Aikamoinen puutarha

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mua hieman jo ahdisti miten paljon eilisellä Joksujen keikalla lensi lavalle tavaraa siinä pätkässä mitä liveä ehdin katsoa, ennen kuin se ekan kerran katkesi. Ei siinä kai mitään varsinaista vaaratilannetta käynyt, mutta välillä niitä pehmoja ja rannekoruja lenteli oikealta ja vasemmalta yhtä aikaa. Oli jotenkin outoa katsoa, tuli ihan sellanen tomaateilla heittely -fiilis, vaikka päinvastainen.

vierailija
Kiitos Joymuffin raportista mutta jotenkin vielä kaipaisin lisää. Ei ole tullut mitään linkkejä biiseistä vai? En osaa niitä mistään itse etsiä, ainoa some, jota edes jotenkuten osaan käyttää, on insta ja sekin taito on erittäin puutteellista. Discord on täysi mysteeri.

Yritin äsken kirjoittaa tähän listaa asioista, joita haluaisin tietää, mutta melkein joka kohdasta olikin mainittu jotain. Ilmeisesti ei mikään oikein riitä, kun on niin kova tarve saada tietää aivan kaikki JO:n eilisestä keikasta. Voi kun saisi videota siitä Suomi-kohdasta!

vierailija
Yllätyin muuten miltä keikkayleisö näytt Belgradissai, suurin osa oli ihan supertälläytyneitä teinityttöjä, hiukset kiharrettu ja vahvat meikit. Osa näytti ihan perusyökerhotälläytyneiltä, mutta monet jotenkin vähän gootihtavalla tavalla alternative-henkisiltä. Käytännössä kaikki mustissa ja omat värikkäämmät vaatteeni erottuivat sitten joukosta tosi paljon. Omassa kotimaassani trendikkäät naiset ovat enemmän addumuijia. Mutta yllättävän paljon näin mielestäni queer-koodattuja naisia. SIis ottaen huomioon, että ollaan tosi homofoobisessa maassa. Ainoastaan yksi tosi selkeästi lesbohenkinen nainen oli, mutta bi-viboja tuli ihan hurjan paljon. Mietin että miten tuo suhtautuu Suomeen? Tai siis varmasti queer-porukkaa sielläkin, mutta mentiinkö siellä Joksujen keikalle sen näköisenä kuin oltaisiin menossa klubille tanssimaan?

- Joymuffin
Miten bi-vibat tuli esille? Kysyn oikeasti kiinnostuneena, koska mun mielestä meitä on ihan mahdoton tunnistaa muiden joukosta.

vierailija
Mua hieman jo ahdisti miten paljon eilisellä Joksujen keikalla lensi lavalle tavaraa siinä pätkässä mitä liveä ehdin katsoa, ennen kuin se ekan kerran katkesi. Ei siinä kai mitään varsinaista vaaratilannetta käynyt, mutta välillä niitä pehmoja ja rannekoruja lenteli oikealta ja vasemmalta yhtä aikaa. Oli jotenkin outoa katsoa, tuli ihan sellanen tomaateilla heittely -fiilis, vaikka päinvastainen.
Joo, sitä tavaraa tuli paljon käytännössä läpi koko keikan. Suurin osa pikkupehmoja, mutta oli ties mitä muutakin. Tiarat yms voisi jättää heittelemättä (ja antaa käteen), vielä kun niissä on yleensä terävähköjä osia. Coolein lahja oli jonkun itsetekemä Gola-paita.. Jossain vaiheessa Kris heitti jonkun aikakauslehden yleisöön ja missasin mitä tapahtui. Oliko joku heittänyt/antanut heille jonkun lehden missä on heistä haastis nimmaroitavaksi, varmaan joo. Kris otti vastaan myös annettuna pari juttua ja nimmaroi ne.

- Joymuffin

vierailija
Kiitos Joymuffin raportista mutta jotenkin vielä kaipaisin lisää. Ei ole tullut mitään linkkejä biiseistä vai? En osaa niitä mistään itse etsiä, ainoa some, jota edes jotenkuten osaan käyttää, on insta ja sekin taito on erittäin puutteellista. Discord on täysi mysteeri.

Yritin äsken kirjoittaa tähän listaa asioista, joita haluaisin tietää, mutta melkein joka kohdasta olikin mainittu jotain. Ilmeisesti ei mikään oikein riitä, kun on niin kova tarve saada tietää aivan kaikki JO:n eilisestä keikasta. Voi kun saisi videota siitä Suomi-kohdasta!
Tumblrissa on jotain:

vierailija
Eikös toi venäläistyyppisten naisten pukeutuminen ja tälläytyminen ole aika kaukana Suomen vastaavista? Esim ylen klipissä vähän näkyy yleisöä. Minusta ihmisillä oli paljon ihan peruskuteet päällä, jokunen oli vähän laittautuneempi, mutta itselleni tuli fiilis että jotain jatkoja varten.
Yle Areena siis, voisin etsiä ne linkit tietotoimistoketjuun.

vierailija
Miten bi-vibat tuli esille? Kysyn oikeasti kiinnostuneena, koska mun mielestä meitä on ihan mahdoton tunnistaa muiden joukosta.
En osaa sitä selittää, mutta jotenkin se oli se porukka enemmän kuin se, että joku yksittäinen henkilö vaikuttaisi biltä. SIis sellainen fiilis, että jos joku sanoisi, että täällä 50% on binaisia, niin olisi täysin uskottavaa. Mutta toki mahdoton tietää, keksinkö tämän vain päästäni. :) Tai miten paljon siihen vaikuttaa tieto siitä, että Joksu-faneissa on paljon LGBTIQ-porukka. Joka tapauksessa se porukan tosi laitettu tyyli verrattuna siihen millaista odotin oli hämmentävää.

- Joymuffin

vierailija
Eikös toi venäläistyyppisten naisten pukeutuminen ja tälläytyminen ole aika kaukana Suomen vastaavista? Esim ylen klipissä vähän näkyy yleisöä. Minusta ihmisillä oli paljon ihan peruskuteet päällä, jokunen oli vähän laittautuneempi, mutta itselleni tuli fiilis että jotain jatkoja varten.
Yle Areena siis, voisin etsiä ne linkit tietotoimistoketjuun.
Omassa kotimaassani ihmisten tälläytyminen ei tunnu kovin venäläistyyliseltä, vaan enemmän sellaista, että ne jotka haluavat laittautua laittavat Addut, harmaan hupparin ja kalliit lenkkarit tms. :) Jakkupukuja on vähän enemmän kuin Suomessa (ja ne ovat usein suht voimakkaan värisiä), mutta ei muuten sen laittautuneempaa. Toki Serbia nyt on Euroopan venäläismielisin maa, en tiedä miten se vaikuttaa tyyliin. Paremmin täällä kyllä tunnutaan puhuvan englantia kuin siellä missä asun.

- Joymuffin

vierailija
Jahah, taidetaan sitten olla viikonloppuvapailla vauvalta. Vähän hämmennyin kun lukituksen näin, kun mielestäni siellä oli ihan hyvä meno mitä nyt viimeksi tsekkasin, mutta varmaan olen sitten illalla missannut jotain. Samapa tuo. Tekee hyvää olla vähän muualla, eiköhän kannata odotella ja varmistua siitä, aukeaako ketju vai ei ja uppoaako se lopullisesti.

vierailija
Joo, sitä tavaraa tuli paljon käytännössä läpi koko keikan. Suurin osa pikkupehmoja, mutta oli ties mitä muutakin. Tiarat yms voisi jättää heittelemättä (ja antaa käteen), vielä kun niissä on yleensä terävähköjä osia. Coolein lahja oli jonkun itsetekemä Gola-paita.. Jossain vaiheessa Kris heitti jonkun aikakauslehden yleisöön ja missasin mitä tapahtui. Oliko joku heittänyt/antanut heille jonkun lehden missä on heistä haastis nimmaroitavaksi, varmaan joo. Kris otti vastaan myös annettuna pari juttua ja nimmaroi ne.

- Joymuffin
Tämä tavaroidn heittely ärsyttää. Ei siis se, että joku pehmolelu heitetään kevyesti lavan reunalle vaan se, että niitä tavaroita heitellään kovalla vauhdilla ja kohti ja oletetaan, että esiintyjä voi saada ne kiinni. Ja myönnän, että ärsyttää myös JO:n suhtautuminen siihen. On hienoa, että ovat hyväntuulisia, faniystävällisiä ja ihailevat saamiaan esineitä, mutta jotenkin toivoisin, että ottaisivat kantaa tuohon jatkuvaan heittelyyn, joka on vaarallista esiintyjille. Tuosta tulee helposti sellainen käsitys, että se artisti, joka ne kieltää, on tylsä ja ikävä ja muut, jotka sallivat, ovat mukavia, vaikka totuus on, että tavaroiden heittely on aina vaarallista, koska mitä tahansa voi sattua. Jokin tiara voi osua silmään ja pehmoleluunkin voi kompastua ja kaatua. Ja vaikka ei tähtäisikään suoraan artistiin, niin aika ikävää olisi, jos jokin tiara puhkaisisi jonkun crewn jäsenen silmän. Minusta tavaroiden heittely pitäisi jokaisen keikan alussa yksiselitteisesti kieltää. Joo, tylsä olen.

vierailija
Tämä tavaroidn heittely ärsyttää. Ei siis se, että joku pehmolelu heitetään kevyesti lavan reunalle vaan se, että niitä tavaroita heitellään kovalla vauhdilla ja kohti ja oletetaan, että esiintyjä voi saada ne kiinni. Ja myönnän, että ärsyttää myös JO:n suhtautuminen siihen. On hienoa, että ovat hyväntuulisia, faniystävällisiä ja ihailevat saamiaan esineitä, mutta jotenkin toivoisin, että ottaisivat kantaa tuohon jatkuvaan heittelyyn, joka on vaarallista esiintyjille. Tuosta tulee helposti sellainen käsitys, että se artisti, joka ne kieltää, on tylsä ja ikävä ja muut, jotka sallivat, ovat mukavia, vaikka totuus on, että tavaroiden heittely on aina vaarallista, koska mitä tahansa voi sattua. Jokin tiara voi osua silmään ja pehmoleluunkin voi kompastua ja kaatua. Ja vaikka ei tähtäisikään suoraan artistiin, niin aika ikävää olisi, jos jokin tiara puhkaisisi jonkun crewn jäsenen silmän. Minusta tavaroiden heittely pitäisi jokaisen keikan alussa yksiselitteisesti kieltää. Joo, tylsä olen.
Samaa mieltä kanssasi ja mun mielestä JO tulisi laittaa enemmän "rajoja" joissain asioissa, että hei tuo ei ole ok. Heittely on voi olla vaarallista, mutta myös artistin arvostuskysymys, kun tavaroita heitetään lavalle kuin "koiralle", että noukipa sieltä. Ehkä se voi olla Slovenian kulttuurikysymys, että naisille ei sanota pahasti vaikka mikä olisi :D

vierailija
Tässä Novi val lopussa eilen 💙 Jure tulee siihen ja näyttää tosi huonovointiselta. Jos kelat alkavat kuitenkin alusta, on se viimeinen 22:s.

vierailija
Jahah, taidetaan sitten olla viikonloppuvapailla vauvalta. Vähän hämmennyin kun lukituksen näin, kun mielestäni siellä oli ihan hyvä meno mitä nyt viimeksi tsekkasin, mutta varmaan olen sitten illalla missannut jotain. Samapa tuo. Tekee hyvää olla vähän muualla, eiköhän kannata odotella ja varmistua siitä, aukeaako ketju vai ei ja uppoaako se lopullisesti.
En ymmärrä tuota lukituspolitiikkaa, koska syysloman ajan se pysyi auki. Nythän siellä on ollut siihen verrattuna iisi meininki. No anygay, ei haittaa taukoilu sieltä.

vierailija
Kauheata kun olen ollut lähes viikon reissussa, enkä ole ehtinyt pyörimään täällä (enkä vauvalla) yhtään. :( Mistäköhän kaikesta olen jäänyt paitsi? :D Kiitos Joymuffinille raportista. ❤ Ootan kyllä niin paljon, että Jokerit taas livenä näen, Amsterdamin keikka vois tulla jo kiitos.

vierailija
Tiedän että kiireinen elämä artisteilla ja ei sitä aina ehdi somea lukea kovin tarkkaan ja tämä on tosi pikkumaista, mutta missä vaiheessa saa vähän loukkaantua JO:n puolesta että K ei ole huomioinut sitä kultalevyä ollenkaan? 😅

Yhteistyössä