vierailija
Supersöpö!tämä on söpö kuva
Niin on, ja sit vielä kaikki noi kuumat slutty captain -kuvattämä on söpö kuva
Tyhmä kyselee, jos sulla on alushosut, voiko "se" mennä näin?Nyt riitti mulle, huomiseen
Joo ikävää käytöstä kyllä, näyttää menevän joskus melko hysteeriseksi JO konserteissa tuolla päin. Huvitti sinänsä, kun 20-vuotias kokee olevansa "on the older side of the fandom". Kunpa hän tietäisikään...Vakavaa asiaa eturivitappeluista. Storyt 29 ja 30. Todella ikävää käytöstä ilmennyt. https://instagram.com/stories/jofancams/3225620605973042979?utm_source=ig_story_item_share&igshid=MTc4MmM1YmI2Ng==
Huh, kuulostaa ihan kamalalle Ilmeisesti tosi nuorista faneista kyse jos tuo kirjoittaja 20-vuotiaana kokee olevansa vanhusosastoa.Vakavaa asiaa eturivitappeluista. Storyt 29 ja 30. Todella ikävää käytöstä ilmennyt. https://instagram.com/stories/jofancams/3225620605973042979?utm_source=ig_story_item_share&igshid=MTc4MmM1YmI2Ng==
Kärtsä muutenkin näkisi sieltä vain Bojanin ja sitten aivot tilttaisivat ja ajattelisi vain BojanBojanBojan.Mä ehdin jo ilahtua että jotkut olisivat pukeutuneet Kärpän keikalle Joksu naamareihin, kunnes muistin ettei tänään ole keikkaa... ;D
Not to defend that behaviour AT ALL, but that stage and venue in Novi sad was just too small. They've grown too popular for such small places and the number of crazies per gig is now too high for such a small venue.Huh, kuulostaa ihan kamalalle Ilmeisesti tosi nuorista faneista kyse jos tuo kirjoittaja 20-vuotiaana kokee olevansa vanhusosastoa.
Tuo pitkään jonottaminen päästäkseen eturiviin tuntuu aiheuttavan usein kiistaa K ja JO fandomeissa, taas pieni kähinä menossa asiasta Twitterissä.Vakavaa asiaa eturivitappeluista. Storyt 29 ja 30. Todella ikävää käytöstä ilmennyt. https://instagram.com/stories/jofancams/3225620605973042979?utm_source=ig_story_item_share&igshid=MTc4MmM1YmI2Ng==
Kiitos, I can now translate the rest of the intro.Olikohan täällä jo, mut ei liene haitaksikaan. Keikka sisääntulosta alkaen ja SSOL alku hyvistä asemista kuvattuna. https://www.tiktok.com/@jo.fan.conserts/video/7295919101724167457?is_from_webapp=1&sender_device=mobile&sender_web_id=7296062752455312929
Ihana introKiitos, I can now translate the rest of the intro.
So after he introduces everyone, he says:
It is Monday, the 30th Oct, it is 11:O6pm. Our flight will take 90 minutes. We expect some turbulence due to an increase in the currents of love (*not sure how to translate this exactly, he makes a reference to air currents(?)) and new energy in the air. Both exits will be closed for the next 90 minutes. Make yourself comfortable, open your window and enjoy your flight.
Let's take off!"
Huhhahhei, menee tuhmaks mut ei oo too much.Mikeltä uusia kuvia Eurotourilta, varsinkin 7 kuva on
Ehkä Bojan/Jokerit ehti tosiaan käymään sen Tom of Finland näyttelyn Kiasmassa Suomen visiitillä.
Kiva että pölinäni oli kiinnostavaa! Fandom on mulle eri muodoissaan ollut läpi elämän sellainen henkireikä, niin kiva päästä puhumaan siitä joskus metatasollakin. Ja öisiä höpinöitäni voisin korjata sen verran, että näähän on toki vain mun mietteitä ja kokemuksia, enkä ole tietenkään mikään auktoriteetti tässä. Täällä tulikin jo muilta pitkän linjan fandomkonkareilta kommentteja. (Vaikka siitä insestistä… joo, kaikenlaista mahtuu fikkeihin ja eri fandomeihin. Your kink is not my kink ja niin edelleen.) Esimerkiksi idolikulttuurista ja K-popista mulla ei ole mitään kokemuksia, muuta kuin mitä olen kaukaa havainnoinut. Mutta tulin ajatelleeksi, että idolikulttuurissa esimerkiksi se (shippi)materiaalin määrä henkilöistä saattaa olla ihan toista luokkaa kuin missään muualla; 24/7 streemejä idoleista, vlogeja, livestreamejä fanien miellyttämiseksi… Ja silti se on huomattavan paljon kuratoidumpaa kuin tämä meidän B/K-ilmiömme. K (ja B) on itse valinnut tuoda tätä shippiä esiin videoiden kautta ja viljelemällä siihen viittauksia puheissaan ja teoissaan. Ulkopuolisten tuottamaa materiaalia on toki viisuajoilta, mutta silloinkin päähenkilömme ovat olleet omia itsejään ja ovat itse vitsailullaan rohkaisseet tätä suuntaa. Ja tosiaan sitä materiaalia on ylettömän paljon aika pieneltä aikaväliltä, mikä on todella hämmentävää (verrattuna esim. edelliseen RPF-shippiini, jossa näyttelijät olivat kyllä samassa sarjassa 10 vuoden ajan, mutta heidän interaktauksestaan oli aika vähän julkista materiaalia ja melkein kaikki piti kaivaa fanien lyhyiden havaintojen kautta ja con-esiintymisistä, joita yhdessä heillä oli tosi vähän. Vasta tänä vuonna tuli ensimmäinen ”boyfriend”-vitsi liittyen heidän suhteeseensa, verrattuna K/B, jossa K täräytti sen viikon tutustumisen jälkeen…). Jää tosin nähtäväksi, paljonko K/B-materiaalia enää saadaan, mutta sehän ei fandomia pysäytä. Ehkä tahti vähän hiljenee ja suuri osa shippaajista jää horrostilaan, mutta heti jos K ja B ovat taas samassa tilassa, kaikki aktivoituvat.Voi kyllä, kiitos, kun avasit FandomPandoran lipasta ja kirjoitit siitä sellainen tää on kyllä ollut mulle, kun lippaan avaa, niin hankaluuksia laittaa kiinni, varsinkin kun lippaan sisältö vaikuttaa olevan vielä poikkeuksellisen aktiivista sorttia.
Tosi mielenkiintoista kyllä kuulla, miten tämä shippimaisema eroaa ns. keskimääräsestä shipistä! Yhteneväisyyksistä mulla yllätti ja tavallaan myös harmi, että RPF-keskustelun toistoa on muuallakin, mutta auttaa myös ymmärtään, että se kai tällä hetkellä tulee sitten yleensäkin tämänmuotoisen (rpf) shippipaketin mukana, kaiken kivan ohella.
Jännää myös kuulla tuo tiukka keskustely s/d ja luonteenpiirteet yms, ja että se herättää niin vahvaa "kiinnittyneisyyttä".
Hei joo, ilmaisin vähän hassusti, tarkoituksena oli sanoa, että M/M on ainut juttu, minkä osaan kuvitella olevan yleistä muissakin shipeissä. Ja nyt kyllä mun uteliaisuuspandora avautui lisää liittyen M/M yleisyyden taustoihin. Joten jos sulla inspistä tai kiinnostusta avata sitä vaikka lyhyestikin, mitä keskusteluja tai teorioita aiheesta on ollut, niin todella innokkaana kyllä kuulisin. Ainut minkä keksin on oletuksena pääosin naisyleisö, joka kuluttaa fanficiä ja että heihin (johon itsekin kuulun) vetoaa keskimäärin enemmän kirjallinen sisältö kuin miehiin keskimäärin. Nämä täysin hatusta vedettyjä oletuksia ja yleistyksiä siis.
Tämän shipin innoittamana halusin vähän tutkailla aiemmin, mistä tässä kaikessa on kyse myös tämän laivan ulkopuolella. Täällä mainittiin 1D/Larry, ja sen innoittamana luin pari ficiä tietämättä bändistä tai tyypeistä muuta kuin pari kohokohtavideota. Oli kyllä yllätys löytää pari samanlaista teemaa kuin BK-ficeissä, ja siihen liittyen yllättää vielä enemmän, että on melkein tietyt vakioteemat, jotka esiintyy eri fandomeissa sovitettuna. Jännää kyllä! Ne tuntui niin ainutlaatuiselta, esim s*x cam/-työ, vanhempi/yksinhuoltaja ja lapsi, niin tuntui jotenkin jopa vähän lässäyttävältä, että ne ei ollutkaan teemallisesti just ja vain tässä
Luonteenpiirteistä ficeissä vielä, että on kyllä jännä aatella, onko eri aikoina eri trendejä hlöiden piirteisiin liittyen perustuen esim siihen, mitä vaikutelmia tai "kuulumisia" he jakavat tai heistä näkyy. Tuntuu, että varsinkin Bn suhteen asetelma ja dynamiikka on kesän jälkeen tasoittunut tai tasapainottunut, ainakin osittain.
Eroavaisuuksiin liittyen en osaa edes kuvitella, miten hämmentävää ja erilaista ja vaikka mitä varmasti on, kun shipattava onkin yhtäkkiä näin lähellä maantieteellisesti, ja myös kulttuurillisesti ja kielellisesti. Jos olis jokin Aasian maa tms, niin ilman kielitaitoa olisi varmasti enemmän fandomin varassa. Ja joo, siinä on varmasti ns etulyöntiasema tiedonkulkuun, mikä tuo myös haastavaa asetelmaa.
Hauskaa varmasti myös kokeneena nähdä, miten uudet shipparit toimivat uudella maalla ilman aluksi varmaan ees käsitystä, että aiheen fiilistelylle, yhdessä ihmettelylle ja jakamiselle on nimi ja kokonainen kulttuuri.
Materiaalin paljouteen liittyen tuo on kyllä hämmentävää ja hauskaa mitä kirjoitit, että päätonttujen runsaan materiaalin tuoton ja jaon lisäksi myös heidän lähipiiri julkisuudessa laittaa shippiin pökköä pesään. tää saa kyllä ajattelemaan, että hyvä shippi sattui kohdalle tän materiaalipaljouden vuoksi Toivon todella kaikella lämmöllä, että tää on mun ainut shippikokemus, sitten kun joskus pääsen tästä irti, mutta tällaisen paljouden jälkeen hiljaisempi laiva vois tuntua tosi eriltä. Meinaan siis siltä osin, jos se perustuis vieläkin enemmän kuvitteluun, kun ei näkisi paljoa somevilauksia tai muuta kohdehenkilöistä.
Ja tuo suhteen kehittyminen ja se, että sitä on päässyt seuraamaan niin runsaasti eri hetkissä tekee kyllä tästä kiehtovaa. Vs jos olisivat vain jakaneet aluksi, ja sitten ei kuuluisi mitään. Voihan niinkin mennä tulevaisuudessa, toivottavasti olisi silloin mukavasta syystä, mutta hauskaa anyways, että näin paljolla polttoaineella itse päählöiden puolesta puksuttava laiva tuli kohdalle
Jos tulee vielä lisää mieleen aiheista tai haluat kertoa tai kuvata näitä juttuja lisää, niin täällä on kyllä tämän pandoralippaan korvat auki!