Höpön löpö, eovät vie. 17-vuoden OL3 rakennusprojekti on 13-vuotta myöhässä. Pelkkä rakennushinta jo 11-12 miljardia euroa ja ydinvoimalan elinaikakustannukset tutkitusti 25-50 miljardia euroa, OL3:n takuulla siellä 50 miljardin euron tienoilla. Olkiluoto 3:a vastaava käyttökerroinmäärä tuulivoimaa oltaisiin rakennettu joissakin vuosissa, ja ne olisivat tuottaneet sähköä JO ainakin 15-vuotta. Käyttöiån loppuessa ei tulisi ydinvoiman vuosikymmenten alasajon miljardikuluja ja loppusijoituksen miljardikuluja sekä 100 000 vuoden loppusijoitusta. Ei olisi riskejä myöskään ydinturmista miljardikuluineen. Tuulivoimayksiköiden käyttöiän päässä niille varatuille tuulivoima-alueille valmiin infran päälle pystytettäisiin vain uudet entistä tehokkaammat ja paremmin tuottavat tuulivoimayksiköt tuottamaan vihreää, puhdasta, päästötöntä energiaa. Tämä vielä paljon uudistuotantoa edullisemmin, kun luvitus, alueet ja infra ovat jo valmiina. Tuulivoima on jo nyt edullisin tapa tuottaa sähköä ilman tukia markkinahintaan, uusien tuulivoimayksiköiden laittaminen vanhojen tilalle niiden käyttöiän jälkeen tuulivoimapuistoihin laskee vielä tuotantohintoja kymmeniä prosentteja. Mikään muu energiantuotantomuoto ei pysty läheskään samaan. Kaiken lisäksi tuulivoimatuotantoa rakennetaan ainakin 3 kertaa ydinvoimaa nopeammin. Ydinvoima on fossiloitunut ajastaan jälkeen jäänyt historiallinen kallis sähköntuotantotapa joka tuottaa vieläpä ydinjätettä ja ydinturmariskejö, jotka realisoituessaan käytön, alasajon ja loppusijoituksen aikana kaatuvat alivakuutettuina yhteiskunnan, ympäristön ja tulevien sukupolvien niskaan.