Koulun alkaminen ja Wilma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko muita, ketä ärsyttää tuo Wilman jatkuva sähköpostipommitus?
Nyt onneksi enää yksi lapsi koulussa, mutta säälin niitä joilla vaikka 2 tai enemmän..
Wilma viestejä on alettu pommittamaan kesäloman loppumetreillä taas päivittäin.

On hyvä joo, että saa ajankohtaista tietoa esim nyt, että mihin pitää mennä kun koulu alkaa (tämä tieto riittäisi mielestäni ykäasteikäisille oppilaille suoraan itselleenkin)
Lisäksi jos jotain sellaista tapahtuu, mistä vanhempien olisi oikeasti oltava tietoisia.

Olen silti totaalisen kyllästynyt kaikenmaailman terveydenhoitajan viikkotiedotteisiin ja infoon erilaisista koulupäivän järjestykseen kuuluvista asioista, joista tieto riittäisi vain oppilaalle!

Ala-aste tietenkin eri juttu, mutta tuntuu et kun yläasteelle siirtyivät, niin pommitus vain lisääntyi!

Mä inhoan muutenkin sähköpostia, jossa on jatkuvasti jotain pakollistakin luettavaa, johon on reagoitava viipymättä. Saattaa tosin lisätä ärtymystä kun Wilma viestejä kilahtaa pahimmillaan useampi päivässä.

Wilma on tervetullut seuranta sovellus, joka auttaa vanhempiakin puuttumaan koulussa tapahtuviin asioihin. Kun vanhemmatkin saava enemmän tietoa koulusta, on helpompi tarvittaessa ohjata opettajaakin. Tämän yhteisen opettamisen (josta päävastuu on opettajalla) saa lapsi parhaimman hyödyn.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Wilma on tervetullut seuranta sovellus, joka auttaa vanhempiakin puuttumaan koulussa tapahtuviin asioihin. Kun vanhemmatkin saava enemmän tietoa koulusta, on helpompi tarvittaessa ohjata opettajaakin. Tämän yhteisen opettamisen (josta päävastuu on opettajalla) saa lapsi parhaimman hyödyn.
Wilma ei ole itään muuta kuin valvonta ja kontrolliväline joka lisää kotien kuormitusta. Wilmassa ei todellakaan kerrota mm. asioita,jotka ovat olleet negatiivisia koulun maineen kannalta. Pyrkimys on pääasiassa vain päästä arvostelemaan oppilasta tai perhettä milloin mistäkin-tuntimerkinnät ovat puutteellisia ja negatiivisia, niille ei löydy todistajia tai oikeisumahdollisuutta-opettaja on "lähtökohtaisesti aina oikeassa". Ja paskan marjat-nauhurit oppilaille kouluihin mukaan,vaikka salaa. Esimerkiksi retkillä tapahtuvista vaaratilanteista ei kerrota mitään,ellei lapsi niistä itse kerro. Olen asiasta keskustellut kouluissa työskennelleiden opettajien kanssa ja wilma on kuulemma vain opettajille kanava ilkeillä ja kiusata heitä,joista eivät satu pitämään, suoranainen kaatopaikka ja lastensuojeluasiakkuuksien etsimiskeino.

Eikö saa asetuksista laitettua sähköposti-ilmoitukset pois päältä?

Mua ei ärsytä. Saan ne kätevästi luettua Wilmasta, eikä tarvitse lapselta lypsää tylsiä tietoja mitä se ei kuitenkaan muista ulkoa. Juttelen lapsen kanssa mieluummin muuta kuin että kuka on tänä vuonna telkkarina yms.

Wilma ei ole itään muuta kuin valvonta ja kontrolliväline joka lisää kotien kuormitusta. Wilmassa ei todellakaan kerrota mm. asioita,jotka ovat olleet negatiivisia koulun maineen kannalta. Pyrkimys on pääasiassa vain päästä arvostelemaan oppilasta tai perhettä milloin mistäkin-tuntimerkinnät ovat puutteellisia ja negatiivisia, niille ei löydy todistajia tai oikeisumahdollisuutta-opettaja on "lähtökohtaisesti aina oikeassa". Ja paskan marjat-nauhurit oppilaille kouluihin mukaan,vaikka salaa. Esimerkiksi retkillä tapahtuvista vaaratilanteista ei kerrota mitään,ellei lapsi niistä itse kerro. Olen asiasta keskustellut kouluissa työskennelleiden opettajien kanssa ja wilma on kuulemma vain opettajille kanava ilkeillä ja kiusata heitä,joista eivät satu pitämään, suoranainen kaatopaikka ja lastensuojeluasiakkuuksien etsimiskeino.
Joo ja ei. Mitä olen asiasta muualla asuvien tuttavieni kanssa jutellut. Olen tullut siihen johtopäätökseen, että toisissa paikoissa Wilmaa käytetään kuten asiasta kerroit. Meidän lasten käymässä (maalais) koulussa on onneksi aivan erilainen käytäntö.

Itse kävin kouluni ilman wilmaa tai reissuvihkoa. Vanhempani eivät koskaan osallistuneet mihinkään koulun tilaisuuksiin. Opettaja soitti joskus kotiin kun olin häiriköinyt koulussa. Kaiken kaikkiaan ihan hyvin meni.

Yhteistyössä