Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mua itse asiassa arveluttaa keikalle meno myös tän johdosta. En tosiaan jaksa kuunnella tuommoista.
Musta on jotenkin paljon vaivaannuttavampaa, jos yleisö on vaan hiljaa eikä laula mukana. Yleensä artistit itse myös tykkää siitä, et yleisö pitää ääntä ja laulaa biisejä mukana, mut toki ymmärrän et joitakin yleisössä se voi häiritä, jos haluaisivat kuunnella pelkästään laulajan ääntä.
 
vierailija
Mua itse asiassa arveluttaa keikalle meno myös tän johdosta. En tosiaan jaksa kuunnella tuommoista.
Minusta keikoilla siihen ei samalla lailla kiinnitä huomiota (ja se myös ihan aidostikin kuuluu eri lailla, taltioinneissa voi tuntua että rääkyjät hukuttavat bändin alleen, kun puhelimen mikki nappaa sen läheltä, vaikka livenä samassa tilanteessa ei kokisi sitä niin). Mutta herranjumala kun käytännössä kaikki Padam-taltioinnit pilaa joku yksittäinen kiljukaula, jonka mielestä haikean balladin sanat pitää kirkua kovaa ja korkealta. Näin myös keikalla jolla olin - livetilanteessa en edes noteerannut asiaa.
 
vierailija
Joissain ammattimaisissa livetaltioinneissahan on mikitetty tai miksattu niin, että yleisö kuuluu hyvin vaimeana. Esim. Siddhartan Stozice-DVD ja monet muut heidän livensä ovat tällaisia, ja Belgrade Beer Festissäkin on aika hiljaisella (en tiedä onko tämä joku slovenialainen preferenssi, koska minusta muunmaalaisissa yleisö miksataan yleensä kovemmalle). Sehän on muuten jees, mutta jos bändi laulattaa yleisöä paljon ja sieltä ei kuulu oikein mitään, niin silloin se taltiointi voi tuntua melkein pilalle menneeltä, kun biisissä kuuluu pitkiä taukoja juuri tärkeimmissä kohdissa.

- Joymuffin
 
vierailija
Minusta keikoilla siihen ei samalla lailla kiinnitä huomiota (ja se myös ihan aidostikin kuuluu eri lailla, taltioinneissa voi tuntua että rääkyjät hukuttavat bändin alleen, kun puhelimen mikki nappaa sen läheltä, vaikka livenä samassa tilanteessa ei kokisi sitä niin). Mutta herranjumala kun käytännössä kaikki Padam-taltioinnit pilaa joku yksittäinen kiljukaula, jonka mielestä haikean balladin sanat pitää kirkua kovaa ja korkealta. Näin myös keikalla jolla olin - livetilanteessa en edes noteerannut asiaa.
No mutta jos just joku rääkyjä sattuu aivan viereen? Ja esim Kuumaan keikoilla käyneet on kommentoinut että tosiaan häiritsi paikalla olleita.
 
vierailija
No mutta jos just joku rääkyjä sattuu aivan viereen? Ja esim Kuumaan keikoilla käyneet on kommentoinut että tosiaan häiritsi paikalla olleita.
Kai se riippuu siitä, miten hyvin pystyy sulkemaan pois ääniä tietoisuudestaan. Tämä onnistuu yleensä paljon helpommin kun äänet tulevat eri suunnista, kun taa tallenteessa ne kaikki ovat yhtä ja samaa ääniraitaa. Ei-neurotyypillisillä ihmisillä on tässä useammin hankaluuksia.
 
vierailija
JokerOutSubs-kanavan uudessa videossa on useampiaki yllättäviä kohtia.

B sanoo lempi rock-muusikoksi vai idoliksi tms Freddie Mercuryn ja kuvaa hänessä olevan kaikkea/koko paketti, en muista tarkkoja sanoja. Tästä ei voi kyllä irrottaa sitä, että eikö F oo homoikoni, vai muistanko väärin?

B ei ainakaan leikatussa videossa vastaa kysymykseen relationship vai hookup, mikä ehkä vähän yllätti mut. Ei toki voi tietää johtuiko vaan leikkauksesta.

Mulla jäi myös kiinnostaan, mitä B etsii suoratoistopalveluista, kun sen verran nauratti muilla. K OF sisältöä?:D vitsi siis! Mut hilpeyttä se kyllä herätti myös muissa!

 
vierailija
Mä en välillä pysty katsomaan livejä fanien rääkymisen takia. Kuuntelisin paljon mieluummin vain Bojania. Eikähän Bojania edes kuule tuon huutamisen takaa. Siksi mulla on vähän ristiriitaiset tunnelmat siihen, että esiintyjät tuntuu tykkäävän, kun yleisö laulaa. Eikös Bojan just todennut, että oli kivaa, kun fanien ääni ylitti hänen oman äänensä.
Muistaakseni toi linkattu Dopamin-pätkä oli erityisen hirveä. Ei siinä eilisessä livessä mielestäni rääytty noin pahasti 😩

Ehkä sit laulajat leipiintyy samojen biisien esittämiseen niin pahasti, että tuntuu hienolta, kun fanit osaa sanat ja haluaa laulaa kaiken. Mieluummin kyllä kuulisin sen oikean laulajan version.

Tuo on yksi syy, miksi en oo edes yrittänyt lippuja mihinkään Kuumaan keikalle, jos ne kerran oikein erityisesti kannustaa fanejaan laulamaan kaiken mukana 🙈
 
vierailija
Minusta keikoilla siihen ei samalla lailla kiinnitä huomiota (ja se myös ihan aidostikin kuuluu eri lailla, taltioinneissa voi tuntua että rääkyjät hukuttavat bändin alleen, kun puhelimen mikki nappaa sen läheltä, vaikka livenä samassa tilanteessa ei kokisi sitä niin). Mutta herranjumala kun käytännössä kaikki Padam-taltioinnit pilaa joku yksittäinen kiljukaula, jonka mielestä haikean balladin sanat pitää kirkua kovaa ja korkealta. Näin myös keikalla jolla olin - livetilanteessa en edes noteerannut asiaa.
Tämä muuten on totta, ei se siellä ihmisjoukossa tökkää korviin niin pahasti. 3Mä olen kyllä ollut keikoilla vain Suomessa, ja veikkaan, et yleisö on täällä vähän hillitympää kuin monessa muussa maassa - myös mukana laulamisen suhteen.
 
vierailija
JokerOutSubs-kanavan uudessa videossa on useampiaki yllättäviä kohtia.

B sanoo lempi rock-muusikoksi vai idoliksi tms Freddie Mercuryn ja kuvaa hänessä olevan kaikkea/koko paketti, en muista tarkkoja sanoja. Tästä ei voi kyllä irrottaa sitä, että eikö F oo homoikoni, vai muistanko väärin?

B ei ainakaan leikatussa videossa vastaa kysymykseen relationship vai hookup, mikä ehkä vähän yllätti mut. Ei toki voi tietää johtuiko vaan leikkauksesta.

Mulla jäi myös kiinnostaan, mitä B etsii suoratoistopalveluista, kun sen verran nauratti muilla. K OF sisältöä? vitsi siis! Mut hilpeyttä se kyllä herätti myös muissa!

Mua itse asiassa ei yllättänyt se, että B nimesi Freddien esikuvakseen. Onhan Freddie Mercuy oikeasti legendaarinen, just sellainen "a whole package" - uskomaton ääni, mieletön ääniala (laajempi kuin monilla muilla laulajilla, bassosta sopraanoon asti), vangitseva esiintyminen, hyvä säveltäjä ja soittaja... ja no, tietysti homoikonikin, mutta vasta kuolemansa jälkeen, koska hänhän piti biseksuaalisuutensa ja partnerinsa aika lailla piilossa julkisuudelta, vaikka taisikin ystävilleen olla kaapista ulkona. Jos joku esiintymisen esikuva pitää siis valita, niin Freddie on aika luonnollinen tähän.
 
vierailija
Yhdellä K keikalla oli pakko pitää toisen puolen korvaa kiinni kun joku takana "lauloi" parin biisin aikana niin kovaa että alkoi pelottaa kuulon puolesta se kirkuminen. Muiden biisien aikana ei haitannut.
 
vierailija
Mua itse asiassa ei yllättänyt se, että B nimesi Freddien esikuvakseen. Onhan Freddie Mercuy oikeasti legendaarinen, just sellainen "a whole package" - uskomaton ääni, mieletön ääniala (laajempi kuin monilla muilla laulajilla, bassosta sopraanoon asti), vangitseva esiintyminen, hyvä säveltäjä ja soittaja... ja no, tietysti homoikonikin, mutta vasta kuolemansa jälkeen, koska hänhän piti biseksuaalisuutensa ja partnerinsa aika lailla piilossa julkisuudelta, vaikka taisikin ystävilleen olla kaapista ulkona. Jos joku esiintymisen esikuva pitää siis valita, niin Freddie on aika luonnollinen tähän.
Olihan Freddien esiintyminen oaika "flamboyant". :) Ja jotkut ovat käyttäneet samaa sanaa myös Bojanista, joskaan ei kaikissa konteksteissa.
 
vierailija
Itse olin Joksujen molemmilla ikärajattomilla keikoilla täällä eikä kummallakaan kyllä häirinnyt huuto tai rääkyminen, ne jotka lauloivat mukana lauloivat ihan normaaliäänellä. Jälkikäteen kyllä näin tiktokissa pari klippiä missä oli ihan hirveää huutamista, mutta noita rääkyjiä oli varmaan ihan vain pari kun itse en ainakaan edes huomannut.
 
vierailija
Mä en välillä pysty katsomaan livejä fanien rääkymisen takia. Kuuntelisin paljon mieluummin vain Bojania. Eikähän Bojania edes kuule tuon huutamisen takaa. Siksi mulla on vähän ristiriitaiset tunnelmat siihen, että esiintyjät tuntuu tykkäävän, kun yleisö laulaa. Eikös Bojan just todennut, että oli kivaa, kun fanien ääni ylitti hänen oman äänensä.
Eilinen oli kyllä paha live tämän suhteen. Joku kiljui siinä niin kamalan kovaa että välillä tuli kiire hiljentää tietokoneen ääntä. Yleensä ei ole kauheasti haitannut. Ja arvelen kanssa että se ei kuulu keikalla niin pahasti vaan puhelin vaan nappaa sen äänen paremmin.
 

Yhteistyössä