Suolisto ongelmia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen 31-vuotias nainen ja minulla on ollut jo pitkään erinäisiä suolisto ongelmia vaihtelevasti; suolesta tulee usein paljon kirkasta tai kellertävää limaa, on vuoroin ummetusta vuoroin ripulia, tuntuu ettei suoli tyhjene kunnolla joten vessassa tulee ravattua usein ja käytän toisinaan mm. Microlax valmistetta. Vatsan turvotusta, ilmavaivoja, röyhtäilyä, närästystä, ylävatsakipuja ruokailun jälkeen, ulosteen tyyppi/koostumus vaihtelee laajalti, välillä pientä papanamaista ulostetta ja välillä taas normaalia. Joskus tulee pieniä määriä kirkasta verta peräaukosta. Vatsakipuja ei juuri ole paitsi nuo ylävatsakipua ruokailun jälkeen joskus. Hemoglobiini on normaali enkä ole laihtunut ja voin muuten hyvin, olen perusterve. En tupakoi tai käytä muita päihteitä. BMI 20. Onko kenelläkään ollut vastaavaa ja mikä ollut syynä?
 
vierailija
Kuulostaa ärtyvän suolen oireyhtymältä eli IBS. Siinä tärkeää tehdä remonttia ruokavalioon, useat elintarvikkeet ja muut ärsyttävät suolta. Googlaas toi! :)
 
vierailija
Johtuisko stressistä.
Veri luultavasti tulee peräpukamista jotka on ummetuksen seurausta.
Syö visiblin-kuituvalmistetta, liiku säännöllisesti (joka päivä, mutta ei liikaa, vältä raskaita nostoja peräpukamien vuoksi). Nuku säännöllisesti.
Älä tupakoi, älä juo alkoholia.
Varaa aika lääkärille viimeistään jos nää keinot ei auta.
 
vierailija
Esimerkiksi suurin osa lisäravinteista ei ole laadultaan kovin hyviä ja sitten jos on vielä jonkun julkkiksen myymän nettidieetin useammin vetänyt niin suolisto on saattanut kärsiä.
 
vierailija

Yhteistyössä