Aikamoinen puutarha

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja tässä paljastuikin se syy miksi saat vihamielisen vastaanoton mielipiteillesi.
Ei se siihen oikeuta, ei minulla ole mitään velvollisuutta kirjoittaa sen rakentavammin, kuin muillakaan täällä. Se on vain, että jos mielipide ei miellytä, niin kuulija siinä heti oikeuttaa ilkeän käytöksensä, koska hänestä se oli vihapuhetta.
Se ilkeästi käyttäytyvä on siinä se, jonka pitäisi K:n sanoma kuunnella.

vierailija
Maalasin akryyleilla Suomen-lipun A4-pahville ja huiskutin sitä. Bojan sanoi tyyliin "Suomi, are you from Suomi?" Sanoin "Yes. Peliä!" ja sitten hän sanoi jotain "applause .... finsk" siis serbiaksi, että aplodeja sille, että olen Suomesta. Oli muuten vitun siistiä. Ja nyt pliis löytäkää minulle tämä video jostain, tarvitsen!

Ja teinit olivat muuten todella otettuja siitä Balkan-encoresta, usea oli silmät lautasina ja minusta jotkut itkivät yms.

- Joymuffin
Cool! Missä vaihessa keikkaa tämä suunnilleen tapahtui?

vierailija
Ei se siihen oikeuta, ei minulla ole mitään velvollisuutta kirjoittaa sen rakentavammin, kuin muillakaan täällä. Se on vain, että jos mielipide ei miellytä, niin kuulija siinä heti oikeuttaa ilkeän käytöksensä, koska hänestä se oli vihapuhetta.
Se ilkeästi käyttäytyvä on siinä se, jonka pitäisi K:n sanoma kuunnella.
Mikä velvollisuus sillä kuulijalla eli minulla on sitten vastata rakentavasti, jos sinäkään et sitä tee? Kuten sanoin, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

vierailija
Pitää muistaa myös konteksti ja se missä on keskustelemassa. Jos esimerkiksi viestin sisältö on "en shippaa syystä x tai y", niin sitä ei lähtökohtaisesti kannata edes kirjoittaa shippauspalstalla, vaan jättää kokonaan mainitsematta.
Mua kyllä kiinnostaa välillä haastaa omiakin näkemyksiäni. Että mjaa, joku ajattelee noin. Miksi mä en ajattele...no koska a, b ja c, esim jne

vierailija
Niin hienoa!!! oliko muuten outoa nähdä sun kirjoittamien ficcien kohde livenä?
No Kärtsänhän olen nähnyt livenä jo 3 kk sitten, että se on jo koettu. :D En muuten miettinyt sitä paljoa, mutta se vähän korostui tuossa lippuhuomiokohdassa, ts. että Bojanin kannalta olen nyt se "suomalainen joka oli Serbiassa" siinä missä fandomin kannalta olen lähinnä se joku ficcityyppi. If that makes sense. Että ihan kiva ettei hän tiedä tätä. :)

vierailija
Maalasin akryyleilla Suomen-lipun A4-pahville ja huiskutin sitä. Bojan sanoi tyyliin "Suomi, are you from Suomi?" Sanoin "Yes. Peliä!" ja sitten hän sanoi jotain "applause .... finsk" siis serbiaksi, että aplodeja sille, että olen Suomesta. Oli muuten vitun siistiä. Ja nyt pliis löytäkää minulle tämä video jostain, tarvitsen!

Ja teinit olivat muuten todella otettuja siitä Balkan-encoresta, usea oli silmät lautasina ja minusta jotkut itkivät yms.

- Joymuffin
Mitkä teinit? 😮

vierailija
Minusta tuolla keikalla ei tullut kyllä erityistä Bojan/Kris-vibaa, esim. Nace/Kris vehtasivat paljon myös ja Bojan/Nace jonkin verran. Kris oli kyllä bojanmainen jotenkin, iloinen, keimaileva, pirtsakka, vähän höpsökin. Ja miten hän on ihan sikana paremman näköinen livenä?!

vierailija
Niin söpöjä kaikki, mutta erityisesti Bojan ❤

vierailija
Jep. Aina jos tulee vähänkään valtavirrasta poikkeava mielipide, niin se on trollin ja kiusaajan kirjoittama.
Tämä on se asia, joka täällä ja muissakin ketjuissa harmittaa. Vaikka sanoisi kuinka neutraalisti vain oman mielipiteensä, saa aika varmasti kuulla olevansa trolli, jos mielipide yhtään poikkeaa valtavirrasta. Keskustelu olisi monipuolisempaa, jos jotain erilaistakin sallittaisiin.

vierailija
Meinasin kylläkin, että keikoilla ei-(niin)-kuullun. Niin kyllähän vetivät.
Nyt on kyllä niin oljenkorsiin tarrautumista että tämä olisi ollut jonkinlaista "twinnaamista" hohhoijaa... toinen esittää oman julkaisemattoman biisin, toinen laulaa paikallisille tunnetun klassikkobiisin tribuuttina edesmenneelle muusikolle. Ei voisi erilaisempaa olla.
Molemmilla oli housut jalassa, sekin on "twinaamista"!

vierailija
Nyt tarvitsisimme LadySlon tai jonkun muun kertomaan, mistä
Mua kyllä kiinnostaa välillä haastaa omiakin näkemyksiäni. Että mjaa, joku ajattelee noin. Miksi mä en ajattele...no koska a, b ja c, esim jne
Eri, mutta itse koen että ajatusten haastamista voi tehdä muualla maailmassa, ja teenkin mm. akateemisessa maailmassa. Mutta shippi on ja on aina ollut mulle pelkkää eskapismia; sen ei tarvitse perustua mihinkään tieteelliseen tutkimukseen, vaan pelkkään hyvään oloon.

Yhteistyössä