mikä hätänä
7-v lapsella nyt muutaman viikon aikana usein huono olo ja oksettaa. Ei kuitenkaan ole mahatautia tms. Paha olo usein iltapäivällä/alkuillasta. Mistä voisi olla kyse?
Allergiaa? Itseäni vaivasi huono olo ja oksentelu monta vuotta, ennen kuin huomattiin, että olen allerginen. Ei se oksennuskaan aina heti ruuan jälkeen tullut.Alkuperäinen kirjoittaja mikä hätänä;27255987:7-v lapsella nyt muutaman viikon aikana usein huono olo ja oksettaa. Ei kuitenkaan ole mahatautia tms. Paha olo usein iltapäivällä/alkuillasta. Mistä voisi olla kyse?
tätä olen kysellyt, mutta ei ole nyt syynä. Lähtee mielellää kouluun ja koulussa on kuulrmma kivoja kavereita.Koulukiusattu tai muuten stressaantunut? Veljelläni aikanaan ilmeni kiusaamisesa johtuva henkinen pahoinvointi usein fyysisenä oksettavana olona.
Itse olen 21 ja tehtiin ihotestillä joka reagoi. Aiemmin en edes osannut epäillä, minulla oli laktoosi-intoleranssi joka samaan aikaan todettiin myös. Itselleni tulee oireita lähinnä silloin, kun olen syönyt paljon vaaleaa leipää eikä kehoni kykene enää taistelemaan sitä vastaan niinkuin se yleensä tekee. Siksi sitä ei aiemmin epäiltykään, koska keliakiaa ei ole ja vastustuskykyni on tarpeeksi vahva.Poika ollut aina hyvä syömään. Huonoa oloa tulee viikonloppuisinkin, vaikka olisi syönytkin kunnolla. Laktoosista tosiaan ne kokeet on otettu, eikä yliherkkyyttä laktoosille todettu. Muita allergioita ei ole tutkittu. Miten vilja-allergia oirehtii? Eikö usein oirehdi ulosteen löysyydellä? Tätä ei ole pojalla ollut. Uloste normaalia. Miten vilja-allergia testataan tuon ikäiseltä?
Se voisi olla kyseessä, kun syö aamuisin puuroa ennen kouluun menoa. Tosin puuroa kyllä syöty jo päiväkodissa ja eskarissakin, eikä tuolloin ole oireita ollut. Viime keväänä oli usein vatsa kipeänä, mutta se meni sitten ohitse (tuolloin tutkittiin laktoosi). Nyt on taas mahakipua ja oksettavaa oloa usein.
Mä oon 9.v ja mul on ollut 3 vuotta putkeen paha olo oksettaa7-v lapsella nyt muutaman viikon aikana usein huono olo ja oksettaa. Ei kuitenkaan ole mahatautia tms. Paha olo usein iltapäivällä/alkuillasta. Mistä voisi olla kyse?
Selvisikö ikinä tämän pahan olon syy?Mä oon 9.v ja mul on ollut 3 vuotta putkeen paha olo oksettaa
Meidän 16 vuotiaalla ollut huono olo epämääräisesti usein alkuyöstä. Sai hieman apua minipillereistä (ennen niiden aloittamista oksensi useita kertoja kuussa) ei ole raskaana mutta ollaan päätelty että pahoinvointi liittyy jotenkin hormoneihin. Ei ole selviä migreenioireitakaan. Paha olo tulee aina yllättäen. Syö kuitenkin mielestäni hyvin. Tänään söi päivällä pizzaa ja joi aamulla laktoositonta maitoa. Syö myös tavallista (ei L) jugurttia ja leipää usein päivittäin eikä siitä ole tullut oireita. Täytyykin pitää kirjaa et onko syönyt muinakin kertoina pizzaa7-v lapsella nyt muutaman viikon aikana usein huono olo ja oksettaa. Ei kuitenkaan ole mahatautia tms. Paha olo usein iltapäivällä/alkuillasta. Mistä voisi olla kyse?
Pizzajuustojen koostumus ei ole aina hyvä. Vai oliko siinä glutamaatteja?Meidän 16 vuotiaalla ollut huono olo epämääräisesti usein alkuyöstä. Sai hieman apua minipillereistä (ennen niiden aloittamista oksensi useita kertoja kuussa) ei ole raskaana mutta ollaan päätelty että pahoinvointi liittyy jotenkin hormoneihin. Ei ole selviä migreenioireitakaan. Paha olo tulee aina yllättäen. Syö kuitenkin mielestäni hyvin. Tänään söi päivällä pizzaa ja joi aamulla laktoositonta maitoa. Syö myös tavallista (ei L) jugurttia ja leipää usein päivittäin eikä siitä ole tullut oireita. Täytyykin pitää kirjaa et onko syönyt muinakin kertoina pizzaa