"[Orpon] hallituksen tehtävänä on pyrkiä luomaan yhteiskunta, jossa jokaisella työkykyisellä on mahdollisuus tienata itse elantonsa."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vasemmiston kauhu: joutuu itse kantamaan vastuuta omasta elämästä.

Se tuntuu olevan monelle hyvin raskasta.
On selvää, että heikompia autetaan, mutta jokainen voi tehdä jotain oman yheisönsä hyväksi tekemällä sen, minkä pystyy/jaksaa.

Itse näen nykypäivässä suurmpina ongelmana sen, että ajatellaan olevan "oikeutettu" vähän suurempiin etuuksiin ym. Itse kuitenkin pidän sitä aika röyhkeänä, että ollaan valmiita vaatimaan elintason nostoa muiden kukkarosta tekemättä itse mitään asian eteen. En oikein tiedä miksi ihmiset ajattelevat, että työssäkäyvien velvollisuus on nostaa myös heidän elintasonsa samalle tasolle...

• Tykkää
Reactions: m1es
"Isyysloma loppui ja palasin tänään töihin. Olen yrittänyt houkutella Hillaa etsimään itselleen isopalkkaisen työpaikan, jotta minä voisin jäädä koti-isäksi. Palkkatyö ei sovi minulle."

"Kirjan mukaan Halla-aho sai 2007-2008 verotonta apurahaa kaikkiaan 34 651 euroa, ja että Kulttuurirahasto myönsi apurahoja kahteen sanakirjaan, suomi-ukraina ja ukraina-suomi. Zub sai sanakirjansa valmiiksi 2012, Halla-ahon sanakirja ei ole valmistunut."

Itse kuitenkin pidän sitä aika röyhkeänä, että ollaan valmiita vaatimaan elintason nostoa muiden kukkarosta tekemättä itse mitään asian eteen. En oikein tiedä miksi ihmiset ajattelevat, että työssäkäyvien velvollisuus on nostaa myös heidän elintasonsa samalle tasolle...
Sepä se. Vasemmiston mielestä elämäntapatyöttömillä pitää olla sama elintaso kuin töitä tekevillä. Eihän se voi näin olla.

"Kirjan mukaan Halla-aho sai 2007-2008 verotonta apurahaa kaikkiaan 34 651 euroa, ja että Kulttuurirahasto myönsi apurahoja kahteen sanakirjaan, suomi-ukraina ja ukraina-suomi. Zub sai sanakirjansa valmiiksi 2012, Halla-ahon sanakirja ei ole valmistunut."

Tämän tyypin oppilapsi eli Purra on ollut palkkatyössä vain vähän aikaa hampurilaisia paistelemassa opiskeluaikana. Muutoin hän on saanut elantonsa yhteiskunnan varoista ja näin hän kätevästi itselleen sitä edelleen hankkii. Me muut kyllä teemme työtä.

Sepä se. Vasemmiston mielestä elämäntapatyöttömillä pitää olla sama elintaso kuin töitä tekevillä. Eihän se voi näin olla.

Kuinka monta "elämäntapatyötöntä" tunnet ja vielä todisteet siitä, että edellytettäisiin samaa elintasoa kuin työssä käyville. Ettei katsos vain tule se vaikutelma, että kirjoittelet näitä fraaseja hatusta (toki sulle on näin opetettu).

Tämän tyypin oppilapsi eli Purra on ollut palkkatyössä vain vähän aikaa hampurilaisia paistelemassa opiskeluaikana. Muutoin hän on saanut elantonsa yhteiskunnan varoista ja näin hän kätevästi itselleen sitä edelleen hankkii. Me muut kyllä teemme työtä.
Velka-Sanna oli oikeissa töissä kaupan kassalla ja muutoin Velka-Sanna on saanut elantonsa yhteiskunnan varoista. Velka-Sanna käy kalliiksi Suomelle.

"[Orpon] hallituksen tehtävänä on pyrkiä luomaan yhteiskunta, jossa matalapalkkatyöllä ja osa-aikatyöllä ei elä eikä ole mahdollisuutta tienata itse elantoansa."

Silppu-, pätkä- ja osa-aikatyöstä tehdään kannattamatonta mm. 300€/kk työtulojen suojaosan poistolla sekä asumistukileikkurilla. Jokaisen osa-aikatyöläisen kuukausitulot laskevat vähintään 150€/kk pelkästään suojaosan poistolla, asumistukileikkurit jne. kumuloivat leikkausvaikutusta vielä reilusti lisää.

Onko tarkoitus luoda pakkotyöorjaluokka, joka tekee pakkotyötä muutaman euron tuntipalkalla minimiperusturvansa eteen, minimiperusturva palkkana, eikä voi ilman täysaikatyötä (jota ei juuri löydy) tulla toimeen omillaan ja päästä pois tästä alipalkkauspakkotyöstä.

Ostovoima ja kulutus romahtaa, kotimaan kysyntä sakkaa ja yritykset menevät konkkaan joka edelleen lisää työttömyyttä.

Oikeistohallitus on tuhon tie.

"Itse kuitenkin pidän sitä aika röyhkeänä, että ollaan valmiita vaatimaan elintason nostoa muiden kukkarosta tekemättä itse mitään asian eteen. En oikein tiedä miksi ihmiset ajattelevat, että työssäkäyvien velvollisuus on nostaa myös heidän elintasonsa samalle tasolle..."
Onpa Suomen työläisellä matala elintaso ja palkka, jos yksin elävän työttömän hyväksytyt asumiskulut ** ja 555,11€/kk * eli 18,50€/pvä elämiseen tulot, eli yhteensä maksimissaan noin 1 000€/kk tuet tuovat saman kuin työläisen palkkatulot 🤣😂🤣😂🤣😂

* Yhteistaloudessa asuva yli 18-vuotias esim. avio/avoparit kumpikin (85% yksin asuvan perusosasta) 471,84€/kk eli 15,70€/pvä.

** Taulukko: Hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaiset rajat 2023 (pdf)

"[Orpon] hallituksen tehtävänä on pyrkiä luomaan yhteiskunta, jossa matalapalkkatyöllä ja osa-aikatyöllä ei elä eikä ole mahdollisuutta tienata itse elantoansa."

Silppu-, pätkä- ja osa-aikatyöstä tehdään kannattamatonta mm. 300€/kk työtulojen suojaosan poistolla sekä asumistukileikkurilla. Jokaisen osa-aikatyöläisen kuukausitulot laskevat vähintään 150€/kk pelkästään suojaosan poistolla, asumistukileikkurit jne. kumuloivat leikkausvaikutusta vielä reilusti lisää.

Onko tarkoitus luoda pakkotyöorjaluokka, joka tekee pakkotyötä muutaman euron tuntipalkalla minimiperusturvansa eteen, minimiperusturva palkkana, eikä voi ilman täysaikatyötä (jota ei juuri löydy) tulla toimeen omillaan ja päästä pois tästä alipalkkauspakkotyöstä.

Ostovoima ja kulutus romahtaa, kotimaan kysyntä sakkaa ja yritykset menevät konkkaan joka edelleen lisää työttömyyttä.

Oikeistohallitus on tuhon tie.
Tähän ketjuun kirjoittaneet toistavat aina samat fraasit. Heillä tuntuu olevan
aikaa suoltaa roskaa ja kyykyttää hädässä olevia.
Ilkeitä ihmisiä jotka oppii nopeasti tunnistamaan ja ohittamaan tekstit lukematta.
Kateus ja katkeruus syö ihmistä. Happanetkoon nesteissään. Ei heille kannata mitään kommentoida.
Konkaripoliitikko (kokoomus) Kimmo Sasi kirjoittaa kolumnissaan ilmaislehti Helsingin Sanomissa samaa mantraa mitä kauhukabinetti. Musta on pesty jutussa valkoiseksi,
ja hallituspuoleen jäsenet ovat kuin vasta ripiltä päässeitä kirkassilmäisiä lapsukaisia.
Heitä kiusataan ja syytetään perättömillä asioilla. Nyt pitää vain antaa hallitukselle työrauha ja suostua kaikkiin järjettömiin leikkauksiin kiitollisuudella.
Hallitusohjelma On torso kyhäelmä. Kaikki painetut hallitusohjelmakirjaset voidaan kasata isoksi kokoksi paloturvalliseen paikkaan ja tuikata iloiseen roihuun.
Hallitusohjelma on kuin tietokoneen haittaohjelma, joka saatuttaa koko tietokoneen ja tyhjentää rahat tililtä.
Jatkakaa kirjoittamista jos se helpottaa elämäänne. Ehkä jo tiedätte ettette tule saamaan apua mielenterveysongelmiinne. Kirjoittaminen on hyvää terapiaa paremman hoidon puutteessa Orpon leikkausten takia.

Tähän ketjuun kirjoittaneet toistavat aina samat fraasit. Heillä tuntuu olevan
aikaa suoltaa roskaa ja kyykyttää hädässä olevia.
Ilkeitä ihmisiä jotka oppii nopeasti tunnistamaan ja ohittamaan tekstit lukematta.
Kateus ja katkeruus syö ihmistä. Happanetkoon nesteissään. Ei heille kannata mitään kommentoida.
Konkaripoliitikko (kokoomus) Kimmo Sasi kirjoittaa kolumnissaan ilmaislehti Kaupunki Sanomissa samaa mantraa mitä kauhukabinetti. Musta on pesty jutussa valkoiseksi,
ja hallituspuoleen jäsenet ovat kuin vasta ripiltä päässeitä kirkassilmäisiä lapsukaisia.
Heitä kiusataan ja syytetään perättömillä asioilla. Nyt pitää vain antaa hallitukselle työrauha ja suostua kaikkiin järjettömiin leikkauksiin kiitollisuudella.
Hallitusohjelma om torso kyhäelmä. Kaikki painetut hallitusohjelmakirjaset voidaan kasata isoksi kokoksi paloturvalliseen paikkaan ja tuikata iloiseen roihuun.
Hallitusohjelma on kuin tietokoneen haittaohjelma, joka saatuttaa koko tietokoneen ja tyhjentää rahat tililtä.
Jatkakaa kirjoittamista jos se helpottaa elämäänne. Ehkä jo tiedätte ettette tule saamaan apua mielenterveysongelmiinne. Kirjoittaminen on hyvää terapiaa paremman hoidon puutteessa Orpon leikkausten takia.
oikaisu: Kaupunki Sanomat

"Itse kuitenkin pidän sitä aika röyhkeänä, että ollaan valmiita vaatimaan elintason nostoa muiden kukkarosta tekemättä itse mitään asian eteen. En oikein tiedä miksi ihmiset ajattelevat, että työssäkäyvien velvollisuus on nostaa myös heidän elintasonsa samalle tasolle..."

Onpa Suomen työläisellä matala elintaso ja palkka, jos yksin elävän työttömän hyväksytyt asumiskulut ** ja 555,11€/kk * eli 18,50€/pvä elämiseen tulot, eli yhteensä maksimissaan noin 1 000€/kk tuet tuovat saman kuin työläisen palkkatulot

* Yhteistaloudessa asuva yli 18-vuotias esim. avio/avoparit kumpikin (85% yksin asuvan perusosasta) 471,84€/kk eli 15,70€/pvä.

** Taulukko: Hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaiset rajat 2023 (pdf)
Suomen palkat laskeneet kuin lehmänhäntä 2008-2015 ja sen jälkeen porvarijohtoisilla kausilla

Korn Ferryn Hay Group -yksikkö on tutkinut globaalia ja Suomen palkkakehitystä vuosien 2008 ja 2015 välillä. Tuloksissa on suuria maakohtaisia eroja.
"Pohjoismaista Norjassa ja Ruotsissa palkat nousivat voimakkaimmin, selvästi enemmän kuin esimerkiksi Yhdysvalloissa tai Euroopan suurissa talousmaissa.

Inflaatiokorjattu palkan keskimääräinen muutos vuosien 2008–15 välillä osoitti Norjassa 12,6 ja Ruotsissa 11,3 prosentin kasvua palkoissa. Tanskassa palkat nousivat 3,5 prosenttia, mutta Suomessa vain noin 1,4 prosenttia.

Euroopan suurista maista Saksassa ja Ranskassa palkat nousivat noin viisi prosenttia, kun taas Isossa-Britanniassa laskivat 0,1 prosenttia. Yhdysvalloissa palkat laskivat puolestaan yli kolme prosenttia.

Vaikka Suomessa palkat nousivat kansainvälisesti vertailtuna varsin hyvin, söi korkea inflaatio palkankorotuksia voimakkaasti.

Vuosien 2008 ja 2015 välillä inflaatio söi Suomessa 13,7 prosenttiyksikköä palkankorotuksista, siinä missä Ruotsissa vain 4,2 prosenttiyksikköä ja Ranskassa ja Saksassa noin kahdeksan prosenttiyksikköä.

Alimpien ja keskiluokan palkkojen 13 prosenttiyksikön kasvu Suomessa päätyi 0,7 prosenttiyksikön laskuksi inflaatiokorjatuissa palkoissa, kun Ruotsissa taas noin 15 prosenttiyksikön palkankorotukset leikkautuivat inflaation myötä yli 10 prosenttiyksikön nousuksi inflaatiokorjatuissa palkoissa."

Suomessa Vanhasen sinivihreä porvarihallitus ja Kataisen kokoomusjohtoinen hallitus ovat harjoittaneet selvästi Iso-Britannian uusliberalistista thatcherismi-oikeistopolitiikkaa, eikä Sipilän PersKeKo-porvarihallituksen aikana 2015-2019 meno ainakaan työläisten näkökulmasta parantunut KiKy-leikkureilla. Ei ihme että Suomen talous ja BKT jäivät muista Pohjoismaista jälkeen ja valtionvelkaa tehtailtiin oikeistojohtoisilla hallituskausilla 106 400 000 000 euroa ilman kahta toisen maailmansodan jälkee pahinta kriisiäkin.

Yhteistyössä