Hei kaikille ja plussatuulia, täällä on paljon jännäilijöitä kierron eri vaiheissa. Tuun joka päivä lukemaan vaikka en aina kirjoittaisikaan, on oikeasti tosi jännää seurata muidenkin tilanteita eikä vaan omaani..
Tässä ollaan kp 6. Meillä on tulossa rauhallinen viikonloppu lasten kanssa, mies lähtee työreissulle mikä sinänsä on ookoo koska mulla ei ole vielä semmosia fiiliksiä kun tiputtelee.. vihaan tätä tiputtelua tässä kohti mutta joo mä harkitsen tässä että ostanko foolihappoa ja greippimehua, en oikeasti usko niihin mutta.. en tiiä. Ainakaan en jaksanut tilaa ovistestejä tähän kiertoon, mulla ei oikeen niistä tuu mitään, lähinnä lisää sekavia signaaleja.
Mulla on maanantaina kp9 ja ensi viiko su kp 15. Eli ajattelin jos siihen väliin saisin mahdollisimman monta yritystä, ainakin molemmat odotetaan sitä innolla. Mutta nyt on kaikenlaista ylimäärästä projektia, pihan pitäis laittaa talvikuntoon ja mies vielä tänään meni laittaa veneen pois vesistä yms... Mulla vielä autojen renkaiden vaihto työpäivän jälkeen. Tuntuu et tämmönen rauhallinen viikonloppu tulee enemmän kuin tarpeeseen just nyt, vaikkakin ilman miestä mut ei se nyt täällä muutenkaan kotona pyöri vaan yrittäjänä paljon reissuja yms.
Mietin että kun nää kierrot mulla vaihtelee ilman mitään ennakkotietoa että pitäskö vielä ensi viikon jälkeen yrittää, eli kp 16-kp20? Onko ketään täällä jolla olisi pidempää kiertoa ja tietoa onks sillon mahis ees tulla raskaaks kun se menee sit niin lähelle sitä kierron loppua--?
Mulla on ainakin tosi epäsäännöllinen ja välillä hyvinkin pitkä kierto, kun reagoin herkästi stressiin tms. ja saattaa kierrot siitäkin syystä heitellä. Raskaaksi tullessa kahdessa kierrossa on ovulaatio näköjään ollut mulla n. kp 16-17 tienoilla ja esimerkiksi nyt tässä käynnissä olevassa ovulaatio vaikuttaisi sijoittuneen kp 22-23 tienoilla. Eli ainakin oma kokemus on, että myös epäsäännöllisellä ja pitkällä kierrolla voi hyvin ovuoida ja raskautua, oleellista on itselle ollut sen oman kehon tunteminen ja sen perusteella käsitys siitä, missä kohti kierto menee, jotta sen ovulaation tunnistaa.
Täällä jännätään edelleen. En ole ihan satavarma, mikä päivä ovulaatio tosiaan olisi ollut, kun en ole sitä mitenkään testannut, vaan päätellyt vaan oireiden perusteella. Tein eilen aamulla raskaustestin (oletetusti useampi päivä ennen menkkojen odotettua alkua) ja se näytti negatiivista. Siitä tunnin päästä tiputteli vaaleanpunaista verta sen verran, että sitä jäi paperiin. Ehdin jo ajatella, että olenkin ovuloinut aiemmin kun arvelin ja nyt tapahtui klassikko, eli menkat alkavat tunti raskaustestin jälkeen. Mutta, eipä ne alkaneetkaan, eikä tuon jälkeen ole tullut yhtään enempää vuotoa. Nyt tässä sit mietitään, että 1) alkavatko menkat lähipäivinä 2) oliko keskiviikkona tunnettu pistävä kipu vatsassa sittenkin kiinnittyminen ja eilinen kiinnittymisvuotoa vai 3) onko raskaus alkanut ja epäonnistunut ja alkaakohan vuoto sit vähän myöhemmin esim. ens viikon puolella.
Ehdin jo verta nähdessäni ajatella, että ihanaa, kun tähän tuli selvyys. Ja nyt jotenkin jännittää ja mietityttää tuplasti sitä edeltävään aikaan nähden, kun jännitys jatkuukin. Viimeksi tein ekan raskaustestin yli viikkoa myöhemmin tähän ajankohtaan nähden, mutta tänään piti tulla vieraita ja ajattelin, että olisi kiva tsekata siltä varalta, jos haluaisi vaikka lasin viiniä. Mutta ei kai se nyt auta kuin odotella taas.