vierailija
Huomenta ihanat puutarhurit, en ole itse ehtinyt kirjoittaa töiden ja lasten takia, mutta olen lukenut kaiken ja fiilistellyt mukana. Täällä on ollut kivan intiimi tunnelma erityisesti eilen. Ja Tarotar, kääk, onneksi muut sanoittikin jo omatkin tunteet aiheesta.
Hassua, kun jokainen noista teidän mainitsemista videonpätkistä on itsellekin tuttu ja tärkeä. Palaan niihin säännöllisesti, kun niistä tulee niin hyvä olo. Omia suosikkeja on varmaan bussivideo, kaikki Kärtsärin kummalliset kikatusvideot viisuajoilta ja Bojanin leveääkin leveämmät hymyt, yhteiset kosketukset oikeastaan joka pätkässä, ja sitten tietysti Tavastian Carpe Diemit. Se hali siinä myöhäisemmän keikan CD:n lopussa on vaan niin ihana. Ja Se keskinäinen kemia Tavastialla näkyy lavalla eri tavalla kuin missään aiemmin, kun siinä on sellainen show-elementti mukana. Ja silti se tunne on aitoa ja ehkä yllättävääkin, tai siltä se näyttää. Jos ei aiemmin, niin tuossa vaiheessa mulla kyllä lähti lopullisesti laukalle. Silloin löysin myös nämä palstat, mikä nyt ei ainakaan vähennä tätä innostusta.
Lapsihaaveista. Olisiko tuo vastaus ehkä jotenkin kulttuuurisidonnainen, myös, vaikea kuvitella että joku nuori poppari Suomessa sanoisi noin. Vaikka lapsia toivoisikin. Tuntuu, että monella tapaa tuolla päin on edelleen eri tavalla perinteiset oletukset parisuhteista yms. eikä se varmasti voi olla vaikuttamatta siihen, mitä nuoret ajattelevat tulevaisuudestaan. Samoin kuin hetero-oletus on varmaan kovempi kuin Suomessa, eikä täällä yleensä nykyään sellaisia kehdata kysyäkään... Mutta tuo lapsirakkaus tuntuu yhdistvän molempia miehiä tosiaan. Ja tunnen kyllä itsekin yhden miehen, jolle lapsihaave on ollut se kaikkein tärkein johototähti, ja kipeäkin asia, kunnes se lopulta toteutui.
Oli miten oli niin pieni pyrähdys euroviisuihin/suureen maailmaan saattaa saada pasmat sekaisin yhdellä jos toisella. Ja hyvä niin. Useinhan elämä pistää ne nuoruuden haaveet uusiksi muutenkin, tai ainakin itse olen kohdannut monia yllätyksiä matkan varrella.
Mun oma poika, 21vee, monella tapaa ihan kakara vielä ja opinnot vasta alkamassa, sanoo ihan suoraan, että totta kai hän haluaa lapsia. Siis kysyttäessä. Ei edes seurustele, kunhan pörrää festareilla pitkin Suomea kavereiden (jätkiä) kanssa.
Kyllä ne lapset voi olla haaveissa, vaikka tyyppi tekis mitä.