Haaveena vauva 2024

vierailija
Tänään on dpo4. Pistettiin dpo-1 irroituspiikki ja oireet siitä jatkuu edelleen. Onko edes mahdollista? Vatsakipuja ja etovaa oloa aamuisin vai oliko eka oireet irroituspiikistä ja nyt terolutista raskausoireita ei viel voi olla.
Itselläni ainakin jatkui irrotuspiikin pahoinvointi kauan, vaihtui sitten jossain vaiheessa raskaus pahoinvointiin, mutta koko ajan voin todella pahoin.

Lapsen saannin ajankohdasta. Ei sinänsä oo mitään merkitystä. Vuosi sit on käyty ensikäynnillä joten tässä on ehditty yrittää (ja osaa myös hetken odottaa) huhtikuusta, toukokuusta, kesäkuista, elokuista, lokakuusta, joulukuista ja tammikuista jo. (Ei oo ihan joka kk tehty inssiä.) Joten mikä tahansa meille suotaisiin olisi ihana ♥. Vuosi sit ajattelin et alkuvuoden lapsi olisi kiva, en myöskään haluaisi olla kesähelteellä enää viimeisilläni, mutta nyt tuntuu olevan aivan sama jos lapsen saisin.♥ Nyt jos ei maaliskuinen tärppää, tulee mahdollisesti jopa puolen vuoden tauko. Ehkä sit syys -lokakuista pääsee seuraavaksi yrittämään. :/ Toivotaan maaliskuusta!

vierailija
Täällä on yksi erittäin hämmentynyt. Ovulaatiosta on jo useampi päivä. Tein toissa päivänä mielenkiinnolla ovis testin, oli viivan paikalla haalea viiiva. Tein äsken ihan uteliaisuutta ja hämmennys oli vielä suurempi, nimittäin viiva oli entisestään vahvistunut. Ennen kuin kerkesi kokonaan edes kuivumaan niin näkyi jo viivaa, kun se kuivautu niin oli selkeä viiva ei kuitenkaan kontrollia vahvempi mut selvä viiva. Muistelisin kyllä et olisivat olleet viivattomia myöhemmin kierrossa. Tuleeko uusi ovulaatio vai johtuuko tämä ihan niistä letroista? Kuvittelin silloin ovulaation aikaa et olis ovis kipuja, mut enpä tiedä. Alussa olivat kovin voimakkaita, mut kohta on jo viikon verran koskenut ajoittain vatsan seudulle. Piirsin jo mielessä kauhu kuvan, et siellä on joku tulehdus tila suolessa tai jossain muualla. Jos se on uusi ovulaatio niin sitäei hyödynnetty. Puoliso totesi jo et eikö jo käytetty ne tärppi päivät…
Ne viivat voi tummua ja haalistua tarkoittamatta mitään. Voi olla loppukiertosta melkein plussakin. Lutenisoivaa hormonia on koko ajan, se vaan merkitsee tuleeko ovisplussa. Joka siis kertoo että elimistö yrittää irrottaa munasolua se ei takaa että ovis on tapahtunut. Joskus voi kierrossa olla kaksikin plussaa mutta vasta viimeisin on se ovulaatio sitten jos aiemmin ei irronnut. Kahta ovista ei kierrossa ole ellei samaan aikaan irtoa kaksi munasolua. Eri aikaan ei.

Mun pitäisi päättää itselleni testipäivä 😅 tällä kertaa ne ei klinikalla antanut sitä 🤷 mulle inssi tehtiin ke 28.6. ja oli dpo-1. Aiemmin vaihdellen siitä onko lääkäri määrännyt vai kone laskenut, on testipäivä ollut dpo14-16. Minkähän niistä valitsisin 😅. Mulla on monta kemiallista ollut nii et dpo14 + ja dpo17 sit nega. 🤔. Nyt oon myös reissussa dpo13-16 et en pääse siel testaa. Mut uskaltaako testata niin aikaisin ku dpo13 aamulla? Mulla on nii paljon huonoja kokemuksia. Vai oliskohan dpo17 niiku liian myöhälle venytetty testaamatta?

Mulla on lääkkeet käytössä et menkat on poissa nii kauan ku niitä syön. Menkkojen pitäis Flo:n mukaan alkaa to 13.7. eli dpo14 🤔

vierailija
Mun pitäisi päättää itselleni testipäivä tällä kertaa ne ei klinikalla antanut sitä mulle inssi tehtiin ke 28.6. ja oli dpo-1. Aiemmin vaihdellen siitä onko lääkäri määrännyt vai kone laskenut, on testipäivä ollut dpo14-16. Minkähän niistä valitsisin . Mulla on monta kemiallista ollut nii et dpo14 + ja dpo17 sit nega. . Nyt oon myös reissussa dpo13-16 et en pääse siel testaa. Mut uskaltaako testata niin aikaisin ku dpo13 aamulla? Mulla on nii paljon huonoja kokemuksia. Vai oliskohan dpo17 niiku liian myöhälle venytetty testaamatta?

Mulla on lääkkeet käytössä et menkat on poissa nii kauan ku niitä syön. Menkkojen pitäis Flo:n mukaan alkaa to 13.7. eli dpo14
Testaisin vasta reissun jälkeen jotta reissussa voisi ajatella muutakin kun onko raskaana vai ei.Itse en haluaisi lähteä reissuun niin että nega testin olisi tehnyt .

Lapsen saannin ajankohdasta. Ei sinänsä oo mitään merkitystä. Vuosi sit on käyty ensikäynnillä joten tässä on ehditty yrittää (ja osaa myös hetken odottaa) huhtikuusta, toukokuusta, kesäkuista, elokuista, lokakuusta, joulukuista ja tammikuista jo. (Ei oo ihan joka kk tehty inssiä.) Joten mikä tahansa meille suotaisiin olisi ihana . Vuosi sit ajattelin et alkuvuoden lapsi olisi kiva, en myöskään haluaisi olla kesähelteellä enää viimeisilläni, mutta nyt tuntuu olevan aivan sama jos lapsen saisin. Nyt jos ei maaliskuinen tärppää, tulee mahdollisesti jopa puolen vuoden tauko. Ehkä sit syys -lokakuista pääsee seuraavaksi yrittämään. :/ Toivotaan maaliskuusta!
❤❤❤
Samoja ajatuksia täällä. Pidemmän yrittämisen ja keskenmenon jälkeen en enää mieti, mikä kuukausi olisi hyvä syntymäkuukausi. Ymmärrän että jotkut haluaa sitä pohtia, mutta enää tässä vaiheessa sillä ei ole merkitystä. Kunhan saisi vauvan syliin 💔

Se on totta, että lähtökohdat meillä kaikilla on erilaiset ja syntymökuukausi merkkaa toisille enemmän, toisille vähemmän. Mä pohdin tuota syntymäkuukautta tosiaan tuon esikoisen kautta. Mutta tiedän ja samaistun tuohon, että kun ees saisi sen vauvan. Lähes 5v yritystä ja hoidoilla saatu aikaiseksi esikoinen niin ei siinä silloin paljoa tullut mietittyä että milloin ois hyvä kuukausi sille vauvalle kun edes saisi sellaisen joskus ❤

Mulla nousi pintaan taas pelko aiemmasta kokemuksesta, kun oli pientä jomottelua oikealla alavatsalla samassa paikassa kuin kohdunulkoisessa. (Vaikka tosin nyt luulin kipujen perusteella, että ovis olis ollut vasemmalta.) Mitä pidemmälle dpo:t kuluu niin enemmän pelottaa, että juuttuuko taas väärään paikkaan. En tiedä miten sitä vois olla miettimättä, vaikka ei siihen itse voi mitään vaikuttaa. En tiedä pääsiskö aukiolotutkimukseen tämän perusteella.

• Tykkää
Reactions: Tiukuna
Mulla nousi pintaan taas pelko aiemmasta kokemuksesta, kun oli pientä jomottelua oikealla alavatsalla samassa paikassa kuin kohdunulkoisessa. (Vaikka tosin nyt luulin kipujen perusteella, että ovis olis ollut vasemmalta.) Mitä pidemmälle dpo:t kuluu niin enemmän pelottaa, että juuttuuko taas väärään paikkaan. En tiedä miten sitä vois olla miettimättä, vaikka ei siihen itse voi mitään vaikuttaa. En tiedä pääsiskö aukiolotutkimukseen tämän perusteella.
Mä lohdutan sua sen verran et yleensä loppukierrossa jos jomottaa munasarjoihin nii keltarauhanen siel vaan tuikkii 😊 toki ymmärrän sun pelon. Mulla oli kans ku mut multa poistettiin se munajohdin kun se repesi. Siihen oli ilmeisesti tullut aiemmasta leikkauksesta kiinnikkeitä. Nyt tietty pelkään et jos vasemmalle on tullu kiinnikkeitä siitä leikkauksesta (tai siitä et mun oikea munasarja muutti vasemmalle puolelle leikkauksen jälkeen 🤷 tsemppiä ♥

• Tykkää
Reactions: RLiisukka
Mä lohdutan sua sen verran et yleensä loppukierrossa jos jomottaa munasarjoihin nii keltarauhanen siel vaan tuikkii toki ymmärrän sun pelon. Mulla oli kans ku mut multa poistettiin se munajohdin kun se repesi. Siihen oli ilmeisesti tullut aiemmasta leikkauksesta kiinnikkeitä. Nyt tietty pelkään et jos vasemmalle on tullu kiinnikkeitä siitä leikkauksesta (tai siitä et mun oikea munasarja muutti vasemmalle puolelle leikkauksen jälkeen tsemppiä
Kiitos tsempistä! 😊
Toivottavasti olis vaan keltarauhaskipua. Multa ei oo poistettu mitään eikä oo ultrattu sen diagnoosin jälkeen tai tutkittu mitään muuten kuin verikoeseurannalla. Tämä vauvahaave on niin toivon, huolten, pelkojen ja epävarmuuksien kanssa painimista.

Voimia sulle @Iltatähti89 ♥

VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku 5/14, km 9/14, rk 4/23
@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Samppa40 ★ 01/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.