Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lohdullista (vaikkakin ikävää) kuulla, että en ole ainoa, jolle shippaus on aiheuttanut myös ongelmia, lähinnä sen, että hermosto on ollut ihan ylivirittynyt koko kesän, mikä on vaikuttanut mm. nukkumiseen tosi paljon heikentävästi, myös lieviä ahdistusoireita noussut pintaan pitkästä aikaa. Silti en halua tätä laivaa jättää. Mäkin olen aikoinaan kärsinyt paniikkihäiriöstä, joka ilmeni aina töissä jostain syystä lähinnä lounastauolla, jolloin lounasruokala ikään kuin laukaisi sen, mutta sain aina sinniteltyä jotenkin sen läpi, kun en kehdannut työkavereille sanoa mitään. Hirveä ajatus, että B on joutunut vetämään kokonaisen keikan sellaisessa tilassa.
 
vierailija
Miten tässä kaikki voisi olla kuin omasta kynästä!! En vaan ole itse osannut täysin nähdä asiaa, mutta huhhuh. Sama tilanne. En tosiaan itsekään ole/ollut kuunnellut vuosiin, etenkään covid-aikana, mitään muuta kuin ambientia ja luontoääniä. En oikein käsittänyt mistä siinä oli kyse, paitsi että juuri noin kuin kuvasit, tiesin etten yksinkertaisesti kestäisi tunnelatautuneen musan herättämiä tunteita. Siinä menikin varmaan kunnon tunteettomassa sumussa jokunen vuosi.
Tänä keväänä ja kesänä on yhtäkkiä tunteiden kokeminen lehahtanu aivan käsiin - ja on se tuottanu myös ahdistusoireita, just ylivireyttä, unettomuutta, keskittymiskyvyttömyyttä, vatsaoireita... Ei helkkari.
Mulla on ollut samaa ilmassa, pitempään ja erityisesti viime aikoina, ja se onkin pääsyy miksi välillä mietin koko shipin järkevyyttä. Olen ylipäätään sen tyyppinen, että menen helposti ylikierroksille, ahdistun ja kuormitun. Keskittyminen on ihan nolla, tosin olin ajatellut, että se liittyy tähän lapsiperheen pyörittämiseen ja katkonaisiin uniin, mutta ei se ainakaan tämän myötä ole parantunut. Tuntuu että mieli leijailee päivin öin ihan kummallisissa paikoissa. Jatkuvasti on huono omatunto, kun ei ole tarpeeksi läsnä. Liian valvomisen takia oon aivan tööt.

Sitten toisaalta olen iloinnut siitä, että on jokin oma juttu, joka tuottaa myös jännitystä ja iloa. Keväällä vielä tuntui, että arki hukuttaa loputtomaan toistoonsa, ja on ollut hauska paeta välillä näiden juttujen pariin. En silti käsitä, että miten tämä on tämmöistä vuoristorataa, kun tämän olisi tarkoitus olla sellaista huoletonta hupia. Jännä juttu. Syksy kurkkii jo olan takana kaikkinen velvollisuuksineen, sekin varmasti vähän kurkkua kuristaa, ja haluan uskoa että laivan kyydissä pääsee aina välillä ansaitulle breikille ja kokemaan jotain uutta.

Emma (ja sanana ÄITI, kuinkas muuten…)
 
vierailija
Malediivi luentaa on pyydelty jo niin pitkään, että se voisi olla seuraavana. Ja tuosta Martinista minulla ei ole oikeastaan mitään tietoa etukäteen, en ole edes varma yhdistänkö kasvot oikeaan ihmiseen. Tarkoitan siis että onko hän kuinka paljon julkisuudessa vai meneekö yksityishenkilön puolelle? 🔮
 
vierailija
Mua lähinnä huvittaa noi Martin ja Bojan seurustelee kommentit. Ne tuo oman lisämausteensa tänne. Eiköhän ne kommentit ole pääasiassa vitsejä ja selvästi myös joku trollaa tällä aiheella tarkoituksenaan näpäyttää K&B shippaajia.
 
vierailija
Samaa mieltä että muista jäsenistä voidaan puhua, mutta toivoisin shippausmielessä puutarhan pysyvän edelleen turvapaikkana K&B-shipille. Eli ei shipattaisi kumpaakaan muiden kanssa täällä, niille sitten olisi ship waria välttääkseen hyvä perustaa oma ketju.
Joku tykkää ”kiusata” sillä K&B shippaajia ja kun porukka täällä ärsyyntyy, niin provosointi vaan kiihtyy.
 
Energiamamma, ootko muuten lukenut uusinta litteroitua Bojanin ja Janin haastattelua? Mun on tehny mieli ottaa siitä puheeksi että musta oli jännää lukea, miten suoraan Bojan puhuu uskostaan energioihin ja kohtaloon jne. Täällä keskustelu keskittyi Bojanin ja Martinin suhteen laatuun, niin tämä ehkä jäi sivuun. Mutta siis:

"Bojan: The fact is, members leaving a band is definitely a very difficult thing. We've had five members in the band since the band its creation. And as Jan said, when the energy changes, the balance that was there gets disrupted. Now there are only two possible scenarios. One is that the new energy is less suitable for the collective and the whole balance is brought down. Or that it is more positive and elevates the whole thing. I believe the universe helped us somehow; in both cases the energies that joined into new realms of creativity, positivity, literally everything in a very short time. So, I know that everything happened here just the way it had to happen. Even if you ask Martin, who just left the band, because he wanted to pursue another path in his life. You can ask him now, I know, because I live with him, because we are roommates. He is the luckiest man because, in the same short time that we have started branching out in new directions, his personal spheres have taken off in the best possible way, and he is, as we say, kicking ass. We can say that by 2023, everything that went on has happened as it should have."
 
vierailija
Ei Nace vaikuta minusta miehiin päin olevalta tai Boitsu häneen päin olevalta, mutta jos näin kävisi niin paha siitä olisi valittaakaan kun on niin symppis ja välittävä tyyppi. :)
 
vierailija
Siis mua ainakin kiinnostais mahdollinen Martin-luenta vain siitä näkökulmasta, miten hän näkee B&J:n kuvion, koska B kuitenkin hänelle paljon varmaan kertonut fiiliksiään, jos ovat läheisiä. Ei mua kiinnosta mikään sellainen, että onko B ja M nyt joku suhde, koska sellaista ei ole mitään syytä olettaa muutenkaan.
Jos Martin ei ole yksityishenkilö ja luennan voi tehdä, niin luultavasti luenta olisi samanlainen kuin muidenkin jokerien kohdalla tein, keskittyen enemmän Jeren ja Bojanin väleihin, mutta jos jotain muutakin tulee ilmi kysymättä niin sitten se on pakko mainita myös. Samalla tavalla kuin tuli Krisin luennassa esiin kateus ja Janin se että hän olisi halunnu bändin keskittyvän enemmän euroviisuihin / uraan yms. 🔮
 
  • Tykkää
Reactions: Shippisipriina
vierailija
Mulle tämä shippaus oli kyllä kesän pelastaja. En olisi ikinä jaksanut töissä jos tätä pakopaikkaa ei olisi ollut. Nyt kun on mennyt eka lomaviikko, enkä ole ehtinyt yhtä usein tänne kuin muulloin, huomaan että alkuviikon vieroitusoireet ovat hävinneet eikä ole ihan yhtä hirvittävä fomo mikä oli maanataina. Toki jostain syystä tällä viikolla täällä on ollut enemmän jankkaajia, niin sekin on aiheuttanut sitä ettei ole välttämättä samalla sekunnilla kun puhelimen saa käteen, ole tullut tänne.

Myös multa tämä palsta kyselee evästeitä ihan joka välissä, ärsyttävää!!!

Mä ainakin olen toivonut Malediiveja. Muistan kun silloin ihmettelin niitä kovin ärtyneen oloisia postauksia. Ei oikein sopinut kuvaan kun vihdoin unelmiensa lomapaikassa ilmeisen mieleisen seuran kanssa. Ymmärrän, että ne kaupallisen yhteistyön postaukset saattoi ärsyttää mutta muuten ei sieltä olisi tarvinnut mitään postailla. Mulle nämä Tarot jutut ovat uusi juttu, toki olen kuullut korteista yms. Mutta varsinkin kun mulle tehtiin ensimmäinen oma luenta, niin kiinnostus on noussut aivan uudelle tasolle.

Enid
 
  • Tykkää
Reactions: Shippisipriina
vierailija
No juurihan täällä ainakin osalle kommentoijista sopi, että voidaan fiilistellä myös muita Jokereita. Päättäkää siis jo, että pidetäänkö tämä pelkkänä K&B shippausketjuna vai voiko täällä myös kuolata esim. Janin perään.
Minusta voitaisiin ottaa mukaan henkilöitä, jotka ainakin jollain tavalla linkittyvät päähenkilöihin.
 
vierailija
Taas tänään työpaikan kahvitauolla puhetta kesälomareissuista. Helsingissä oli parikin kollegaa käynyt ja kyselivät toisiltaan, kävitkö Tom of Finland- näyttelyssä. Mä vaan mietin mielessäni, että herranjumala jos vaan tietäisitte, että mun koko kesä on ollut pelkkää tomoffinlandia 😳

Katrina
 
vierailija
Energiamamma, ootko muuten lukenut uusinta litteroitua Bojanin ja Janin haastattelua? Mun on tehny mieli ottaa siitä puheeksi että musta oli jännää lukea, miten suoraan Bojan puhuu uskostaan energioihin ja kohtaloon jne. Täällä keskustelu keskittyi Bojanin ja Martinin suhteen laatuun, niin tämä ehkä jäi sivuun. Mutta siis:

"Bojan: The fact is, members leaving a band is definitely a very difficult thing. We've had five members in the band since the band its creation. And as Jan said, when the energy changes, the balance that was there gets disrupted. Now there are only two possible scenarios. One is that the new energy is less suitable for the collective and the whole balance is brought down. Or that it is more positive and elevates the whole thing. I believe the universe helped us somehow; in both cases the energies that joined into new realms of creativity, positivity, literally everything in a very short time. So, I know that everything happened here just the way it had to happen. Even if you ask Martin, who just left the band, because he wanted to pursue another path in his life. You can ask him now, I know, because I live with him, because we are roommates. He is the luckiest man because, in the same short time that we have started branching out in new directions, his personal spheres have taken off in the best possible way, and he is, as we say, kicking ass. We can say that by 2023, everything that went on has happened as it should have."
Kyllä, luin tuon ja kiinnitin huomiota, mutta toisaalta tuo sopi niin hyvin niihin juttuihin joita olin jo lukenut Bojanista ettei se yllättänyt sinänsä. :) Toki on myös mahdollista että joissain kulttuureissa tuollaisia energiatyyppisiä termejä käytetään enemmän (joissain maissa puhutaan tosi paljon mm. DNA:sta vertauskuvallisesti). Mutta tuo "asiat tapahtuivat niin kuin niiden kuului mennä" ei tunnu ainakaan kokonaan kulttuuriselta kamalta (ja toki jos se olisi yleinen kulttuurinen uskomus, niin miksi korostaa sitä noin paljon)..

-energiamamma
 
vierailija
Mua lähinnä huvittaa noi Martin ja Bojan seurustelee kommentit. Ne tuo oman lisämausteensa tänne. Eiköhän ne kommentit ole pääasiassa vitsejä ja selvästi myös joku trollaa tällä aiheella tarkoituksenaan näpäyttää K&B shippaajia.
Mä oon se joka yöllä mietti oisko näillä fwb-järjestely. En trollannu. En usko että B seurustelee mut musta olis loogista et hänellä on joku luottotyyppi intiimihommiin. Olishan se surkeeta et olis kokonaan ilman seksiä tuollainen jolle sitä ois tarjolla vaikka missä ja kenen kanssa. Mut mistä minä tiedän hänen tarpeistaan tai hänestä muutenkaan mitään. Sellanen fiilis mulla tosin on et hän ei oo hetero muttei halua taustastaan ja työstään johtuen puhua siitä.
Seurailen sivusta tätä ketjua anonyyminä mut samastun moniin teidän juttuihin. Työnteko mm. on ollut ihan farssi tänä kesänä.
 
vierailija
Mä oon se joka yöllä mietti oisko näillä fwb-järjestely. En trollannu. En usko että B seurustelee mut musta olis loogista et hänellä on joku luottotyyppi intiimihommiin. Olishan se surkeeta et olis kokonaan ilman seksiä tuollainen jolle sitä ois tarjolla vaikka missä ja kenen kanssa. Mut mistä minä tiedän hänen tarpeistaan tai hänestä muutenkaan mitään. Sellanen fiilis mulla tosin on et hän ei oo hetero muttei halua taustastaan ja työstään johtuen puhua siitä.
Seurailen sivusta tätä ketjua anonyyminä mut samastun moniin teidän juttuihin. Työnteko mm. on ollut ihan farssi tänä kesänä.
Nauroin ääneen tolle "työnteko on ollut ihan farssi tänä kesänä", kun se niin hyvin kiteyttää tilanteen omallakin kohdalla. Tänäänkin täällä etätöissä oon 90 % työpäivästä käyttänyt ihan muuhun (=B&J) kuin töihin, mutta puolustaudun mielessäni sillä, että oon kuitenkin koko ajan tavoitettavissa... En tiedä kuinka kauan näin voi jatkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Shippisipriina
vierailija
Eiköhän moni sellainenkin, jolle "seksiä olisi tarjolla vaikka missä ja kenen kanssa", halua kuitenkin etupäässä oman rakkaan. Ja jos olisi joku todella tuttu ja luotettava henkilö, jota vieläpä haluaa fyysisesti, niin miksipä ei saman tien seurustelisi? Olen kai näissä asioissa naiivi, kun en ole koskaan osannut erottaa fyysisyyttä tunteista.
 
vierailija
Jos Martin ei ole yksityishenkilö ja luennan voi tehdä, niin luultavasti luenta olisi samanlainen kuin muidenkin jokerien kohdalla tein, keskittyen enemmän Jeren ja Bojanin väleihin, mutta jos jotain muutakin tulee ilmi kysymättä niin sitten se on pakko mainita myös. Samalla tavalla kuin tuli Krisin luennassa esiin kateus ja Janin se että hän olisi halunnu bändin keskittyvän enemmän euroviisuihin / uraan yms.
Toivoinkin että luenta olisi ton suuntanen. Ja mun mielestä Martin ei ole täysin yksityishenkilö, ainakaan samalla tavalla kuin vaikka Mikke tai gf. Mitä mieltä muut on?
Onko muuten tuleva Malediivi luenta vain Jeren näkökulmasta vai myös Bojanin? Kiitos taas kun kuuntelet meiän luenta pyyntöjä <33
 
vierailija
Eiköhän moni sellainenkin, jolle "seksiä olisi tarjolla vaikka missä ja kenen kanssa", halua kuitenkin etupäässä oman rakkaan. Ja jos olisi joku todella tuttu ja luotettava henkilö, jota vieläpä haluaa fyysisesti, niin miksipä ei saman tien seurustelisi? Olen kai näissä asioissa naiivi, kun en ole koskaan osannut erottaa fyysisyyttä tunteista.
Tuota, tuolta nuorison puolelta olen kyllä kuullut tällaisista fuckbuddy järjestelyistä. Itse ehkä sellaista ikäluokkaa, että silloin ei sellaisia ollut tai ainakaan ei puhuttu 🤔
 
Itse olen nyt kahlannut laivan perässä, välillä levähtänyt lautalla takamatkalta, toisinaan uinut ja tietysti vähän subbaillut. Onneksi kuunvalo ja vaa'an sekä kauriin tähtikuviot ovat johdattaneet matkaa, puhumattakaan laivan kannelta kantautuvasta kutsuvasta musiikista ja innokkaasta puheen solinasta, välillä maljojen kilahduksista ja välillä vakavimmista mietteistä kesäyön äärellä.

Nyt vihdoin pääsin itse kiinni näppikseen vanhan kotiläppärin äärelle, ja kirjoittamaankin taas jotakin. Tässä kevään ja alkukesän tulin skrollaaneeksi ja kirjoitelleeksi niin valtavan määrän shippiä kännykällä, että mulla meni peukalon tyvi/ranne ihan solmuun. Rasitusvamma shippauksesta, jestas! Nyt siis pitä(isi) välttää kännyllä kirjoittelua ja koko kapulaa, ja työläppärillä en voi shipata, niin melkoista taiteilua on ollut. Monta monta kertaa olen mielessäni osallistunut keskusteluun. Pitäsi olla jokin avustava shipping työkalu, vaikka sanelumahdollisuus? Eikö teillä muilla ole tällaisia keskiäikäisen vaivoja? Että kroppa ei meinaa kestää (tässäkään mielessä) näin intensiivistä laivamatkaa? Ja olikos laivalla fysioterapian palveluja saatavilla, tai muuta skrollikännyvamma -kuntoutusta?

Ihanasti Puppy peilisolu tuossa lainaamassasi artikkelissa Bojan puhuu enegioista, kokonaisuuden tasapainosta. Miten universumi tuli tässä avuksi ja kaikki tapahtui lopulta miten kuuluukin. Ja poluista, mihin suuntaan vieneet, kasvusta ja vuoden -23 tapahtumista, miten kaikki on tapahtunut miten kuuluisikin. Miten kauniisti sanoitettu ja aivan kuin meidän täällä käyttämää puutarhuriskieltä, jotenkin tosi liikuttavaa! Ihana Bojan! Tulee jälleen tunne, että hän on isosti kokeva ja aistiva, mikä näkyy ja kuuluu sanoituksissa ja lavalla, tekee hänestä hänet. Ja samaan aikaan, että se kaikki voi uuvuttaakin, kun asioista välittää ja niitä kokee ja aistii voimakkaasti, jos ei ole riittävää palautumista. Näin siis itseni kautta peilattuna ajattelen.

🌺💚
 

Yhteistyössä