Pitkät hoikat ihmiset, mistä ostatte mekkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tilasin Lindexiltä Holly & Whyte mekkoja, otin jokaisesta s ja m koot. M roikkuu päällä kuin säkki, ja s on ihan liian lyhyt (mm. korotettu vyötärö nousee rintojen päälle, helma on puolireidessä). Muuten nuo olisi tosi ihania. Pitääkö ostaa aina 2 kpl ja pidentää helmaa toisella?

Onko jossain pitkälle hoikalle sopivia mekkoja? (Mun mitat on 172cm ja 66kg, ja jos joku ihmettelee miksi painan noin paljon, niin mulla on paljon lihasta, etenkin raajoissa, koska treenaan, mutta vartalo on kapea)

Tilasin Lindexiltä Holly & Whyte mekkoja, otin jokaisesta s ja m koot. M roikkuu päällä kuin säkki, ja s on ihan liian lyhyt (mm. korotettu vyötärö nousee rintojen päälle, helma on puolireidessä). Muuten nuo olisi tosi ihania. Pitääkö ostaa aina 2 kpl ja pidentää helmaa toisella?

Onko jossain pitkälle hoikalle sopivia mekkoja? (Mun mitat on 172cm ja 66kg, ja jos joku ihmettelee miksi painan noin paljon, niin mulla on paljon lihasta, etenkin raajoissa, koska treenaan, mutta vartalo on kapea)
Mikset ompele itse?

Varmasti näin internetin aikakaudella löytyy ihan vaan pitkille naisille (tai isoille ja pitkille) suunnattuja kauppoja, joista tilata. Tietenkin sovittamisen kanssa on niin ja näin, mutta luulisi erikoisliikkeessä palvelun pelaavan.

Tämä ei ole suositus kun en ole tuolta ikinä tilannut (ja olen mies enkä ymmärrä näitä asioita :) ), mutta hyvin pikaisella googletuksella tuli esim. tuollainen nettikauppa:

Näyttäisi saavan koon lisäksi valita onko mallia pitkä vai normaali. Ja myös mahdollisuus tilata omilla mitoilla.

ompele vyötärölle sopivanväristä resoria leveä pätkä jos muualta on sopiva

Kokeile tästälähtien kokoa L.

Etenkin mekkohin on helppo tehdä pari pientä laskosta lisää niin että siitä tulee paremmin istuva.
Millä saat laskoksilla nätisti nostettua käden päälle roikkuvat olkasaumat? Entä kainalohin jäävät pussit? Tai liian ison kaula-aukon?
Sitä kangasta on yksinkertaisesti liikaa, ja L-koossa vielä enemmän kuin m-koossa. Se pitäisi purkaa koko mekko ja pienentää, joilloin olisi sama että ompelisi alusta asti.

Etsinpä sitten netistä. Luulin että monella muullakin olisi sama ongelma, siksi kysyin, kun luulin saavani hyviä vinkkejä ja kokemuksia. Kaupan vaatteet kun näyttävät istuvan huonosti aika monen päällä.

Ap.

Millä saat laskoksilla nätisti nostettua käden päälle roikkuvat olkasaumat? Entä kainalohin jäävät pussit? Tai liian ison kaula-aukon?
Sitä kangasta on yksinkertaisesti liikaa, ja L-koossa vielä enemmän kuin m-koossa. Se pitäisi purkaa koko mekko ja pienentää, joilloin olisi sama että ompelisi alusta asti.

Etsinpä sitten netistä. Luulin että monella muullakin olisi sama ongelma, siksi kysyin, kun luulin saavani hyviä vinkkejä ja kokemuksia. Kaupan vaatteet kun näyttävät istuvan huonosti aika monen päällä.

Ap.
Tee niistä hihattomia ja hanki alle sopiva pusero

Ap.

No joo, kainalopussit ovat hankalat.

Mun koko oli vielä 22-vuotiaana 170 senttiä ja 58 kiloa. Tuttua siis!

Mut ei tää nykyäänkään helppoa ole. Pari kiloa ylipainoisena kuvittelisi että vaatteita löytyy pilvin pimein mut p.askat. Aina puristaa kainalosta, tai käsivarsista, usein selkä on niin piukka ettei käsiä voi viedä eteen ja samalla just se kaula-aukko on liian väljä :D

Yhteistyössä