"SDP vie Suomea syvemmälle velkakierteeseen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Porvarien ottamaa valtionvelkaa tälle nykyiselle hallitukselle tuli perintönä 106 400 000 000 euroa josta pääosa miljardien vuosittaisista korkokuluista. Porvarien ottamaa valtionvelkaa olisi huomattavasti enemmänkin, mutta onneksi Lipposen SDP-johtoinen hallitus laski Holkerin ja Ahon hallituskausien jälkeen tätä porvarivelkaa. Lisäksi 2015-2019 maahan tuotettujen Lähi-idän ja Afrikan yli 51 000 rikastuttajan kulut, laskelmien mukaan maahan muuton kulut noin 3 200 000 000 euroa vuosittain Ukrainan pakolaisten kulujen päälle.

Saarikko kovisteli puheenjohtajien vaalitentissä että oppositiporvarit olivat hyväksymässä kaikki tuet ja lisäbudjetit, Orpo änkytti kun ei voinut asiaa kieltää.
Oppositiossa on helppo huudella.

Saarikko kovisteli puheenjohtajien vaalitentissä että oppositiporvarit olivat hyväksymässä kaikki tuet ja lisäbudjetit, Orpo änkytti kun ei voinut asiaa kieltää.
Oppositiossa on helppo huudella.
Kuuden suurimman puolueen eduskuntavaalitentti | Ilta-Sanomat 10.1.2023

Saarikon kommentointi hallituksen velanotosta Petterille kohdasta 1.17.20 alkaen. Kannattaa kuunnella.

Aihealueet

1. Yhteiskunta
  2. Maailman menoa
Saarikko hoiti itse kepun ehdokkaiden "holtittoman talouden" rahasalkkua
Kolmannes keskustan ehdokkaista pitää hallituksen talouslinjaa ”holtittomana” – Hoitivat itse rahasalkkua

Vaalikonevastausten perusteella keskustalaiset roikkuvat opposition ja hallituksen välimaastossa suhteessa kuluneella vaalikaudella harjoitettuun talouspolitiikkaan. Vastaukset ovat kiinnostavia, sillä valtiovarainministerinä on ollut keskustan puheenjohtaja Annika Saarikko.

Saarikko itse vastaa olevansa väittämän kanssa eri mieltä. Hän perustelee vastaustaan sillä, että velkaantumisen taustalla on ollut koronapandemia ja Venäjän hyökkäyssota.

– Tärkeintä on pitää huolta siitä, että Suomi on hyvä maa yrittää ja luoda kasvua, siksi olemme sitoutuneet panostuksiin tutkimus- ja innovaatiotoimintaan kaikkien eduskuntapuolueiden voimin, Saarikko kirjoittaa vaalikoneessa.

Kaiken lisäksi Saarikko itse kertoi IS:n puheenjohtajatentissä että kokoomus hyväksyi kaikki lisäbudjetit ja kriisituet.

Yhteistyössä