Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihana oli. Ja raastava. Tuossa suhteessa on jotain tosi kaunista. Ja rakastan sitä miten B on ficissä kuvattu.
Kiitos! Tämä on erityisen kiva kuulla, koska itsestäni tuntuu että se ficcimaailman Bojan on jotenkin vähän "ohi" oikean maailman Bojanista, mutta ehkä hän on vain vähän aiempi junioriversio (joka ei toki ole viisuissakaan vielä ollut).

Ja kiitos muillekin kommenteista. :) Kriittisetkin kommentit ovat aina tervetulleita, oli kyse sitten laajemmista, esim. et tykännyt viimeisen luvun suunnasta ylipäätään, tai pienemmistä, että jokin yksittäinen asia häiritsi.

En kyllä tiedä, miten tämän jälkeen kirjoitan enää ficcejä, kun tästä tuli yllättävän onnistunut (ja viimeiseen lukuun/lukuihin on tulossa moniakin hauskoja yllätyksiä), niin tuntuu että aiheutan vain pettymyksiä myöhemmillä tekeleillä, siis itselleni myös. :p

- Joymuffin
 
vierailija
Joku postasi podcastlinkin, missä Bojan ja Kris puhuvat mm. Ne bi smelin taustoista. Jaksaako joku tiivistää, mitkä ne biisin taustat olivat?
He kertoivat että uusia biisejä treenatessa muut bändin pojat voivat ehdottaa muutoksia sävellykseen tai tekstiin. Ne bi smel oli biisi jonka tekstiä B itse halusi vielä muuttaa, mutta Janille oli siihen muodostunut jonkinlainen henkilökohtainen tunneside ("Jan connected with it on a personal level") eikä hän halunnut että sitä muutetaan. Olivat tunnin verran väitelleet asiasta treenikämpällä. Ilmeisesti lopputulos oli että B:n alkuperäinen teksti jäi lopulliseksi (mutta tämä jäi vähän epäselväksi). Mielenkiintoinen yksityiskohta.
 
vierailija
Kiitos! Tämä on erityisen kiva kuulla, koska itsestäni tuntuu että se ficcimaailman Bojan on jotenkin vähän "ohi" oikean maailman Bojanista, mutta ehkä hän on vain vähän aiempi junioriversio (joka ei toki ole viisuissakaan vielä ollut).

Ja kiitos muillekin kommenteista. Kriittisetkin kommentit ovat aina tervetulleita, oli kyse sitten laajemmista, esim. et tykännyt viimeisen luvun suunnasta ylipäätään, tai pienemmistä, että jokin yksittäinen asia häiritsi.

En kyllä tiedä, miten tämän jälkeen kirjoitan enää ficcejä, kun tästä tuli yllättävän onnistunut (ja viimeiseen lukuun/lukuihin on tulossa moniakin hauskoja yllätyksiä), niin tuntuu että aiheutan vain pettymyksiä myöhemmillä tekeleillä, siis itselleni myös.

- Joymuffin
Kolmas luku tästä ficistä on ehdottomasti onnistunein pätkä mistään ficeistä mitä olen lukenut. Mukavaa myös kun on soundtrackin tarjoiltu tarinalle. 😘 Mut heidän eronsa syy jäi mulle vähän epäselväksi, tai tuntui jotenkin epäuskottavalta, mut ehkä täytyy lukaise vielä toistamiseen, jos se avautuisi sitten paremmin. 😊 Kovasti odotan jatkoa.
 
vierailija
He kertoivat että uusia biisejä treenatessa muut bändin pojat voivat ehdottaa muutoksia sävellykseen tai tekstiin. Ne bi smel oli biisi jonka tekstiä B itse halusi vielä muuttaa, mutta Janille oli siihen muodostunut jonkinlainen henkilökohtainen tunneside ("Jan connected with it on a personal level") eikä hän halunnut että sitä muutetaan. Olivat tunnin verran väitelleet asiasta treenikämpällä. Ilmeisesti lopputulos oli että B:n alkuperäinen teksti jäi lopulliseksi (mutta tämä jäi vähän epäselväksi). Mielenkiintoinen yksityiskohta.
Kiitos! Nyt kiinnostaa kyllä miten Bojan olisi muuttanut tekstiä, mutta varmaan kukaan ei edes muista sitä tässä vaiheessa. :)
 
vierailija
Nyt tulee kunnon aamun ankeuttaja tänne kommentoimaan, kun törmäsin sattumalta (seiskan) juoruun, että Sami ja Etel ovat (asumus)eronneet (?) Että tästäkö se B suomenkielen opiskeluinto sittenkin kumpusi. No en nyt anna kovin paljon arvoa seiskan juoruille enkä sen koommin omille siitä seuranneelle ajatusketjullenikaan..
Jos ei Jere tajua hyvän päälle sitten millään, niin suon Bojanin seuraavaksi mieluiten Etelille! Kivan oloinen tyttö. 💚 B täytyy kyllä saada joka tapauksessa Suomeen vävypojaksi.
 
vierailija
Sovitaanko, että saa(tte) pakottaa täysin palkein sitten, jos saadaan hiukankin ns. "lihaa luiden ympärille", eli jotain mistä puhua? Nyt ei jaksais, varsinkin kun ne "lihat" tuntuu niin järin epätodennäköiseltä.
 
vierailija
Kolmas luku tästä ficistä on ehdottomasti onnistunein pätkä mistään ficeistä mitä olen lukenut. Mukavaa myös kun on soundtrackin tarjoiltu tarinalle. Mut heidän eronsa syy jäi mulle vähän epäselväksi, tai tuntui jotenkin epäuskottavalta, mut ehkä täytyy lukaise vielä toistamiseen, jos se avautuisi sitten paremmin. Kovasti odotan jatkoa.
Minulla sama, ensimmäiset jaksot oli tosi onnistuneita ja kuumia. Mutta en päässyt kiinni siitä mikä oli eron motiivi. Toki ymmärrän että ficeissä täytyy vähän lisätä juonenkäänteitä ja tuskaa, koska kukaan ei jaksa lukea mitään parisuhdehöttöäkään.
 
vierailija
Minulla sama, ensimmäiset jaksot oli tosi onnistuneita ja kuumia. Mutta en päässyt kiinni siitä mikä oli eron motiivi. Toki ymmärrän että ficeissä täytyy vähän lisätä juonenkäänteitä ja tuskaa, koska kukaan ei jaksa lukea mitään parisuhdehöttöäkään.
Nyt menee kyllä spoilereiden puolelle kun osa ei täällä ole lukenut sitä vielä, mutta itsepähän pyysin palautetta. :) Ja itselläni tosiaan ei ollut alkuperäisissä suunnitelmissa moista ollenkaan, vaan vasta siinä luvussa missä se tapahtuu kävi niin, että päänsisäinen tämän-maailman-Jere-simulaationi sanoi, että tämä ei nyt vain käy hänelle päinsä enää.

Eli kyseessä ei ollut draaman ja angstin lisääminen, vaan omalta kannaltani se vaikutti uskottavimmalta näin, ja minusta syytkin on siinä selitetty. Mutta selvästikään kaikkien lukijoiden se ei ollut riittävän hyvin selitetty ja/tai uskottava ja otan tämän palautteen mietintään tulevien kirjoitusten kannalta. :)

- Joymuffin
 

Yhteistyössä