Uusi hallitus rajoittaa palkankorotuksia lain voimin – palkansaajat taas ihmeissään

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Näin on, kuuluu myös toki Kokoomuksen perusteemoihin pitää huolta omista äänestäjistään.
Mielestäni tämä keskimäärin 16 e /kuukaudessa työntekijöille luvattu veronkevennys ei nyt päätä huimaa.

Köyhillä, matala-palkkatyöntekijöillä, duunareilla ei ole välttämättä rahaa säästössä vakuutuslääkäreihin ja näin hoidattaa itseään.
Ne kuolemat tulevat siitä, ettei mennä lääkäreille hoidattamaan perussairauksiaan, ei kontrolleihin ole varaa. Eikä ole siis lääkkeisiinkään varaa, koska nyt lääkkeiden hinnatkin nostetaan.
Sosiaali-ja terveydenhuollosta otetaan pois varoja, joten eipä siellä ole hoitohenkilökuntaa hoitamassakaan terveysasemilla ja odotusajat vastaanotoille pidentyvät.
Jo nyt on tilanne sellainen, että matalapalkkalainen ei voi hoitaa omaa terveyttään. Koska siihen ei riitä palkka. Nyt vain vahvistetaan entisestään sitä, että töihin mennään todellakin sairaana. Köyhä kuolee kirjaimellisesti työnsä ääreen.

vierailija
Saako kysyä, paljonko maksat vuodessa? Ei toki ole pakko vastata. Katsoin tuossa eri yhtiöiden hintoja.

Ei ole tarvetta hankkia vakuutuksia, ainakaan vielä.

Olen etuoikeutetussa asemassa. Käyn säännöllisessä työssä ja on ihan ok työterveyshuollon palvelut yksityisellä lääkäriasemalla. Sopimukseen kuuluu sairaanhoito. Fysioterapiaa, hoitoja ym työnantajan kustantamana.
Jos pää pehmenee, pääsisi työterveyspsykologille keskustelemaan.

Pääsen lääkärille samana päivänä, jos on tarvetta. Yleensä en itse pääse töiltäni vaan on soviteltava aika omien töiden mukaan. Ei ole nyt mitään erityisempiä akuuttisairauksia ollut, mutta pääsisi lääkärille samana päivänä myös.
Ja on varaa ostaa lääkkeitä, jos niitä määrätään.

vierailija

Olen etuoikeutetussa asemassa. Käyn säännöllisessä työssä ja on ihan ok työterveyshuollon palvelut yksityisellä lääkäriasemalla. Sopimukseen kuuluu sairaanhoito. Fysioterapiaa, hoitoja ym työnantajan kustantamana.

Pääsen lääkärille samana päivänä, jos on tarvetta. Yleensä en itse pääse töiltäni vaan on soviteltava aika omien töiden mukaan. Ei ole nyt mitään erityisempiä akuuttisairauksia ollut, mutta pääsisi lääkärille samana päivänä myös.
Ok, kiitos vastauksesta :) Kun olin palkkatyössä, niin käytin myös kerran pari työterveyshuollon palveluja ja työnantaja maksoi jopa EKG:n, kun voin huonosti, työstressin takia.

Nyt olen ollut yrittäjänä jo vuosia, enkä ole hankkinut itselleni vakuutusta, vaan olen käynyt terveyskeskuksessa ja sitten jonkun kerran yksityisellä, tietysti hammaslääkäri ja gynekologi säännöllisesti. Ehkä pitäisi hankkia vakuutus, jos tilanne menee sote-alalla huonompaan suuntaan. Katsoin tuossa erään ihovaivan takia ihotautilääkärin hintoja yksityisellä, niin taisi olla alkaen 140 euroa se lyhin käynti.

vierailija

Ja muutenkaan ei hallitusohjelman suunnitelmat tällä hetkellä kosketa.
Mutta. Tilanteet voivat muuttua hetkessä, voin sairastua vakavasti, saada jostain "asiallisesta " syystä kenkää.

Ei ole tullut sairasteltua. v. 2020 koronassa ja sen jälkeen muistaakseni v. 2022 flunssassa muutaman päivän.
Voin muuttaa työpäiviä etäpäiviksi tarvittaessa, joten ei palkaton 1. sairaspäivä kosketa kovinkaan usein.
Ei olla mitään harkinnanvaraisia tukia koskaan saatu, molemmat käydään työssä. Puolisolla on parempi kattavampi yksityinen työterveyshuolto kuin minulla.

vierailija
Mutta. Tilanteet voivat muuttua hetkessä, voin sairastua vakavasti, saada jostain "asiallisesta " syystä kenkää.

Ei ole tullut sairasteltua. v. 2020 koronassa ja sen jälkeen muistaakseni v. 2022 flunssassa muutaman päivän.
Voin muuttaa työpäiviä etäpäiviksi tarvittaessa, joten ei palkaton 1. sairaspäivä kosketa kovinkaan usein.
Ei olla mitään harkinnanvaraisia tukia koskaan saatu, molemmat käydään työssä. Puolisolla on parempi kattavampi yksityinen työterveyshuolto kuin minulla.
Tuo asiallinen syy potkuihin koskee vain lyhyitä määräaikaisia työsuhteita.

vierailija
Piti siis tähän tulla kirjoitukseni.

Mielenkiintoinen näkökulma.

Mihin näitä elättejä tarvitaan? Onko Perussuomalaisilla kaikilla jotain perustaavanlaista ongelmaa ymmärtämisessä ja asioiden hahmottamisessa, älyllistä vajavaisuutta?

Etkö itse ole käynyt kouluja, opiskellut etkä tarvinnut esim. päiväkoti, neuvola, perusterveydenhuollon palveluita, et ole koskaan käynyt lääkärillä etkä hoitajalla? Eikä lapsesikaan ole tarvinnut tai vanhempiasi, puolisosi.

Kannattaa vielä miettiä ihan ajatuksella mielipidettäsi.
Tämän tollon ja nm m1es jutut voi skipata lukematta. Aina samaa jargonia vuidesta (vuosikymmenestä) toiseen. Molemmat tekevät paskaduunia ja kuluttavat 90 % työajastaan aikuisviihdesivuilla.

• Haha
Reactions: m1es
vierailija

Eläkkeeni ei tule olemaan päätä huimaava, olen työntekijä/toimihenkilöasemassa, muut mahdolliset asiat kuten vakava sairastuminen/työkyvytttömyys vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseeni.
sekä haluan, että kaikilla on joku kohtuus ihmisarvoiseen elämään yhteiskunnassa. Myös niillä huonommin pärjäävillä.
Joten en tule äänestämään näiden arvojen takia äänestämään Kokoomusta enkä Perussuomalaisia.

vierailija
Eläkkeeni ei tule olemaan päätä huimaava, olen työntekijä/toimihenkilöasemassa, muut mahdolliset asiat kuten vakava sairastuminen/työkyvytttömyys vaikuttaa äänestyskäyttäytymiseeni.
sekä haluan, että kaikilla on joku kohtuus ihmisarvoiseen elämään yhteiskunnassa. Myös niillä huonommin pärjäävillä.
Joten en tule äänestämään näiden arvojen takia äänestämään Kokoomusta enkä Perussuomalaisia.
Äänestät vasemmistoa joka holtittomalla velanotollaan tuhoaa lopullisesti Suomen.

vierailija
Äänestät vasemmistoa joka holtittomalla velanotollaan tuhoaa lopullisesti Suomen.

Miltä on tuntunut Kokoomuksen ja Perussuomalaisten suunnitelmat? Lähteekö tuet, työsuhdeturva huononee, lakkoilut estetään ja jopa palkkakatto, joka on mielenkiintoinen, eikö kaiken pitäisi olla vapaalla markkinoilla myös palkat. Palkaton sairaspäivä.

Vai oletko kenties itse työnantaja, sittenhän hallitusohjelma sopii sinulle kuin tikku silmään?
Eikä mitkään kosketa sinua mitenkään.
Silloin sinun pitääkin äänestää Kokoomusta ja Perussuomalaisia jatkossakin.

vierailija

Kokoomuksen ja Perussuomalaisten maailmassa ollaan aina työtä tekeviä veronmaksajia yli eläkeiän.
Ihan hyvä tavoite.

Entä kun se työntekijä ei enää kykene töihin.
Joudut autokolariin, vammaudut loppuelämäksesi, sairastut vakavasti ja putoat palkkatuloiltasi pois. Työsuhde loppuu. Ansiosidonnaista porrastetaan. kunnes sekin loppuu.
Etkä pääse työkyvyttömyyseläkkeellekään, koska vakuutusyhtiöt katsovat sinun olevan täysin työkykyinen vaikka itse tiedät ja lääkärisi ettet koskaan tule työelämässä pärjäämään.
Etkä saa mitään toimeentulotukeakaan, koska sinun pitäisi olla täysin työkykyinen työnhakija halvaantumisen ja syöpähoidoissa ollessasi. Tai saattohoitopotilaana pitäisi olla aktiivinen työnhakija. Tai lähteä opiskelemaan jotain uutta alaa 57-60-vuotiaana. Eikä sitä aikuisopintorahaakaan taideta enää maksaa, muistaakseni.

Vaikka et ole näitä toivonut, näin voi tapahtua itsestäsi riippumattomista syistä. Ei voi kuvitella olevansa ylimielinen superihminen. Sitten sinua rangaistaan kun putoaa palkkatuloiltas, vaikka olisi tehty 20 v. tunnollisesti töitä.

vierailija
Järkevää logiikkaa.
Ota juttelu tällä palstalla rennosti. Tämä palsta on pipipäiden kokoontumisareena.

vierailija
Kokoomuksen ja Perussuomalaisten maailmassa ollaan aina työtä tekeviä veronmaksajia yli eläkeiän.
Ihan hyvä tavoite.

Entä kun se työntekijä ei enää kykene töihin.
Joudut autokolariin, vammaudut loppuelämäksesi, sairastut vakavasti ja putoat palkkatuloiltasi pois. Työsuhde loppuu. Ansiosidonnaista porrastetaan. kunnes sekin loppuu.
Etkä pääse työkyvyttömyyseläkkeellekään, koska vakuutusyhtiöt katsovat sinun olevan täysin työkykyinen vaikka itse tiedät ja lääkärisi ettet koskaan tule työelämässä pärjäämään.
Etkä saa mitään toimeentulotukeakaan, koska sinun pitäisi olla täysin työkykyinen työnhakija halvaantumisen ja syöpähoidoissa ollessasi. Tai saattohoitopotilaana pitäisi olla aktiivinen työnhakija. Tai lähteä opiskelemaan jotain uutta alaa 57-60-vuotiaana. Eikä sitä aikuisopintorahaakaan taideta enää maksaa, muistaakseni.

Vaikka et ole näitä toivonut, näin voi tapahtua itsestäsi riippumattomista syistä. Ei voi kuvitella olevansa ylimielinen superihminen. Sitten sinua rangaistaan kun putoaa palkkatuloiltas, vaikka olisi tehty 20 v. tunnollisesti töitä.
Kyllä, kaikkea voi sattua. Niin nehän yrittävät nyt rajoittaa "tarpeettomia tutkintoja" ja tosiaan tuo aikuisopintoraha poistetaan, tai ainakin niin on aikomus, mikä on ihan järjetön päätös, koska ihmisellä voi elämän varrella olla syystä tai toisesta tarve kouluttautua uudelleen tai hankkia täydennyskoulutusta JA kun tuolle tuelle on tiukat kriteerit ja sitä rahoitetaan työttömyysturvamaksujen tuotoilla. Olen itsekin hankkinut yhden koulutuksen sen turvin (ja osin tein töitä, siinä on tietty tuloraja, joka sallitaan).

vierailija
Oikeisto on Holkerista-Sipilään JOKAISELLA johtamallaan hallituskaudella lisännyt valtionvelkaa yhteensä 106 400 000 000 euroa, josta johtuu pääosa valtionvelan korkokuluista. Kun kriisituet otetaan pois Marinin hallitus velkaannutti Suomea vähemmän kuin Kataisen-Stubbin hallitus tai Ahon hallitus. Älä syö kuorineen oikeisto-omisteisen mainosmedian ja oikeiston propagandaa

Yhteistyössä