"Yrittäjien hätähuuto Helsingin keskustan liikennejärjestelyistä: ”Elinvoima on unohtunut kokonaan”"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuossa tehdään niin kärpäsestä härkänen. Ei siellä ole aiemminkaan juuri kukaan lähtenyt autolla shoppailemaan. Nyt muka yhtäkkiä huono liikevaihto johtuisi yhden kadunpätkän tiivistämisestä. Kyllä tuossa on niin selityksen ideologiaa matkassa, ettei toista.
No niinpä. Tosin yksi pariskunta valitti Husiksesssa, kun Skattalta Stockalle ajo kesti 20 min 😂
 
vierailija
Turistit voi jättää ne autonsa metroparkkeihin, jää paikallisille ajokaistaa.
Katajanokan laivoilta henkilöautoilla ja rekoilla tulevat ovat aivan mahdottomassa sumpussa ja tilanne pahenee entisestään sitten kun Siljan laivat siirtyvät Nokalle. Siinä sitä on taas Hgin poliitikoilla ja virkamiehillä ihmettelemistä miten liikennesuunnittelu taas kuzi omille nilkoille. Mitään ei ole opittu Jätkän liikennesumpusta.
 
vierailija
Katajanokan laivoilta henkilöautoilla ja rekoilla tulevat ovat aivan mahdottomassa sumpussa ja tilanne pahenee entisestään sitten kun Siljan laivat siirtyvät Nokalle. Siinä sitä on taas Hgin poliitikoilla ja virkamiehillä ihmettelemistä miten liikennesuunnittelu taas kuzi omille nilkoille. Mitään ei ole opittu Jätkän liikennesumpusta.
Hyvä, jos saavat (kaikki ne) rekat pois keskustasta.
 
vierailija
Lukijani voi vapaasti käsittää viestini tavallaan.
Lasten kasvatuksessa tärkein päämäärä on tehdä itsensä tarpeettomaksi.
Juoksin eilen lapsenlapseni perässä hurjaa vauhtia. Ehkä hän joskus muistelee aikuisena ettei isoäitiä kannata juosta karkuun.
Älykelloni antoi minulle eilen kaikista asioita täydet pisteet. En vieläkään tiedä mitä söin eilen BB bistrossa. Netin menusta syömääni ruokalajia ei löydy.
Sun täytyy kysyä Ruokavirastosta kun he aina vakuuttivat meille et kaikki voidaan jäljittää jopa tuottajalle saakka.
 
vierailija
Vihreä kaupunkipolitiikka tekee tuhoaan Helsingin ydinkeskustassa. Kantakaupungin alue näivettyy samaan tahtiin, kun kaupungissa on meneillään yhtäaikaisesti katutöitä sekä useita muita liikenteen sujuvuutta rajoittavia toimia.

Liikennekaaos konkretisoituu keskustan päivittäisiin liikenneruuhkiin, joita kuvaillaan painajaismaisiksi: monin paikoin autot eivät yksinkertaisesti enää vain pääse etenemään, koska väylät eivät juuri vedä. Esimerkiksi ajomatka keskustasta Hermannin tukkutorille on venähtänyt 15 minuutista 45 minuuttiin, koska sujuvia kiertoreittejä ei ole. Pikkukadutkin ovat täynnä.

Helsingissä on normaalien katutöiden lisäksi kesällä meneillään myös isoja rakennushankkeita, kuten Kruunusiltoihin liittyvät työmaat, jotka saavat aikaan tukoksia. Kun soppaan lisätään liikennejärjestelyjen muutokset, kuten väylien muuttuminen yksisuuntaiseksi, ainekset liikenteen täystuhoon ovat käsillä.

(SU)
 
vierailija
Ei sinne ole saanu autoa parkkiin ostosten takia ennenkään.
Määrittele "ennen". Aleksanterinkatu oli hyvä autoilukatu 1970-luvulla ja silloin oli myös sen kukoistuskausi. Jalkakäytävät levennettiin 1980-luvulla ja samalla pysäköintipaikat lähtivät. Mikonkadusta tehtiin kävelykato joskus 1990-luvulla. Itsekin olen vielä päässyt ajamaan autolla sen läpi, että sen verran tuoretta kehitystä. Esplanadeilla olen pysäköinyt vielä 2010-luvulla kun olen käynyt esim. lounaalla sillä suunnalla. Maksullistahan se on tietenkin ollut, mutta nyt jatkossa vissiin ei onnistu siltikään. Pitää ajaa Kasarmitorin halliin ja sieltä taas on kävelymatka sitten ihan erilainen. Jää lounaat syömättä.
 
vierailija
Vihreä kaupunkipolitiikka tekee tuhoaan Helsingin ydinkeskustassa. Kantakaupungin alue näivettyy samaan tahtiin, kun kaupungissa on meneillään yhtäaikaisesti katutöitä sekä useita muita liikenteen sujuvuutta rajoittavia toimia.

Liikennekaaos konkretisoituu keskustan päivittäisiin liikenneruuhkiin, joita kuvaillaan painajaismaisiksi: monin paikoin autot eivät yksinkertaisesti enää vain pääse etenemään, koska väylät eivät juuri vedä. Esimerkiksi ajomatka keskustasta Hermannin tukkutorille on venähtänyt 15 minuutista 45 minuuttiin, koska sujuvia kiertoreittejä ei ole. Pikkukadutkin ovat täynnä.

Helsingissä on normaalien katutöiden lisäksi kesällä meneillään myös isoja rakennushankkeita, kuten Kruunusiltoihin liittyvät työmaat, jotka saavat aikaan tukoksia. Kun soppaan lisätään liikennejärjestelyjen muutokset, kuten väylien muuttuminen yksisuuntaiseksi, ainekset liikenteen täystuhoon ovat käsillä.

(SU)
Ai tässä ketjussa onkin tarkoitus öyhöttää vihreille, ei niinkään jutella liikenteestä.
Katsele ikkunasta, puut vihertää nyt tosi tummassa sävyssä. Mut älä pelästy. Vihreys on luonnollista.
 
vierailija
Määrittele "ennen". Aleksanterinkatu oli hyvä autoilukatu 1970-luvulla ja silloin oli myös sen kukoistuskausi. Jalkakäytävät levennettiin 1980-luvulla ja samalla pysäköintipaikat lähtivät. Mikonkadusta tehtiin kävelykato joskus 1990-luvulla. Itsekin olen vielä päässyt ajamaan autolla sen läpi, että sen verran tuoretta kehitystä. Esplanadeilla olen pysäköinyt vielä 2010-luvulla kun olen käynyt esim. lounaalla sillä suunnalla. Maksullistahan se on tietenkin ollut, mutta nyt jatkossa vissiin ei onnistu siltikään. Pitää ajaa Kasarmitorin halliin ja sieltä taas on kävelymatka sitten ihan erilainen. Jää lounaat syömättä.
Voi ressukka, nyt varmaan kuolet nälkään :D
Vink, kun tulet seuraavan kerran käymään, täällä on kätevät metroparkit, jotka maksaa saman vuorokaudesta, kuin keskustan pysäköinti. Ja ei ole paikalliset vaan ajaneet parkkiin enää 2010- luvulla.
 

Yhteistyössä