Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miksi näin kiihkeä avautuminen toisten asioihin? Ihan vaan moraalinvartijana?
Toiset ajattelevat liian yksinkertaisesti. Tai sitten on oma lehmä ojassa. Jotkut ihmiset sattuvat rakastumaan varattunakin. Kärvistelläänkö vanhassa, jos oikeasti rakastuu toiseen? https://www.seiska.fi/kotimaa/vain-seiskassa-salasuhde-rikkoi-kaksi-liittoa-jonna-jarnefelt-ja-kristo-salminen-rakastuivat-tulisesti/1111947
Sivusta.
 
vierailija
Meillä hänen rintaansa lävistävä keihäs on häneltä puuttuva itserakkaus. Hän on kadottanut itsensä eikä ole tarpeeksi luonaan. Se pitää hänet erossa minusta. Minun keihääni on se rakkaus, jota tunnen häntä kohtaan. Minä olen kadottanut itseni enkä ole ollut tarpeeksi luonani. Se pitää minut erossa hänestä. Jos kumpikin tekee työnsä ja tahtoo löytää tykönsä, on meillekin mahdollisuus, on tälle erityislaatuiselle rakkaudellekin mahdollisuus. Ratkaisu ei löydy tuijottamalla ja venymällä lähes poikki sydämensä ulkopuolelle siihen sydämeen, jota niin kaipaisimme luo antamaan meille kaiken ja kaiken varmuuden. Pitää hiljetä oman sydämensä ääreen, ei pelkojen ja epävarmuuksien tai kenenkään muun, edes rakastetun äänen ääreen. Oman sydämen ääreen. Kuunnella sitä. Yksilöllinen, hiertämätön tie löytyy sieltä. Kun on sinut sydämensä kanssa, on helppo vastaanottaa sitä mitä se tarvitsee kun tarjotaan ja on helppo antaa sitä mikä siltä niin luonnollisesti tulee.
Niin, että vika on oikeastaan hänessä? Hänestä puuttuu rakkaus itseään kohtaan sinun ongelmasi liittyy yksinomaa jäneen (rakkaus). Hmmm.. Liekö ihan objektiivinen tulkinta. Maailma ja itseasiassa myös me ihmiset, ihn vauvasta saakka, rakennumme vuorovaikutuksessa. Peilaten itseämme toisiin löytääksemme oman tapamme olla. Kahden ihmisen välinen suhde erityisesti rakennetaan vuorovaikutuksessa, wikä tuo vuorovakutus päätavoitteenaan voi sisältää toisen ihmisen muuttamista. Sivutuptteena joskus sellaista tapahtuu kyllä jaihminen itse voi oivaltaa tarpeensa kasvaa jollakin saralla. Kuitenkaan kahden ihmisen välillä olevia haasteita kumpikaan ei voi korjata yksin.

P. S. Kovin tuttu tapa kirjoittaa.
 
vierailija
Oletko sinä noin puutteessa ja epätoivoinen että näet kaiken elämässä seksin kautta?
Joo, en todellakaan viitannut naimiseen tai seksiin vaan yleisellä tasolla vaikkapa siihen, että hyvinvoiva ihminen käyttäytyy helpommin muitakin kohtaan hyvin ja kohtelee heitä oikein. Ikään kuin hohkaa hyvää oloa ja hyvää ympärilleen. Siitä muutkin sekä yhteinen hyvä saavat osansa. En minä näin masentuneena esimerkiksi ole sitä kivointa seuraa tai saa tehtyä muiden eteen yhtään niin paljon kuin tuntuisi mukavalta. Ei minun tarvitsekaan, mutta totta vie olisi mukava kokea sellaista hyvinvointia ja elämäniloa kuin tarkoitan. Siinä toteutuu ihmisenä paremmin niin itselle kuin muille. Jos on hyvä olo ja se ottaminen ja antaminen on tasapainossa.
 
vierailija
Niin, että vika on oikeastaan hänessä? Hänestä puuttuu rakkaus itseään kohtaan sinun ongelmasi liittyy yksinomaa jäneen (rakkaus). Hmmm.. Liekö ihan objektiivinen tulkinta. Maailma ja itseasiassa myös me ihmiset, ihn vauvasta saakka, rakennumme vuorovaikutuksessa. Peilaten itseämme toisiin löytääksemme oman tapamme olla. Kahden ihmisen välinen suhde erityisesti rakennetaan vuorovaikutuksessa, wikä tuo vuorovakutus päätavoitteenaan voi sisältää toisen ihmisen muuttamista. Sivutuptteena joskus sellaista tapahtuu kyllä jaihminen itse voi oivaltaa tarpeensa kasvaa jollakin saralla. Kuitenkaan kahden ihmisen välillä olevia haasteita kumpikaan ei voi korjata yksin.

P. S. Kovin tuttu tapa kirjoittaa.
Oma tulkintasi nyt tuo. Ei ole vikaa eikä se ole mitenkään yksinomaa hänessä. Jos ajattelisin niin, en varmaankaan olisi maininnut omaa keihästäni. Oikeammin meiltä kummaltakin puuttuu rakkaus itseä kohtaan. Se vain näkyy eri tavoilla elämissämme. Se lävistää kumpaakin ja tekee hirveän onnettomaksi. Tekee kaikesta mahdottoman tuntuista ja vaikeaa kummallekin tahollaan. Hän uhrautuu liian pitkälle. Minä uhrauduin liian pitkälle. Ihmekään että kummallakin on paha olla. Kai nyt kun ei pidetä itsestämme huolta. Ylipäätään olen murehtinut tätä ja kaivannut liikaa muiden asioiden kustannuksella, huonolla tapaa. Ei hänkään olisi iloinen jos tietäisi.

Annan hänelle rauhan elää elämäänsä. Yritän antaa rauhan minun elää omaani. Näkyvyys kirkastuu kun pyörteiden nostattama sakka saa asettua. Ehkä joskus kohtaamme kun olemme siihen kaikkeen todellisuudessa valmiita. Nyt tänä maanantaipäivänä emme ole. Muutoin olisimme jo...syleillen, ystäviä tai kaunis seesteinen muisto. Kohtaamisen arvoa tämä erillään oleminen ei kuitenkaan tule koskaan muuttamaan tai viemään pois.
 
Joo, en todellakaan viitannut naimiseen tai seksiin vaan yleisellä tasolla vaikkapa siihen, että hyvinvoiva ihminen käyttäytyy helpommin muitakin kohtaan hyvin ja kohtelee heitä oikein. Ikään kuin hohkaa hyvää oloa ja hyvää ympärilleen. Siitä muutkin sekä yhteinen hyvä saavat osansa. En minä näin masentuneena esimerkiksi ole sitä kivointa seuraa tai saa tehtyä muiden eteen yhtään niin paljon kuin tuntuisi mukavalta. Ei minun tarvitsekaan, mutta totta vie olisi mukava kokea sellaista hyvinvointia ja elämäniloa kuin tarkoitan. Siinä toteutuu ihmisenä paremmin niin itselle kuin muille. Jos on hyvä olo ja se ottaminen ja antaminen on tasapainossa.
Ok. Ikävää, jos olet masentunut. Oletko kauankin potenut sitä?
 
vierailija
Oma tulkintasi nyt tuo. Ei ole vikaa eikä se ole mitenkään yksinomaa hänessä. Jos ajattelisin niin, en varmaankaan olisi maininnut omaa keihästäni. Oikeammin meiltä kummaltakin puuttuu rakkaus itseä kohtaan. Se vain näkyy eri tavoilla elämissämme. Se lävistää kumpaakin ja tekee hirveän onnettomaksi. Tekee kaikesta mahdottoman tuntuista ja vaikeaa kummallekin tahollaan. Hän uhrautuu liian pitkälle. Minä uhrauduin liian pitkälle. Ihmekään että kummallakin on paha olla. Kai nyt kun ei pidetä itsestämme huolta. Ylipäätään olen murehtinut tätä ja kaivannut liikaa muiden asioiden kustannuksella, huonolla tapaa. Ei hänkään olisi iloinen jos tietäisi.

Annan hänelle rauhan elää elämäänsä. Yritän antaa rauhan minun elää omaani. Näkyvyys kirkastuu kun pyörteiden nostattama sakka saa asettua. Ehkä joskus kohtaamme kun olemme siihen kaikkeen todellisuudessa valmiita. Nyt tänä maanantaipäivänä emme ole. Muutoin olisimme jo...syleillen, ystäviä tai kaunis seesteinen muisto. Kohtaamisen arvoa tämä erillään oleminen ei kuitenkaan tule koskaan muuttamaan tai viemään pois.
Ahaa. Taas tätä. Tälläisestä asiasta löytyi syy venkoilulle tällä kertaa. Varmasti olet puhunut tuon asian täysin auki kaivatullesi, ilman avointa puhetta tuollainen toiminta on toiselle kovin raastavaa. Sanahelinää. Ei sanasta miestä. Elä sitten elämääsi. Minua et aidosti ja oikeasti siihen koskaan halunnut.
 
vierailija
Kaikkea muuta venkoilua on kyllä tarjolla, mutta asian avoin käsittely ja omien ajatustesi avoin avaaminen todellisuudessa omilla kasvoillasi on osoittautunut sinulle täysin mahdottomaksi. Se epätietoisuuteen jättäminen on istuttanut minuun epäluottamuksen ja pettymyksen siemenen.
 
vierailija
Ahaa. Taas tätä. Tälläisestä asiasta löytyi syy venkoilulle tällä kertaa. Varmasti olet puhunut tuon asian täysin auki kaivatullesi, ilman avointa puhetta tuollainen toiminta on toiselle kovin raastavaa. Sanahelinää. Ei sanasta miestä. Elä sitten elämääsi. Minua et aidosti ja oikeasti siihen koskaan halunnut.
Kuule, en ole hän. Luota siihen. En ole missään puhunut tai nähnyt koko ihmistä koko vuonna. Sinä toivottavasti olet.

Minun saatavuudesta ei mikään hannannut. Olemme hänen kanssaan monesti tästä asiasta veivanneet, mutta en vain enää jaksanut. Eikä mun olisi pitänytkään jaksaa. Ei kuulu jaksaa sellaista epäreiluutta. Hän yksinkertaisesti ei itse halunnut olla saatavilla ja päätti toisin. Se suotakoon. Aikuiset tekevät itse päätöksensä, ovat siellä missä haluavat olla. Minun ei kuulu roikkua lahkeessa anelemassa häntä pyörtämään noita monituisia päätöksiä, jotka hän on tehnyt vaikka tunteeni, kiinnostukseni taso ja statuksenikin ja lopulta rajanikin on ollut tiedossa. Ihan oman mielenterveyteni tähden ei voi jatkaa juttua, jossa oli vuosia kestänyt epäterve asetelma ym. Toivottavasti sun juttu kaipaamasi kanssa ratkeaa.
 
vierailija
Tai olisi hän saatavilla ollut, mutta se olisi tarkoittanut jotain salatapaamisia. Olisi luisunut fyysiseksi meidät tuntien. Eikä sellainen ole oikein. Eikä se olisi tuntunut yhtään hyvältä henkisesti. Muutenkin ihan tarpeeksi paha olo koko limboveivailusta. Joku roti se ajan antamisellakin ja siinä miten antaa itseään kohdeltavan.
 

Yhteistyössä