Onko tämä mielestänne totta? ”Ellei ihminen usko Jeesukseen Kristukseen, hän ei pääse taivaaseen. Hän joutuu kadotukseen eli helvettiin.”

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Taivaan pitää olla todella suuri paikka. Tässä hyvä esitys muutaman vuoden takaa, nythän meitä on jo yli 8 miljardia. (jenkkien billion)
Kiitos, todella havainnollistava ja hieno kuva ihmiskunnan menneisyydestä ja nykyisyydestä.

Mutta, mutta. Senhän täytyy olla helvetin, joka on todella suuri paikka koska reilut 2000 vuotta sitten ihmisillä ei ollut näitä kristinuskon olentoja ’tietoisuudessaan’ edes, joihin olisi pitänyt uskoa. Eli kaiken realistisen logiikan mukaan nuo noin 100 miljardia ihmistä joutuivat helvettiin kun eivät uskoneet oikein, eikö niin?

ap
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Kiitos, todella havainnollistava ja hieno kuva ihmiskunnan menneisyydestä ja nykyisyydestä.

Mutta, mutta. Senhän täytyy olla helvetin, joka on todella suuri paikka koska reilut 2000 vuotta sitten ihmisillä ei ollut näitä kristinuskon olentoja ’tietoisuudessaan’ edes, joihin olisi pitänyt uskoa. Eli kaiken realistisen logiikan mukaan nuo noin 100 miljardia ihmistä joutuivat helvettiin kun eivät uskoneet oikein, eikö niin?

ap
juuri näin, valtaosa joutuu helvettiin ja vain harvat ja valitut taivaaseen

jos taivas on iso paikka niin helvetti se vasta onkin
 
vierailija
Ei minulla ole vaikeuksia hyväksyä uskovaisen vakaumusta tai homoseksuaalin suuntautumista, molempia kuuluu ystäväpiiriini. Mutta se ei tarkoita, etteikö kysymyksiä ristiriidoista havaitun reaalimaailman kanssa voisi esittää.
Veit jalat suustani. Algoma uskovaisille tyypilliseen tapaan väistelee hankalia kysymyksiä.

Heidät tuomittiin tekojensa mukaan, ja jokaisella on omatunto.
Siis kuka tai ketkä tuomitsi? Eihän jumalaa ja jeesusta ollut silloin vielä olemassakaan ihmisille.

ap
 
vierailija
Ajattele ensin mitä tarkoitetaan iänkaikkisella elämällä, niin sen jälkeen ymmärrät mitä helvetillä ja taivaalla tarkoitetaan.

Taivaassa on todennäköisesti myös paikkoja niille jotka eivät usko Kristukseen, Hänen kauttaan sinne voi olla kuitenkin helpoin pääsy, koska sinne pääsyyn on olemassa kirjoitetut ohjeet.
Ennen kuin ajattelen mainitsemiasi asioita niin voitko ystävällisesti iskeä pöytään todisteet niistä? Sen jälkeen vasta voin alkaa ajattelemaan niitä asioita. Tällä hetkellä minulle ei niitä ole, niin en pääse millään eteenpäin aiheessa.

ap
 
Veit jalat suustani. Algoma uskovaisille tyypilliseen tapaan väistelee hankalia kysymyksiä.

palstalla ei koskaan vastata siihen mitä kysyttiin


Siis kuka tai ketkä tuomitsi? Eihän jumalaa ja jeesusta ollut silloin vielä olemassakaan ihmisille.

ap
Tuomiopäivä on vasta tulevaisuudessa, ketään ei siis vielä ole tuomittu sen paremmin kadotukseen kuin taivaaseenkaan
 
vierailija
Homous ei ole ongelma vaan se, että epänormaalista yritetään tehdä normaalia ja kirkko on lähtenyt tähän hypetykseen mukaan.
Aamen, mä olen niin samaa mieltä tuosta! Minulle on ihan sama, oletko tai koetko olevasi lintu tai kala, mut siit ei tarvii uskontoa tehdä.

Toinen asia itse kysymykseen on, et oli taivas tai ei, hyvä ja paha, jumala ja saatana tai mikä tahansa henkimaailma, niin uskokoot kuka mistä tykkää. Usko vaikka puutarhatonttuihin, kunhan annat muiden olla rauhassa.
 
Kai toi on kristitylle totuus.

Mut onhan toi selkeä ankara isoisä vs lempeämpi poika-asetelma.

Toinen jyrisee "ellet tee näin niin sitä ja tätä" ja toinen lepsusti "kadu ja pyydä anteeksi ni kaikki on anteeksiannettu".

Jotain mitä tehdään lapsille kun niitä pelottaa mennä nukkumaan.


Kaikkia ei pelota. Mä tunnen eläneeni niin, ettei tarvitse pelätä mitään tulia kun tajunta viimein katkeaa. Enkä oo ketään ollut mistään riennoista poissulkemasta enkä pelotellut.

(Tai no, ehkä Echoa yritän tökkiä mut vain koska hän kovin arvostelee muita)


Jeesus taas... Päästäisi jokusen kirosanan katsoessaan miten nykyäänkin jumalan sanaan ja vieläpä omaansa vedoten lokeroidaan ja solvataan.
 
vierailija
Kaikki Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen, näinhän raamattu opettaa, mutta jos et usko, et pääse. Eli on mahdollista, että maailman mukavin ja ystävällisin hindulaismummeli palaa helvetin tulessa, kun taas pikkupoikia säännöllisesti raiskaava katolilaispappi pääsee taivaaseen. Onko reilua?
 
Kaikki Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen, näinhän raamattu opettaa, mutta jos et usko, et pääse. Eli on mahdollista, että maailman mukavin ja ystävällisin hindulaismummeli palaa helvetin tulessa, kun taas pikkupoikia säännöllisesti raiskaava katolilaispappi pääsee taivaaseen. Onko reilua?
mun käsityksen mukaan ennen jeesusta eläneet ja kuolleet voivat päästä jos eivät ole tehneet liiaksi syntiä

hindulaismummo pääsee tietenki hindujen taivaaseen
 
vierailija
Kun jätät tämän kuoresi niin ajatuksesi, sielusi ja tunteesi ovat vapaat lähtemään ja liittymään muiden edesmenneiden sielujen seuraan. Me maalliset elävät emme kuule, näe, haista, tunne..... kaikkea mitä ympärillämme on mutta emme ole yksin.
 

Yhteistyössä