Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itseasiassa ennen käytettiin aina noiden muidenkin merkkien laskemiseen oman maan pääkaupunkia ja aikaa 00. Vasta myöhemmin on alettu käyttää tarkkaa kellonaikaa. Itse tällaisena ns vanhan liiton astrologia harrastajana käytän usein tota vanhaa järjestelmää vaikka voisin esim kavereideni kohdalla käyttää tarkkojakin kellonaikoja. Astrologiassa on tullut minullakin vastaan kymmeniä eri versioita miten noita voidaan laskea joten en usko että on olemassa edes mitään yhtä oikeaa tapaa.
No eihän tuossa ole sitten ns mitään järkeä tehdä tulkintoja ja karttoja. Aivan sama, kuin tulkittaisiin nyt sitten, miten B onkin kalat ja K on jousimies, vaikkapa. Ihan hatusta heitin nuokin, kuten sinustakin on ihan ok heittää nousevat merkit ym.
 
vierailija
No eihän tuossa ole sitten ns mitään järkeä tehdä tulkintoja ja karttoja. Aivan sama, kuin tulkittaisiin nyt sitten, miten B onkin kalat ja K on jousimies, vaikkapa. Ihan hatusta heitin nuokin, kuten sinustakin on ihan ok heittää nousevat merkit ym.
Ihme jankkaaja päätyny tänneki näköjää 😀 en mie ainakaan pidä mitään horoskooppi tai tarot juttuja ehdottomana tieteen lähteenä, ne on vaan kiinnostavia
 
vierailija
Mikä tämä ex maininnu ensimmäisestä poikakaverista, joka olikin gay -juttu on? Tästä en oo kuullukaan ennen!

Ulkomuistista menee nyt eli jos joku tietää paremmin, korjatkaa ihmeessä! Tästä oli vauvassa tarkemmin puhetta, mutta Bojanin ex joka luki tänä vuonna Slovenian viisupisteet, on jossain paikallisessa haastattelussa puhunut ekasta suhteestaan joka loppui siihen, että poikkis olikin gay.
Ja tämä on siis ainot "virallinen" julkisuuteen tuotu tyttöystävä joka Bojanilla on ollut, käsittääkseni molempien ollessa alle 18-vuotiaita. Tietysti ei ole mitään varmuutta siitä, että juuri Bojan oli hänen ensimmäinen poikakaverinsa.
 
vierailija
Kuuluuko muuten Bojanin Suomi vierailu tossa luennasssa viisukupla osioon vai tämän hetken fiiliksiin?
Ei itseasiassa Suomi käynti sisälly ollenkaan tohon luentaan, nimenomaan tein luennan viisukuplasta ja sitten tästä hetkestä. Bojanin Suomi käynnistä olisi pitänyt taas tehdä eri osionsa ja yritin pitää luennan mahdollisimman tiiviinä että te jaksatte lukea :)
Mutta kiva lukea että teillä riitti kiinnostusta ❤
 
vierailija
Olen täällä ensimmäistä kertaa, ja voi mikä onni ja helpotus, että en ole ainoa, johon tämä puutarhanhoito niin vaikuttaa. Olen ollut melkein kaksi viikkoa omistautunut tälle asialle. Se vain niin puhuttelee itseä, kun rakkaustarina ei olekaan näyttelemistä vaan oikeaa elämää, näille kahdelle. Heidän hetkistään tulee omia muistoja mieleen, ja siksi kai se osuu ja uppoaa niin isosti.

Mun sydän itkee verta, koska vaikuttaa siltä, että toisiaan eivät saa. Kärtsäri ei tälläistä askelta uskalla varmaankaan ottaa, ja tahtookokaan oikeasti lopulta. Bojan on aivan lohduttoman rakastunut, ja näkee, että Jerellälkin on tunteita. Jerelle ne vaan ovat uusia, ja odottamattomia ja käsittämättömiä. Tyttis siinä välissä vielä.

Pidän erikoisena, että olen kiinnostunut kahden miehen välisestä suhteesta. Ehkä tämä on juuri hyvää, että me heterotkin oikein live nähdään, että se voi olla kaunista kaikki, ja juuri sellaista kuin meidänkin suhteemme ovat olleet. Rakkaus on rakkaus. Ihanaa, mutta toisaalta tekee kipeää, kun melkein näkee, kuinka siinä ainakin yhden, jollei kahden sydän menee palasiksi. Draamaa!

Tarotmammalle kiitokset. Kortit kertoi sen mitä kuvissa olemme nähneet.
 
vierailija
olen aina ollut kiinnostunut näistä Tarot-korttien tulkinnoista, mutta en ole ikinä uskaltanut pyytää luentaa itselleni. Mutta tämä kaksikon tulkinta kuulostaa juuri siltä mitä me ulkopuoliset ollaan asioista mietitty. Että B rakastui ja tietää mitä tahtoo, J tuli yllätetyksi mutta on ihan sinut asian kanssa ja tyytyväinen missä nyt ollaan.

Nyt vaan jäin miettimään, että pitäisikö mun nyt uskaltaa pyytää luenta itsellenikin.
 
vierailija
On kyllä mielenkiintoista! Ja tässä on ollut niin monia yllättäviä enemmän kuin sattumia, synkroniaa, Bojanin nimen merkitys, milloin värejä, Lukaa, Balkanin ruusun ja Jerikon ruusun olemassaolo ja kuvaukset. Kaikkea universumin värähtelyä 💚
 
vierailija
Ei itseasiassa Suomi käynti sisälly ollenkaan tohon luentaan, nimenomaan tein luennan viisukuplasta ja sitten tästä hetkestä. Bojanin Suomi käynnistä olisi pitänyt taas tehdä eri osionsa ja yritin pitää luennan mahdollisimman tiiviinä että te jaksatte lukea
Mutta kiva lukea että teillä riitti kiinnostusta
Olisikohan sitten mahdollista saada luenta tosta Suomen vierailun ajasta myös? Vai onko mahollista ees tehdä niin tietyn ajan luentaa? Kun tuolla vauva ketjunkin puolella oli niin paljon väittelyä siitä että tuliko B hylätyksi tai kokiko sydänsuruja yms yms niin se jäi vähän meikäläistäkin häiritsemään :D
 
vierailija
Ulkomuistista menee nyt eli jos joku tietää paremmin, korjatkaa ihmeessä! Tästä oli vauvassa tarkemmin puhetta, mutta Bojanin ex joka luki tänä vuonna Slovenian viisupisteet, on jossain paikallisessa haastattelussa puhunut ekasta suhteestaan joka loppui siihen, että poikkis olikin gay.
Ja tämä on siis ainot "virallinen" julkisuuteen tuotu tyttöystävä joka Bojanilla on ollut, käsittääkseni molempien ollessa alle 18-vuotiaita. Tietysti ei ole mitään varmuutta siitä, että juuri Bojan oli hänen ensimmäinen poikakaverinsa.
Oikeesti? :O tollasesta en ollu kuullukaan mitään. Ja vasta 18vuotiaina olisi Bojan voinutkin olla kyseisen tytön ensimmäinen poikaystävä, kuka tietää.
 
vierailija
Onko muuten jotain paikkaa mihin voisi kirjoittaa fanficiä suomeksi? Mä olen tällainen myöhäisherännäinen tän asian suhteen, enkä aikaisemmin tutustunut koko genreen ja ainoastaan a3o on nyt tullut tutuksi, mutta sinne ei kai suomeksi voi kirjoittaa ja enkku ei kyllä taivu.

Olen jo useamman päivän päässäni kirjoittanut tarinaa, jonka alkuasetelma tuli vauvalla Leilan kirjoittamasta tarinasta, jossa J tajuaa 20 vuotta liian myöhään mitä menetti. Tykkään kirjoittaa tarinoita ja joitain on julkaistukin, mutta nyt ollaan sellaisella alueella, jossa en ikinä ole ollut. Eli kirjoittaa oikeista henkilöistä täyttä fiktiota, mutta kun tarina ei ole sama ilman tätä alkuasetelmaa.
 
vierailija
Onko muuten jotain paikkaa mihin voisi kirjoittaa fanficiä suomeksi? Mä olen tällainen myöhäisherännäinen tän asian suhteen, enkä aikaisemmin tutustunut koko genreen ja ainoastaan a3o on nyt tullut tutuksi, mutta sinne ei kai suomeksi voi kirjoittaa ja enkku ei kyllä taivu.

Olen jo useamman päivän päässäni kirjoittanut tarinaa, jonka alkuasetelma tuli vauvalla Leilan kirjoittamasta tarinasta, jossa J tajuaa 20 vuotta liian myöhään mitä menetti. Tykkään kirjoittaa tarinoita ja joitain on julkaistukin, mutta nyt ollaan sellaisella alueella, jossa en ikinä ole ollut. Eli kirjoittaa oikeista henkilöistä täyttä fiktiota, mutta kun tarina ei ole sama ilman tätä alkuasetelmaa.
kyllä sinne voi suomeksi laittaa joku oli laitanut laittaa aina voi googlen käätäjää käyttää
 
vierailija
Laita ao3 ja vinkkaa sitten tänne, kun se on luettavissa siellä (tai jossain muualla)! Lukisin tosi mielellään suomeksi, mutta sellasta en oo nähny vielä missään.

Siellä on muuten paljonkin tarinoita suomeksi muilla päähenkilöillä. En ollu ollenkaan tietoinen siitä aiemmin, kunnes pari pv sitten joku teistä puutarhureista linkkasi tänne ihanan suomiromantiikka-maailmaan sijoittuvan tarinan kahden syötävän hahmon kohtaamisesta! Se oli mahtava, kiitos vinkistä!!! Eka lukemani fic ikinä suomeksi!

Hakuehdoilla voi valita kielen, jos etsii luettavaa sieltä! Uusiem ficcien puutteessa oon selannu Wattpad-alustaa vähän, sielläkin oli jotain muistaakseni suomeksi, mutta ne ei iskeny niin muhun tai ei ollu niin huoliteltuja tms.
 
vierailija
Onko muuten jotain paikkaa mihin voisi kirjoittaa fanficiä suomeksi? Mä olen tällainen myöhäisherännäinen tän asian suhteen, enkä aikaisemmin tutustunut koko genreen ja ainoastaan a3o on nyt tullut tutuksi, mutta sinne ei kai suomeksi voi kirjoittaa ja enkku ei kyllä taivu.

Olen jo useamman päivän päässäni kirjoittanut tarinaa, jonka alkuasetelma tuli vauvalla Leilan kirjoittamasta tarinasta, jossa J tajuaa 20 vuotta liian myöhään mitä menetti. Tykkään kirjoittaa tarinoita ja joitain on julkaistukin, mutta nyt ollaan sellaisella alueella, jossa en ikinä ole ollut. Eli kirjoittaa oikeista henkilöistä täyttä fiktiota, mutta kun tarina ei ole sama ilman tätä alkuasetelmaa.
Mun mielestä sinne voi kyllä laittaa suomeksikin? On siellä ainakin tullut vastaan espanjan, ranskan, venäjän ja kiinankin kielisiä ficcejä.
 
vierailija
Ulkomuistista menee nyt eli jos joku tietää paremmin, korjatkaa ihmeessä! Tästä oli vauvassa tarkemmin puhetta, mutta Bojanin ex joka luki tänä vuonna Slovenian viisupisteet, on jossain paikallisessa haastattelussa puhunut ekasta suhteestaan joka loppui siihen, että poikkis olikin gay.
Ja tämä on siis ainot "virallinen" julkisuuteen tuotu tyttöystävä joka Bojanilla on ollut, käsittääkseni molempien ollessa alle 18-vuotiaita. Tietysti ei ole mitään varmuutta siitä, että juuri Bojan oli hänen ensimmäinen poikakaverinsa.
Varmuutta ei ole, mutta puutarhaporukan kanssa tultiin yksimieliseen tulokseen, ettei kyse ois Bojanista. Bojan kuitenkin on julkisuuden henkilö, niin tuskin ex tuommosta menis laukomaan ja kuitenkin ovat vielä väleissä. Ja oishan se paikallisissa lehdissäki osattu yhdistää, jos näin olis.
 
vierailija
vierailija
En tiiä ootko kuullu tästä ao3:n ficistä Come back, be here by TaylorSmith13. Ite tykkään ja muutama muu ketjustaki tykänny. Yks kyllä moitti tätäki.

Minä latasin nuo lentokonelukemiseksi viime viikon reissulle ja oli kyllä just passelia siihen tarkoitukseen. Ei ehkä ihan priimaa kirjallista tuotantoa, mutta jos shippiketjussa olet viihtynyt niin eiköhän tuokin ole mieleistä 😁
 
vierailija
Minä latasin nuo lentokonelukemiseksi viime viikon reissulle ja oli kyllä just passelia siihen tarkoitukseen. Ei ehkä ihan priimaa kirjallista tuotantoa, mutta jos shippiketjussa olet viihtynyt niin eiköhän tuokin ole mieleistä
Joo, oon ite lukenu nuo kaikki, eikä niistä mielestäni priimaa oo mikään, mutta ilta/yöviihteenä menee hyvin vauvan sulkeuduttua.
 
vierailija
Mä oon tosiaan niin uusi tässä ficci maailmassa etten edes tajunnut, että a3o:ssa on suomeksikin juttuja. Ehkä mä sitten uskaltaudun sinne kirjoittelemaan kunhan saan tämän tarinan ulos päästäni.
 

Yhteistyössä