Se tunne kun tajuaa että tulee kalkkunoita tai kanoja luultavasti jo lähiviikkoina

Katsoin että kanalarakennuksessa on vesi, viemäri, paikka iv-koneelle ja tarpeellinen valaistus. Ilmeisesti siellä on pidetty tai yritetty pitää jotain kanoja vielä 80-luvulla. Itse rakennukseen ei ilmeisesti montaa satasta tarvitse käyttää että se on nykyisten määräysten mukainen.
Plus sitten linnut, rehut ja tarvikkeet. Vielä tänä jouluna ei syödä itse kasvatettua kalkkunaa mutta ollaan kuitenkin hyvää vauhtia matkalla oikeaan suuntaan.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
Tässä innostuu ja unohtaa helposti että alkuperäinen suunnitelma oli viljellä oma ruoka ja ehkä ottaa hevonen. Tehdään tässä kaikki pienemmät hommat pois alta kunnes saadaan latausasema ja ne paneelit+keräimet.
 
Tässä innostuu ja unohtaa helposti että alkuperäinen suunnitelma oli viljellä oma ruoka ja ehkä ottaa hevonen. Tehdään tässä kaikki pienemmät hommat pois alta kunnes saadaan latausasema ja ne paneelit+keräimet.
Kohta saatte ravitsevia munia, niillä pötkii jo pitkälle. Kanan/kalkkunan muna sisältää valtavasti ravintoaineita.

On kyllä mukavaa seurata teidän edistymistä, kiva kun kirjoittelet tänne!❤
 
Kohta saatte ravitsevia munia, niillä pötkii jo pitkälle. Kanan/kalkkunan muna sisältää valtavasti ravintoaineita.

On kyllä mukavaa seurata teidän edistymistä, kiva kun kirjoittelet tänne!❤
Hiljaa hyvä tulee. Voidaan myös ottaa lainat tappiin ja korjata kaiken kertaheitolla viimeisen päälle mutta silloin olisi riski että uuvutaan työtaakan alle. Mielummin edetään askel kerralla. Ensi keväänä laitetaan oikeaoppiset laitumet eläimille ja kahden vuoden päästä korjataan iso kasvihuone. Neljän vuoden päästä päättyy auton leasing-sopimus ja aikaisintaan silloin voidaan harkita hevosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Daamini toivoo sitä koska joutui lapsena lopettamaan ratsastusharrastuksen.
Älkää hommatko, jos teistä ainakin toinen ole ole töissä. Siinä menetätte vaan rahaa, todella moni on joutunut rahapulassa luopumaan hevosesta.

Menkää ainakin toinen ulkopuolisiin töihin, vai onko jo työpaikka? Sit paasaan turhaan.

Eikä teillä tarvitse olla koko Nooan arkkia siellä, vaan sen minkä tarvitsette.

Myyttekö te niitä munia jonnekin? Muutoin pärjäätte 5-6 kanalla, ja silloinkin hukutte kananmuniin. Kun kana pyöräyttää 1 munan/päivä, niin 5 kanaa=35 munaa viikossa. Siinä saa keksiä makaronilaatikkoa, munakasta ja pannaria joka päivälle.
Mutta jos myytte munia ulospäin, niin ok.

Jokin romanttinen eläintila voi tuntua kivalta ensi alkuun, mutta moni joutuu kaikessa hiljaisuudessa luopumaan osasta elukoita, koska rahat loppuu.
 
Viimeksi muokattu:
Ja yks neuvo, tää kuulostaa ilkeältä mutta sanon tämän suoraan: anna eukollesi kodin ulkopuolista elämää mahdollisimman paljon, ilman sinua.

Maalla on mukavaa, mutta täällä moni myös syrjäytyy.
Et sä voi toista kahlita, vaikka itse pelkäisit maailmaa ja haluaisit paeta sitä.
TäälläKIN on oltava edes jonkin verran aktiivinen ja sosiaalinen.

Koska jos vaimosi ei ole erakkoluonne, niin jossain vaiheessa hän lähtee sun luotasi.

Eikä ole reilua, että ulkkiksen telkeää maalle korpeen ja ainut harva, suomalainen henkilö jonka kanssa on tekemisissä olet sinä. Turvallista sulle, joo, joku on siinä lähellä aina.
Mutta rakkaus on sitä, kuin pitäisi lintua kämmenelläsi; kämmen on auki, ei kiinni puristettuna. Se lintu ei lennä silloin pois.

HOMMATKAA YSTÄVIÄ.
 
Ja yks neuvo, tää kuulostaa ilkeältä mutta sanon tämän suoraan: anna eukollesi kodin ulkopuolista elämää mahdollisimman paljon, ilman sinua.

Maalla on mukavaa, mutta täällä moni myös syrjäytyy.
Et sä voi toista kahlita, vaikka itse pelkäisit maailmaa ja haluaisit paeta sitä.
TäälläKIN on oltava edes jonkin verran aktiivinen ja sosiaalinen.

Koska jos vaimosi ei ole erakkoluonne, niin jossain vaiheessa hän lähtee sun luotasi.

Eikä ole reilua, että ulkkiksen telkeää maalle korpeen ja ainut harva, suomalainen henkilö jonka kanssa on tekemisissä olet sinä. Turvallista sulle, joo, joku on siinä lähellä aina.
Mutta rakkaus on sitä, kuin pitäisi lintua kämmenelläsi; kämmen on auki, ei kiinni puristettuna. Se lintu ei lennä silloin pois.

HOMMATKAA YSTÄVIÄ.
Hän itse halusi juuri tämän talon. Hänellä oli kavereita opiskellessa mutta menetti suurimman osan niistä kun valmistui. Muutamaan hän pitää vielä yhteyttä ja usein tapaa silloin kun duunissa on lähipäivä. Jostain syystä ei olla saatu ketään niistä houkuteltua tänne vierailulle.
 
Katsoin että kanalarakennuksessa on vesi, viemäri, paikka iv-koneelle ja tarpeellinen valaistus. Ilmeisesti siellä on pidetty tai yritetty pitää jotain kanoja vielä 80-luvulla. Itse rakennukseen ei ilmeisesti montaa satasta tarvitse käyttää että se on nykyisten määräysten mukainen.
Plus sitten linnut, rehut ja tarvikkeet. Vielä tänä jouluna ei syödä itse kasvatettua kalkkunaa mutta ollaan kuitenkin hyvää vauhtia matkalla oikeaan suuntaan.
Onko mitään lämmitystä?
 

Yhteistyössä