Miten jollakin voi mennä vain n 100 e kuussa ruokaan?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
näetkö hänet vai mistä tiedät?
Tällä palstalla viihtyy tyyppi joka palvoo peltilehmäänsä. Hän vastaa mielikuvaani ihmisestä, koka ruokailee autossaan ja jatkuvasti räplää kännykkäänsä parkkipaikoilla. Jutut hänellä ovat iltapäivälehtien tasoista jorinaa.
Olen käynyt muutama vuosi sitten Sydäntautiliiton luennolla aiheena terveellinen ruokavalio. Lähes kaikki suomalaiset tietävät terveen ruokavalion perusteet. Siitä huolimatta kansa on ylipainoista ja päihdeongelmaista. Oppi ei valitettavasti siirry käytäntöön.
Ruokaa saa kaupasta edullisesti jos on aikaa vertailla hintoja. Joskus tuurilla saan kolme leipää neljällä eurolla hävikkilaarista.
Väitän edelleen pärjääväni hyvin 100 € per kk. Lapseni naureskelevat pihiydelleni. Nykyään kuulen olevani kuin joku yliluonnollinen henkiolento.
Olen ihan tavallinen jalat maassa elävä yksilö. Yksinkertainen elämä sopii minulle parhaiten. Vien kohta roskat vajaan ja käyn sitten ostamassa Prismasta kauramaitoa.
Sokerissa siirryin ruokosokeriin ja olen lähes lopettanut herkkujen leipomisen.
 
vierailija
Ihan sitä samaa pastaa Suomessakin syödään. Ja kuten kirjoitin, juuri siksi ei pelkkää pastaa syödäkään, että se ei ole täysi ateria. Se on kuitenkin erinomainen, halpa ja helppokäyttöinen osa ruokavaliota.
Tumma makaroni tai täysjyväpsta ovat vielä sitäkin erinomaisempi, ravintorikkaampi, halpa ja helppokäyttöinen osa ruokavaliota.
 
vierailija
Väität siis tietäväsi paremmin kuin kaikki energiankulutuslaskurit, joissa käytetään samoja tieteellisesti tutkittuja laskentatapoja 😂👍
Laitoin arvoiksi ei lainkaan aktiivinen nainen kevyessä työssä ikäluokassa 31-60 vuotta ja elopainolla 60 kg ja laskuri antoi tulokseksi 1756 kcal vuorokaudessa. Ja se on kyllä täyttä skeidaa. Jos se on asiantuntijoiden näkemys, niin asiantuntijat ovat väärässä. Tai sitten laskuri tarkoittaa ei lainkaan aktiivisella ja kevyellä työllä jotain muuta kuin mitä ne meille tavallisille ihmisille tarkoittavat.
 
vierailija
Ruokabudjettisi on 3,33 euroa päivässä. Kerropa nyt miten kokoat tasapainoisen ruokavalion, joka sisältää täysjyväruisleipää ja luonnonjogurttia.
Eikö mene jo jakeluun. Sanoin ettei täysipainoista ruokaa saa 100 eurolla kuukaudessa eli 3,33 eurolla päivässä. Sillä saa vajaan ravitsemuksen ruokaa, ellei satu asumaan torin tai Prisman luona, josta sattuisi saamaan lähes kaiken tarvitsemansa 50-70% alennuksella hävikkiruokana, jonka saamiseksi tod.näk.joutuu näkemään paljon lisävaivaa. Ruokaa saa edullisesti vaikka söisi terveellisesti ja monipuolisesti, mutta kyseisellä summalla se ei onnistu, se on fakta.
 
vierailija
Eikö mene jo jakeluun. Sanoin ettei täysipainoista ruokaa saa 100 eurolla kuukaudessa eli 3,33 eurolla päivässä. Sillä saa vajaan ravitsemuksen ruokaa, ellei satu asumaan torin tai Prisman luona, josta sattuisi saamaan lähes kaiken tarvitsemansa 50-70% alennuksella hävikkiruokana, jonka saamiseksi tod.näk.joutuu näkemään paljon lisävaivaa. Ruokaa saa edullisesti vaikka söisi terveellisesti ja monipuolisesti, mutta kyseisellä summalla se ei onnistu, se on fakta.
Eli olet väärässä ketjussa.
 
vierailija
Tällä palstalla viihtyy tyyppi joka palvoo peltilehmäänsä. Hän vastaa mielikuvaani ihmisestä, koka ruokailee autossaan ja jatkuvasti räplää kännykkäänsä parkkipaikoilla. Jutut hänellä ovat iltapäivälehtien tasoista jorinaa.
Olen käynyt muutama vuosi sitten Sydäntautiliiton luennolla aiheena terveellinen ruokavalio. Lähes kaikki suomalaiset tietävät terveen ruokavalion perusteet. Siitä huolimatta kansa on ylipainoista ja päihdeongelmaista. Oppi ei valitettavasti siirry käytäntöön.
Ruokaa saa kaupasta edullisesti jos on aikaa vertailla hintoja. Joskus tuurilla saan kolme leipää neljällä eurolla hävikkilaarista.
Väitän edelleen pärjääväni hyvin 100 € per kk. Lapseni naureskelevat pihiydelleni. Nykyään kuulen olevani kuin joku yliluonnollinen henkiolento.
Olen ihan tavallinen jalat maassa elävä yksilö. Yksinkertainen elämä sopii minulle parhaiten. Vien kohta roskat vajaan ja käyn sitten ostamassa Prismasta kauramaitoa.
Sokerissa siirryin ruokosokeriin ja olen lähes lopettanut herkkujen leipomisen.
Jo tämä kertoo ettei 100€/kk eli 3,33€/pvä riitä ruokaasi.
 
vierailija
Laitoin arvoiksi ei lainkaan aktiivinen nainen kevyessä työssä ikäluokassa 31-60 vuotta ja elopainolla 60 kg ja laskuri antoi tulokseksi 1756 kcal vuorokaudessa. Ja se on kyllä täyttä skeidaa. Jos se on asiantuntijoiden näkemys, niin asiantuntijat ovat väärässä. Tai sitten laskuri tarkoittaa ei lainkaan aktiivisella ja kevyellä työllä jotain muuta kuin mitä ne meille tavallisille ihmisille tarkoittavat.
Niin ja vajaan kilpirauhasen toiminnalla varmaan lihoisit vaikket söisit 500 kcal/päivässä ja harrastaisit tunnin liikuntaa joka päivä 😁👌
..nää on kuultu jo.
 
vierailija
Jo tämä kertoo ettei 100€/kk eli 3,33€/pvä riitä ruokaasi.
Ei joka päivä tarvitse käydä kaupassa.
Vatsalle tekee hyvää kun syö välipäivinä kevyesti. Maailmassa ei ole mikään kauheampaa kuin vatsaähky liikasyömisen takia. Olen hyvin tarkka mitä suuhuni pistän.
Olisi kamalaa olla edustustyössä ja pönöttää illallisilla herkkupöydissä.
 
vierailija
Eikö mene jo jakeluun. Sanoin ettei täysipainoista ruokaa saa 100 eurolla kuukaudessa eli 3,33 eurolla päivässä. Sillä saa vajaan ravitsemuksen ruokaa, ellei satu asumaan torin tai Prisman luona, josta sattuisi saamaan lähes kaiken tarvitsemansa 50-70% alennuksella hävikkiruokana, jonka saamiseksi tod.näk.joutuu näkemään paljon lisävaivaa. Ruokaa saa edullisesti vaikka söisi terveellisesti ja monipuolisesti, mutta kyseisellä summalla se ei onnistu, se on fakta.
Saa kyllä, jos jättää turhat saksanpähkinät ja jogurtit ostamatta.
Tai muut saa. Ehkä sinä vain syöt liian paljon.
 
vierailija
Niin ja vajaan kilpirauhasen toiminnalla varmaan lihoisit vaikket söisit 500 kcal/päivässä ja harrastaisit tunnin liikuntaa joka päivä
..nää on kuultu jo.
Karkea arvio kaloritarpeestasi: Kerro oma painosi 30:llä ja saat tietää päivittäisen energian tarpeesi suurin piirtein.

Esimerkki: Jos painat 70 kg, näyttää laskukaava tältä: 30 ckal x 70 kg = 2100 kcal. Huomioithan, että jos harrastat liikuntaa, on energiantarpeesi suurempi erityisesti treenipäivinä.

Ei tarvitse ihminen joka päivä 2000-2500 kilokaloria. Sellaisella lihoo.
 
vierailija
Tällä palstalla viihtyy tyyppi joka palvoo peltilehmäänsä. Hän vastaa mielikuvaani ihmisestä, koka ruokailee autossaan ja jatkuvasti räplää kännykkäänsä parkkipaikoilla. Jutut hänellä ovat iltapäivälehtien tasoista jorinaa.
Olen käynyt muutama vuosi sitten Sydäntautiliiton luennolla aiheena terveellinen ruokavalio. Lähes kaikki suomalaiset tietävät terveen ruokavalion perusteet. Siitä huolimatta kansa on ylipainoista ja päihdeongelmaista. Oppi ei valitettavasti siirry käytäntöön.
Ruokaa saa kaupasta edullisesti jos on aikaa vertailla hintoja. Joskus tuurilla saan kolme leipää neljällä eurolla hävikkilaarista.
Väitän edelleen pärjääväni hyvin 100 € per kk. Lapseni naureskelevat pihiydelleni. Nykyään kuulen olevani kuin joku yliluonnollinen henkiolento.
Olen ihan tavallinen jalat maassa elävä yksilö. Yksinkertainen elämä sopii minulle parhaiten. Vien kohta roskat vajaan ja käyn sitten ostamassa Prismasta kauramaitoa.
Sokerissa siirryin ruokosokeriin ja olen lähes lopettanut herkkujen leipomisen.
Kauramaito ja ruokosokeri - ei senttiäkään niihin!
 
Riisikin kannattaa syödä tummana riisinä, jossa huomattavasti vaaleaa enemmän ravinteita.
Tää on se, missä mulla menee raja. Tumma riisi maistuu aivan kauhealta!

Puurooni, risottoon tai sushiin laitan siis vaaleaa. Ja thaikkuruoan kanssa basmatia tai jasmiiniriisiä. Ni ja paellaan paellariisiä :p


Mut riisiruokia ylipäätään syön korkeintaan keran viikossa joten eipä sillä kai niin väliä.
 
vierailija
Tää on se, missä mulla menee raja. Tumma riisi maistuu aivan kauhealta!

Puurooni, risottoon tai sushiin laitan siis vaaleaa. Ja thaikkuruoan kanssa basmatia tai jasmiiniriisiä. Ni ja paellaan paellariisiä


Mut riisiruokia ylipäätään syön korkeintaan keran viikossa joten eipä sillä kai niin väliä.
Minunkin makuhermot karsastaa tummaa riisiä. Villiriisiä kuitenkin himoitsen.
Tumma sopii varmaan parhaiten thaimaalaisen kastikkeen kanssa.
 

Yhteistyössä