THL Koronakuolleita: 7 vrk: +288, 14 vrk: +288 (+28700 %) päivitetty 27.10.2023

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Koronavirus COVID-19 tilanne Suomessa
Lähde THL. Tiedot päivitetty: tartunnat ja kuolemat 27.10.2023 (tänään)
Huom! THL raportoi luvut kerran viikossa.

Kuolleita**
9 536
7 vrk: +288
14 vrk: +288 (+28700 %)

**Kuolleita: Sivustolla näytetään vain kuolemat joissa korona on merkitty kuolintodistukseen joko pääkuolinsyyksi tai myötävaikuttavaksi tekijäksi. Ajallisesti koronaan liittyviä kuolemia on enemmän. 7 vrk ja 14 vrk: muutos lisättyjen kuolemien määrässä edellisiin päivityksiin verrattuna. Kuolemat ovat voineet tapahtua ajallisesti jo paljon aikaisemmin.

Viive: vähintään 7 vrk, mutta yleensä useita viikkoja. Luvut päivittyvät takautuvasti sitä mukaa kun tulokset valmistuvat ja ne merkitään rekisteriin.

No ei ihme että viikkotilastot ovat näyttäneet jo pidempään nollaa, koronakuolemia on piilotettu, kuin covid olisi kadonnut vaikka se tappaa edelleen suomalaisia kuten ennenkin.

Sangen erikoista, että ketään ei tunnu kiinnostavan.🤷‍♀️

Ihme, että nyt ei pakkorokoteta.😦

Sangen erikoista, että ketään ei tunnu kiinnostavan.

Ihme, että nyt ei pakkorokoteta.
Miksi pakkorokotettaisiin kun ei auta työikäisiä? Samoin sairastut, sairastat ja tartutat rokotettuna kuin rokottamatta ei-riskiryhmäläisenä ja suurimmalla osalla edellisillä tartunnoilla saatu immuniteetti, joka vastaa piikkejä, koska vasta-aineita saa covid tartunnasta sairastaen koko SARS-CoV2 virusta vastaan, piikistä vain modifioitua piikkiproteiinin osaa vastaan.

Jethro Rostedt keskittyy podcastissaan tällä kertaa Turussa vieraillessaan sydänkohtauksiin varautumisiin, joita kuulemma tapahtuu kummallisesti nykyään lähes joka kerta Espanjan Malagan lentomatkoilla ja lennoilla huudetaan lääkäriä matkustajien joukosta hätiin.

Jethro kutsuu vieraaksi videollaan defibrilaattoreita tuttavallisemmin deffoja myyvän henkilön, joka on kuulemma Jethroa infonnut jo muutama vuosi sitten että sydäntapahtumien määrä on kovassa kasvussa(?). Itse sain muuten työpaikkaani deffoja myyneeltä henkilöltä samanlaisen viestin 2022, että sudänkohtaukset ovat olleet kovassa kasvussa 2021-2022, no toisaalta yliopisto hankki kaikkiin rakennukseen vasta tuolloin deffat, vaikka olin niitä kampusalueeni rakennuksiin noin 10 vuotta jo kysellyt, todella sopivaan aikaan sattunut hankinta. Deffoja ilmestyi 2021-2022 myös marketteihin ja liikekeskuksiin ennätykselllisen paljon jostain kumman syystä, vaikka kaikki on ihan samaa tuttua ja turvallista kuin ennenkin.

JethroTube - Ootko sä miettinyt, että saisit sydärin

Jethro Rostedt keskittyy podcastissaan tällä kertaa Turussa vieraillessaan sydänkohtauksiin varautumisiin, joita kuulemma tapahtuu kummallisesti nykyään lähes joka kerta Espanjan Malagan lentomatkoilla ja lennoilla huudetaan lääkäriä matkustajien joukosta hätiin.

Jethro kutsuu vieraaksi videollaan defibrilaattoreita tuttavallisemmin deffoja myyvän henkilön, joka on kuulemma Jethroa infonnut jo muutama vuosi sitten että sydäntapahtumien määrä on kovassa kasvussa(?). Itse sain muuten työpaikkaani deffoja myyneeltä henkilöltä samanlaisen viestin 2022, että sudänkohtaukset ovat olleet kovassa kasvussa 2021-2022, no toisaalta yliopisto hankki kaikkiin rakennukseen vasta tuolloin deffat, vaikka olin niitä kampusalueeni rakennuksiin noin 10 vuotta jo kysellyt, todella sopivaan aikaan sattunut hankinta. Deffoja ilmestyi 2021-2022 myös marketteihin ja liikekeskuksiin ennätykselllisen paljon jostain kumman syystä, vaikka kaikki on ihan samaa tuttua ja turvallista kuin ennenkin.

Hyviä aiheita Jetillä. Kiitos opettavaisesta ja mielenkiintoisesta videosta. Samaa mieltä että defi voisi olla ihan hyvin pakollinen esim. työpaikoilla, joissa on tietty määrä työntekijöitä..ainakin nykyään.

Ootko sä miettinyt, miksi sydärit ovat lähteneet räjähdysmäiseen nousuun kahden viime vuoden aikana? No, kyllä te tiedätte syyn. Jopa lääkefirmat itse ovat joutuneet myöntämään että se johtuu "tutkitusta ja turvallisesta". Eli ei muuta kun uutta boosteria.

Ootko sä miettinyt, miksi sydärit ovat lähteneet räjähdysmäiseen nousuun kahden viime vuoden aikana? No, kyllä te tiedätte syyn. Jopa lääkefirmat itse ovat joutuneet myöntämään että se johtuu "tutkitusta ja turvallisesta". Eli ei muuta kun uutta boosteria.
Mä olen ottanut sekä koronarokotteen (annoin lopulta periksi) ja sairastanut siitä 2-3 kk päästä koronan.

-Koronarokote: ei mitään oiretta, hyvä vointi. Ei mulle tyypillistä talviflunssaakaan.
- Korona: korkeahko kuume (38,6), toisen jalan laskimot meinas räjähtää, kamala kipu öisin.
Mulla oli koronan aikaan menkatkin ja semmoista hyytelöklönttiä tuli, että voi morjens.

Korona muuttaa veren hyytymistekijöitä. Mä pelkäsin ihan tosissani koronan aikaan saavani jonkun aivo-tai verisuonitukoksen.

• Vau!
Reactions: Lispetti
Muistatko mitä demaritantta Kiuru vaahtosi? "Ota rokote, se auttaa". No ei auttanut. Tuli toinen, kolmas, neljäs, viides rokote, ei vaan purrut. Demaritantta Kiurua uskovilla lienee nyt kova pala, kun ei auttanutkaan vaikka ämmä vaahtosi naama punasena. Nythän koko koronan pitäisi olla kuolla ja kuopattu, eikö? Oli ne rokotepuheet tai mielummin rääkymiset niin mahtavat.
Kyllähän nyt jokaisen pitäisi tajuta, että toimivan rokotteen tekoon ja testaamiseen menee vähintään 20 vuotta!
Piilota
Kiuru hoisi STM Varhilan kanssa kolme ensimmäistä aaltoa (alkuperäinen Wuhanin, alfa ja beta) toukokuuhun 2021 asti Der Spiegel lehdenkin mukaan maailman parhaiten yli 0,5 miljoonan asukkaan maista. Kesällä 2020 tukahdutettiin Wuhanin variantti Suomesta kokonaan ja syksyllä tulivat alfa ja myöhemmin myös betaa.

2021 kesäkuussa Pietarin EM kisaturistit päästettiin bussilasteittain maahan Kymsoten maahantulotarkastusten läpi tarkastuksetta (huom. myös HUS Lasse Lehtonen tartuttajakisaturistijoukossa) ja sieltä tullut edellisiä tarttuvampi deltavariantti tartutettiin Suomen kesän megafestareilla ihmisiin ja tästä kuolemat alkoivat lisääntyä, myös ylikuolemat. Lisäksi oppositioporvarit vaativat matkailurajoitusten ja tapahtumarajoitusten poistoa ja tähän yhtyi pian Kurvinen kepusta puhuen Britannian tyylisestä rajoitusten poistosta. Lopulta SDP saatiin painostettua mukaan ja sai taas elää ja bailata 80% rokotekattavuuteen vedoten. Kiuru oli edelleen "koronaministeri" vaikka toteutti enää muiden lepsua "piikit pelastaa" koronapolitiikkaa.

Syksyn mittaan 2021 koronakuolemat ja ylikuolleisuus kasvoivat, ja jo 2021 keväällä Orpon kokoomuksen ajamaa koronapassia alettiin vaatia myös kepun Kurvisen puolelta, jotta koronalinkobisneksiä ei tarvitsisi sulkea. Tähän myös SDP lopulta suostui ja rokotetut pääsivät levittämään loppuvuodesta 2021 koronaa kulkutaudin levitysluvalla, joka tietenkin nosti koronakuolemat ja ylikuolleisuuden entisestään. Myös entistä tarttuvampi omikronvariantti oli tullut deltavariantin rinnalle ja delta väistyi pian.

Vuoden 2022 alkupuolella Kiurun korvasi Aki Lindén, ja kokoomuksen Orpo vaati koronapassin muuttamista rokotepassiksi eli testi ei enää kelpaisi, vaan ainostaan piikit passin ehdoksi. Orpo ja kokoomus vaativat koronarokotepassia kaikille työpaikoille terveydenhuollon hoitohenkilöstön lisäksi ja myös mm. Alkon käynnin ehdoksi. Mallia he halusivat ottaa pahimmista koronapassidystopioista Kanadasta, Australiasta, Ranskasta..

Onneksi huomattiin selvästi suuren tarttuvuuden ja tartuntamäärien takia, ettei rokote estä omikronvariantin koronatartunnan saamista, sairastamista tai levittämistä ja myös rokotteen teho sairaalahoitoa, tehohoitoa ja koronakuolemaa vastaan laski koko ajan aiemmin kuvitellusta. Todellisuudessa jo deltavariantti tarttui rokotettuihin, mutta tämä tieto oli pimitetty kesästä 2021 asti rokotekattavuuden saamiseksi korkeammaksi ja jotta saatiin illuusio suojasta koronapassien perusteeksi, tarkoitushan oli pelastaa bisnekset - saada peruste pitää ne auki ja asiakkaissa passilla riehuvista epidemia-aalloista huolimatta. Näin rokotepassi- ja pakkorokotusvaateet alkoivat karista ja tolkku alkoi palata rokottamattomat syyllistäneillekin (pääosin).

Ylikuolleisuus jatkoi kuitenkin 2022 kasvuaan kuten myös koronakuolleisuus rajoitusten poiston ja tartuntamäärien räjähtämisen takia. Koronakuolemia esiintyi pääosin THL Sampo -tilastojen mukaan täyden rokotusannoksen saaneilla, olihan vanhukset ja riskityhmät rokotettu,mutta rokotteen teho ei ollut kummoinen. Koronarokotteet eivät siis tartuntojen ohella juuri auttaneet edes riskiryhmien koronakuolleisuuteen.

Nuorille ja perusterveille työikäisille, oli sitten rokotettu tai rokottamaton covid ei pääoson ollut vaarallinen saati kuolemia aiheuttava, vaikka aiemmin oli rokottamattomien osalta muuta väitetty.

Kaiken ikäisten ylikuolleisuus on kuitenkin kesästä 2021 asti noussut ja 2022 se oli suurinta sotavuosien 1944 jälkeen. Kysymys siis kuuluu, mihin työikäiset pandemian aikana kuolivat ennätyksellisesti, jos eivät kerran covidiin. Tuttu ja turvallinen lienee todennäköisin ehdokas ylikuolleisuuden aiheuttajaksi.

Mielenkiintoista nähdä, miten ylikuolleisuus näkyy vuonna 2023, laskeeko se koronakuolleisuuden laskun mukaan, kun yhä useammat sairastetut covid-tartunnat antavat jonkinasteista immuniteettia ainakin vakavia oireita vastaan ja ihmisiä koronarokotetaan vähemmän. Vai onko suuri ylikuolleisuus jatkuva normi sydän- ja verisuonitulehdusten muodossa tai immuniteetin alentumisen takia.

Mä olen ottanut sekä koronarokotteen (annoin lopulta periksi) ja sairastanut siitä 2-3 kk päästä koronan.

-Koronarokote: ei mitään oiretta, hyvä vointi. Ei mulle tyypillistä talviflunssaakaan.
- Korona: korkeahko kuume (38,6), toisen jalan laskimot meinas räjähtää, kamala kipu öisin.
Mulla oli koronan aikaan menkatkin ja semmoista hyytelöklönttiä tuli, että voi morjens.

Korona muuttaa veren hyytymistekijöitä. Mä pelkäsin ihan tosissani koronan aikaan saavani jonkun aivo-tai verisuonitukoksen.
Voi hiivatti!:(
Montako rokotetta otit?
Onko nyt kaikki kuitenkin ok?

Syksyllä vitamiinivarastot on täynnä ja kaikki lisä on tappavaa
Korkeat D-vitamiinitasot vähentävät koronan vakavia oireita, lisäksi ainakin sinkki ja C-vitamiinitasot kannattaa pitää korkeina. Vihreä tee vähentää koronaan sairastuvuutta, joten ainakin varokeinona vihreän teen nauttiminen useamman kerran päivän aikana altistuksen tai flunssantunteen alkaessa kannattaa, lisäisin vielä teehen kanelia tai ottaisin sitä glögin ym. joukossa, koska myös kanelista on tutkimuksia, että se mahdollisesti estää SARS-CoV-2 virusten kiinnittymistä hengitysteiden ACE2-reseptoreihin. Myös kahvia ja paljon kasviksia nauttivilla on joidenkin tutkimusten mukaan ollut vaikutusta sairastuvuuteen, tosin voi liittyä yleiseen parempaan ravitsemukseen ja korkeampiin antioksidantti- sekä fytokemikaalitasoihin.

Viimeksi muokattu:
Näissä paniikinlietsomisuutisissa unohdetaan mainita, että suurin osa kuolleista ovat heitä, jotka todennäköisesti olisivat kuolleet jo perus flunssaankin. Eli jo ennestään vakavasti sairaita ja ikäihmisiä.

Yhden.

Mutta jos aiot syyttää niistä oireista sitä 1 rokotetta, niin mun rokottamattomalla miehellä oli samat koronaoireet. ;)
Ei tässä ole mikään ketun häntä kainalossa.

Onko muita oireita ollut?
Onko tietämilläsi muilla henkilöillä ollut oireita? Tunnetko rokottamattomia, onko heillä ollut oireita/ovatko olleet sairaana?

Korkeat D-vitamiinitasot vähentävät koronan vakavia oireita, lisäksi ainakin sinkki ja C-vitamiinitasot kannattaa pitää korkeina. Vihreä tee vähentää koronaan sairastuvuutta, joten ainakin varokeinona vihreän teen nauttiminen useamman kerran päivän aikana altistuksen tai flunssantunteen alkaessa kannattaa, lisäisin vielä teehen kanelia tai ottaisin sitä glögin ym. joukossa, koska myös kanelista on tutkimuksia, että se mahdollisesti estää SARS-CoV-2 virusten kiinnittymistä hengitysteiden ACE2-reseptoreihin. Myös kahvia ja paljon kasviksia nauttivilla on joidenkin tutkimusten mukaan ollut vaikutusta sairastuvuuteen, tosin voi liittyä yleiseen parempaan ravitsemukseen ja korkeampiin antioksidantti- sekä fytokemikaalitasoihin.
Höpsistä. Oli niin lievät koronat ilman tuommosia

Yhteistyössä