Orpon hallituksen ministerien turvatoimia on jouduttu lisäämään uhkaavan vasemmistolaisen väkivaIIan takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"Kun Yle haastatteli sosiaaliturvaministeri Sanni Grahn-Laasosta (kok.) hallituksen kaavailemista toimeentuloleikkauksista, turvamies seurasi tiiviisti haastattelua lähietäisyydeltä.

Haastattelu tehtiin elokuun alussa Hämeenlinnan Verkatehtaalla yleisötapahtuman yhteydessä.

Orpon hallituksen leikkausaikeet ovat saaneet kritiikkiä ja rasismikeskustelu on käynyt kuumana viime viikkoina.

Ministereiden turvallisuuden uhkatasoa ei ole nostettu, mutta ministereiden turvatoimet näkyvät kuitenkin tietyissä tilanteissa aiempaa selkeämmin.

– Voi olla, että tällä hetkellä näkyy jonkun verran enemmän se [turvatoimet], jos tilaisuus on julkinen, jossa haastattelu tapahtuu. Siellä [ministerin haastattelussa] on varmasti ollut henkilösuojaus läsnä, valtioneuvoston turvallisuusjohtaja Ahti Kurvinen toteaa.

– Kun tilaisuus on julkinen, kontrolli läsnä olevaan henkilöön heikkenee. Silloin se vaatii reagointia turvallisuusjärjestelyissä."

Tähän saa eliitti tottua.
Kyllähän se pitäisi tietää että Suomen köyhällistön noin 900 000 kansalaista ja työttömien noin 350 000 viimesijaisten etuuksien leikkaaminen johtaa yhteiskunnan turvallisuuden ja vakauden järkkymiseen. Osattomat tekevät henkensä ja lastensa hengen pitimiksi mitä tarvitsee. Kyllä ne verorahoitteiset tulonsiirrot eniten hyödyttävät nimenomaan kultalusikka peräreijässä syntyneitä.

Sitten oikeistohallitus Kokoomus, Keskusta ja Persut päästivät maahamme 40000 henkilöä, joiden läsnäolo on tuottanut normi kansanosalle ongelmia lukuisia määriä. Heidän piti olla korkeasti koulutettua väkeä, mutta katujengiläisiä, paperittomia ja suurin osa kortistoissa. Miksi kansaa ei suojella?

"Ministeriöiden turvatoimia tiukennettiin uuden hallituksen aikana [...]" Tämä jos mikä kertoo suhteesta kansaan. Pelko ja syrjivä sekä leimaava viha on saannut oikeistojohtoiset ministeriöt otteeseensa.

Kyllä tuo kertoo paljon hallituksen omasta kansalaisasenteesta. Kansalaiset pitää pitää ruodussa. Halutaan kohdistaa taloudellista väkivaltaa kansalaisia kohtaan ja eriarvoistaa ihmisiä. Tottakait, kun he tekevät itse pahaa kansalle, he olettavat, että kansa tekee heille pahaa. Näin syyllisyys toimii. Tullaan vainoharhaiseksi. Se kuvaa myös yhden puolueen koko sisäisäistä uhkakuvamaailma.

Siis eikö maan sisäisen turvallisuuden pitänyt parantua, onhan maassa Perussuomalain sisäministeri ? Vai oliko tarkoituksena parantaa vai hallinnon turvallisuutta, turvamiehiä kun ei tavan kuolevaisille tarjota. Oikeasti hallituksen epäsuosiostahan lisääntyneet turvatoimet kertovat. Kovat puheet onkin parempi esittää selusta turvattuna, pelko on arvon ministereiille siten tuttu tunne. Ja en usko yhdenkään, varsinkaan Perussuomalaisten ministereistä, kaduilla ja julkisuudessa juuri liikkuvan. Ei vaikka katujen turvallisuuden kerrotaan nyt korjaantuvan. Mutta pakko se on hallinnonkin myöntää, epäsuosiossa olo maksaa lisääntyneinä turvatoimina mutta voihan sitten jostain sosiaalietuisuuksista ottaa tarvittavat rahat.

Huolestuttavaa kehitystä. Kertoo siitä, että vallanpitäjät ovat tehneet (ja tekevät) eriarvoistavaa politiikkaa. Ratkaisu tähän ongelmaan ei pitäisi olla vain poliitikkojen turvallisuustoimiin panostaminen , koska sillä hoidetaan oiretta, ei syytä.

Riikka sanoi puoluekokouksessa, että Mari Rantanen sisäministerinä takaa suomalaisille hyvät yöunet.
Minä en nukkuisi edes maailman vahvimpien unilääkkeiden avulla, jos olisin kauhukabinetin porukkaa.

Äärioikeistosta aina kohkataan, mutta kyllähän fakta on, että jos joku poliitikon kimppuun käy, se on vasemmistoa äänestävä syrjäytynyt mielenterveystapaus...

Kuka turvasi/turvaisi kansalaisia ulkomailta tulleiden raiskaamisilta ja maahanmuuttajataustaisilta rikollisjengeiltä tai haitallisilta kulttuurisilta muutoksilta?

Orpo ja Ellu haluavat lisää halpatyövoimaa polkemaan palkkoja.

Jos pelaisimme samoilla pelisäännöillä niin vihaiset sorretut kansalaiset laitettaisiin istumaan sinne Arkadianmäelle, ja yhdessä vietettäisi mukavia ruoanlaittohetkiä ja pelihetkiä.
Jos jollakulla vihaisella nyrkki heilahtaisi/ase laukeaisi niin se olisi vain yksittäistapaus, eikä koko jengiä voi sen vuoksi heittää pihalle, muuten se voitaisi katsoa misantropiaksi.😏

Viimeksi muokattu:
Ei penniäkään lisää turvallisuustoimii
Tämä on nähty. Usean kokoomuslaisen poliitikon kimppuun on hyökätty ja tekijät ovat olleet vasemmistolaisia.

Sanna ja Li ymmärtävät vasemmistolaista väkivaItaa...
Päinvastoin. Sipilän kimppuun hyökännyt oli oikeistolainen. Ja zyzkiwitsin kimppuun hyökännyt oli natsi. Mut joo päättäjien tosiaan kannattaa miettiä lyökö lyötyä sellanen jolla ei ole mitään hävittäväö on vaarallinen. En tosiaankaan halua maksaa päättäjien turvatoimista penniäkään. Mitäs toimivat moraalittomasti.

Ei penniäkään lisää turvallisuustoimii

Päinvastoin. Sipilän kimppuun hyökännyt oli oikeistolainen. Ja zyzkiwitsin kimppuun hyökännyt oli natsi. Mut joo päättäjien tosiaan kannattaa miettiä lyökö lyötyä sellanen jolla ei ole mitään hävittäväö on vaarallinen. En tosiaankaan halua maksaa päättäjien turvatoimista penniäkään. Mitäs toimivat moraalittomasti.
Tämä sun vaIehteIu vie uskottavuuden sun kaikilta puheilta.

Ethän sä mitään mistään maksa koska olet vapaamatkustaja jonka elämisen me muut maksamme.

Tämä sun vaIehteIu vie uskottavuuden sun kaikilta puheilta.

Ethän sä mitään mistään maksa koska olet vapaamatkustaja jonka elämisen me muut maksamme.
Mä varmaan kerään jonkun random netti kirjoittelian uskoa. En tartte. Tää palstailu on vähentynyt runsaasti ku puhutte vaan politiikasta. Löytynyt muita paikkoi mis puhutaan normi elämästä. Aattele vasemmisto järkkäs työkyvyttömyys eläkkeen. Mä en sulle toivo samaa mut jos joudut ni kiitä vasemmistoo et saat tukea. Sun maailma on sen verran suppee ku itelle ei oo tapahtunut mitään. Kyl mä mieluummin vetäisin sitä noin 3k liksaa kuukaudes ku 930euroo mä oon aina saannu loistavaa palautetta työnantajilta. Sairaus vaan tuli tielle

Mä varmaan kerään jonkun random netti kirjoittelian uskoa. En tartte. Tää palstailu on vähentynyt runsaasti ku puhutte vaan politiikasta. Löytynyt muita paikkoi mis puhutaan normi elämästä. Aattele vasemmisto järkkäs työkyvyttömyys eläkkeen. Mä en sulle toivo samaa mut jos joudut ni kiitä vasemmistoo et saat tukea. Sun maailma on sen verran suppee ku itelle ei oo tapahtunut mitään. Kyl mä mieluummin vetäisin sitä noin 3k liksaa kuukaudes ku 930euroo mä oon aina saannu loistavaa palautetta työnantajilta. Sairaus vaan tuli tielle
Vasemmisto se vaan järkkäilee elämäntapatyöttömille eläkkeitä kymmeniä vuosia ennen virallista eläkeikää. Sen takia valtiontalous on katastrofaalisessa tilassa.

Yhteistyössä