Aikamoinen puutarha

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
They havent been to USA. They did work with an American producer (cant remember his name, Bruce something, I think) for Carpe Diem, but that was in Hamburg. Around that time he invited them to come to LA later to work on more music together. But then after Eurovision other things opened up, as you know. I'm not surprised they still want to go there at some point. Why wouldnt they? Much of their 2024 is already booked, so it's not like they would be going there for a longer period of time. Test the waters, make some music with that producer, network.
I think JO are working step by step towards their success, slowly. They are not rushing anything and they are taking their time. If they were in a hurry and that speed was their priority they would sign with a big label, I think. They are in this for the long haul, on their terms, for as long as possible.
Juuri näin! En mäkään hetkeäkään kuvitellut Jokereiden yrittävän amerikan markkinoille. On eri asia tehdä siellä musiikkia. Ja hitaasti hyvää tulee. Mieluummin hyviä biisejä ajan kanssa, kuin hutaistuja huonoja biisejä jatkuvalla syötöllä. Mä kyllä odotan!

vierailija
Minä ainakin uskoisin että nimenomaan tuohon tuotantopuolelle kaipaavat apua ulkomailta. Zare on ilmeisesti melkoinen guru omassa maassaan, mutta kun tavoitellaan isompia kuvioita tarvitaan varmasti myös toisenlaista tuotannollista tukea. Tuskin oikeasti mistään jenkkimarkkinoista haaveilevat. Siellä on niin erilainen musiikkiskene. Ehkä eteläamerikka tai aasian markkinat (lähinnä japani) voisivat jopa kiinnostaa euroopan ulkopuolelta. Jos uusi levy ilmestyy vasta ensi syksynä on tässä hyvin aikaa myös luoda pr-strategiaa. Minä ainakin uskon että bändissä on valtavasti potentiaalia, joka taatusti houkuttaa yhteistyöhön. Käärijään yhdistää se ajatus että on mahdollista menestyä myös muilla kielillä kuin englanniksi, siksi ei ole mitenkään kummallista että molemmilla on ollut myös vähän sellainen k-pop faneihin vetoava tyyli. Kpopin ei-korealaisista faneista suurin osa ei ymmärrä mitään koreankielisistä sanoista.
Niinpä.. toivon etteivät todella vaihda laulukieltään englanniksi... En varmaan pystyisi kuuntelemaan sellaista tuotantoa, kun tuo balkanien melankolia ja se kaunis kieli ovat minuun juuri purreet. Ja hienot sanat. SSOL on minulle täysin skipattava nykyään. Jännä muuten nyt syksyllä katsoa, miten omakin näkemys on muuttunut joksujen ja K:n urakuvioissa. Alussa kaikkea joksujen toimintaa ylistettiin maasta taivaisiin, ja K ei osannut tehdä mitään oikein, crew oli suosta, ei hyödynnetty nostetta ulkomailla jne. Nyt näyttäisi taas siltä, että joksuilla on ollut G:n lähdettyä ongelmia tiedottamisessa, epämääräisiä videoiden ja kuvien poistumisia ja tuplajulkaisuja, uutta levyä ei ole kuulumassa vuoteen, vaikka olisi äärimmäisen tärkeää saada se valmiiksi kesäksi jne. Ja K on pukannut uutta musaa ulos tasaisesti vaikka on tehnyt paljon enemmän keikkoja kuin joksut... ehkä K oli alunperinkin varautunut paremmin ennen viisuja, että oli raakaleita biiseistä valmiina, ettei nyt taritse koko hommaa aloittaa alusta?

vierailija
Aika järkyttävää luettavaa Bojansstories instassa taas, kun Jurella ilmeisesti autossa ollut keikan jälkeen joku hätä (varmaan terveydentilasta johtuen), ja joku nainen on mennyt kameran kanssa?? kuvaamaan auton ikkunan läpi vaikka toinen on yrittänyt peittää itsensä.
Minusta tuntuu, ettei JO ihan uskalla puuttua fanejen epäasialliseen käytökseen (heitä kohtaan). Jossakin todella hienovaraisesti vihjanneet, että tavaroiden viskominen saattaa aiheuttaa vaaratilanteita, mutta en ole koskaan nähnyt heiltä virallista lausuntoa mistään, että "Tämä ei muuten ollut ok". Edes silloin, kun Bojanista levitettiin kesällä perättömiä huhuja. Varovaisesti, ja ihan vain oikaisumielessä, siitä mainitsi jälkeenpäin haastattelussa, että se ei muuten mennyt noin.
Eli pelkäävätkö, että fanit hylkäävät/aiheuttavat p as kamyrskyn, mikäli asettavat rajoja/tuomitsevat epäasiallisen käyttäytymisen? Muut fanithan noita juttuja sitten tuomitsevat innolla, mutta itse bändi harvoin edes kommentoi.

vierailija
Juuri näin! En mäkään hetkeäkään kuvitellut Jokereiden yrittävän amerikan markkinoille. On eri asia tehdä siellä musiikkia. Ja hitaasti hyvää tulee. Mieluummin hyviä biisejä ajan kanssa, kuin hutaistuja huonoja biisejä jatkuvalla syötöllä. Mä kyllä odotan!
Katsotaan odotatko yksinäsi... yleensä musiikkifanit tarvitsevat uutta musaa pysyäkseen mukana... Ja SSOL ei muka ollut hutaisten tehty? Toivotaan ettei tule lisää sen kaltaista musiikkia

vierailija
Niinpä.. toivon etteivät todella vaihda laulukieltään englanniksi... En varmaan pystyisi kuuntelemaan sellaista tuotantoa, kun tuo balkanien melankolia ja se kaunis kieli ovat minuun juuri purreet. Ja hienot sanat. SSOL on minulle täysin skipattava nykyään. Jännä muuten nyt syksyllä katsoa, miten omakin näkemys on muuttunut joksujen ja K:n urakuvioissa. Alussa kaikkea joksujen toimintaa ylistettiin maasta taivaisiin, ja K ei osannut tehdä mitään oikein, crew oli suosta, ei hyödynnetty nostetta ulkomailla jne. Nyt näyttäisi taas siltä, että joksuilla on ollut G:n lähdettyä ongelmia tiedottamisessa, epämääräisiä videoiden ja kuvien poistumisia ja tuplajulkaisuja, uutta levyä ei ole kuulumassa vuoteen, vaikka olisi äärimmäisen tärkeää saada se valmiiksi kesäksi jne. Ja K on pukannut uutta musaa ulos tasaisesti vaikka on tehnyt paljon enemmän keikkoja kuin joksut... ehkä K oli alunperinkin varautunut paremmin ennen viisuja, että oli raakaleita biiseistä valmiina, ettei nyt taritse koko hommaa aloittaa alusta?
Mikä pakko kesäksi on saada uusi levy? Vertaatteko kaiken Käärijään. Kärtsän onkin pakko tehdä lisää biisejä, kun puolet keikoista koostuvat stand upista. Harva yhtye julkaisee vuosittain levyn ja silti pärjäävät.

vierailija
En usko itse kyllä noihin Japaniin ja E-Koreaan myöskään, olisko matkojen kannalta edes kannattavaa? Nykyisen alueen vahvistus ja UK voisi toimia
Voisin kuvitella K:lla olevan aasiassa kulttifanikunnat, jos jotenkin (esim. tiktokin) kautta hän pääsisi siellä tunnetuksi. Aasiassa on paljon K:n tyyppisiä "outoja" artisteja arvostavia ihmisiä... Katsotaan!

vierailija
They havent been to USA. They did work with an American producer (cant remember his name, Bruce something, I think) for Carpe Diem, but that was in Hamburg. Around that time he invited them to come to LA later to work on more music together. But then after Eurovision other things opened up, as you know. I'm not surprised they still want to go there at some point. Why wouldnt they? Much of their 2024 is already booked, so it's not like they would be going there for a longer period of time. Test the waters, make some music with that producer, network.
I think JO are working step by step towards their success, slowly. They are not rushing anything and they are taking their time. If they were in a hurry and that speed was their priority they would sign with a big label, I think. They are in this for the long haul, on their terms, for as long as possible.
Thank you! I remembered the American part but forgot that they were in fact in Hamburg 😄

• Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Mä jotenkin rivien välistä oon aistinut, että Joksuille taitaa se englanninkieliseen tuotantoon siirtyminen ollakin isompi haave, kuin mitä uskaltavat paljastaakaan. Vanhan fanikunnan ja sloveeninkieliseen tuotantoon tykästyneiden takia. Ehkä sen eteen ollaan sit valmiita uhraamaan tää viisumomentum, kuka tietää. Niin nuoria kavereita, että ehtivät luoda nahkansa vielä moneen otteeseen, niin miksipä ei sitten kokeilisi siipiään sillä saralla, JOS se suurin haave on.

• Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Mikä pakko kesäksi on saada uusi levy? Vertaatteko kaiken Käärijään. Kärtsän onkin pakko tehdä lisää biisejä, kun puolet keikoista koostuvat stand upista. Harva yhtye julkaisee vuosittain levyn ja silti pärjäävät.
Kun heillä ei ole niin paljoa tuotantoa, että saisivat vaihdeltua settilistaa kauheasti. Tämä koskee kaikkia uusia artisteja. Jos ei tuota uutta musiikkia, ihmiset kyllästyvät vanhaan. Ja ei, en vertaa K:hon, he ovat musiikillisesti niin eri ääripäissä kuin voi olla. Ja K:n showt tosiaan koostuvat muustakin kuin biiseistä, mikä vetää hänen fanejaan keikoille, koska jokainen show on erilainen vaikka settilistalla olisi paljon samoja biisejä.

vierailija
Minusta tuntuu, ettei JO ihan uskalla puuttua fanejen epäasialliseen käytökseen (heitä kohtaan). Jossakin todella hienovaraisesti vihjanneet, että tavaroiden viskominen saattaa aiheuttaa vaaratilanteita, mutta en ole koskaan nähnyt heiltä virallista lausuntoa mistään, että "Tämä ei muuten ollut ok". Edes silloin, kun Bojanista levitettiin kesällä perättömiä huhuja. Varovaisesti, ja ihan vain oikaisumielessä, siitä mainitsi jälkeenpäin haastattelussa, että se ei muuten mennyt noin.
Eli pelkäävätkö, että fanit hylkäävät/aiheuttavat p as kamyrskyn, mikäli asettavat rajoja/tuomitsevat epäasiallisen käyttäytymisen? Muut fanithan noita juttuja sitten tuomitsevat innolla, mutta itse bändi harvoin edes kommentoi.
Ihmettelen, jos eivät jossain vaiheessa huomauta tuosta tavaroiden paiskomisesta lavalle. Taisi olla joku noista Serbian konserteista, jossa tavaraa sateli ihan kaatamalla, osan Bojan sai kiinni, osa näytti osuvan Bojaniin hänen huomaamattaan ja näytti ehkä jo vähän ärtyneeltä.

vierailija
Joksut vois ottaa mallia Kärtsäristä, joka ei keikoilla epäröi riittää yleisöään epäasiallisesta käytöksestä. Artistit voi hyvin asettaa rajat yleisölle, kun kerran oma järki ei kaikilla riitä.

vierailija
Jäi varmaan trauma siitä G:n kohtalosta. Mut en voi kuvitellakaan B:tä tai jotain muuta joksuista keskisormet pystyssä puolustamassa itseään lavalla K:n tyyliin. Voisihan he etukäteen laittaa someen että ei haluta että heitellään mitään / älkää tuoko lahjoja.. vai onkohan se juuri se kulttuuriero että ei kehdata tytöille sanoa.

vierailija
Joo, tarkoitin tässä jokereita, mutta en ehkä näe kyllä K:kaan kohdalla, saa nähdä
Itse seuraan paljon korean/japanin mediaa heidän tv-ohjelmiensa ja viihdeohjelmien kautta, joten minulla on jonkinlainen käsitys heidän pop-kulttuuristaan. Jotenkin K on meikkeineen ja söpön luonteensa vuoksi sellainen artisti, joka voisi vedota aasiassa tiettyyn katsojakuntaan. Siellä on vähän erilaiset maskuliinisuusnormit, ja söpöilystä (aegyo koreassa) pidetään kovasti :D Sen vuoksi lähinnä ajattelin, että K:lle voisi oikeissa olosuhteissa löytyä sieltä suunnalta oma kulttifanikunta. Ei siis mainstream, mutta oma rajattu yleisönsä, joka fanittaisi kovastikin. X:ssä olen nähnyt ainakin japanilaisia faneja, joista osa on kertonut seuranneensa K:ta jo ennen viisuja.

vierailija
Vähän saman vaikutelman olen saanut. B on montakin kertaa keikoilla käskenyt yleisöä käyttäytymään toisiaan kohtaan tai antamaan tilaa sairauskohtauksen saaneelle, mutta jostain syystä heihin itseensä kohdistuvaa käytöstä bändi ei ole valmis arvostelemaan. Ehkä juorujen kohdalla he ajattelevat, että parempi olla nostamatta valokeilaan mitään sellaisia ja tuoda niille siten lisää huomiota, ja kuitata epäasiallisuudet sitten vain olankohautuksella (vaikka ne B:tä koskevat bäkkärijuorut olivat todella hävyttömiä ja niistä olisi saanut sanoa tiukemminkin kuin yhdellä lauseella jossain haastattelussa). Mutta sitä en oikein ymmärrä, miksi heidän pitäisi tässä kohtaa mielistellä yleisöä. Ihan reippaasti voisi sanoa, että älkää heitelkö mitään lavalle, ojentakaa tai jättäkää lahjat muulle crew'lle. Eivät vain sitten taida uskaltaa suututtaa innokkaimpia faneja, koska nehän noita koruja ja pehmoleluja ja rintsikoita ja ties mitä lavalle viskovat.

Yhteistyössä