pyöräily ja kypärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "karita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"karita"

Vieras
mies sanoo joka kertaa kun menen pyöräilemään muista nyt se kypärä mitä ostin sinulle. minusta noloa käyttää kypärä ja siksi en käyttää, mitä te tekisitte jos teidän mies koko ajan sanoisi sinulle kypärästä?

Jokaisen oma asiahan käyttääkö vai eikö käytä. Muttei pyöräilykypärän käyttäminen noloa ole:

Schleck+Andy+ja+Fr%C3%A4nk.jpg

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Mies ajattelee sinun parastasi ja haluaa jatkaa mieluummin elämää sun kanssa niin että sulla on aivot tallella kuin että olet vihannes, jos jotain liikenteessä tapahtuu.

Laitatko mahdollisesti autoillessasi turvavyön kiinni? Ihan sama asia on laittaa se kypärä päähän pyöräilemään lähtiessä.

Paljon fiksumman näkäöistä se meno on kypärä päässä kuin ilman.

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Zucchini
Laitan kypärän päähän, vaikka näytänkin kamalalta. Mutta mielummin olen "ruma" sen hetken kun pyöräilen, kun makaan mahdollisesti jossain laitoksessa loppu elämäni. Ja nykyään kyllä on kypärä päässä suurimmalla osasta pyöräilijöistä. Se on järkevää.

Mies ajattelee sinun parastasi ja haluaa jatkaa mieluummin elämää sun kanssa niin että sulla on aivot tallella kuin että olet vihannes, jos jotain liikenteessä tapahtuu.

Laitatko mahdollisesti autoillessasi turvavyön kiinni? Ihan sama asia on laittaa se kypärä päähän pyöräilemään lähtiessä.

Paljon fiksumman näkäöistä se meno on kypärä päässä kuin ilman.

hmm mutta kun ne niin rumia ole

Niitähän on vaikka minkä näkösiä nykyään. Pakkoko se on ostaa se kamala iso ja punainen. Itseltäni löytyy tuttavapiiristä sellasia kokemuksia että en edes uskalla ajaa ilman eikä perhekään niin tee. Fiksu ajattelee omaa parastaan ja myös sitä kautta toisten parasta. Mitä iloa musta ois lapselle ja miehelle vammautuneena ja jopa letkuissa?

Niitähän on vaikka minkä näkösiä nykyään. Pakkoko se on ostaa se kamala iso ja punainen. Itseltäni löytyy tuttavapiiristä sellasia kokemuksia että en edes uskalla ajaa ilman eikä perhekään niin tee. Fiksu ajattelee omaa parastaan ja myös sitä kautta toisten parasta. Mitä iloa musta ois lapselle ja miehelle vammautuneena ja jopa letkuissa?

hmm, pitäisi ehkä osta joku uusi kypärä, millainen teillä on käytössä?

[QUOTE="karita";28448688]hmm, pitäisi ehkä osta joku uusi kypärä, millainen teillä on käytössä?[/QUOTE]

Just kävin ostamassa Budget sportista Bell Vela -kypärän. Hyvässä tarjouksessa, maksoi 29,90 ja kivan näköinen, kaunis lila-kulta-musta väritys. Tuntui tosi hyvältä päässä.

[QUOTE="karita";28448688]hmm, pitäisi ehkä osta joku uusi kypärä, millainen teillä on käytössä?[/QUOTE]

No mulla on just sellanen perusmalli vain ja monenmielestä varmasti kamala. Mutta käypä katselemassa kaupoissa mitä on tarjolla.

Mulla on käytössä valkopohjainen, jossa on vaaleanpunaisia koristekuvioita ja kultakoristeita. Takaa saa kiristetyä kätevästi ja istuu tosi hyvin. Giro-merkkinen on ja istuu tosi hyvin. Ilman sitä pyöräily tuntuu ihan "alastomalta", jos ymmärrät mitä tarkoitan.

Aina ei kannata ajatella sitä miltä näyttää vaan sitä mitä hyötyä siitä kypärtästä on. Mun serkku olisi luultavasti kuollut tai saanut ainakin pahan aivovamman jos olisi pyöräillyt ilman kypärää, kun joutui auton yliajamaksi liikennevaloissa.

Aikuisten ihmisten olisi jo hyvä kasvaa sen verran, ettei aina ajattele sitä mitä muut ajattelee jos... tai miltä mä näytän jos mulla on päällä sitä ja tätä. Vai pitääkö aina ensin tapahtua jotain mullistavaa ja kauheaa (sairastuminen,. vammautuminen, kuoleman) ennen kuin ihminen tajuaa sen mikä oikeastaan on elämässä tärkeää?

• Tykkää
Reactions: Tuhkimo81
Minä en välitä siitä, miltä se kypärä näyttää. Eihän sen tarkoitus edes ole olla mikään asuste. Kun pyöräilen, olen matkalla paikasta A paikkaan B ja ihan sama, miltä näytän silloin.

Mä olen kans miettinyt, et pitäiskö hankkia ensimmäinen pyöräilykypärä itsellekin. En ole tähän ikään mennessä tarvinnut, mut kerta se on ensimmäinenkin

Mä olen kans miettinyt, et pitäiskö hankkia ensimmäinen pyöräilykypärä itsellekin. En ole tähän ikään mennessä tarvinnut, mut kerta se on ensimmäinenkin
Parempi hankkia se nyt, ennenkuin todellinen tarve iskee!
Tunnen kaksi nuorta miestä joilla kypärä on varjellut varmalta aivovauriolta onnettomuustilanteessa. Sen jälkeen meidän perhe on aina käyttänyt kypäriä.