Aikamoinen puutarha

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos hän kirjoittaisi ne itse niin todennäköisesti olisi silloin myös nähnyt ne. Minäkin näen nyt tämän kirjoittamani kommentin.
Niin, mutta jos hän kirjoittaa ne vihakommentit mutta ei pidä niitä vihakommentteina vaan ihan vaan mielipiteinä.... Eihän hän silloin koskaan näekään niitä vihakommentteja mitkä muut näkee. Katsos Aito, kun sulla on ollut tätä samaa ongelmaa aika kauan ja olet ilmeisesti ainoa, jolla tämä ongelma on jatkuvaa. Voisi olla peiliin katsomisen paikka.

vierailija
Eihän tuossa mitään oletettu vaan se on esitetty yhtenä vaihtoehtona, joka voi olla totta tai voi olla ettei ole. Jos henkilö ei ole koskaan törmännyt vihakommentteihin täällä, mutta muut ovat, niin vaihtoehdoiksi jää että joko hän ei ole paikalla silloin kun niitä on täällä ollut, hän ei koe niitä vihakommentteina tai hän kirjoittaa ne itse.
Mä uskon törmänneeni, sen verran tiiviisti olen ketjuissa useita päiviä viettänyt. Mutta en pidä niitä vihakommentteina tosiaan, vaan näöen sen lapsen lehauttamassa pululauman lentoon, enkä todellakaan jaksa tuohtua moisesta.

Nyt on kyllä niin oljenkorsiin tarrautumista että tämä olisi ollut jonkinlaista "twinnaamista" hohhoijaa... toinen esittää oman julkaisemattoman biisin, toinen laulaa paikallisille tunnetun klassikkobiisin tribuuttina edesmenneelle muusikolle. Ei voisi erilaisempaa olla.
Molemmilla oli housut jalassa, sekin on "twinaamista"!
Sorry, I have to correct myself - I confused that singer with a singer from another Serbian band, so this singer is still alive and kicking at age 77 nowadays. But I did get the band name right- Bijelo dugme.

vierailija
B singing Djurdjevdan... this will go viral in the Balkan tomorrow ... such a smart move for JO..
Here is the original if anyone is interested
Thank you! Bojan's version is so beautiful. I cried while playing the video on repeat, and I have no connection to this song whatsoever.

• Tykkää
Reactions: LadySLO:)
Tässä Ðurđevdan 😊

Osaako joku suomentaa sanat?
The lyrics? Basically, Djurdjev dan is a holiday sometime in April originating from pre-Christian times. He is singing that it's that day and he isnt together with his loved one.

vierailija
Eihän tuossa mitään oletettu vaan se on esitetty yhtenä vaihtoehtona, joka voi olla totta tai voi olla ettei ole. Jos henkilö ei ole koskaan törmännyt vihakommentteihin täällä, mutta muut ovat, niin vaihtoehdoiksi jää että joko hän ei ole paikalla silloin kun niitä on täällä ollut, hän ei koe niitä vihakommentteina tai hän kirjoittaa ne itse.
Tai ehkäpä sinä kirjoitat ne.

Ylläoleva vain esimerkkinä. Ei tuo ole minusta hyvää keskustelua.

vierailija
LadySlo, what Ðurđevdan tells about?
Kevät laskeutuu olkapäälleni
Kielo vihreä
Kielo vihreä
Kaikille paitsi minulle
Tiet lähtivät, ja minä jäin
Tähtipäivää ei ole
Tähtipäivää ei ole
Minun seuralaiseni
Hei, tässä on aamunkoitto, tässä on aamunkoitto
rukoilen Jumalaa
Tässä on aamunkoitto, tässä on aamunkoitto
Hei, nyt on Pyhän Yrjön päivä
Enkä ole sen kanssa, jota rakastan
rukoilen Jumalaa
Tiet lähtivät, ja minä jäin
Danicaa ei ole olemassa
Danicaa ei ole olemassa
Minun seuralaiseni
Mainittakoon hänen nimensä
Joka toinen päivä
Joka toinen päivä
Paitsi Đurđevdan
rukoilen Jumalaa
rukoilen Jumalaa

vierailija
Niin, mutta jos hän kirjoittaa ne vihakommentit mutta ei pidä niitä vihakommentteina vaan ihan vaan mielipiteinä.... Eihän hän silloin koskaan näekään niitä vihakommentteja mitkä muut näkee. Katsos Aito, kun sulla on ollut tätä samaa ongelmaa aika kauan ja olet ilmeisesti ainoa, jolla tämä ongelma on jatkuvaa. Voisi olla peiliin katsomisen paikka.
No eihän ne silloin ole vihakommentteja, jos henkilö pitää niitä mielipiteinä. Muista aina myös se, että teitä on niin helppo härnätä. Se ei ole kuitenkaan vihaa.

vierailija
Katsos kun en ole Aito. Tämä oli juuri sitä oletetaan sitä ja tätä mitä vihaan. Ja se loppuu osaltani tähän.

vierailija
No, kirjoitin nyt vielä täydennysrapoa kuitenkin, sori vähän tajunnanvirtamaisuus. Menin jonoon 18:30 eli 1,5h ennen ovien avautumista. Yllätyksekseni sai jonottaa sisällä, olin about viimeinen joka mahtui sisään. Paikka oli outo "nuorisokeskus" mutta enemmän vaikutti joltain taidetalolta ja jonotusta sotki kun jatkuvasti meni porukkaa johonkin taidegalleriaan yms samassa kerroksessa. Joku ehkä 15 v tytsy jolla luki kasvoissa "I love Jure" kirjoitti minulle käteen jonotusnumeron 89, mutta en ole varma kyllä katsoiko kukaan ikinä näitä- Sanottiin, että vesipulloja ei saa viedä, koska eilen niitä heiteltiin, minulla ei kyllä ollutkaan. Vähän paska päätös kyllä kun oli niin kuuma, eikä saa vettä! Oli laukkujen ja ruumiintarkastusta. Ennen keikkaa soi poppia, etenkin Abbaa ja esim. Lady Gagaa ja yleisö lauloi kovaa mukana, myös kaikki Abbat - Suomessa ei varmaan teineiltä lähtisi Abba? Maks-havainnot aiheuttivat kirkunaa.

Keikka alkoi SSOLilla, johon reaktio oli tosi laimea minusta. Yllättäen keikan yhden kovimmista biletysreaktioista sai Omamljeno telo, samaa tasoa kuin serbiankieliset biisit. Yleisö lauloi tosi hyvin mukana koko biisit (SSOL varmaan vähiten) ja serbiankieliset kohdat A sem ti povedalista myös. Vem da gres oli jotenkin ehkä keikan kohokohta minulle, meinasin liikuttua välittömästi kyyneliin. Tykkään vaan siitä niin kovasti (Bojankin vaikutti liikuttuneelta siinäkin, kuten useissa biiseissä). Novi valkin ihana. Ja Padamkin liikutti minua syvästi, vielä kun Bojan oli niin liikuttunut. Carpe diemissä mentiin kyykkyyn, tosin yleisö vaikutti vähän hämmentyneeltä asiasta. Lava oli tosi matala, niin siinä ei makoiltu tai istuttu missään biisissä. Jure ei ollut Novi Valissa mukana, hän vaikutti olevan vähän huonoissa ja itse veikkaisin enemmän samaa kamaa kuin esim. NT:llä enkä flunssaa, mutta en toki tiedä.

Yllätyin, että sain laulettua Demonin ja Onan lisäksi myös Novi Valin ja Vem da gresin 95% kokonaan (kuuntelin niitä kesällä paljon, mutta välillä vähemmän) ja eilinen Tokioon ja Carpe diemiin keskittynyt harjoittelukin palkittiin. Lauloin monista biiseistä kohtia, joita en tiennyt osaavani, kuten Umazane mjsli, jota en käytännössä koskaan kuuntele. :p

Yleisö ryysäsi/töni/änki ennen keikan alkua, mutta ei lainkaan keikan aikana, se oli kiva. Jatkuva tavaroiden heittely tuntui ärsyttävän Bojania. Joku oli tullut Saksasta ja jollain oli hollanninkielinen kyltti Krisille ja Maksille, jossa luki kai jotain, että olen 50/50 teidän suhteenne? (Osaan hollantia, mutta en nähnyt kunnolla). Tuntui että oli tavallista kiinnostavammat ja vähän epätavalliset välispiikit ja kultalevykin luullakseni mainittu (reaktioista päätellen), mutta en toki juurikaan niistä ymmärtänyt. Jotain Bojan tuntui selittävän perjantaifiiliksistä, tunnistin sanan petak sieltä. :p En kuullut mainintaa Suomesta kyllä.

Bojan oli jotenkin tunteikas, kun oli paljon iloa mutta myös itkua ja melkein-itkua. En kyllä saisi hänestä mitenkään mitään "uusi seurustelusuhde" -vibaa, kuten on spekuloitu, kaukana siitä (en siis tarkoita, että olisi ollut angstinen sinänsä). Hyvin ja yllättävän pirteästi veti vaikka oli kipeänä. Jotenkin "cheeky" kyllä myös. Kris tosiaan bojanmaisen keimaileva ilopilleri ja järkyttävän hyvännäköinen. Juresta en saanut mitään otetta eikä hän tuntunut olevan ihan okei. Jan oli ilmeisesti flunssansa takia vaisu ja eri puolella lavaaa (olin melko keskellä, mutta Krisin puolella), Nacella sellainen yleisempseä "olen rokkitähti" -viba.

- Joymuffin (joo, ja kello on liikaa)

• Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Miten niin yllättäen, että Omamljeno teloa bailattiin eniten? HEittämällä Jokereiden paras (meno)biisi ja ainoa kunnon rockbändibiisi heiltä. Hirveä virhe, ettei se ole keikan vakiokalustoa aina ja kaikkialla!

Yhteistyössä