytetään sans vaikuttaja moni näyttää vaan kroppaansa eikä juuri koskaan sano mitään. Mut sit on paljon porukkaa joilla on hyvääkin asiaa ja niitä on kiva lukea. Minnekköhän ne tyypit katosi täältä jotka jakoi juttujaan omasta elämästä. En oikeestaan ollut täällä 2017-2020 välisen aikana mut silloinku tuo muuttui pelkäksi politiikaksi. Insta on siitä hyvä asia et siellä saa lukea ihan sen "pienen" ihmusen elåmää ja voi hyvässä tapauksessa itellekkin löytyä uusia juttuja. Ei ne instan tyypit loppujen lopuksi pahoi oo.

”Insta on siitä hyvä asia et siellä saa lukea ihan sen "pienen" ihmusen elåmää ja voi hyvässä tapauksessa.”

Tuskin tämä palsta enää muuksi muuttuu. Jos tykkäät Instasta, ala itsekin tehdä sinne postauksia.
Tämä palsta on suurimmaksi osaksi persujen vallassa, ja jutut ovat sen mukaisia.
Viokaisin Ylen uutisia. Maiilma on raadollinen, ja moni lukija kaipaa elämäänsä kevyttä höttöä. Instabeibit ovat löytäneet siitä itselleen markkinaraon. Huvikseen matkustelu ei ole minua koskaan kiinnostanut. Noudstan nykyään hyvin tarkkaa ruokavaliota lääkärin ohjauksella, enkä halua syödä muualla kuin kotona.
Istuimme elokuussa Espan kahvilassa, ja mustikkapiirakka oli mielestäni surkea. Se jäi syömättä. Makutottumukset muuttuvat nopeasti, tai piirakka oli tosiaan mauton.
Muistelin pöydässä piirakkaa, jonka leivoin ennekuin lähdin synnytyslaitokselle piirakan tarjoajaa hakemaan.
Kotiin palatessamme pullapelti oli tyhjä.
En tiedä mikä lukijoitani eniten miellyttää. Jos kirjoitan herkuista, saan lukea olevani pullahiiri ja tanakka täti. Jos kirjoitan olevani kivannäköinen, saan lukea olevani maailman rumin. Jos kirjoitan yhteiskunnallisista asioista, saan lastillisen lunta tupaan. Parasta olla vaiti, ja vain lukea muiden kirjoituksia.
Mainitsit jutelleesi 50-vuotiaan ”vanhan” naisen kanssa. Ihmisen elämä on vain tuokio. Nuoruus haihtuu nopeasti, ja sitten elää elämää toivoen, ettei tule vakavia sairauksia kiittäen jokaisesta päivästä.
Mainosmaailma elää nuoruudella ja kauneudella. Kylmä ja raaka todellisuus ei saa tehtaiden rattaita pyörimään hömppätuotteille.
Somevaikuttajat elättävät itsensä sponsoreiden tuella. Jos olet vieraan leivissä, laulat heidän lauluja.
Maailma toivoo eniten rauhaa. Luin Ilta-Sanomien jutun Putinista. Lehtijutussa käydään läpi entisiä Neuvostoliiton johtajia ja Venäjän presidenttejä. Suomi on pieni maa Venäjän nappurina. Meidän suomalaisten kannattaa olla yhtenäinen kamsa, ja lopettaa keskenämme torailu.
Tällä palstalla vaikuttaa monta Venäjän trollia. Super-Setis on tehnyt työelämässään Venäjän kauppaa, ja hänen mielipiteet asioista ovat tunkkaisia.
Ajattelin lisätä ihmisten ilmoilla liikkumista. Oloni hyvä ja virkeä.
Meillä ikääntyneillä naisilla on vielä paljon sanottavaa Suomessa. Emme vaikene enmekä häpeä ikäämme. Nautimme elämästämme, ja luemme vain mieltä kohottavia ja sivistäviä kirjoituksia. Lenita Airisto vaikeni julkisuudessa, mutta minusta ette pääse vähällä eroon. Kirjoitan ja sanon asiat niin kuin ne ovat ettäs tidätte. Nenälleni ei ole koskaan kukaan hyppinyt, eikä tule jatkossakaan hyppimään.

”Insta on siitä hyvä asia et siellä saa lukea ihan sen "pienen" ihmusen elåmää ja voi hyvässä tapauksessa.”

Tuskin tämä palsta enää muuksi muuttuu. Jos tykkäät Instasta, ala itsekin tehdä sinne postauksia.
Tämä palsta on suurimmaksi osaksi persujen vallassa, ja jutut ovat sen mukaisia.
Vilkaisin Ylen uutisia. Maiilma on raadollinen, ja moni lukija kaipaa elämäänsä kevyttä höttöä. Instabeibit ovat löytäneet siitä itselleen markkinaraon. Huvikseen matkustelu ei ole minua koskaan kiinnostanut. Noudatan nykyään hyvin tarkkaa ruokavaliota lääkärin ohjauksella, enkä halua syödä muualla kuin kotona.
Istuimme elokuussa Espan kahvilassa, ja mustikkapiirakka oli mielestäni surkea. Se jäi syömättä. Makutottumukset muuttuvat nopeasti, tai piirakka oli tosiaan mauton.
Muistelin pöydässä piirakkaa, jonka leivoin ennekuin lähdin synnytyslaitokselle piirakan tarjoajaa hakemaan.
Kotiin palatessamme pullapelti oli tyhjä.
En tiedä mikä lukijoitani eniten miellyttää. Jos kirjoitan herkuista, saan lukea olevani pullahiiri ja tanakka täti. Jos kirjoitan olevani kivannäköinen, saan lukea olevani maailman rumin. Jos kirjoitan yhteiskunnallisista asioista, saan lastillisen lunta tupaan. Parasta olla vaiti, ja vain lukea muiden kirjoituksia.
Mainitsit jutelleesi 50-vuotiaan ”vanhan” naisen kanssa. Ihmisen elämä on vain tuokio. Nuoruus haihtuu nopeasti, ja sitten elää elämää toivoen, ettei tule vakavia sairauksia kiittäen jokaisesta päivästä.
Mainosmaailma elää nuoruudella ja kauneudella. Kylmä ja raaka todellisuus ei saa tehtaiden rattaita pyörimään hömppätuotteille.
Somevaikuttajat elättävät itsensä sponsoreiden tuella. Jos olet vieraan leivissä, laulat heidän lauluja.
Maailma toivoo eniten rauhaa. Luin Ilta-Sanomien jutun Putinista. Lehtijutussa käydään läpi entisiä Neuvostoliiton johtajia ja Venäjän presidenttejä. Suomi on pieni maa Venäjän nappurina. Meidän suomalaisten kannattaa olla yhtenäinen kamsa, ja lopettaa keskenämme torailu.
Tällä palstalla vaikuttaa monta Venäjän trollia. Super-Setis on tehnyt työelämässään Venäjän kauppaa, ja hänen mielipiteet asioista ovat tunkkaisia.
Ajattelin lisätä ihmisten ilmoilla liikkumista. Oloni on hyvä ja virkeä.
Meillä ikääntyneillä naisilla on vielä paljon sanottavaa Suomessa. Emme vaikene enmekä häpeä ikäämme. Nautimme elämästämme, ja luemme vain mieltä kohottavia ja sivistäviä kirjoituksia. Lenita Airisto vaikeni julkisuudessa, mutta minusta ette pääse vähällä eroon. Kirjoitan ja sanon asiat niin kuin ne ovat ettäs tidätte. Nenälleni ei ole koskaan kukaan hyppinyt, eikä tule jatkossakaan hyppimään.(korjauksia)

Emmä ala ite tekemään instaan matskua. Mä en niin paljoa kyl huomiosta pidä tykkään enempi liikkua varjoissa tai taustalla. Tiiätkö tällä palstalla oli tosi hienoja ja hyviä poliittisia keskusteluja vuosia sitten ja monilla oli uusia näkökulmia ja perusteluja ja niitä pähkäiltiin ja saatiin ratkottua. Esim just mörköäiti ja sit erinäkulmia ja näkemyksiä esitti aivansama ja muutama muu ja sit niistä vaan rakentui lähes täydellinen maailma maan päälle. taivaasahan kaikki on täydellistä tai näin mä mietin onko sun mielestä taivaassa täydellistä? Mut siis sitkun se maanpäällinen täydellisyys rakentui meidän vuosien keskusteluiden jälkeen niin en vaan enään voinnut uskoa että maailmassa enään tapahtuu mitään pahaa ja aloin pitää kaikkia pahoja uutisia vain feikki uutisena enkä mä voi elää vanhassa sairaassa maailmassa kun meidän keskustelijoiden aikaansaama maailma on niin kaunis ja täynnä rakkautta ja kaikki on onnellisia ja voivat hyvin ja kaikista välitetään ja vanhaa maailmaa ei enään ole oleva vaan uusi rakkaudenbaikakausi on alkanut jo vuosia sitten itse olen vain viellä jumissa ja mun pitäisi tehdä viel yksi juttu. Kaikki kiitoshan tuosta kauneudesta ja hyvästä kuuluu kyllä jumalalle kaikki on niin ihmeellista huomaan välillä kaipaavani mörköä kukaan nainen ei ole oikeastaan sen hulluuden jälkeen tuntunut miltään mitä se oli tällä palstalla kun löysin rakkauden ihmiseen ja olin maailman onnellisin mies mut se pää pölisi kuin flipperi hallissa ja selvä asia muuttui kauheaksi sekasotkuksi ja alkoi syöksykierre ja minusta muuttui lord vader ja tiuskin kaikille vaikka kaikki vika olikin minussa. Mä uskon jumalaan ja rakastan sitä en oikein uskalla puhua hänestä kun pelkään että häpäisen tai teen jotain väärin häntä kohtaan ni se on vähän vaikeaa.

Kiitos nyt mun alkoi tehä mieli mustikkapiirakkaa ja vanilia kastiketta😊 ja syö pullaa ku siltä tuntuu mulle tulee jos pullaa syön ni hyvä mieli voittaa se ilkeilyn mennen tullen tai no mua ei niin ilkeilyt hetkauta ku elämän varrella kuullut niin paljon kaikenlaista. Ja meis on samaa siinäkin et monesti mäkin oon hiljaa ja luen vaan muiden juttui. Monesti jos ollaan porukassa ni mä saatan vaan kuunnella muiden juttui ja tykkään sitäbkun ei itse tarvii hölistä mitään. Ja viihdyn silti. Yks mies töksäytti kerran baaris ku mitä ukko oli yli 50v ja jauhoi panojuttujaan ja ku mä en sille oikeen vastannu ku juuh juh ni se sanoi et oon tylsä tyyppi mut sit mä ärähdin et mä en jaksa miljoonatta kertaa kuunnella jotain schaissee. Elä käsitä väärin seksitäkin voi joskus jutella et mistä siitä pitää ja se on ihan ok. Ja sun elämän tarinoita on mukava lueskella ku täällä yleensä poliittiset keskustelut on tyyliin vasemmisto paha oikeisto paha ja sit aletaan sättimään keskustelijoita ja se ei oo samqnlaista hyvässä hengessä keskustelua kun vuosia sitten vaikka ollaankin erimieltä nih olis hyvä oppia keskustelemaan myös erimieltä olevien kanssa. Mut yleensä en enään avaa täällä politiikka keskusteluja kun ne ongelmat jo ratkottiin vuosia sitten eikä mulla ole aihetta jankuttaa. Uusia juttuja toki tulee vastaan ja ongelmia. Hyvää aamua sulle ja kirjoita vaan mitä sinun päivääsi kuuluu niitä on mukava lukea

”Hyvää aamua sulle ja kirjoita vaan mitä sinun päivääsi kuuluu niitä on mukava lukea.”

Kiitos kehuista. Risuja ja ruusuja tulee tasaisesti.
Join kahvit ja radiossa soi Riston valinta. Odotan mielenkiinnolla päivän radiosaarnaa.
Tutkimuksen mukaan nuoret miehet ovat kiinnostuneita uskonnoista. Tieto ei minua yllättänyt. Uskonto tuo tukea ja turvaa kaoottisessa maailmassa.
Tulin tälle palstalle joulukuussa 2020. Anna-lehden Kristallipallopalstalla juteltiin samoista asoista mistä sinä ja mörköäiti tällä palstalla. Ei rakkaus minnekään ole kadonnut. Maailmassa kaikki muu häviää, mutta rakkaus jää sanotaan Raamatussa.
Edelliseen viestiini jäi vielä kaksi kirjoitusvirhettä korjaamiseni jälkeen.
Tällä palstalla on rikkiviisas, joka aina takertuu kirjoitusvirheisiin, kielioppisääntöihin ja muihinkin krumeluureihin.
Luin tällä viikolla kirjan, josta mainitsin muutamassa viestissäni.
Nainen seurusteli miesten kanssa. Romanssit päättyivät surkeasti, mutta Alex aina pysyi ystävänä ja matkakumppanina. Juonesta selviää jo alkuriveillä miten kirja loppuu eli tietysti onnellisesti. Kirja on tarkoitettu luettavaksi jossain lomakohteessa uima-altaan aurinkotuolissa. Olen eläkeläinen ja ikuisella lomalla.
Viihdyn kotona, ja minua on vaikea mobilisoida matkoille. En selviä käymään edes syntymäpitåjässäni. Sinne on huonot liikenneyhteydet, eikä minulla ole sinne mitään järjellistä asiaa. Voin mielessäni vierailla hautausmaalla etänä.
Päivät, kuukaudet ja vuodet lipuvat ohi kovaa vauhtia. Aika kuluu ikääntyneenä niinnopeasti, etten ehdi vaihtaa allakan lehtiä.
Täsät iästä harvemmin enää kirjoitetaan viidyttäviä kirjoja.
Katselin eilen lähellä olevan elokuvateatterin syystarjontaa. Ehkä otan alkavan viikon leppoisasti, ja annan harmaiden aivosolujeni vain vetää lonkkaa.
Budjettiriihiähräystä en aio seurata.
Mieleeni tuli kaunis virsi Jumalan kämmenellä ei pelkää ihminen.
Toivottavasti mukavat kirjoittajat hiipivät hiljalleen tälle palstalle.
Minä voin vain keskittyä lastenlasteni viestien ihasteluun.
He kuulema odottavat minua jouluksi luokseen. Onneksi Finnair levittää sinne siipensä, etten tarvitse tehdä toisessa maassa välilaskua. Edellinen reissuni oli huikea.
Jos tämä palsta ei olisi rasistien kyllästämä, tietenkin hieman avaisin sanaista arkkuani elämästäni. Monesti yllätän itseni yksin höpisemästä englanniksi.
Kieli muuttuu. On turha surkutella suomen kielen valta-aseman murentumista. Eniten pidän olla ihmisten keskellä, joiden kieltä en ymmärrä ollenkaan.
Pienten lasten kielen oppimista on ihana seurata.
Nuorten aikuisten ajatuksia on mukava lukea. Lukemani kirjan kirjoittaja on 34-vuotias. Hän elää erittäin onnellisessa parisuhteessa, ja se heijastuu kirjan sisällöstä. Lopputekstissä hän kertoo, että aviomies aina painaa vaimon päälakeen suukon keittiöön mennessään. Minulla on vain kirjan mielikuvitus Alex, joka heittää lentosuukon parvekkeelta. Olen viettänyt yhden perhejoulun ulkomailla ilmielävän Alexin kanssa. Kuulin myöhemmin, että erittäin menestyvä pariskunta erosi. Nainen halusi vapautensa takaisin, ja liitelee jetset-piireissä maailmalla.
Kirkon kellot moukuvat radiossa. Alan kuunnella ”kirkonmenoja”.

”Hyvää aamua sulle ja kirjoita vaan mitä sinun päivääsi kuuluu niitä on mukava lukea.”

Kiitos kehuista. Risuja ja ruusuja tulee tasaisesti.
Join kahvit ja radiossa soi Riston valinta. Odotan mielenkiinnolla päivän radiosaarnaa.
Tutkimuksen mukaan nuoret miehet ovat kiinnostuneita uskonnoista. Tieto ei minua yllättänyt. Uskonto tuo tukea ja turvaa kaoottisessa maailmassa.
Tulin tälle palstalle joulukuussa 2020. Anna-lehden Kristallipallopalstalla juteltiin samoista asoista mistä sinä ja mörköäiti tällä palstalla. Ei rakkaus minnekään ole kadonnut. Maailmassa kaikki muu häviää, mutta rakkaus jää sanotaan Raamatussa.
Edelliseen viestiini jäi vielä kaksi kirjoitusvirhettä korjaamiseni jälkeen.
Tällä palstalla on rikkiviisas, joka aina takertuu kirjoitusvirheisiin, kielioppisääntöihin ja muihinkin krumeluureihin.
Luin tällä viikolla kirjan, josta mainitsin muutamassa viestissäni.
Nainen seurusteli miesten kanssa. Romanssit päättyivät surkeasti, mutta Alex aina pysyi ystävänä ja matkakumppanina. Juonesta selviää jo alkuriveillä miten kirja loppuu eli tietysti onnellisesti. Kirja on tarkoitettu luettavaksi jossain lomakohteessa uima-altaan aurinkotuolissa. Olen eläkeläinen ja ikuisella lomalla.
Viihdyn kotona, ja minua on vaikea mobilisoida matkoille. En selviä käymään edes syntymäpitåjässäni. Sinne on huonot liikenneyhteydet, eikä minulla ole sinne mitään järjellistä asiaa. Voin mielessäni vierailla hautausmaalla etänä.
Päivät, kuukaudet ja vuodet lipuvat ohi kovaa vauhtia. Aika kuluu ikääntyneenä niinnopeasti, etten ehdi vaihtaa allakan lehtiä.
Täsät iästä harvemmin enää kirjoitetaan viidyttäviä kirjoja.
Katselin eilen lähellä olevan elokuvateatterin syystarjontaa. Ehkä otan alkavan viikon leppoisasti, ja annan harmaiden aivosolujeni vain vetää lonkkaa.
Budjettiriihiähräystä en aio seurata.
Mieleeni tuli kaunis virsi Jumalan kämmenellä ei pelkää ihminen.
Toivottavasti mukavat kirjoittajat hiipivät hiljalleen tälle palstalle.
Minä voin vain keskittyä lastenlasteni viestien ihasteluun.
He kuulema odottavat minua jouluksi luokseen. Onneksi Finnair levittää sinne siipensä, etten tarvitse tehdä toisessa maassa välilaskua. Edellinen reissuni oli huikea.
Jos tämä palsta ei olisi rasistien kyllästämä, tietenkin hieman avaisin sanaista arkkuani elämästäni. Monesti yllätän itseni yksin höpisemästä englanniksi.
Kieli muuttuu. On turha surkutella suomen kielen valta-aseman murentumista. Eniten pidän olla ihmisten keskellä, joiden kieltä en ymmärrä ollenkaan.
Pienten lasten kielen oppimista on ihana seurata.
Nuorten aikuisten ajatuksia on mukava lukea. Lukemani kirjan kirjoittaja on 34-vuotias. Hän elää erittäin onnellisessa parisuhteessa, ja se heijastuu kirjan sisällöstä. Lopputekstissä hän kertoo, että aviomies aina painaa vaimon päälakeen suukon keittiöön mennessään. Minulla on vain kirjan mielikuvitus Alex, joka heittää lentosuukon parvekkeelta. Olen viettänyt yhden perhejoulun ulkomailla ilmielävän Alexin kanssa. Kuulin myöhemmin, että erittäin menestyvä pariskunta erosi. Nainen halusi vapautensa takaisin, ja liitelee jetset-piireissä maailmalla.
Kirkon kellot moukuvat radiossa. Alan kuunnella ”kirkonmenoja”.
Oho mysttiikkaa sisältävä nimi toi kristallipallo oletko koskaan käynnyt ennustajan luona jolla olisi kristallipallo vai onko sellaista edes oikeassa elämässä olemassa? Mulle tää palstan vapaa osio pysyy aina mitäs nyt topikkina joku vaihtoi sen aihe vapaaksi niinkuin avella. Mä en muista milloin tämän palstan nimi muutettiin olitko silloin täällä kun täs luki mitäs nyt? Mullahan oli ennen kaikki aku ankan taskarit ykkösestä 200. Luin paljon aku ankkoja. Meille tuli se lehti ja roopesetä ja siskon kaa tapeltiin kumpi saa ekana lukea ne. Ainiin sit ostin kerran vuosia sitten uudempaa tuotantoo ja joku suomentaja oli käynnyt tällä palstalla koska kun siinä aku ankassa aku meni kännykällää nettiin ja alkoi lukea mitäs nyt palstaa☺️
Mut tiedätkö mitä tarkoitan tällä mut ulkomailla on kirkkoja missä ne kellot kilkattaa iloisesti ja iloista sävelmää täällä niistä kelloista lähtee synkkä ääni. Esim tässä mun kaupungissa se on erityisen synkkä ja sellanen ihankuin olisi hautajaiset. Onko suomessa jossain kirkossa iloisia kilkattavia kelloja. Et kummasta ite pidät enemmän synkkä soundisesta kellosta vai iloisesti kilkattavasta kellosta?

Mun paras ystävä makaa tuossa sadan metrin päässä missä asun mä oon samanoainen tossa että mielessäni käyn niissä paikoissa ja muistelen eihän se tarkoita että täytyy fyysiseti käydä siellä paikan päällä mutta kyl mä aina välillä vien sinne hautuumaalle kynttilän.

Mun mummi on haudattu toiseen kqupunkiin ja olin 13v kun se kuoli en ollut käynnyt siellä hautajaisten jälkeen haudalla mut muutama vuosi sitten poljin pyörällä sinne toiseen kaupunkiin enkä muistanut mihkä hän oli haudattu koska en ollut 20vuoteen käynnyt siellä. Niinpä sit kävelin illan pimeydessä siellä hautuumaalla etsimässä ni sit yhden rivistön kohdalla tuli tunne tästä se löytyy ja aloin kävellä sitä pitkin ja tosiaan siinä se mummin hauta oli. Se mummi teki aina tosi herkullista ruokaa. Yksi mun tädeistähän sai nuorena jonkun jutun ja oli vammainen lopun ikäänsä ja mummi huolehti viellä monesti yli 80vuotiaanakin tytärtään tai hoitokodissahan se oli kans mummi oli perustamassa sitä vammaisliittos vuosikymmentä en muista tai siis sen kaupungin en tarkkaan muista.
Nyt hörpin tässä kahvia ja kohta palaan kirjan pariin. Aijai ku olisi pikku herkkuja kirjaa lukiessa on kiva välillä mutustella herkkuja

Yhteistyössä