Todella varhainen keskenmeno? (Kuva)

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minun on nyt pakko avautua tästä, koska tietämättömyys repii minua sisältä.

Noin vuosi sitten minulla oli kuukautiset hiukan myöhässä, ehkä n.4 päivää (En muista enää tarkalleen, mutta testiä en ehtinyt tekemään, enkä jälkikäteenkään älynnyt testata).

Sitten kävikin niin että menkat alkoi, tai niin luulin. Olin vessassa ja aloin pyyhkimään, ja paperiin jäi tuo "lihaisan" näköinen pieni köntti. Koostumus oli parhaiten selitettynä tiiviin ja "lihaisan" oloinen, ja siinä oli kiinni pieni häntä. Kooltaan se oli ehkä pientä hernettä vastaava.
Menkat jatkui muuten normaalisti, mutta oli runsaat ja vuodossa oli mielestäni aika paljon hyytymiä.

Meillä ei ollut ehkäisyä, mutta raskautumisessa on ollut ongelmia.

Tuon jälkeen olen ollut hyvin varma, että kyseessä oli tosi varhainen keskenmeno. Kuvittelenko vain? Haukkukaa hulluksi, mutta olen halunnut säilyttää tuon kuvan, koska tapahtuma on porautunut mieleeni syvälle. Harmittaa kun en tajunnut koettaa tehdä testiä vielä vuodon alkamisen jälkeen, jotenkin sitä oli aika häkeltynyt tuosta näystä, ja tuli heti olo että se oli alkio.

Alla kuva (ei verinen).

https://aijaa.com/AasEUL
 
vierailija
Alkio on herneen kokoinen vasta noin viikolla 7, tuossa kohtaa kun kuukautiset 4 päivää myöhässä niin koko on alle millin.
Itseasiassa ei ole. Olen paljon lukenut aiheesta ja monessa paikkaa viitavaan koossa 4vk ikäiseen alkioon mm.linssin kokoiseksi. Kuten sanoin, en tarkalleen muista kauanko menkat tarkalleen oli myöhässä, ja kiertoni osaa heittää päivien 27-31 välillä, joten aivan uskollisesti ei voi luottaa tuohon 4 päivään.
 
vierailija
Itseasiassa ei ole. Olen paljon lukenut aiheesta ja monessa paikkaa viitavaan koossa 4vk ikäiseen alkioon mm.linssin kokoiseksi. Kuten sanoin, en tarkalleen muista kauanko menkat tarkalleen oli myöhässä, ja kiertoni osaa heittää päivien 27-31 välillä, joten aivan uskollisesti ei voi luottaa tuohon 4 päivään.

Lisättäköön myös että herneen kokoisellä tarkoitin köntin "pisintä sivua", eikä niin että se olisi ollut ympärysmitaltaan myös yhtä iso. Kuten kuvasta näkee niin sehän on hyvin pieni. Ehkä se linssi on parempi vertauskuva.
 
vierailija
Ehkä voisi olla jo rv. 6-7 koosta/ulkonäöstä päätellen. Viikolla 5 alkio on vielä litteä ja vain 0,5-1 mm pitkä.
Tämä muuten olisi mahdollista, sillä kalenterin mukaan pupuiltiin aiemmin ahkerasti ovulaation aikaan, mutta välissä oli lyhyet menkat, josta oletin että ei olisi saanut alkuaan vielä silloin. Ken tietää, mutta se voisi olla periaatteessa mahdollista mikäli vuoto ei ollutkaan kuukautisvuotoa. Silloin tulisi juurikin tuo n.6vk.
 
vierailija
Tämä muuten olisi mahdollista, sillä kalenterin mukaan pupuiltiin aiemmin ahkerasti ovulaation aikaan, mutta välissä oli lyhyet menkat, josta oletin että ei olisi saanut alkuaan vielä silloin. Ken tietää, mutta se voisi olla periaatteessa mahdollista mikäli vuoto ei ollutkaan kuukautisvuotoa. Silloin tulisi juurikin tuo n.6vk.
Tarkistin vielä niin välissä ollut vuoto oli kestänyt vain 2 päivää+pientä tiputteluvuotoa oli ollut 2pv. Samanlainen vuoto näköjään tapahtui oletetun keskenmenon kohdalla.
 
vierailija
On mahdollista että se oli keskenmeno. Toki kuukutiseissa on myös mahdollista olla mukana hyytynyttä verta, kohdun limakalvoa ja muutakin erinäköisiä paljoja. Joskus se hyytynyt veri saattaa näyttää sellaiselta vähän maksamaiseltakin.
 

Yhteistyössä