Mistä johtuu reisien hirveä kutina lenkkeillessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Jossain vaiheessa lenkkiä kun on hionnut jo hieman, alkaa reisiä kutittamaan ihan hirveästi. En usko, että huonosta kunnostakaan kun lähes joka päivä harrastan liikuntaa. Tämä kutina tulee vaan reippaammin kävellessä ja hölkätessä. Aika tuskaa yrittää päästä kotiin kun tekisi mieli raapia jalat verille jo matkalla, sit sen kuitenkin tekee kun kotiin pääsee...

Hosu-ihottumahan se :) ettekö ole kuulleet. Kun ihminen heiluu ja hosuu, alkaa vaatteet hangata ja ärsyttää ihoa. Jos käyttää hajustettuja pesuaineita, mulla tulee tuota enemmän.

Mäkin yhdistän tuon kiinteytymiseen, sillä mun vatsanahka teki tota, kun jumppasin ja, ainakin vaatteiden perusteella, kiinteydyin. Jumppailu jäi eikä ole sen jälkeen kutinaakaan näkynyt... :whistle:

Mulla kans kävellessä..menee muutama minuutti ja veemäinen kutina alkaa ja saa mut itkun ja raivon partaalle. En vain kestä sitä. Loppu lenkki meneekin kiukkuisena ja hampaita yhteen purren. Lenkiltä tulee kiukkuinen akka... ja sen vuoksi minua ei hirveästi lenkillä nähdäkään. Kesän alussa kävin kaks viikkoa lenkkipolulla (hiekka/sora) metsässä.. silloin ei tullut kutinaa kertaakaan. En tiedä miksi. Aiheuttaisiko hiekkapohja vähemmän tärähtelyä? Luulen et liittyy kans verenkiertoon jotenkin..Mulla iho usein tosi kylmä lenkin aikana ja kutisee..kun lopetan..ihosta tulee tosi lämmin. Ääreisverenkierto ei ehkä toimi niinku pitäisi? Säännöllinen altistaminen tälle varmaan auttais mut mulla ei pää kestä..ei vaan kestä. Toi kutina on ihan hirveää. Tästä löytyy tosi vähän tietoa.. joka on harmi. Joskus havaitsin sellaisen yhteyden että vogelin orapihlaja uute tipat puol tuntia ennen lenkkiä ( vaikuttaa jotenkin suoniin) ja kutinaa ei tullut. Voi olla että oli sattumaa. En ole testannut asiaa sen jälkeen.

Mulla tulee tuollaista, jos palelen reisistä tai mistä ikinä palelenkin. Me naiset palellaan usein reisistä ja perseestä, joissa on läskiä :) (mullakin, joka liikun monta kertaa viikossa)

Vois nostaa uudelleen esiin tätä aihetta. Vähän löytyy tietoa. Tosiaan pakarat ja reidet alkaa kutiamaan aivan hemmetisti. Yleensä tulee lenkin puolivälissä. Jos nopeutan kävelyä niin ihan takuulla alkaa kutiseen. Kutina on todella sietämätöntä ja saa ihan raivoon. Loppumatkan miettii vaan, että kun äkkiä kotiin pääsis. Reidet ja pakarat on usein kylmät, mutta tulee vaikka pukis lämpimästikin.

Mulla kans rupee kutisee eikä ainakaan johdu pesuaineesta jolla vaatteita pestään.Läskiä mulla on perseessä,vatsassa ja reisissä. Yleensä reidet ja perse kylmettyy ja reidet rupeavat kutimaan ihan sikana muutaman kymmenen metrin jälkeen heti.

Mulla kutiaa reidet, kroppa kädet, pää, nenä, lähes kokoajan.
Välillä tulee mieleen että on saanut syyhyä kylpylästä?
Kutinaa on mietoa, ei kokoajan, olen pistänyt hydtokortisonia.
Pistelyäkin on milloin missäkin kohdassa kroppaa. On diabetes
ja psori. En kyllä ihmettelen, kun joku taistelee kutinaa vastaan,
se hie hermot ja rahatkin voiteisiin. Monta viikkoa menee, ennenkuin
selvyys tulee, asiasta. Sitten on usein hikinen olo, mikä kutittaa sekin.
Voimia kaikille kutisijoille! Terveisin Turun poika!

Mulla kutiaa reidet, kroppa kädet, pää, nenä, lähes kokoajan.
Välillä tulee mieleen että on saanut syyhyä kylpylästä?
Kutinaa on mietoa, ei kokoajan, olen pistänyt hydtokortisonia.
Pistelyäkin on milloin missäkin kohdassa kroppaa. On diabetes
ja psori. En kyllä ihmettelen, kun joku taistelee kutinaa vastaan,
se hie hermot ja rahatkin voiteisiin. Monta viikkoa menee, ennenkuin
selvyys tulee, asiasta. Sitten on usein hikinen olo, mikä kutittaa sekin.
Voimia kaikille kutisijoille! Terveisin Turun poika!
Alkava polyneuropatia jota on usein diabeetikoilla?

Yhteistyössä