Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
-isit sitä ja - isit vähån kaikkea. Lopulta kuitenkaan todellisuudessa et koskaan.
Kyllä uskallan. Edellyttää vaan sitä, että tosiaan joskus näen hänet ja pääsen kahden kesken juttelemaan.

Sivusta kommentoin, eiväthän nuo emojit mulle ole, mutta särähti vaan korvaan nuo -isit, kun olen täälläkin jonkin verran konditionaalia viljellyt spekuloidessani mahdollisia tekoja ja sanoja, jos mahdollisuus vielä tulisi.
 
vierailija
kiinni mahdottomassa
kiduttavissa tunteiden terissä
ansassa ruostuneessa jalkaraudassa
yö yöltä enemmän ja enemmän
hukkuneena pimeyden mustaan aukkoon
valo karkasi
syöksi mustaakin mustempaan
uudelleen ja uudelleen tartun,
kiinni pidän
onnettomuudestani.
 
vierailija
Nyt menee paksuksi syytellä toista kliinisestä sairaudesta.
Ei mene. Kun kohtelee kuin shaissea ja lievästi manipuloi niin siten voi käydä että herkempi reagoi kohteluunsa vaikkapa lopulta masentumalla. Kiitä onneasi, että olet ehkä itse niin resilientti ettei emotionaalinen pahoinpitäminen ole vaikuttanut sinuun näin. Se mitä tapahtui ei ajan oloon tietenkään ole enää syy masennuksenn jatkumiseen (se ettei käsittele asiaa ja pääse jotenkin sinuiksi, on), mutta laukaiseva ja yli laidan kippaava tekijä tuollainen kohtelu kyllä voi olla. Et kuitenkaan ole mun kaivattu joten turha huolehtia.
 
vierailija
Ei mene. Kun kohtelee kuin shaissea ja lievästi manipuloi niin siten voi käydä että herkempi reagoi kohteluunsa vaikkapa lopulta masentumalla. Kiitä onneasi, että olet ehkä itse niin resilientti ettei emotionaalinen pahoinpitäminen ole vaikuttanut sinuun näin. Se mitä tapahtui ei ajan oloon tietenkään ole enää syy masennuksenn jatkumiseen (se ettei käsittele asiaa ja pääse jotenkin sinuiksi, on), mutta laukaiseva ja yli laidan kippaava tekijä tuollainen kohtelu kyllä voi olla. Et kuitenkaan ole mun kaivattu joten turha huolehtia.
Silloin kyse on masentuvan säätelyn ja persoonallisuuden haraudesta. Hänellä lienee ollut mahdollisuus myös poistua ihmissuhteesta, josaa häntä on kohdeltu huonosti. En missään nimessä huonoa kohtelua hyväksy, se on todella julmaa, mutta resilienssinsä heikkoudesta ei kyllä voi toista syyttää. Näin, vaikka itsessäni tunnistan samaa taipumusta.
 

Yhteistyössä