V
vierailija
Vieras
Hei. Ajattelin kysyä onko täällä kellään samanlaista kuin minulla. Eli oireeni alkoivat toukokuussa 2021 , huomasin että vasemman jalkateräni lihakset ns holvikaari , nyki jatkuvasti samoin oikean mutta vähempi . Lisäksi molempien jalkojen pohkeet nykii varsinkin levossa ja samalla tuntuu kihelmöintiä ei kipua kummiskaan . Nukkuma asentoa on vaikea löytää pohkeitten nykimisien takia. Pienessä liikkeessä nykimistä ei tunnu . Nyt olen huomannut pientä lievää kramppausta/kipua jalka pöydillä , sekä oikea käden nimetön / pikkurilli, olen ammatiltani lihanleikkaaja ja puristus voimaa pitää joka pv käyttää paljon . Sormet puutuilee öisin. Oikessa ködessä todettu lievä rannekanavan tukos. Kävin neurologilla yli 2kk sitten. Neurologi teki testit , käsien ja jalkojen voimat on hyvät eikä muutakaan huolestuttavaa löytynyt . Harrastan juoksua nyt 15v jo. Tänään esim olin juoksemassa 7km , kovalla vauhdilla enkä ole huomannut lihasheikkouksia kösissä tai jaloissa. Motoriikka toimii . Itseä vaivaa edelleen ALS vaikka neurologi sanoi ettei ole sitä . Neurologi meinasi benigni nykinää eli hyvänlaatuista . Ruokkiiko pelkoni alsista koko ajan kroppaani ja oireilu lisääntyy , esim nämä lievät krampit jalkapöydissä ja käsissä
Olen 44v mies. Olen kova murehtimaan ja stressaamaan , myös sairauden pelko on myös jatkuvasti läsnä jo vuosia . Kiitos teille. Magnesium , kalium arvot on ok .