Miltä tuntuu, kun vanha, rauhallinen, länsimainen maailma alkaa olla historiaa?

Jos nyt ihan suoraan puhun niin mä ajattelen elämää ehkä 1-2 kk päähän (toki pakko on asioita sopia pidemmällekin). Se leppoisa vanhuus yhdessä mun miehen kanssa ei tunnu yhtään todennäköiseltä.
Mä olen sitä mieltä että Venäjä hyökkää tänne 2 vuoden sisään. Toivottavasti olen väärässä.
EI Venäjä tänne hyökkää, tai sitten todellakin on piru merrassa. Köytännössä merkitsisi kolmatta maailmansotaa.

Toisaalta kyllä mä aika pitkään luotin siihenkin, että Venäjä ei hyökkää Ukrainaan. Valitettavasti rationaalinen ennustaminen ei päde kaikkiin tahoihin.
 
vierailija
On vain ajan kysymys kun Venäjä hyökkää tänne. Korea ja Iran avustaa aseistuksessa ja sotilaita kyllä riittää, kun sotilaiden tasosta ja mies tappioista ei välitetä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Tuntuu pahalta. Länsimaissa on luotu toimiva demokratia, jonka lähinnä vassarit haluavat nyt tuhota. Olisitteko parikymmentä vuotta sitten voineet kuvitella, että ruotsalaiset jalkapallofanit ammutaan sen takia, että ovat ruotsalaisia?
 
vierailija
Tuntuu pahalta. Länsimaissa on luotu toimiva demokratia, jonka lähinnä vassarit haluavat nyt tuhota. Olisitteko parikymmentä vuotta sitten voineet kuvitella, että ruotsalaiset jalkapallofanit ammutaan sen takia, että ovat ruotsalaisia?
"Kulttuuria rikastuttavilla" on korkea koskemattomuus suoja, ei siinä ole paljon muuta kun pystynyt katsomaan mitä tuhoa ne saavat aikaan. Nyt kun siihen todellisuuteen on havahdettu, on hyvin vaikea estää tapahtumien kulkua.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
vierailija
"Kulttuuria rikastuttavilla" on korkea koskemattomuus suoja, ei siinä ole paljon muuta kun pystynyt katsomaan mitä tuhoa ne saavat aikaan. Nyt kun siihen todellisuuteen on havahdettu, on hyvin vaikea estää tapahtumien kulkua.
Joo, hiukan vaikuttaa siltä ettei tästä ole enää paluuta vanhaan.

Euroopasta tulee samanlainen väkivaIIan pesäke kuin mitä Lähi-itä on.
 
vierailija
Sitten tuli internet ja some, joka on saanut aikaan paljon uusia mt-ongelmia.
Kansallisteatterissa menee parhaillaan näytelmä, jossa puidaan netin aiheuttamia
lieveongelmia nuorisossa. Teatterin yleisö istuu pulpeteissa. Lukiolaistyttö pauhaa
insertissä, että hänen koko elämä on kädessä olevassa kännykässä, ja koululuokka hänen oikeassa elämässä on hyvin levoton.
Nuoruudessani koululuokassamme oli poika, joka paukutti varsinkin historian tunneilla koko ajan pulpetin kantta. Ehkä hän kärsi jostain ongelmasta.
Tekevät kaikesta elokuvaa. Halvalla
 
vierailija
Kanadan liberalistinen totalitarismi korona-aikana oli hirvittävää katsottavaa. Ranskassa ja Australiassa myös täysdystopia koronatoimissa.
Syntymättömän lapsen murha: "My Body, My Choice", piikityksessä asia ei enää ollutkaan näin, piikeillä joilla sai kulkutaudin levitysluvan, luvan tartuttaa parempana tartuttajana parveillen ja matkustellen. Piikithän eivät tartuntoja estäneet, eikä tauti ainakaan nuorilla ja työikäisillä ollut sen vakavampi piikittämättömillä. Tarina Keisarin uudet vaatteet sai uuden merkityksen.
 
vierailija
Jos nyt ihan suoraan puhun niin mä ajattelen elämää ehkä 1-2 kk päähän (toki pakko on asioita sopia pidemmällekin). Se leppoisa vanhuus yhdessä mun miehen kanssa ei tunnu yhtään todennäköiseltä.
Mä olen sitä mieltä että Venäjä hyökkää tänne 2 vuoden sisään. Toivottavasti olen väärässä.
On meitä muitakin jotka ajattelee kuten sinä. Minulla ainakin on ollut hyvä elämä. Antaa tulla vaan, se ei ole ilmaista eikä humaania.
 
Jos nyt ihan suoraan puhun niin mä ajattelen elämää ehkä 1-2 kk päähän (toki pakko on asioita sopia pidemmällekin). Se leppoisa vanhuus yhdessä mun miehen kanssa ei tunnu yhtään todennäköiseltä.
Mä olen sitä mieltä että Venäjä hyökkää tänne 2 vuoden sisään. Toivottavasti olen väärässä.
En usko suoraan hyökkäykseen, kaikenlaista sabotaasia (tyyliin kaasuputken rikkominen) kyllä harrastavat. Hieman pidemmän ajan kuluttua Venäjän ja Kiinan "ystävyys" paljastuu samanlaiseksi kuin Natsi-Saksan ja Neuvostoliiton ystävyys toisen maailmansodan alussa. Kiina ottaa Mantšurian ja osan Itä-Siperiaa. Keski-Aasian maat (Kazakstan, Kirgisia, Tadžikistan, Turkmenistan, Uzbekistan) siirtyvät jonkinlaiseen liittosuhteeseen Kiinan kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ukraina-Israel-Länsi vastaan Venäjä-Iran(muslimimaailma)-Pohjois-Korea-Kiina paheneva vastakkainasettelu vie hyvinvoinnin, vakauden, turvallisuuden ja globaalin turismin sekä tuotannon. Maailmantalous taantuu kun yhteismarkkinat muuttuvat blokkimarkkinoiksi ja tuotanto siirretään oman alueen sisälle. Päälle kiihtyvä asevarustelu ja sotateollisuus. Mahdollisesti hyvin vakavia liittoumien välisiä konflikteja, jotka pahimmassa tapauksessa johtavat ydinholokaustiin. Elämän kulttuurit vastaan kuoleman kulttuurit, liberaali demokratia vastaan autoritäärinen/totalitaarinen diktatuuri ja teokratia.
Hyvä arvio tulevaisuudesta. Eihän se hyvä tietenkään ole jos näin käy, mutta samoin ajaytelen itsekin. Ehkä tämän länsi-ukraina-israel akselin pitäisi pistää oikeasti peliä jotta terroristit ovat vatupassissa ja diktatuurit lakkaavat olemasta. Se tietäisi miljoonia ruumiita, mutta onko vaihtoehto elää kuolemanpelossa ja suu supussa.
 

Yhteistyössä